
KTM i krise? Konkursfare?
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Må bare få tilføye at min kontakt med KTM verksted (Spinnin Wheel AS Mysen) har vært bare positivt 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Audi Mannen
- Innlegg: 845
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Det gjør det nok ikke, men vi har en KTM forhandler i min region, (skal ikke nevne navn for jeg har ikke egen erfaring og kun andre sine ord) som har utrolig dårlig omtale fra veldig mange. Derfor velger de å kjøre 2-3 timer til neste forhandler og verksted som igjen får masse skryt. Og med entusiast forum og alle andre SoMe kanaler blir et dårlig rykte spredt mye raskere enn det gode ord.Jompa skrev: ↑04 des 2024, 21:09Et lite lokalt verksted sørger vel ikke for at et konsern går konkurs ?GSXR-Erling skrev: ↑04 des 2024, 18:16 Jada, rett skal være rett og det virker at det igrunn ikke står på KTM,.men verkstedet.
Så er det jo noe med de gamle ordtakene igjen da som vi nordmenn er så glad i å bruke. Hører man 1 rotte så er det minst 10, men ser du 1 er det minst 100. Og ser det ut som dritt, lukter dritt så er det mest sannsynlig også dritt. Verkstedet altså, ikke nødvendigvis KTM som merke og vare.
Så da blir det også ekstra vann på mølla tror nå jeg da.

Yamaha XJR 1300
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39317
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Samme her.
Også fornøyd med AMD Motorsykler i Oslo.
Ingenting å utsette på verkstedet annet enn litt unødvendig slurv ved montering av et tankdeksel, som førte til slitemerker/"gnagsår".
Påvist med nærbilder og fikk nytt deksel uten spørsmål.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Håper de klarer seg. De har mange bra bikes!
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Fikk en mail forrige uke fra KTM.
De skriver:
Hello Kim,
We understand what you might be thinking: “KTM in trouble? What’s next for my bike and gear?”
We’re still here, side by side with you. Motorcycle deliveries are continuing as planned, spare parts and accessories remain available, and customer service and warranty support are always here for you – just like the signature torque of our engines.
We deeply value your trust and loyalty during this time. It’s your support that keeps us going, and we’re committed to pushing through this challenge to continue delivering the passion for riding that unites us all.
We are currently making adjustments to gear up for an even stronger future. Our passion for riding is unwavering and we’re sticking by your side – together we’re READY TO RACE!
Thank you for standing with us,
Your KTM team
Jeg har heldigvis en lite avansert sykkel uten for mye dilldall..Så jeg har ikke behov for å selge den føler jeg. Den går som ei klokke. Bortsett fra quickshifter`n som elektronisk forsvinner..
Jeg tror de overlever ved å selge vekk det de taper på. De kjøpte vel halvparten av MV Augusta tidligere i år. Å de hadde masse tull med 790 motoren de nekta å innrømme. Så vet jeg ikke hvor lurt det er å produsere i Kina å India. Ikke fordi kvaliteten nødvendigvis er dårlig, men fordi du å jeg vil KTM skal være bygd helst i Østerrike eller annen europeisk by til nød.
De skriver:
Hello Kim,
We understand what you might be thinking: “KTM in trouble? What’s next for my bike and gear?”
We’re still here, side by side with you. Motorcycle deliveries are continuing as planned, spare parts and accessories remain available, and customer service and warranty support are always here for you – just like the signature torque of our engines.
We deeply value your trust and loyalty during this time. It’s your support that keeps us going, and we’re committed to pushing through this challenge to continue delivering the passion for riding that unites us all.
We are currently making adjustments to gear up for an even stronger future. Our passion for riding is unwavering and we’re sticking by your side – together we’re READY TO RACE!
Thank you for standing with us,
Your KTM team
Jeg har heldigvis en lite avansert sykkel uten for mye dilldall..Så jeg har ikke behov for å selge den føler jeg. Den går som ei klokke. Bortsett fra quickshifter`n som elektronisk forsvinner..
Jeg tror de overlever ved å selge vekk det de taper på. De kjøpte vel halvparten av MV Augusta tidligere i år. Å de hadde masse tull med 790 motoren de nekta å innrømme. Så vet jeg ikke hvor lurt det er å produsere i Kina å India. Ikke fordi kvaliteten nødvendigvis er dårlig, men fordi du å jeg vil KTM skal være bygd helst i Østerrike eller annen europeisk by til nød.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39317
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Fikk samme e-posten rett før jul.
Med link til denne videoen:
Rising Stronger – KTM Is Here To Stay! | KTM
Så... KTM overlever nok
.
Med link til denne videoen:
Rising Stronger – KTM Is Here To Stay! | KTM
Så... KTM overlever nok

