Arenal - Evje - Brokke - Suleskar - Arendal

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Arenal - Evje - Brokke - Suleskar - Arendal

Legg inn av Baron von Waffel »

Sommeren 2008 hade jeg lyst til å ta en dagstur fra hytta på Hisøy utenfor Arendal, via Evje, over Brokke - Suleskard og tilbake til Hytta.

Starten gikk herfra.

Dette var ikke så lenge etter skogbrannen i Froland. Her er bilder fra turen over til Evje langs riksvei 42.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Da jeg kom til Evje ville jeg ikke kjøre riksvei 9 mot Valle. Så jeg tok ned mot Kristiansand et lite stykke, og kom meg over på vestsiden av elva. Så kjørte jeg oppover mot Storestraum. Den første mila var på deilig grusvei, deretter var det asfalt.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Ved Storestraum tok jeg en liten pause, og kom i prat med et par tyskere. De laget videoreportasje for en liten tysk TV-kanal. Jeg anbefalte dem vestsiden ned til Evje, og de tok sjansen på å stole på en tilfeldig nordmann. Jeg tok noen bilder ved Storestraum, Den gamle broen var sliten.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Så kjørte jeg over på østsiden av elva og kjørte videre til Valle. Som den hedningen jeg er måtte jeg ta bilde av en idyllisk beliggende kirke på veien.
Bilde


Etter Valle kjørte jeg opp forbi Brokke retning Suleskard, og ikke minst kjørte jeg ned til Lysebotn og opp igjen.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Veien hjem gikk via Kristiansand, og da var jeg ikke i humør til å ta flere bilder. Jeg ville hjem, og klokket inn i overkant av 50 mil.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Larsern
Innlegg: 64
Registrert: 09 feb 2010, 13:08
Motorsykkelen din: HD FLSTCI
Sted: Røyken

Re: Arenal - Evje - Brokke - Suleskar - Arendal

Legg inn av Larsern »

Kjempeflott tur-rapport og fine bilder.

Lysten på sol, sommer og motorsykkeltur ble ikke akkurat mindre!

:thumleft

mvh

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Arenal - Evje - Brokke - Suleskar - Arendal

Legg inn av Svolp »

Hei Waffel.

Her har jeg kjørt mye opp igjennom, både med moped og mc. Er fra Lillesand og er mye nedover og da er disse veiene det naturlige valget. Sinnsykt flott natur og vanvittig flotte steder og se. skal mye nedover her igjen mot sommeren da jeg er ofte nedover og besøker far og mor.

Ser frem til våren igjen :)
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Arenal - Evje - Brokke - Suleskar - Arendal

Legg inn av AJ »

Baron von Waffel skrev:Sommeren 2008 hade jeg lyst til å ta en dagstur fra hytta på Hisøy utenfor Arendal, via Evje, over Brokke - Suleskard og tilbake til Hytta.

Starten gikk herfra.

Dette var ikke så lenge etter skogbrannen i Froland. Her er bilder fra turen over til Evje langs riksvei 42.

Veien hjem gikk via Kristiansand, og da var jeg ikke i humør til å ta flere bilder. Jeg ville hjem, og klokket inn i overkant av 50 mil.
Jada! \:D/
Flotte bilder og mange steder jeg kjente igjen uten at jeg kan navngi dem særlig presist. Men det er ikke så nøye :-) Det som teller er de flotte bildene :thumleft
Som du nevnte tidligere i bloggen din, mener jeg å huske, er at slike bilder er en kur som slett ikke virker :knegg

Og sommeren virker så uendelig langt borte siden det fortsatt snør utenfor husveggene her... :sorry
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar