Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Onsløv »

Ja, den som var best i test på linken lenger oppe.
Skal ta en titt på den...
Hadde mer tenkt på type vest, dvs beskyttelse foran og bak men det blir kanskje å overdrive.

Får tulle meg inn i bobleplast istedet ;-)
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av k3nt_ »

Globe skrev:Jeg kjøpte en Halvarssons ryggskinne...også kalt "gummimatta" :-)

Bilde
Hvordan er den å ha på seg?
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Hvordan finner man ut hvilken størrelse skal en velge?

http://shop.motorhuset.no/halvarssons-t ... -1330.html

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

k3nt_ skrev: Hvordan er den å ha på seg?
Nå har kun prøvd to typer, en som en inndelt med "skjell" og denne jeg nå har. Halvarssons synes jeg sitter godt, polstringen inn mot ryggen gjør at den er behagelig å ha på, strammer godt der den skal og en føler ikke at en går rundt med en ryggsekk når man har den på...noe som var følelsen ved "skjelltypen". "Gummimatta" som er del av beskyttelsen gjør nok at den gir en noe mer "klam rygg" enn andre typer...men som sagt, her har jeg kun kort erfaring fra 2 modeller/typer.

Godtvoksen skrev:Hvordan finner man ut hvilken størrelse skal en velge?

http://shop.motorhuset.no/halvarssons-t ... -1330.html
Jeg er 186 høy og for min del var det medium som passet best. Tror selv at jeg er relativt normalt bygget hva gjelder forholdet mellom ben/rygg/nakke/hode ;e

Her ser du målene jeg målte på min ryggskinne (medium størrelse)

Bilde

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Jeg er 186 høy og for min del var det medium som passet best. Tror selv at jeg er relativt normalt bygget hva gjelder forholdet mellom ben/rygg/nakke/hode ;e
Jeg er 173 høy - og da må jeg tydeligvis ha størrelse S som er 52 cm. Jeg får håpe pondusen ikke er så stor at jeg ikke får beltet rundt magen.. ;e

Gammelgutt

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Gammelgutt »

Den passer ikke meg uten at magebeltet syes om, den passer ikke pondusen min.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: Første langtur

Legg inn av Godtvoksen »

I dag har det vært et aldeles nydelig vår vær, og jeg var så heldig at det falt på min lange frihelg. Jeg la da ut på min første langtur (242 km).

[album]254[/album]

I en annen tråd ble det tatt opp hvilke type veier som var de beste MC-veier. For meg som fortsatt er ny/usikker sjåfør så må jeg si at E39 var best og kjøre på. Det var mye telehiv på innlandsveiene. Og jeg syntes det både var skummelt og ubehagelig og treffe på de lange sprukne asfaltsprekkene. :-) Det kommer kanskje med litt mer kjøring og øvelse..

Det har vært en virkelig herlig dag. JADA Globe, jeg burde også tatt noen bilder... ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

Burde....burde???? :orefk Hmmmm !!

Skulle ønske du hadde interesse for foto jeg GV :sorry ....da hadde vi sikkert fått sett noen flotte bilder av denne turen du snakker om :sorry. Men, men...du skriver jo så levende da :skriver , så det er jo bare å lukke øya etter å ha lest det.. :mk .så kommer bildene...

Ærlig talt GV ...du har T-bags...du har godt med fotoutstyr...du har fri..heeele dagen...du har fint vær...du har kjørt nesten 25 mil på en dag..du er entusiast...du er en trivelig fyr...du er...du er...Hmmmm.....neste tur du tar..... :punch :punch .... vil vi SE litt av også!! ;e

Ser selv frem til helg nå, yr.no åpner for noen mil i helga... :bananas :bananas

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37966
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av AJ »

Globe skrev: Ærlig talt GV ...du har T-bags...du har godt med fotoutstyr...du har fri..heeele dagen...du har fint vær...du har kjørt nesten 25 mil på en dag..du er entusiast...du er en trivelig fyr...du er...du er...Hmmmm.....neste tur du tar..... :punch :punch .... vil vi SE litt av også!! ;e
:knegg
Heeeelt enig :jada:
Kommer nok bilder etter hvert , sku je mene... :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Skulle ønske du hadde interesse for foto jeg GV
Der traff du "spikern på hodet", hihi....

