Sesongstart

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongstart

Legg inn av Duville »

OI OI OI OI OI OI OI OI OI OI

Fredag 15 cm nysnø på toppn av isen 7 -8 kalde grader
Lørdag solskinn fra skyfri himmel 7 - 8 svært kalde grader

SØNDAG 6 - 7 varme grader - solskinn fra nesten skyfri himmel og meldte varmegrader gjennom hele natta og samme været hele neste uke

Føler meg så urolig i kroppen HVA SVARTE KAN DET VÆRE?

:-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av Globe »

:banansplit Trondheim, 6 varmegrader, lett yr, det sildrer så flott i takkrenner og nedløp :banansplit

Gammelgutt

Re: Sesongstart

Legg inn av Gammelgutt »

Duville skrev:OI OI OI OI OI OI OI OI OI OI
Føler meg så urolig i kroppen HVA SVARTE KAN DET VÆRE?

:-k
Vårkåt?.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongstart

Legg inn av Duville »

Gammelgutt skrev:
Duville skrev:OI OI OI OI OI OI OI OI OI OI
Føler meg så urolig i kroppen HVA SVARTE KAN DET VÆRE?

:-k
Vårkåt?.

Neeei, for gammal for det, tror jeg - må være noe annet :prop:

Starta sykkelen for litt siden og satte på laderen - det hjalp ikke det heller - det har hjulpet i hele vinter, men ikke nå lenger

Gammelgutt

Re: Sesongstart

Legg inn av Gammelgutt »

Er du for gammel, det er ikke jeg. :terge

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Sesongstart

Legg inn av Onsløv »

Duville skrev:
Gammelgutt skrev:
Duville skrev:OI OI OI OI OI OI OI OI OI OI
Føler meg så urolig i kroppen HVA SVARTE KAN DET VÆRE?

:-k
Vårkåt?.
Neeei, for gammal for det, tror jeg - må være noe annet :prop:
Gammelgutt skrev:Er du for gammel, det er ikke jeg. :terge
Er det det som skjer når man blir gammel, kun kåt om våren? Stakkars meg, som er kåt hele året. :-k
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongstart

Legg inn av Dexter »

Er bare en ting å si om det... hold dere unna bryllupskaka! Bivirkninga er 80% mindre sex! :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongstart

Legg inn av Duville »

Det skyldes vl ikke Bryllupskaka - mer de som ligger og hyler og skriker rundt beina et par år etter som vanligvis er årsaken til reduksjonen, vel---

Hadde forresten kanskje tenkt å forsøke å holde meg litt til topic her og ikke annonsere andre mer private lyster og tilstander siden det fort kan ta av i en sånn forsamling - :lol for jeg er ganske sikker på at dette har med uteliv å gjøre - det var faktisk nesten oppløftende å måke terrassen i dag, så noe er det og det er alvorlig :doh

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Sesongstart

Legg inn av cheron »

Har måka verandaen i dag jeg og :) Deilig å ha tørr veranda under beina! :bananas

Åsså så jeg 2 mc'ere ute på veien i dag og gitt.. Sesongen har visst tatt sine første steg her i Vestfold! 5 sykler på 2 dager!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongstart

Legg inn av Dexter »

Traff på en MC-er i Kongsberg i dag! Det var ikke akkurat bart på veien men så var det ikke en R-sykkel heller. Men uansett! Har vært plussgrader fra ca. kl. 12 til kl. 18 og DET er årets første! yr.no melder kun røde temperaturer i 1 uke fremover så nå er det i ferd med å skje!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Sesongstart

Legg inn av d.strand »

Så lenge snøen har smelta til 1 april, så er det ett fett for meg hva som skjer i mellom tiden. For 1 april er jeg tilbake i Norge for 1 mdn påske ferie, og da SKAL det kjøres sykkel :bananas
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongstart

Legg inn av Duville »

d.strand skrev:Så lenge snøen har smelta til 1 april, så er det ett fett for meg hva som skjer i mellom tiden. For 1 april er jeg tilbake i Norge for 1 mdn påske ferie, og da SKAL det kjøres sykkel :bananas

Synes nok dette var en litt likegyldig holdning til alle oss andres velbefinnende---- :vs

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Sesongstart

Legg inn av d.strand »

Duville skrev:
d.strand skrev:Så lenge snøen har smelta til 1 april, så er det ett fett for meg hva som skjer i mellom tiden. For 1 april er jeg tilbake i Norge for 1 mdn påske ferie, og da SKAL det kjøres sykkel :bananas

Synes nok dette var en litt likegyldig holdning til alle oss andres velbefinnende---- :vs
Haha, jeg vet og jeg beklager :redface Tross at jeg ikke får kjørt sykkel før i april, og dere i Norge kanskje får, så må jeg si at jeg er syyyyke misunnelig, men jeg unner dere det samtidig.. Så bare sørg for å skriv om det her inne når dere kjørt deres første svinger, slik at jeg også kanskje får litt av følelsen :D
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av tagesk »

Bilde
Ikke slik å forstå at det har vært noe avbrudd mellom fjorårets sesong og denne sesongen, men jeg
synes likevel at sesongen åpner for fullt når vi drar avgårde på årets MC-ferie. Og det gjør vi altså
i disse dager.
Faktisk: Vi drar avgårde om tre og et halvt døgn. Det må vi, om vi skal rekke til Bari (850 km borte) før
fergen går lørdag eftermiddag - den som allerede er betalt.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=JetbQwl8eVY[/video]
Men torsdag kveld, på vei hjem efter en lang dag i Firenze, ble jeg liggende bak en buss. I en kneik
fikk jeg en åpning, ned i andre, og blåste forbi. Nesten som på videoen, men raskere. Og i oppoverbakke.

Men......hmmmmm hørte jeg at turtallet løftet seg litt for fort?

Clutchen har holdt 138.000 km så jeg kan ikke klage. Og jeg er glad jeg får det gjort her, og ikke står ett eller
annet sted på den graske landsbygden, i regn, uten å kunne språket.

Fra bildet er det lite som tyder på at det er sesongstart om tre og et halvt døgn. Det hjelper ikke at mekanikeren hos
BMW er 100% avslappet når han sier "Slapp av - det løser seg sikkert".

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
Fra bildet er det lite som tyder på at det er sesongstart om tre og et halvt døgn. Det hjelper ikke at mekanikeren hos
BMW er 100% avslappet når han sier "Slapp av - det løser seg sikkert".

[TaSK]
Skulle akkurat til å nevne det... :-k
Hvis dette er sykker'n din og det er det vel :eh så kan man lure på om du rekker ferja 850 km langt-vekk-bortenfor til rett tid... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar