Side 101 av 171

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 16 mar 2018, 21:31
av ZZR-Erling
Uenig

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 16 mar 2018, 23:08
av Bjerknez
ZZR-Erling skrev: 16 mar 2018, 21:31Uenig
Det var ikke en påstand, men et spørsmål.

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 16 mar 2018, 23:44
av cannon
Bjerknez skrev: 16 mar 2018, 20:58 Ok. Derfor vil det ikke nødvendigvis si at dekkene er dårlige om man får hjulslipp. Det kan like godt være demperne som har hovedskylden. Ikke sant? Derfor så mener jeg at man ikke bør legge formye vekt på det andre sier om hjulslipp når man skal velge dekk.... tror jeg....
"Det andre sier" er jo så mangt. Hvis en dekktype/merke/modell har et rykte på seg for mye slipp så er det trolig noe med det dekket som ikke er optimalt, for eksempel i kalde strøk eller på vått.
Hvis èn eller noen få mener at dekket har en slipp-tendens uten at tusenvis av andre med samme dekk opplever det samme så er det svært lite sannsynlig at dekktypen er problemet.
Det kan også være en feil med et enkelt dekk, men det er kanskje ikke særlig sannsynlig.
Feil dekktrykk er en sannsynlig årsak, og det er jo stort sett i kategori førerfeil. Jeg tror allikevel at førerfeil knyttet til selve kjøringen er mest sannsynlig i de fleste tilfeller.
Min erfaring: jeg har kjørt mye på bane også med skiltsykkel, og med flere ulike dekktyper, både nye og slitte. Jeg kjører fort nok til å ha kneskrap på første runde, på kalde dekk, uten slipp-problemer.
Til våren skal jeg teste nye Angel GT på samme måte, de ligger klare i garasjen:) Jeg håper å få flere kilometer ut av disse, sammenlignet med rene sportsdekk. Slipp er jeg ikke redd for.

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 17 mar 2018, 09:21
av Bjerknez
Helt enig med deg.

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 17 mar 2018, 11:20
av Stian87
Bør vel snart bytte nye dekk selv. Litt usikker på hva jeg dkal gå for. Bjerknez, du har vel ganske nylig byttet dekk på din sykkel, hva byttet du til?

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 17 mar 2018, 12:12
av Bjerknez
Alle dekkene jeg har hatt har gitt meg grep nok til min kjørestil, som sikkert ikke er blandt de råeste, men det kan forekomme at fothviler skraper nedi opp til flere ganger i sesongen. Grepet har vært superb med alle dekkene jeg har hatt. Dermed er slitestyrken det som er viltigst for meg. Der leder Angel GT. Jeg fikk 11.000 ut av de forrige Angel GT dekkene og strengt tatt hadde disse gått litt til, men det var like før sommerferien, så jeg valgte å bytte dem.

Pilot Road var jeg også fornøyd med, men det siste paret jeg kjøpte klarte bare litt i underkant av 6000km. Og da var dem blankslitte. I mitt hode betyr dette ujevn kvalitet, noe jeg ikke liker. De andre Pilot Road dekkene klarte fint opp mot 10000km. Derfor byttet jeg til Angel GT.

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 17 mar 2018, 12:29
av ZZR-Erling
Synes Angel GT fremdekk forsvant fort på K1300S, ellers veldig bra.

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 17 mar 2018, 12:46
av cannon
ZZR-Erling skrev: 17 mar 2018, 12:29 Synes Angel GT fremdekk forsvant fort på K1300S, ellers veldig bra.
Gleder meg til å prøve:) Gøy med ny dekktype og særlig nydekk-følelsen (c:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 30 mar 2018, 13:08
av The Cowboy
Aften folkens..

Lenge siden man har skrevet her nå! Sorry for det.. Min forums glanstid er nok forbi.. :?

Har ett lite spørsmål til dere med betraktelig bedre erfaring enn meg..
Min sporstster trenger ny gummiblanding rundt felgene..

I dag står det slike Night Dragen (mener jeg det var) på den, og har forøvrig hvert fornøyde med disse, men lurte på om det var noe bedre der ute? Gjerne noe litt "rundere" som fordrer litt mer aktiv kjøring!