Fotointeressen er så stor at jeg ergret meg over at jeg ikke får plass til fotostativet. Er det noen som har noe tips om plassering av et fotostativ (73 cm ) på MC ? Jeg hadde faktisk med meg kameraet i T-bagen min. Du vet skal en ta skikkelige stillbilder av naturen, så må en ha stativ for å kunne få en skikkelig dybdeskarphet. Så det er ikke lett og være mann og ha to lidenskaper på samme tid. Da må man jo multitaske... ](*,)

Brukeravatar
Zahir
Innlegg: 40
Registrert: 11 apr 2010, 14:18
Motorsykkelen din: ZZR 1100 - 1993
Sted: Molde

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Zahir »

Godtvoksen skrev:Da skal du og andre lesere av bloggen min få et spørsmål til:

Dersom du skal kjøre 2-3 km til en butikk/jobb i nærheten - kler du på deg hele kjørehabitten (Hjelm, jakke, bukser, MC-støvler mv) ?
Heisann..
Innom og titter litt og kom over det du hadde skrevet her. Har ikke lest alle innlegga her og mulig noen har svart deg likt som meg, men kommer med min mening alikevel. Og den er: TA INGEN SJANSER.!!
Og jeg snakker av erfaring. For 3 år siden på senhøsten skulle jeg ut og kjøre en tur etter 2 mnd med drittvær. Var strålende sol, men ikke mer enn +9 grader. Var bare 200 meter hjemmefra da en bil svingte ut i veien rett foran meg og hadde ingen mulighet for å stoppe. Heldigvis svirret det litt fort rundt oppe i toppetasjen (for en gangs skyld :-)) og fikk lagt ned sykkelen og "hoppet" av før det smalt. Landet på knærne, men takket være dressen og polstring klarte jeg meg uten skader.
Kanskje var litt av årsaken til at jeg ikke klarte å unngå situasjonen at jeg ikke hadde kjørt på 2 mnd, kalde dekk og kald asfalt... :-k Men det var uansett bilisten som var skyld i hendelsen.
Men som det heter: Det er aldrig så galt at det ikke er godt for noe. Fikk utbetalt kr 50 000,- fra bilistens forsikring og det kostet meg kr 20 000,- å reparere sykkelen pga at jeg gjorde alt arbeidet selv.
Men poenget er uansett at ulykker kan skje når som helst og hvor som helst, og det hjelper lite med utbetalinger fra forsikringer om man blir kvestet for livet. JEG VAR TROSS ALT HELDIG, og kanskje var det også en vekker om hvor fort det kan skje.
Ha en fin kveld og kjør pent, med klær..!! :prop:

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

En hendelse og en historie til ettertanke, spesielt når man skal bare en liten tur, ....og man fort kan la nettopp det bestemme antrekket for kjøringa :thumleft

Bra du kom fra det uten personskader!

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Zahir skrev: TA INGEN SJANSER.!!
Det var vel min makelighet som førte til at jeg stilte spørsmålet. Rett og slett finne en grei undskyldning for ikke å gjøre det vi alle vet er det riktige... ;e

Brukeravatar
Zahir
Innlegg: 40
Registrert: 11 apr 2010, 14:18
Motorsykkelen din: ZZR 1100 - 1993
Sted: Molde

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Zahir »

Godtvoksen skrev:
Zahir skrev: TA INGEN SJANSER.!!
Det var vel min makelighet som førte til at jeg stilte spørsmålet. Rett og slett finne en grei undskyldning for ikke å gjøre det vi alle vet er det riktige... ;e
Den makeligheten bor vel i oss fleste, og må nok innrømme at jeg har "trilla" bor til en kompis i bare shorts og T-skjorte jeg også når det var over 30+... :[-X Men som jeg sier så kan det få uønska og ubehagelige konsekvenser.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Fornuften er selvsagt 100% enig med deg...:-)

Svinger damen på bildet med eller mot klokka:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=XqW694RGRYI[/video]

Låst