Samme har jeg tenkt. Kollapser KTM beholder jeg 1290'en med samme begrunnelse.KiMedic skrev: 23 jan 2025, 10:19 Om de skulle ryke beholder jeg 390 som et minne om en fantastisk motorbygger, merkevare og ungdomsdrømmer..jeg tipper det løser seg![]()
Men jeg er sikker på at KTM overlever selv om de har et bekymringsfullt antall usolgte sykler. Men dette tror jeg de løser på en måte som gjør at hjørnestensbedriften i småbyen Mattighofen, overlever, en by som også har andre problemer nå om dagen.
Too big to fail, som jeg har nevnt tidligere og som enkelte åpenbart mener er naivt å påstå. Men det er det ikke.
Det som nå skjer med KTM ligner på situasjonen som italienske Moto Guzzi har opplevd flere ganger, en berg-og-dal reise gjennom sin produksjonshistorie, som tross disse problemene, har pågått kontinuerlig uten opphold siden 1921, som eneste MC-produsent i Europa, i den ikke veldig store byen Mandello del Lario, hvor altså Moto Guzzi fortsatt er en hjørnestensbedrift, men som hadde større betydning for byen i så måte for flere tiår siden.
Samme her, too big to fail.