Betale for bruk av utstyr som allerede er på ny sykkel.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Betale for bruk av utstyr som allerede er på ny sykkel.

Legg inn av mekkern »

Gammelbokser skrev: 27 nov 2024, 20:35
MGR1 skrev: 27 nov 2024, 14:48 Det som også blir mer og mer vanlig er at produsenten outsourcer tjenester til en tredjepart. Ser at BMW har vært flinke til det, men det er nok noe som kommer fra mange leverandører.
Du har sikkert rett, men personlig synes jeg dette er en uønsket utvikling. En ting at man må betale for "hardware" man ikke er interessert i å drasse rundt på, en annen ting er problematikken når (ikke hvis) ting svikter. Noen kaller det produktutvikling, jeg kaller det produkinnvikling.

Jeg vil aldri velge å kjøpe et kjøretøy jeg ikke eier rettighetene til all bruk av. Punktum. En ting om BMW leverer slike ting, noe annet om f.eks VAG, som har en mer dominerende makedsandel med både VW, Audi, Skoda, Seat og Porsche innfører samme prinsipp; dvs vanskeligere å velge bort problemet.

Jeg håper at (for)brukerorganisasjonene klarer å opplyse potensielle kjøpere om at de kan bli solgt et produkt som er annerledes enn de forventer. Og at trenden dør før den finner rotfeste.

Som f.eks da the Coca Cola Company skulle lansere sitt nye mineralvann på det britiske markedet. Det skulle hete "Dasani", og produsenten hadde tenkt å lage det ved å tilsette vannverkvann fra The Thames Water Company (dvs vanlig kloret kranvann) en dasj med deres egen, spesielle mineraloppløsning (basert på analyse av f.eks Perrier, el likn). Dette fikk noen undersøkende journalister nyss i, og fortalte sine lesere at Dasani, som anslagsvis skulle koste (si) 10 kr pr flaske, ville bestå av 99,8 % kranvann til en kostnad av 0,5 øre, og en kjemikalietilsetning verdt kansje 1 øre. CCC ga opp å markedsføre produktet.
PÅ Volkswagen transporter 2024 må en kjøpe tilgang på taleopprigning...ellers må en taste nr/finne person på liste.

Bonaqua i norge som er et CCC produkt husker jeg ble tappet av Ringnes mener jeg? og de fikk vannet fra kommunalt vannverk som hentet vannet fra Glomma. Ikke det eneste eksemplet....https://no.wikipedia.org/wiki/Voss_(vann)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MGR1
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997

Legg inn av MGR1 »

Gammelbokser skrev: 27 nov 2024, 20:35
MGR1 skrev: 27 nov 2024, 14:48 Det som også blir mer og mer vanlig er at produsenten outsourcer tjenester til en tredjepart. Ser at BMW har vært flinke til det, men det er nok noe som kommer fra mange leverandører.
Du har sikkert rett, men personlig synes jeg dette er en uønsket utvikling.....
Absolutt enig i at dette er en uønsket utvikling. Uønsket av oss forbrukere da, ønsket av globalistene.

Megaoctane
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024

Legg inn av Megaoctane »

Blindsone varsel har reddet meg et par ganger.
Nødbrems med piping har hjulpet meg to ganger.
Så jeg synes det er en positiv utvikling der biler kan nødbremse selv hvis fører er uoppmerksom/full.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

mekkern skrev: 27 nov 2024, 21:23 PÅ Volkswagen transporter 2024 må en kjøpe tilgang på taleopprigning...ellers må en taste nr/finne person på liste.

Bonaqua i norge som er et CCC produkt husker jeg ble tappet av Ringnes mener jeg? og de fikk vannet fra kommunalt vannverk som hentet vannet fra Glomma. Ikke det eneste eksemplet....https://no.wikipedia.org/wiki/Voss_(vann)
Hehe, det er bra drøyt å måtte betale for talestyrt oppringing på en 2024 modell, jeg hadde det i bil for snart 20 år siden "gratis" :D
Volkswagen er vel kjent for å ikke være rause på utstyr heller da, det var vel siste bilmerke som leverte kasettspiller tenker jeg.
Blaupunkt med ræva lyd og papphøyttalere... nesten så ratt var ekstrautstyr tidligere.
Skal sies at de har kommet seg litt hva gjelder utstyr, men de har fortsatt litt å gå på hva gjelder hva som er standardutrustning.

Stemmer det ja at Bonaqua tappes av Ringnes på Skytta, vanlig Glommavann tlsatt kullsyre og et par dråper sitron e.l.
Flere av de der ja, men Isklar og Imsdal derimot er kildevann.

Svar