STASI i dag...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Re: STASI i dag...

Legg inn av SveinHa »

JohnnyTh skrev: 08 apr 2026, 07:06 Bruker du WITS aktivt? Når du sier du så det med egne øyner, mener du da at du så handelen mens den pågikk, eller har du sett det i ettertid?
Nei, jeg bruker ikke WITS aktivt men da disse handlene kom i fokus på nett søkte jeg de opp selv og så med egne øyne. Noen uker/måneder senere kunne jeg se at de samme handlene hadde fått ny beskrivelse. Det er mange år siden jeg sluttet å tro på en eller annen spektakulær screenshot uten å dobbelt- eller trippelsjekke (selv om det er fryktelig lett å gå i fellen på slike ting og jeg gjør det nok selv også i ny og ne...). Samme greie med den WHO rapporten fra 2014 som detaljert beskriver og tidfester hele Covid galskapen: Der dukket opp "rykter" på nett og jeg gikk selv inn på WHOs nettside og lette den opp, lastet ned og fant "planen" innimellom en mengde annet. Skjønte ikke dengang hvor viktig dette var så tok ikke vare på den og nå finner jeg den ikke lengre på https://www.who.int/... Skjønner jo at dette kan høres litt vel fantastisk ut men JEG VET og det er godt nok for meg... Det en leser på NRK og lignende steder er sjelden ren løgn men det er ALLTID bare den siden myndighetene VIL at vi skal vite. Periodevis kan til og med Russia Today være en god kilde til norske nyheter.

Brukeravatar
Gammelbokser
Motorsykkelen din: Gammelboksere

Legg inn av Gammelbokser »

SveinHa skrev: 07 apr 2026, 23:27 Jeg har med egne øyne sett i WITS multimilliardhandel blant en mengde land med "Covid-19 testutstyr" i 2017-18. Hvem visste at Covid-19 kom til å dukke opp noen år senere? Da dette begynte å spre seg på nett ble teksten endret til "Medisinsk testutstyr"...

Fant bare denne her i farten:
Covid19-2018-2.jpg
Det vil alltid ligge lag på lag av "fake news" på internett om omdiskuterte temaer, og opphavet til SARS-CoV-2 kommer alltid til å ligge høyt på listen. På samme måte som "Area 51" og spekulasjonene om USA's hemmelighold av funn av utenomjordiske vesener.

Et kjapt søk på "Covid-19 diagnostic test 2018" ledet til bla. disse nettsidene, hvorfra følgende 'skjermdumper' er tatt:
Pre-2020 Covid-19 diagnostic tests .png
Salg av Covid-19 testutstyr i 2018.png
https://www.politifact.com/factchecks/2 ... xist-2018/
https://factcheck.afp.com/countries-wer ... -kits-2018

Er ganske sikker på at noen som ikke klarer å skille mellom begrepene "generelt virus-testutstyr" og "testutstyr for ETT spesifikt smittestoff" som har forfattet disse 'enestående' og avslørende 'bevisene' på at hele Covid-19 pandemien var planlagt og iscenesatt av f.eks. CIA.

Ett emne som er mer relevant for et MC-forum enn opphavet til pandemier er dogmet om at 'fart dreper' og vårt eget kjære Stortings vedtatte metoder for å redusere antall fartsforårsakede dødsfall; ved å utstyre UP med siste nytt av fartsmåleutstyr og 'bøteblokker' med kanskje(?) Europas høyeste 'bøtesatser' for harmløse fartsoverskridelser.

SVV og andre har nå i flere år offentliggjort resultatene av undersøkelser av årsaker til dødsfall i trafikken her til lands, og dette viser klart at det er manglende oppmerksomhet og ditto førerferdigheter som er hovedårsaken. Men siden dagens system bringer kjærkomment med penger i statskassen er det ingen som har lyst til å rope "men han har jo ingen klær på seg" . . . :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

...og hver gang ekte fakta begynner å bli ubehagelige vil "faktasjekkere" gjøre så godt de kan for å diskreditere... Som sagt, jeg har sett med egne øyne at handel i 2017-18 hadde betegnelse "Covid-19" og på den tiden eksisterte ikke Covid-19...

Godt poeng med UP og bøtesatser @Gammelbokser. Jeg har prøvd å innprente i poden utallige ganger siden han begynte å bevege seg motorisert i trafikken at Politiet er ute etter å ta deg, de er ikke slik som da jeg var på hans alder at de brukte en del fornuft, nå er det høye bøter som er viktig...og det er også en del av det denne tråden handler om...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

SveinHa skrev: 08 apr 2026, 10:09 ...og hver gang ekte fakta begynner å bli ubehagelige vil "faktasjekkere" gjøre så godt de kan for å diskreditere... Som sagt, jeg har sett med egne øyne at handel i 2017-18 hadde betegnelse "Covid-19" og på den tiden eksisterte ikke Covid-19...

Godt poeng med UP og bøtesatser @Gammelbokser. Jeg har prøvd å innprente i poden utallige ganger siden han begynte å bevege seg motorisert i trafikken at Politiet er ute etter å ta deg, de er ikke slik som da jeg var på hans alder at de brukte en del fornuft, nå er det høye bøter som er viktig...og det er også en del av det denne tråden handler om...
For en del år siden sa jo dengang statsminister Erna Solberg at bøtesatsene for trafikkforseelser, og da selvfølgelig med hovedvekt på fartsoverskridelser, måtte økes for at statsbudsjettet skulle gå ihop...
Ble ikke snakket så mye om trafikksikkerhet i det intervjuet... :-|

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Er det bare jeg som reagerer på at Erna prøvde å få 60 års hemmelighold av hvordan myndighetene håndterte Covid? Nå fikk hun jo bare 20 år hemmelighold men det er jaggu ille nok. De skal altså prøve å håndtere et påstått sykdomsutbrudd som best de kan og så krever hemmelighold?!?!?!?! Bare den ene tingen her burde få alle alarmklokker til å rødgløde!

Premissene for Koronakommisjonen er ikke stort bedre: Om de skulle finne noe kritikkverdig så vil ingen kunne bli straffet. "Bukken og havresekken-kommisjonen" passer vel bedre...

Erna Solberg og Bent Høie viste jo også helt tydelig hvor lite viktige alle tiltak var da de åpenlyst brøt dem selv...

Brukeravatar
Gammelbokser

SveinHa skrev: 08 apr 2026, 10:09 ...og hver gang ekte fakta begynner å bli ubehagelige vil "faktasjekkere" gjøre så godt de kan for å diskreditere... Som sagt, jeg har sett med egne øyne at handel i 2017-18 hadde betegnelse "Covid-19" og på den tiden eksisterte ikke Covid-19...
Problemet oppstår når noen (kanskje innflytelsesrike personer) får vind i seilene i dagens mediebilde, og klarer å feilinformere lesere om noe de er overbevist om. Dessverre har dette også skjedd her hjemme på berget, f.eks. da en ellers anerkjent professor emeritus begynte å trekke personlige konklusjoner som dessverre kom i konspirasjons-teori-kategorien. Noe som dessverre satt omdømmet til arbeid på hans egentlige fagområdet i et dårlig lys. To konkrete eksempler, som IKKE refereres for å sette den nå avdøde professoren i et dårlig lys, men for å påpeke at det lett kan gå den veien høna sparker når sensasjonshungrige journalister sprer 'fakta', som egentlig er 'tvilsomme antagelser'. For det er jo sant når en anerkjent professor kommer med advarsler - ?

https://www.nationen.no/tror-svinepest- ... 148-204372
https://www.nationen.no/tore-midtvedt-o ... 148-129022

(et PS til det siste oppslaget. Det refereres til rapporter fra forskere, som egentlig hadde god grunn til å advare mot en alvorlig forestående viral pandemi i 2019 - mao i god tid før SARS-CoV-2 'slo til'. Problemet er at professoren blandet ihop disse advarslene med den pågående epizotien med afrikansk svinepestvirus.)
SveinHa skrev: 08 apr 2026, 10:09Godt poeng med UP og bøtesatser @Gammelbokser. Jeg har prøvd å innprente i poden utallige ganger siden han begynte å bevege seg motorisert i trafikken at Politiet er ute etter å ta deg, de er ikke slik som da jeg var på hans alder at de brukte en del fornuft, nå er det høye bøter som er viktig...og det er også en del av det denne tråden handler om...
Fortsett heller med dette temaet, @SveinHa. Det blir mer troverdig å overbevise tvilere når dokumentasjonen som underbygger dine ytringer kommer fra myndighetenes eksperter, i motsetning til rykter på internett :-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

