God Birkerbeiner = god leder?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

God Birkerbeiner = god leder?

Legg inn av AJ »

Har ikke så mye med MC å gjøre, men interessant likevel siden det i alle sammenhenger utpeker seg ledere - også i MC-miljøet, som f.eks. når man skal ut på klubbturer.
Jeg er ikke medlem av noen MC-klubb selv, men går ut fra at en del klubber har uskrevne regler om hvem som kjører først i kolonnen...

Men hva mener dere om denne Birkebeiner-hyllesten når det gjelder ledelse sånn generelt?
Har det noe for seg eller er det en motegreie, som er voldsom i tiden en periode for så å fases ut etter hvert som interessen avtar?

Her er noen meninger fra folk som burde ha bakgrunn for egne meninger... :knegg :
http://www.aftenposten.no/okonomi/innla ... 571103.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: God Birkerbeiner = god leder?

Legg inn av OleB »

At folk, også toppledere, finner seg en fritidsaktivitet de liker er ikke så rart, men å konvertere fritidsaktiviteten sin til ledermodell blir jaggu for dumt.
At endel av Birken-hypen tydeligvis er velegnet til å skape image osv blir vel bonus for en del - om min sjef (hvis jeg da hadde en) hadde kasta seg på den bølga, måtte jeg nesten spurt hva som var så gjevt med denna saueflokken som peser over fjellet. Fjelltur har jeg sans for, men ikke i selskap med tusen andre - mulig jeg er enstøing ;e
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: God Birkerbeiner = god leder?

Legg inn av Baron von Waffel »

Jeg skjønner at ledere ønsker å holde seg i god form. Og jeg tror de yter bedre som ledere når de holder kroppen i form. Det gir velvære å føle seg velholdt.

Når man først er opptatt av å holde seg i form, så er det vel også menneskelig iboende å ville konkurrere.

Men alt med måte. Og birken er for mye av saueflokk til at jeg ser etter ledere der. På den annen side er det ikek jeg som velger ledere. :eh
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: God Birkerbeiner = god leder?

Legg inn av Intruder »

For noen år siden skjøt en soldat en medsoldat i en militærleir,dette ble mye omtalt i nyheter mm.
Jeg visste at sjefen for denne våpengrenen deltok i Birkebeinerrennet 2 uker etter,og fant nummeret hans i
programmet. :thumleft
Så stod jeg da der på Midtfjellet og glante,plutselig kom han og jeg ropte navnet hans++++hurra. :-)
Han hilste med skistaven,og jeg følte liksom ilinger og varme inni meg :vs :=D>
Høres kanskje dumt ut,men slik følte jeg det.......... :prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: God Birkerbeiner = god leder?

Legg inn av Relax »

jeg syns hele greia er litt medie greie,,,,som så mye annet.
Det går MANGE over der og bare få er ledere og få har 20 par ski osv...
Jeg synes nesten dette er mobbing av Birkebeinergåere!
Enten ansees de som "fæle" ledere eller menn i 40 års krisa,,,,
Er det ikke greit at de har lyst å gå på ski a...og har sine mål??!!

OG...de fleste som skriker om dette trimmer minimalt selv....;) man kan jo lure på motivet,,,,


Bare for å ha sagt det, jeg går ikke Birkebeineren........
"Do the right thing"

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Re: God Birkerbeiner = god leder?

Legg inn av Kjitta8648 »

Birken er for pingler, prøv 7-fjells turen. :prop:
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno

Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.

Svar