Honda ST1100 Pan-European ABSII

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

Rengjort alle kåpedeler og montert med riktige skruer og klips, litt plastfornyer på grå plast deler. Skulle bare henge på litt plast deler men nå er snart dagen over. Bare prøvekjøring igjen :thumleft
IMG_0921.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

Varmkjørt «Blåmann» i flott solskinn for å teste kjølevifte sammen med varsellamper til CBS-ABS og TCS slukker under kjøring. Starter veldig lett med full choke rusler raskt opp til 2500 omdreininger, trekker gradvis av choke til den går på 8 - 900 omdreininger, varm motor ligger den klistra på 1000 omdreininger. Bare å glede seg til det blir kjørevær :thumleft
IMG_0996.jpeg
IMG_0997.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41394
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 24 feb 2026, 17:16 Bilde
Skal bli artig å parkere "Blå Bulder"Guzzi'en ved siden av denne :crazy: .
Ja, kanskje til og med to, ikke sant @Tore L :twothumbs: ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

Det blir en Guzzi på hver side :thumleft
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1256
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 24 feb 2026, 17:47 Det blir en Guzzi på hver side :thumleft
The Three Blue Musketeers :thumleft
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 24 Triumph Tiger 900 GT PRO - TT 5649

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 236
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av Gammelbokser »

Din ST1100 er vel nå klar for vårens renspylte asfaltveier en uke eller to etter påske - ?

Vet ikke om din konklusjon blir at du ville valgt å gjenta anskaffelsen og restaureringen av ST1100'en. Men, så nettopp en ST1100 annonsert på FB - om du kan ta deg bryet å se på den - hvilke tanker gjør du deg om den som et mulig prosjekt - ?

https://www.facebook.com/groups/2125864267648746/

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

Gammelbokser skrev: 15 mar 2026, 21:02 Din ST1100 er vel nå klar for vårens renspylte asfaltveier en uke eller to etter påske - ?

Vet ikke om din konklusjon blir at du ville valgt å gjenta anskaffelsen og restaureringen av ST1100'en. Men, så nettopp en ST1100 annonsert på FB - om du kan ta deg bryet å se på den - hvilke tanker gjør du deg om den som et mulig prosjekt - ?

https://www.facebook.com/groups/2125864267648746/
Tittet nedover linken din så det må være denne du tenker på:
IMG_5644.jpeg
Fin farge og pen sykkel med noen kosmetiske skavanker som jeg selvfølgelig ville utbedret. Speilhus selges både nye og brukte men må lakkes. Bytte av reg reim er ikke ute på hverken tid eller kilometer men ønsker du å bytte allikevel anbefales Honda sin originale reg reim. Jevn kompresjon i motor og ikke utslitt splines i bakdiff, er dette ok som påvirkes av bruk og vedlikehold da er forutsetningene gode. Rust i både baksving og midtre eksos bør sjekkes grundig.

Dette er den enkleste modellen uten CBS - (Combined Braking System) ABS - (Anti Lock Braking system) TCS - (Traction Control System) men også den enkleste å reparere / vedlikeholde som er pluss men vurderes av mange som mindre attraktiv. Vedrørende pris så kjøpte jeg min for 25k og solgte utstyr / deler som jeg ikke ønsker for 6k. Med 19k i innkjøpspris pluss alt av deler i påkost som utgjør 18 - 19k med søkke og snøre er jeg veldig godt fornøyd med slutt resultatet. Har sett flere tilsvarende som har blitt solgt for rundt 20k. men er det nye dekk og dokumentert service / tillstandsrapport hopper prisen fort over både 30k og 40k …
Noen få ganger har jeg opplevd at jeg ikke får startet sykkelen på startknapp. Har byttet batteri, men har også opplevd dette etter bytte. Dette er på varm motor. Da sveiver den ikke rundt. Men når jeg trillstarter da kommer den med en gang. Kan det være startbryteren?. Startrele? Ladespenning er kontrollert og den er god.
Utbedre startrele er en svakhet på disse sammen med dårlige jordinger som er overkommelig å utbedre, se her: viewtopic.php?p=449871#p449871

Denne har 28A oljekjølt dynamo mot min som har luftkjølt 40A dynamo, det selges kit for oppgradering eller brukt men er det i orden så er det bra.

Denne må du se på:
https://www.st-owners.com/forums/thread ... de.172788/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 236
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av Gammelbokser »

Takk for nyttig info, @dypen :-)

Dynamoversjonene var ukjente for meg nå, greit å vite. Samt øvrige tips på st-owners forumet.