SveinHa skrev: 08 apr 2026, 09:08
JohnnyTh skrev: 08 apr 2026, 07:06 Bruker du WITS aktivt? Når du sier du så det med egne øyner, mener du da at du så handelen mens den pågikk, eller har du sett det i ettertid?
Nei, jeg bruker ikke WITS aktivt men da disse handlene kom i fokus på nett søkte jeg de opp selv og så med egne øyne. Noen uker/måneder senere kunne jeg se at de samme handlene hadde fått ny beskrivelse. Det er mange år siden jeg sluttet å tro på en eller annen spektakulær screenshot uten å dobbelt- eller trippelsjekke (selv om det er fryktelig lett å gå i fellen på slike ting og jeg gjør det nok selv også i ny og ne...). Samme greie med den WHO rapporten fra 2014 som detaljert beskriver og tidfester hele Covid galskapen: Der dukket opp "rykter" på nett og jeg gikk selv inn på WHOs nettside og lette den opp, lastet ned og fant "planen" innimellom en mengde annet. Skjønte ikke dengang hvor viktig dette var så tok ikke vare på den og nå finner jeg den ikke lengre på https://www.who.int/... Skjønner jo at dette kan høres litt vel fantastisk ut men JEG VET og det er godt nok for meg... Det en leser på NRK og lignende steder er sjelden ren løgn men det er ALLTID bare den siden myndighetene VIL at vi skal vite. Periodevis kan til og med Russia Today være en god kilde til norske nyheter.
Synd at den gangen du så utrolige bevis på handler som hele verden hadde hatt interesser av så tok du ikke vare på bevisene. Nå er det bare en påstand uten troverdighet. Hvis du så den nye beskrivelsen så kan du vel søke opp den?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Det er ikke nødvendig å bli spydig bare fordi du leser noe som ikke passer ditt verdensbilde men som sagt JEG VET og det er godt nok for meg. Ingen er så blind som den som ikke VIL se...

Det er etterhvert blitt VELDIG vanskelig å finne alternative kilder for alle søkemotorene, inkl Kunstig Svada, er blitt alt for politisk styrt.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SveinHa skrev: 08 apr 2026, 20:52 Det er ikke nødvendig å bli spydig bare fordi du leser noe som ikke passer ditt verdensbilde men som sagt JEG VET og det er godt nok for meg. Ingen er så blind som den som ikke VIL se...

Det er etterhvert blitt VELDIG vanskelig å finne alternative kilder for alle søkemotorene, inkl Kunstig Svada, er blitt alt for politisk styrt.
Var egentlig ikke meningen å være spydig. Mente oppriktig at det var synd for det hadde jo vært utrolig om du kunne bevist det. Hvis det er kun du som vet dette så bør du tipse noen som har ressurser til å gå i dybden. Det finnes garantert digitale spor.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Regner med det er slike som denne det handler om: https://wits.worldbank.org/trade/comtra ... uct/300215

Merk at denne siden omhandler handel gjort i 2018 men alle data i https://web.archive.org/ er fra 2020 eller senere og bare det i seg selv antyder uærlig spill. Der burde absolutt ligge en 2018 versjon eller i det minste en 2019 versjon i https://web.archive.org/ men det er jo den betente versjonen som refererer til Covid-19 så det er ikke så merkelig at den/disse versjonene "forduftet".

Der ligger jo også en screenshot fra WITS lengre oppe i tråden.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Linken fra 2020 virker ikke.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Og så har vi jo denne som jeg egenhendig klippet ut fra Bill Gates Twitterkonto. Hva visste han om året som kom...:
BillGatesTwitterVaccine.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av SveinHa den 08 apr 2026, 21:43, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Virker hos meg, ser slik ut:
WITS2018.png

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Min feil. Den linken var bare til webarchieve generelt, her er en til aktuell side: https://web.archive.org/web/20201101000 ... uct/300215

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Tror ikke jeg forstår dette.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Poenget med linken til WebArchieve er å vise at data for handler som pågikk i 2018 IKKE har noen tilgjengelige data i 2018, 2019 og det meste av 2020. Disse data eksisterte tidligere og de BURDE eksistere fremdeles. Det er i alle fall mistenkelig for meg. "Noen" har noe å skjule og det er ikke meg og deg for vi klarer ikke å endre historien på den måten...

Mange nettsider jeg kjenner, inkludert min egen hjemmeside, finner jeg historiske data tilbake til i alle fall 2013.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Er det disse dataene du mener er feil?
IMG_3079.png

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Ja. I listen det hvor der nå står "Medical Test kits" stod der tidligere "Covid-19 Test kits". INGEN visste om Covid-19 i 2018, i alle fall ikke offisielt...

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Fant denne i dag:
wits_covid19_testkits-1.png
Så lenge historikken i WebArchieve ikke går lengre tilbake enn til slutten av 2020 så er ikke dette et ekte bevis men det burde i alle fall være nok til å få folk til å stille spørsmål... "Noe" lukter...

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SveinHa skrev: 09 apr 2026, 08:57 Fant denne i dag:
wits_covid19_testkits-1.png
Så lenge historikken i WebArchieve ikke går lengre tilbake enn til slutten av 2020 så er ikke dette et ekte bevis men det burde i alle fall være nok til å få folk til å stille spørsmål... "Noe" lukter...
Dette tror jeg ikke mye på. Hvis dette skulle være en konspirasjon så hadde de ikke vært dumme nok til å skrive covid-19 før det ble bestemt at det skulle hete det. Men du sier altså at du så dette med egne øyner i 2018?

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

JohnnyTh skrev: 09 apr 2026, 09:08Men du sier altså at du så dette med egne øyner i 2018?
Nei. Jeg sier at jeg så "Covid-19 testkit" på WITS med egne øyne, før dataene ble endret og etter Covid-19 ble kjent men de refererer jo til handler i 2017-18. Om jeg hadde sett dette i 2018 så hadde jeg ikke hatt peiling på viktigheten av det...

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

300215 (eller 30.02.1500) er en HD kode (aka tolltariffkode) som har eksistert siden 2017.

https://tolltariffen.toll.no/tolltariff ... anguage=no

Så det denne saken egentlig dreier seg om er utelukkende navnet brukt i WITS. Det er kjent at det allerede eksiserte "test kits" som i ettertid (under pandemien) fikk navnet endret til å referere til covid da de ble benyttet til dette.

Eksempel her via Wayback Machine hvor samme produkt heter "COVID-19 test kits", denne datert 05.09.2020:

https://web.archive.org/web/20200905210 ... uct/300215

08.09.2020 er navnet endret til "Medical Test kits":

https://web.archive.org/web/20200908054 ... uct/300215

Med et notat: "The data here track previously existing medical devices that are now classified by the World Customs Organization as critical to tackling COVID-19"

Det samme gjelder for øvrig også tolltariffkode 382200:

https://web.archive.org/web/20200906005 ... uct/382200

Det store spørsmålet er da hvorvidt disse også het Covid før pandemien oppsto, altså i f.eks. 2018. Problemet med dette er at etter alt hva jeg klarer å se så eksisterte ikke akkurat disse rapportene før 2020 da de ble opprettet spesifikt for covid under pandemien. Dette virker til å være "hovedsiden" som man finner spor av på Wayback Machine tilbake til i mai 2020:

https://wits.worldbank.org/trade/covid- ... ducts.aspx

Så kort tidslinje slik jeg tror det skjedde:
-WITS oppretter eget rapportsett for Covid-produkter i 2020.
-Disse baserer seg på eksisterende tolltariffkoder og statistikken eksisterer tilbake til 2017 (da dette settet med HS koder ble opprettet).
-WITS setter navnet "Covid-19 test kit" på et par av HS kodene, med det resultatet at det i statistikken deres teknisk sett står at det ble omsatt Covid-19 test kits tilbake til 2017.
-Dette oppdages etter noen måneder og de endrer navn til "Medical test kits" for å unngå forvirring.

Svakheten med å gjøre slik de gjøre - altså sette et så spesifikt navn på statistikk knyttet til kun en HS kode - er jo at alt som faller under denne HS kodens definisjon vil bruke samme kode. Det er ikke en egen kode for Covid-19 kits. Dette er definisjonen (ref. Toll.no):
30.02: Blod fra mennesker; blod fra dyr tilberedt for terapeutisk, profylaktisk eller diagnostisk bruk; immunsera, andre bestanddeler av blod og immunologiske produkter, også modifiserte eller fremstilt ved bioteknologiske prosesser; vaksiner, toksiner, kulturer av mikroorganismer (unntatt gjær) og liknende produkter; cellekulturer, også modifiserte.
-immunsera, andre bestanddeler av blod og immunologiske produkter, også modifiserte eller fremstilt ved bioteknologiske prosesser:
-immunologiske produkter, i doser eller i former eller pakninger for detaljsalg
Så en test for hvilken som helst sykdom som fungerer på samme grunnleggende måte som Covid testene vil ha samme HS kode.

