Jeg kvalifiserer nok innenfor det jeg vil kalle "Finn"-avhengig og surfer innom Finn titt og ofte for å se på mc.
Har en stund hatt en dragning mot VOGE som merke og synes det ser ut til mye for pengene, men så i dag en sak jeg stussa veldig på.
Det ligger ute en 2021 modell med ca. 8000 kilometer på telleren, der det nylig er utført ventilsjekk og der alle ventiler var utenfor spekk. Er ikke dette fryktelig tidlig? Uheldig kjøper eller er dette å forvente?
Noen som vet intervall for sjekk på 500ccm`en til VOGE?
Ventiljustering på "nyere" sykkel - kinakvalitet?
Re: Ventiljustering på "nyere" sykkel - kinakvalitet?
Tenker det har med hva som er innenfor spec fra fabrikken, Voge eiere har meldt om styrelager som er montert tørre med diverse andre utfordringer som ligger på FB. (Søk opp hva eiere har meldt om feil på FB grupper eller søk på nettet på engelsk) Ventilklaring som du nevner etter 8000 kilometer, er det ingen åpenbar materiell feil høres det merkelig ut. På bil er det jo levert ut nye biler hvor hjula peker i alle retninger selv om de har vært gjennom firehjulskontroll på fabrikken. Sier ikke at Voge er en dårlig sykkel men skal opplevelsen bli bra ser det ut som veldig mye må sjekkes da sluttkontroll fra fabrikk kan være slapp.
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Ventiljustering på "nyere" sykkel - kinakvalitet?
Hei!
For VOGE 500cc-motorer (som konstruksjonsmessig er kopiert fra Hondas superpålitelige tosylindrede motor) er den første sjekken av ventilklaring faktisk lagt inn i serviceheftet rundt 5 000–8 000 km.
Så selve prosedyren på denne kjørelengden er helt normalt planlagt vedlikehold, og ikke et tegn på feil. Hvis du trenger reservedeler, kan du kjøpe dem på nett og spore frakt din i sanntid.
For VOGE 500cc-motorer (som konstruksjonsmessig er kopiert fra Hondas superpålitelige tosylindrede motor) er den første sjekken av ventilklaring faktisk lagt inn i serviceheftet rundt 5 000–8 000 km.
Så selve prosedyren på denne kjørelengden er helt normalt planlagt vedlikehold, og ikke et tegn på feil. Hvis du trenger reservedeler, kan du kjøpe dem på nett og spore frakt din i sanntid.
Sist redigert av olliver den 11 jun 2026, 13:38, redigert 1 gang totalt.
Suzuki SV 650
2004
2004
- Atrox
- Innlegg: 311
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, KTM 390 Adventure
- Bosted: Nordre Follo
Re: Ventiljustering på "nyere" sykkel - kinakvalitet?
Men overraskende tidlig likefullt. Ser problemer med svingarm på en del sykler (over flere modeller) ref facebook. Jeg kjenner ikke merket, men ser ut som mye sykkel for pengene om det holder ihop.
Re: Ventiljustering på "nyere" sykkel - kinakvalitet?
Kopi av Honda motor er ikke ensbetydende med Honda kvalitet, en ting er ventilsjekk etter 5 - 8000 kilometer men når alle ventiler er utenfor spekk og må shimses så tidlig må være høyst uvanlig etter mine erfaring. Har ikke lest om Voge på FB på en stund nå men tidligere var det en del uvanlige feil som nevnt tidligere hvor lager blant annet var montert uten smøring. Fint hvis de som har og kjører Voge kan dele sine erfaring her 
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41394
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ventiljustering på "nyere" sykkel - kinakvalitet?
@MrPitlane kjøpte seg en Voge for få år siden. Om han har den enda vet jeg ikke.
Han er innom her av og til, så hvis han ser at han er nevnt i dette innlegget tar han kanskje en tur innom og skriver litt om sine erfaringer.
Han er innom her av og til, så hvis han ser at han er nevnt i dette innlegget tar han kanskje en tur innom og skriver litt om sine erfaringer.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.