Samme har jeg tenkt. Kollapser KTM beholder jeg 1290'en med samme begrunnelse.
Men jeg er sikker på at KTM overlever selv om de har et bekymringsfullt antall usolgte sykler. Men dette tror jeg de løser på en måte som gjør at hjørnestensbedriften i småbyen Mattighofen, overlever, en by som også har andre problemer nå om dagen.
Too big to fail, som jeg har nevnt tidligere og som enkelte åpenbart mener er naivt å påstå. Men det er det ikke.
Det som nå skjer med KTM ligner på situasjonen som italienske Moto Guzzi har opplevd flere ganger, en berg-og-dal reise gjennom sin produksjonshistorie, som tross disse problemene, har pågått kontinuerlig uten opphold siden 1921, som eneste MC-produsent i Europa, i den ikke veldig store byen Mandello del Lario, hvor altså Moto Guzzi fortsatt er en hjørnestensbedrift, men som hadde større betydning for byen i så måte for flere tiår siden.
Samme her, too big to fail.