________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

- MGR1
- Innlegg: 615
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Det ser ut til at problemene med kammer på 790- og 890-modellene vedvarer, selv med nye kammer og topper. Det er åpenbart at rotårsaken er for lavt oljetrykk. Etter hvert som eierne av disse finner ut av det vil det nok medføre enda mer negative omtaler for KTM. Ikke det de trenger akkurat nå..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39317
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM i krise? Konkursfare?
De burde kanskje holdt seg til V-motorene, som de åpenbart kan mye bedre...MGR1 skrev: ↑28 des 2024, 17:34 Det ser ut til at problemene med kammer på 790 og 890-modellene vedvarer, selv med nye kammer og topper. Det er åpenbart at rotårsaken er for lavt oljetrykk. Etter hvert som eierne av disse finner ut av det vil det nok medføre enda mer negative omtaler for KTM. Ikke det de trenger akkurat nå..

Det ville vel vært helt uproblematisk å lage slike på 800 og 900 kubikk?
Kanskje litt dyrere i produksjon, men likevel...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39317
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Moto Guzzi i nabolandet Italia har jo også i perioder slitt veldig og holdt på å gå overende flere ganger. Men alltid overlevd og er den motorsykkelprodusenten som har hatt kontinuerlig drift og produksjon i hjemlandet siden 1921.
De er åpenbart i en brytningfase og generasjonsskifte nå hvor de nye væskekjølte modellene synes ikke ikke å ha den suksessen de så for seg.
Derimot "reddes" Moto Guzzi av klassikermodellen V7 850, som selger godt i hjemlandet. Utrolig nok. Eller kanskje ikke?
Mulig det er slik at nettopp V7 modellene får MC-folk til å søke mot det genuine og opprinnelige? Rett og slett det klassiske når det gjelder MC.
KTM har ikke samme historikk, men likevel en modellhistorie mange KTM tilhengere husker tilbake på med erfaring og glede.
Så kanskje KTM har noe å lære her
?
De er åpenbart i en brytningfase og generasjonsskifte nå hvor de nye væskekjølte modellene synes ikke ikke å ha den suksessen de så for seg.
Derimot "reddes" Moto Guzzi av klassikermodellen V7 850, som selger godt i hjemlandet. Utrolig nok. Eller kanskje ikke?
Mulig det er slik at nettopp V7 modellene får MC-folk til å søke mot det genuine og opprinnelige? Rett og slett det klassiske når det gjelder MC.
KTM har ikke samme historikk, men likevel en modellhistorie mange KTM tilhengere husker tilbake på med erfaring og glede.
Så kanskje KTM har noe å lære her

________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
- Innlegg: 7923
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: KTM i krise? Konkursfare?
2019-790 Duke til guttungen har ikke hatt noen problemer så langt.


当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 111
- Registrert: 12 des 2019, 08:51
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
- Bosted: Arendal
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Bajaj er vel solide? De kan nok gå med på en restrukturering til deres fordel. Ellers så står vel det noen kinesere klar med en neve dollar for å ta restene. Kanskje ala Volvo i bilverden. Spennende tider.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Tipper går på Motul
bevist god mot kammene siden VF fadesene til Honda
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39317
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Hva tror folket?
Kan de nye 1290 modellene være redningen for KTM?
Større og dyrere...
Ikke alltid at det er den beste løsningen, kanskje
https://www.ktm.com/en-int/2025-ktm-139 ... s-evo.html
Og kanskje ikke nå lenger i adventuremarkedet hvor det virker som at stadig flere finner det mer hensiktsmessig å nedskalere til lavere vekt, effekt og mindre kubikk...
Kan de nye 1290 modellene være redningen for KTM?
Større og dyrere...
Ikke alltid at det er den beste løsningen, kanskje

https://www.ktm.com/en-int/2025-ktm-139 ... s-evo.html
Og kanskje ikke nå lenger i adventuremarkedet hvor det virker som at stadig flere finner det mer hensiktsmessig å nedskalere til lavere vekt, effekt og mindre kubikk...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
- Innlegg: 7923
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: KTM i krise? Konkursfare?
Hvis det er vesentlig slitasje ville det blitt tikking fra ventilene-de har heller ikke justert noe på service. Husker ikke kjørelengde akkurat nå-han kjører ikke spesielt hardt heller.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后