Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Pollti »

Kan godt hende at dette er en orginal Vincent 500. Men det er retro produksjon i Kina av noe som ligner fælt men jeg finner ikke de web sidene igjen akkurat nå

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Pollti skrev:Kan godt hende at dette er en orginal Vincent 500. Men det er retro produksjon i Kina av noe som ligner fælt men jeg finner ikke de web sidene igjen akkurat nå
Det var det første bildet jeg spurte om, og i følge AT, så er det en 1000 ccm w-tvin... :thumleft Det bildet du referer til var kun lagt ut for å sammenlikne.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Intruder »

Så nå har Blåmann flyttet til Bærum ? Blir garantert fornøyd den karen,og han dukker vel opp på MCsiden.no... :b_c: :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Intruder skrev:Så nå har Blåmann flyttet til Bærum ? Blir garantert fornøyd den karen,og han dukker vel opp på MCsiden.no... :b_c: :thumleft
-

Ja, det var litt vemodig og se den dra avgårde....det er en strøken sykkel. Og ja, han ble tipset om MCsiden - så vi får se om han dukker opp her. De hade hytte i Larvik, så den kan nok ofte observeres mellom Bekkestua - Larvik i sommer.. :mc1

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:
Intruder skrev:Så nå har Blåmann flyttet til Bærum ? Blir garantert fornøyd den karen,og han dukker vel opp på MCsiden.no... :b_c: :thumleft
-

Ja, det var litt vemodig og se den dra avgårde....det er en strøken sykkel. Og ja, han ble tipset om MCsiden - så vi får se om han dukker opp her. De hade hytte i Larvik, så den kan nok ofte observeres mellom Bekkestua - Larvik i sommer.. :mc1
Om jeg ikke er totalt geografisk analfabet kan vel Blåmann bli kjent med Evike og Knut Morten,han da ..Og vemodig,jeg blir av og til nesten på gråten i slike tilfeller jeg. :rose :O :~|
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg sitter å planlegger årets tur til Nord Norge, og jeg fant et fint kart over Sverige hvor det legges ut vegmeldinger.

http://trafikinfo.trafikverket.se/litme ... htm#id=310" onclick="window.open(this.href);return false;

Da kan jeg trygt kjøre via Sverige som jeg pleier, men i år på MC og kona tar med følgebil.... :bananas :bananas

Om det blir Karlstadtur, vet jeg ikke før jeg får godkjent mitt ønske om ferietid.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: sesongen - 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Godtvoksen skrev:
Nå har sykkelen gått 16730 km når jeg skiftet dekk. Det skal bli spennende å se hvor langt den er gått neste gang jeg må skifte.
Ja, nå har den gått 23197 km og jeg må skifte dekk igjen. Så dekk på min MC holder maks 7000 km.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Jompa »

Godtvoksen skrev:Jeg sitter å planlegger årets tur til Nord Norge, og jeg fant et fint kart over Sverige hvor det legges ut vegmeldinger.

http://trafikinfo.trafikverket.se/litme ... htm#id=310" onclick="window.open(this.href);return false;

Da kan jeg trygt kjøre via Sverige som jeg pleier, men i år på MC og kona tar med følgebil.... :bananas :bananas

Om det blir Karlstadtur, vet jeg ikke før jeg får godkjent mitt ønske om ferietid.
Norgestreffet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Jompa skrev:
Godtvoksen skrev:Jeg sitter å planlegger årets tur til Nord Norge, og jeg fant et fint kart over Sverige hvor det legges ut vegmeldinger.

http://trafikinfo.trafikverket.se/litme ... htm#id=310" onclick="window.open(this.href);return false;

Da kan jeg trygt kjøre via Sverige som jeg pleier, men i år på MC og kona tar med følgebil.... :bananas :bananas

Om det blir Karlstadtur, vet jeg ikke før jeg får godkjent mitt ønske om ferietid.
Norgestreffet ?
Dessverre, det treffer ikke slik at jeg er nordpå når det arrangeres....

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Pollti »

7000 km bare, da burde du sende IM til Jalmar. Han får flere km ut av dekkene til Voye enn det du gjør og kan muligens gi tips om hvor du kan finne opplysninger om høvelige dekk som du kan få flere kilometer ut av.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Pollti »

Bladde rundt på et par VTX forum og så ikke noen diskusjoner om hvor lang kjørelengde de får ut av dekkene eller lufttrykk. Derimot så virker det som Dunlop og Metzler er populære dekk. Mange bruker radial dekk kun bak, det gjør visst kjøreegenskapene bedre spesiellt på VTX 1300 etter hva jeg forstod :-k Å bruke diagonal dekk bak og radial dekk foran er visst fy fy.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Takk for at du tar deg tid til å hjelpe til. Jeg bruker Dunlop som også er anbefalt av Honda. Har også brukt Bridgestone som ble anbefalt av min lokale MC-butikk, med samme resultat vedr. slitelengde. Jeg får jo opp anbefalte dekk hos: http://motorsykkeldekk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mcdekk.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Jompa »

Godtvoksen skrev:
Jompa skrev:
Godtvoksen skrev:Jeg sitter å planlegger årets tur til Nord Norge, og jeg fant et fint kart over Sverige hvor det legges ut vegmeldinger.

http://trafikinfo.trafikverket.se/litme ... htm#id=310" onclick="window.open(this.href);return false;

Da kan jeg trygt kjøre via Sverige som jeg pleier, men i år på MC og kona tar med følgebil.... :bananas :bananas

Om det blir Karlstadtur, vet jeg ikke før jeg får godkjent mitt ønske om ferietid.
Norgestreffet ?
Dessverre, det treffer ikke slik at jeg er nordpå når det arrangeres....
Om du har tenkt deg til finnmark, er det plass hos oss å overnatte, både til deg og følget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Jompa skrev: Om du har tenkt deg til finnmark, er det plass hos oss å overnatte, både til deg og følget.
Tusen takk, veldig hyggelig melding. Tilbudet er notert, så du risikerer at vi tar deg på ordet og benytter oss av det... ;e

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: sesongen - 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Godtvoksen skrev:
Godtvoksen skrev:
Nå har sykkelen gått 16730 km når jeg skiftet dekk. Det skal bli spennende å se hvor langt den er gått neste gang jeg må skifte.
Ja, nå har den gått 23197 km og jeg må skifte dekk igjen. Så dekk på min MC holder maks 7000 km.
Ny dekk er igjen bestilt. Sykkelen har gått 27 700 km og snart 5000 km. ](*,)

Låst