Takker på forhånd for den hjelp som måtte komme!!

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 01 apr 2018, 23:02
av KawaKjetil
ZZR-Erling skrev: 17 mar 2018, 12:29 Synes Angel GT fremdekk forsvant fort på K1300S, ellers veldig bra.
Min K1300S spiste 3 sett på ett år. Fikk knappe 6k km per sett.
Spent på hva min nye potente ZZR vil spise av dekk.. blir forresten Metzeler Roadtec 01 HWM på ferieturen :thumleft

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 02 apr 2018, 00:36
av Toven
Dere hadde A spec som er laget for tyngre sykler?

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 02 apr 2018, 19:56
av KawaKjetil
Toven skrev: 02 apr 2018, 00:36 Dere hadde A spec som er laget for tyngre sykler?
Står greit beskrevet her https://www.mcoslo.no/wp-content/upload ... dtec01.pdf
ROADTEC™ 01 er utviklet for å appelere bredt blant kundene, derfor har de laget en HWM versjon
(Heavy Weight Motorcycles) av enkelte dimensjoner I tillegg til standardversjonene. HWM er laget
spesielt for de tyngre motorsyklene.
På tyngre motorsykler vil HVM versjonen bidra til å redusere intensiteten I vibrasjoner forårsaket av
underlaget. Disse dekkene er merket på siden med eget symbol for å adskille dem fra resten av
sortimentet. Den forbedrede stabilitet er oppnådd ved å bruke tolags kjerne i bakdekkene hvor
standardversjonen kun bruker ett lag. Fordekkene har tolags kjerne som standardversjonen, og her
oppnås stabiliteten med et stivere materiale på sidene samt en annen gummiblanding. Oppdatert
liste over motorsykler som bør ha HWM versjonen av ROADTEC™ 01 kommer senere.

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 02 apr 2018, 20:56
av Toven
Bergen skrev: 02 apr 2018, 19:56
Toven skrev: 02 apr 2018, 00:36 Dere hadde A spec som er laget for tyngre sykler?
Står greit beskrevet her https://www.mcoslo.no/wp-content/upload ... dtec01.pdf
ROADTEC™ 01 er utviklet for å appelere bredt blant kundene, derfor har de laget en HWM versjon
(Heavy Weight Motorcycles) av enkelte dimensjoner I tillegg til standardversjonene. HWM er laget
spesielt for de tyngre motorsyklene.
På tyngre motorsykler vil HVM versjonen bidra til å redusere intensiteten I vibrasjoner forårsaket av
underlaget. Disse dekkene er merket på siden med eget symbol for å adskille dem fra resten av
sortimentet. Den forbedrede stabilitet er oppnådd ved å bruke tolags kjerne i bakdekkene hvor
standardversjonen kun bruker ett lag. Fordekkene har tolags kjerne som standardversjonen, og her
oppnås stabiliteten med et stivere materiale på sidene samt en annen gummiblanding. Oppdatert
liste over motorsykler som bør ha HWM versjonen av ROADTEC™ 01 kommer senere.

Jeg tenkte på når dere kjørte Angel GT :)

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 02 apr 2018, 20:59
av KawaKjetil
Toven skrev: 02 apr 2018, 20:56 Jeg tenkte på når dere kjørte Angel GT :)
Aldri prøvd Pirelli :-# :x

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Lagt inn: 02 apr 2018, 21:22
av Toven
Bergen skrev: 01 apr 2018, 23:02
ZZR-Erling skrev: 17 mar 2018, 12:29 Synes Angel GT fremdekk forsvant fort på K1300S, ellers veldig bra.
Min K1300S spiste 3 sett på ett år. Fikk knappe 6k km per sett.
Spent på hva min nye potente ZZR vil spise av dekk.. blir forresten Metzeler Roadtec 01 HWM på ferieturen :thumleft
Bergen skrev: 02 apr 2018, 20:59
Toven skrev: 02 apr 2018, 20:56 Jeg tenkte på når dere kjørte Angel GT :)
Aldri prøvd Pirelli :-# :x
:-k :knegg
Regnet med at du mente Angel GT på den første posten der serru :P