I første omgang tror jeg nok at jeg bør prøvekjøre en av dem, for å kjenne litt på magefølelsen . . .

Vet du forresten om det er uvanlig med hengerfeste på dem? Søkte og kikket på noen som var til salgs få FINN og blocket, men så ingen hengerfester på dem.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

Gammelbokser skrev: 16 mar 2026, 18:58 Takk for nyttig info, @dypen :-)

Dynamoversjonene var ukjente for meg nå, greit å vite. Samt øvrige tips på st-owners forumet.

I første omgang tror jeg nok at jeg bør prøvekjøre en av dem, for å kjenne litt på magefølelsen . . .

Vet du forresten om det er uvanlig med hengerfeste på dem? Søkte og kikket på noen som var til salgs få FINN og blocket, men så ingen hengerfester på dem.
Veldig mange med 28A dynamo har oppgradert til 40A.

Mange har tilhengerfeste som etter hvert har blitt dyre å kjøpe brukt for de som ønsker det nå, tror ikke det produseres nye. Min hadde tilhengerfeste som var det første jeg demonterte, la det komplett med el på FB til kr 2200,- med frakt. Ble solgt på timen :thumleft

Det har vært noen fine på blocket i vinter, Per Almestrand har en på finn privat og KUS MC har en også. De billigste er de mellom 1990 og 1995, fra 1996 er det 40A dynamo.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

Gammelbokser skrev: 15 mar 2026, 21:02 Vet ikke om din konklusjon blir at du ville valgt å gjenta anskaffelsen og restaureringen av ST1100'en.
Ser nå at jeg ikke svarte på noe veldig vesentlig her …

Selger jeg ST1100’n min kan jeg lett kjøpe en annen som prosjekt, det har vært et veldig hyggelig bekjentskap på alle mulige måter. Masse info og mange med lang erfaring på nett som gladelig deler sin erfaring, både nye og brukte deler (finn.no + mc hoggere) er tilgjengelig og ikke minst fortsatt en godt brukanes turkamerat med pondus :thumleft
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 236
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av Gammelbokser »

dypen skrev: 05 apr 2026, 19:05 Selger jeg ST1100’n min kan jeg lett kjøpe en annen som prosjekt, det har vært et veldig hyggelig bekjentskap på alle mulige måter.
Tipper din samlede erfaring går i retning at det er OK å jobbe med noe som er konstruert for å vare, og som det er mulig å reparere.

Jeg er ubeskjeden nok til å nevne at det er en av grunnene til at jeg trives med mine gammelboksere produsert av BMW :-)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan European ABSII

Legg inn av dypen »

Gammelbokser skrev: 05 apr 2026, 20:17
dypen skrev: 05 apr 2026, 19:05 Selger jeg ST1100’n min kan jeg lett kjøpe en annen som prosjekt, det har vært et veldig hyggelig bekjentskap på alle mulige måter.
Tipper din samlede erfaring går i retning at det er OK å jobbe med noe som er konstruert for å vare, og som det er mulig å reparere.

Jeg er ubeskjeden nok til å nevne at det er en av grunnene til at jeg trives med mine gammelboksere produsert av BMW :-)
Ikke uenig der, mulig min neste «prosjekt» motorsykkel blir en gammel BMW R1200 RT :D
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Legg inn av dypen »

På Rundkiosken i går kveld snakket jeg med flere hyggelige ukjente karer for meg, en av de var nysgjerrig på min ST1100 og stilte blant mange spørsmål om hva hullene i vindskjerm har for funksjon … Må ærlig innrømme at det har jeg ikke brukt mye tid på utover at det påvirker vindstrømmen. Min vurdering er at «denne» originale vindskjermen passer min høyde helt perfekt (181 cm) i motsetning til den som var på sykkel da jeg kjøpte var alt for høy for meg. Noe spesielt jeg har merket, har en lufteventil på toppen av hjelmen noe som kan gi nærmest ubehagelig kjøling når jeg kjører GSA’n men på ST1100’n merker jeg ikke at jeg åpner ventilen som sier noe om luftstrømmen. Tok et nettsøk for de to hullene på vindskjerm og AI har hentet inn info fra flere kilder, regner med Honda har sin egen beskrivelse i gamle brosjyrer.
AI-oversikt
Hullene i vindskjermen på en Honda ST1100 Pan-European (og mange andre touring-motorsykler) har en viktig aerodynamisk funksjon. De er primært designet for å redusere turbulens og vindstøy rundt førerens hjelm, en effekt som ofte kalles "buffeting".

