Hvilken olje med kvilken clutch?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
s1lVa
Innlegg: 21
Registrert: 31 jan 2010, 08:58
Motorsykkelen din: ingen

Hvilken olje med kvilken clutch?

Legg inn av s1lVa »

Jeg har kjøpt clutchplater fra kneedraggers, men i etterkant set jeg at det står not for use with fully synthetic oil.
men de fleste oljene som duger til roadracing er jo syntetiske?
jeg kjører kun på bane. er det noen spesiell blanding jeg før bruke eller er det bare å kjøre på med 10-40?

hjeeelp =)

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvilken olje med kvilken clutch?

Legg inn av mekkern »

kan godt bruke mineral olje også... ellers har du delsyntetisk...
selv billigste skvipet i dag er mye bedre enn det meste fra 90-2K tallet og sikkert mye bedre enn kravet på din sykkel,regner med "SG" holder(jeg vet ikke hva du kjører)-bruk bare riktig viskositet og uten additiver for friksjonsreduksjon pga våtclutchen.
Har sykkel som har ruslet straks 100 000km og kompiser med sykler som har ruslet 120-200 000km med all mulig skvale oljer-men har skiftet olje regelmessig da...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvilken olje med kvilken clutch?

Legg inn av pelsen »

det greieste er å bruke samme olje som før, det værste som kan hende er at det slurer..
Og hvis det slurer kan du tenke videre på å bytte olje eller clutch eller begge deler.

Har mest erfaring med tørrclutch, og de er ikke alltid mulig å redde etter at de er begynt å slure og blitt (for) varme.
Våtclutch er nok noe greiere der, men jeg vil tro at de også kan mishandles til døde.

Svar