Jeg tror dette er det man på engelsk kaller en "nothingburger".

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

kaLARSnikov skrev: 09 apr 2026, 10:25 300215 (eller 30.02.1500) er en HD kode (aka tolltariffkode) som har eksistert siden 2017.

Så det denne saken egentlig dreier seg om er utelukkende navnet brukt i WITS. Det er kjent at det allerede eksiserte "test kits" som i ettertid (under pandemien) fikk navnet endret til å referere til covid da de ble benyttet til dette.

Eksempel her via Wayback Machine hvor samme produkt heter "COVID-19 test kits", denne datert 05.09.2020:

https://web.archive.org/web/20200905210 ... uct/300215

08.09.2020 er navnet endret til "Medical Test kits":

https://web.archive.org/web/20200908054 ... uct/300215

Med et notat: "The data here track previously existing medical devices that are now classified by the World Customs Organization as critical to tackling COVID-19"

Det samme gjelder for øvrig også tolltariffkode 382200:

https://web.archive.org/web/20200906005 ... uct/382200

Det store spørsmålet er da hvorvidt disse også het Covid før pandemien oppsto, altså i f.eks. 2018. Problemet med dette er at etter alt hva jeg klarer å se så eksisterte ikke akkurat disse rapportene før 2020 da de ble opprettet spesifikt for covid under pandemien. Dette virker til å være "hovedsiden" som man finner spor av på Wayback Machine tilbake til i mai 2020:

https://wits.worldbank.org/trade/covid- ... ducts.aspx

Så kort tidslinje slik jeg tror det skjedde:
-WITS oppretter eget rapportsett for Covid-produkter i 2020.
-Disse baserer seg på eksisterende tolltariffkoder og statistikken eksisterer tilbake til 2017 (da dette settet med HS koder ble opprettet).
-WITS setter navnet "Covid-19 test kit" på et par av HS kodene, med det resultatet at det i statistikken deres teknisk sett står at det ble omsatt Covid-19 test kits tilbake til 2017.
-Dette oppdages etter noen måneder og de endrer navn til "Medical test kits" for å unngå forvirring.

Svakheten med å gjøre slik de gjøre - altså sette et så spesifikt navn på statistikk knyttet til kun en HS kode - er jo at alt som faller under denne HS kodens definisjon vil bruke samme kode. Det er ikke en egen kode for Covid-19 kits. Dette er definisjonen (ref. Toll.no):
30.02: Blod fra mennesker; blod fra dyr tilberedt for terapeutisk, profylaktisk eller diagnostisk bruk; immunsera, andre bestanddeler av blod og immunologiske produkter, også modifiserte eller fremstilt ved bioteknologiske prosesser; vaksiner, toksiner, kulturer av mikroorganismer (unntatt gjær) og liknende produkter; cellekulturer, også modifiserte.
-immunsera, andre bestanddeler av blod og immunologiske produkter, også modifiserte eller fremstilt ved bioteknologiske prosesser:
-immunologiske produkter, i doser eller i former eller pakninger for detaljsalg
Så en test for hvilken som helst sykdom som fungerer på samme grunnleggende måte som Covid testene vil ha samme HS kode.

Jeg tror dette er det man på engelsk kaller en "nothingburger".
Dette høres veldig fornuftig ut. God forklaring på hvordan denne misforståelsen kunne oppstå.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Hvis jeg går inn i produktdatabasen vår på jobb og endrer et produktnavn til isolasjon2026 og så går til kjøpshistorikk for 2012 så vil det se ut som kundene kjøpte isolasjon fra fremtiden.

Brukeravatar
Gammelbokser

JohnnyTh skrev: 09 apr 2026, 09:08
Dette tror jeg ikke mye på. Hvis dette skulle være en konspirasjon så hadde de ikke vært dumme nok til å skrive covid-19 før det ble bestemt at det skulle hete det. Men du sier altså at du så dette med egne øyner i 2018?
Denne helt enkle logiske slutningen er tilstrekkelig til å sparke bena vekk fra alle påstander om at det her har vært 'ugler i mosen'.

Svar