Her er de tekniske årsakene til hullene/ventilene:

Trykkutjevning: Når du kjører, skapes det et høytrykk foran skjermen og et undertrykk (vakuum) rett bak den. Når luften fra høy- og lavtrykksområdene møtes på toppen av skjermen, oppstår det turbulens. Hullene slipper en kontrollert mengde luft fra forsiden til baksiden, noe som utjevner denne trykkforskjellen.

Reduksjon av "buffeting": Ved å bryte opp vakuumet bak skjermen, reduseres den uforutsigbare luften som rister i hjelmen din. Dette gir en roligere og mer komfortabel opplevelse i høy hastighet.

Økt "laminær" luftstrøm: Målet er å skape en jevnere (laminær) luftstrøm over føreren, i stedet for en turbulent luftstrøm som treffer hjelmen direkte.

Viktig å merke seg for ST1100:
Noen eiere velger ettermarkedsskjermer uten disse hullene, eller installerer skjermer med justerbare ventiler (f.eks. fra Clearview Shields) for å tilpasse luftstrømmen bedre til egen høyde.
IMG_1326.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Toalmar
Innlegg: 671
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: **

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Legg inn av Toalmar »

Det var en interesant opplysning :thumleft
Er vel ikke mange sykler i dag som har hull i vindskjermen, er dette fordi skjermene er konstruert anderledes?
Vil egentlig ikke tro det ettersom du skriver at du kan kjøre uten ubehag med lufteventil på hjelm åpen på den "gamle" Hondaen, mens på den nyere BMW så får du ubehag. Man skulle tro utviklingen ble bedre og bedre, men kanskje ikke her.

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 236
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Legg inn av Gammelbokser »

dypen skrev: 01 mai 2026, 11:50 Tok et nettsøk for de to hullene på vindskjerm og AI har hentet inn info fra flere kilder, regner med Honda har sin egen beskrivelse i gamle brosjyrer.
Innertier for AI-svaret på disse to "hullene" i din skjerm.

Søk og les om "NACA duct".

Selv merker jeg en markant reduksjon i vindstøy pga turbulens om jeg demonterer 'parklys-stripen' som du kan se over frontlysglasset i kåpen på sykkelen i mitt 'avatar-bilde' (og dens søsken). Dette siden lufttrykket bakenfor over- og underkant av toppen av vindskjermen dermed utjevnes, noe som fører til en jevnere (laminær) luftstrøm over vindskjermen (=> mindre turbulens, og som dermed resulterer i mindre støy i ørehøyde).

Har jobbet en del med reduksjon i støynivået bak diverse vindskjermer i løpet av de siste par tiårene . . .

ErikW
Innlegg: 980
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: 2025 Triumph Tiger 900 Rally pro. Kawasaki Ninja 636
Bosted: Skien

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Legg inn av ErikW »

Toalmar skrev: 01 mai 2026, 12:48 Det var en interesant opplysning :thumleft
Er vel ikke mange sykler i dag som har hull i vindskjermen, er dette fordi skjermene er konstruert anderledes?
Vil egentlig ikke tro det ettersom du skriver at du kan kjøre uten ubehag med lufteventil på hjelm åpen på den "gamle" Hondaen, mens på den nyere BMW så får du ubehag. Man skulle tro utviklingen ble bedre og bedre, men kanskje ikke her.
KTM har hull. Triumph har hull osv. og det har sin effekt ja :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5363
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Legg inn av FredrikE24 »

Min K1200RS har hull, både på RS-skjermen og GT-skjermen jeg kjører med nå. Litt av problemet mitt med RS-skjermen er høyden. Jeg er 194 høy, da passer GT-vindskjermen bedre. Kjøpte en Parabellum-skjerm(amerikansk) til den uten hull, og denne måtte jeg vippe opp helt slik at jeg kjørte ved å se gjennom den for å unngå turbulens.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Legg inn av dypen »

For de som har eldre ST1100 med 28A oljekjølt dynamo og ønsker oppgradering til 40A luftkjølt dynamo. Bilde viser hva som må til for oppgradering.
Oppgradering av St1100-dynamo fra tidlige 28amp oljekjølte til 40amp luftkjølte, alle nødvendige deler, inkludert et verktøy for å montere drivgiret.
IMG_1587.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8205
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Legg inn av dypen »

Du kan ettermontere elektrisk Cruise Control fra Australia på ST1100’n men jeg går for BullFighter sin Cruise Control som forhåpentlig ligger i postkassa over helga :thumleft

https://www.bullfighter.no/tilbehor/vas ... gLZl_D_BwE
IMG_6007.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Svar