GSXR-Erling skrev: ↑04 des 2024, 17:45
Har hørt og sett en KTM MX med eksplodert clutch, gått 15 timer. KTM ga 0 dekning. Biken var 1 år.
Selv har jeg opplevd det som helt uproblematisk med reklamasjoner på den KTM'en jeg har i dag.
Den første, 2015 modellen, var feilfri bortsatt fra lekkasje i framgaffel.
Dessverre flere problemer med 2018 modellen.
Bl.a. startproblemer som skyldtes dårlig design på startknappmodulen, som ble byttet på garanti uten spørsmål.
Samme med frontlykt, som dugget såpass at det falt innafor KTMs garantiregler. Og på erstatningslykta sviktet den ene DRI lysskinna. Så da ble det nok et bytte på garanti. Siden da har lykta fungert som den skal.
Og som jeg har nevnt tidligere i annen tråd som fikk jeg en kraftig oljesvetting ved venstre motordeksel, som verkstedet fikset.
Men så fikk jeg nye startproblemer august 2023 fikk verkstedet til å sjekke dette nærmere i forb. med service.
Og da oppdaget verkstedet, et annet enn de som fikset reklamasjonen i forb. med oljesvettingen, at en metallskive ikke var blitt montert, men lå løs inne i motoren (

) og hadde påført svinghjulet såpass skade at dette faktisk var defekt!
Verksmester slo kategorisk fast at skiva aldri var blitt montert og at denne glippen måtte ha skjedd under reklamasjonsarbeidet på sykkelen i 2018.
Og dermed fikk jeg nytt svinghjul på garantien, mer enn 5 år etter at jeg kjøpte sykkelen som ny.
Og etter dette byttet har sykkelen faktisk gått jevnere og bedre enn noengang:
KTM slurv 1.JPG
KTM slurv 2.JPG
Ellers har jeg klaget/reklamert på feilmonterte deksler etter service og påvist dette med detaljbilder og i forb. med bytte av radiator pga. av steinsprang.
Alt byttet til nytt uten spørsmål.
Jeg har hatt tre KTM'er og den jeg har nå er den eneste jeg har hatt i overkant mye tull og tøys med. Mye pga. slurv på verkstedet.
Likevel ville jeg ikke ha noen betenkeligheter med å skaffe meg en ny KTM om det dukker opp en jeg jeg faller for.
Pr. i dag er det dog andre merker og modeller som frister mer...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering