Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av ArcticTiger »

Hei GG, høres ut som en flott tur :thumleft Men nå må du snart ajourføre profilen din med det nye Blåbæret!

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Nu er det endret.

Blåbæret har nå gått 6900km, men så er den jo tre uker gammel. ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Globe »

Takk for besøket Gammelgutt, og velkommen igjen! :thx

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av ArcticTiger »

Gammelgutt skrev:Nu er det endret.

Blåbæret har nå gått 6900km, men så er den jo tre uker gammel. ;e
Fortsetter du i samme tempo, så er det bare 40 uker til du har runda de neste 100.000 km :thumleft

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Hadde førstegangsservice i går, det kalles visst 1000km-service men hvordan skal en stakkar få tatt service på 1000km når det er flere ukers ventetid på verkstedtime. Blåbæret hadde gått 7312km før førse service.

Hørte på en Abus Detectoalarm i går, det var skikkelig låt. Min høres ut som fuglekvitter så noe må være galt. Skal prøve med nye batterier, men tror det er noe galt, den har aldri vært så høyrøstet som den jeg hørte i går. :notlistening

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

10000 km for to dager siden, da var Blåbæret 45 dager gammel. :scratch

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av RuneMC »

Ikke verst :thumleft
Kalkulatoren sier ca 26 mil per dag hvis du hviler hver sjuende dag (?)

Har du fått sponsing fra Bayerische Motoren Werke ennå da ? - du bør jo legge inn søknad om å bli endurance-touring-tester :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Var tom for frokost så det ble en tur til Sverige for innkjøp av flere burgere. Kjørte om Lillestrøm og tok vei nr 21 nedover, fulgte skilt til Tøckfors et stykke før Ørje og kjørte siste stykket på småveier i Sverige.

Tok en liten kaffe/sardinpause på Ørje på hjemveien. Kjørte over slusene og tok gamleveien videre, unngikk motorvei så langt det lot seg gjøre. Før Ski tok jeg av over Ås, var så vidt innom motorveien(E6) før jeg svingte inn på rv 23 og kjørte oslofjordtunnelen. Kjørte om Sætre- Åros- Midtbygda- Heggedal der jeg tok ned mot Slemmestad. Etter å ha lempet burgerne i fryseren ble det en liten tur til Lommedalen før jeg dro til Smia.

Fra Smia gikk turen via Hanekleivene- Eidsfoss- Vestfossen- Mjøndalen. Der ble det en liten stopp for iføring av fleecegenser. Drammen- gamle bomstasjonen i Lier- Skaret- Sollihøgda og hjem til Sandvika. I 90sonen etter Mjøndalen var det blålys, ambulanse og politi, i grøften lå det en (stor?) scooter.

Vel hjemme igjen viste triptelleren 47 mil, og måleren for gjennomsnittsforbruk viste 0,31.





:mc7

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av RuneMC »

Imponerende lavt forbruk på den nye F650GS må jeg si :thumleft - det er vel drøyt en dl under mitt forbruk, og motoren i Blåbæret er jo faktisk en 800cc mot min 650cc... tydelig at BMW kan dette med lavt forbruk ift motor...

(*Edit, så du allerede hadde kommentert i "MC ulykker" tråden* Ulykken du så var muligens denne ?)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Intruder »

:mc2 Igår ringte Gammelgutt til meg,hvorpå vi møttes i metropolbyen Brumunddal på en uteservering.. :thumleft

Et meget hyggelig møte med mitt annet jeg : 59,grått skjegg og hår,like lange og antakelig begge litt lave i
forhold til vekta,altså noe nærmest usymmetriske . Hyggelige karer og du verden som vi tæk øss ut med hjelm.. :terge

Håper vi snart snakkes igjen !! :b_c: :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Intruder »

Ikke for at jeg har noe med ditt gjøren og laden,MEN Gammelgutt Gammelgutt hvor har du gjort
av deg ?? :-k
Jeg og flere med savner deg og dine referater fra turene dine,så kom igjen !! :mc1 :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Intruder »

RuneMC skrev:Ikke verst :thumleft
Kalkulatoren sier ca 26 mil per dag hvis du hviler hver sjuende dag (?)

Har du fått sponsing fra Bayerische Motoren Werke ennå da ? - du bør jo legge inn søknad om å bli endurance-touring-tester :thumleft

Gammelgutt sammen med en brumunddøl som jeg er sjøl er ekstreme,begge kjører ca :thumleft :D 40000 km i året...
Og begge er testførere for BMW :-)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Steinkastar »

Hyggelig å møte deg på Tyrigrava i går :)
Veritas Aequitas

LUHG

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Steinkastar skrev:Hyggelig å møte deg på Tyrigrava i går :)
Å, møtte jeg deg?. Neste gang må du presentere deg.

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Har problemer med nettet hjemme, men nå er jeg borte og låner pc.

Ellers så er jeg stort sett ute og kjører. På tirsdag skiftet jeg olje og filter, Blåbæret hadde gått 15000 km. Onsdag ringte en venn og lurte på om jeg ville være med på en tur til Sverige, han var tom for røyk.

Vi kjørte om Lillestrøm- Bjørkelangen- vei 21 mot Ørje, men tok inn i sverige noen mil før Ørje. Tøckfors- Ørje og gamle E18 innover slik at vi slapp motorveien. Så til Tyrigrava, der vi tok hver vår vei hjemover. Jeg kjørte om Hurumlandet, Klokkarstua- Hyggen- opp til rv23- tok av til Midtbygda så mot Sætre tok så av mot Slemmestad og hjem. 32 mil.

Vel hjemme så jeg at det ble spådd fint vær på fredag, så jeg sto tidlig opp neste dag for å ta en langtur.

Kjørte om Skollenborg til Notodden- Dalen- Setesdal der jeg hilste på flere kjente. Hjemveien gikk om Evje og Nissedal- Brunkeberg. Startet kl 0515 og var hjemme igjen vel atten timer senere.

Blåbæret har nå gått over 16000 km. :gk :mc7

Svar