Har du byttet ettermarked gummimembran på forgassere, råd tips veiledning mottas med stor takk …
Når jeg er ferdig med begge forgasserene avslutter jeg med å bytte gummimembran på stemplene samtidig på XS500’n forgasser jobb. Har kjøpt nye gummimembraner av denne typen som er innsatt med talkum, link:
https://www.carburetordiaphragms.com/pr ... arburetor/
Har nå i ettertid sett at det selges to typer gummimembraner til XS500, en type hvor du fjerner (klipper bort med avbiter) den gamle plastringen for å montere ny som limes i sporet hvor plastringen sitter. Da har gummimembran en bredde innerst som er like tykk som plastringen som fjernes og som fyller sporet i stempelet hvor gummimembran limes.
Den gummimembran som jeg har kjøpt må jeg la plastringen sitte igjen men bare fjerne selve gummimembran, utfordringa her ligger i å få ut gummien fra sporet i plastringen men også få den nye på plass i sporet. Usikker på om det her er behov for å lime …
Nå i ettertid ville jeg valgt å kjøpe førstnevnte gummimembran hvor jeg fjerner hele plastringen da jeg tror det er en raskere enklere jobb. Alt klippes bort med avbiter, påføre lim i stempelsporet, sentrere gummimembran med merkeøre motsatt side av motorsiden (hull ved siden av senterhull i stempel) og trekke gummimembran på plass for å vente til limet har tørket før montering.
Det er mulig det er enklere å montere de jeg har kjøpt sammenlignet med det jeg ser for meg og vil det hjelpe med å varme plastringen med hårføner, vil monteringen gå enklere med silikon eller vaselin på den indre gummiringen som igjen vil ødelegge mulighet for å avslutte med lim …
Når jeg ser på innerdiameter på hullet i de gummimansjettene jeg har kjøpt så stemmer diameter med stempel diameter men tykkelsen er ikke i nærheten av førstnevnte gummimansjett, mulig den skal strekkes så mye og vil da sitte godt i sporet i plastringen?
Nå ble det mye skriverier her.
IMG_7547.jpeg
IMG_7551.jpeg
IMG_7552.jpeg
IMG_7550.jpeg
IMG_7544.jpeg
IMG_7549.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.