Yamaha XS500D 1H2
Re: Yamaha XS500D 1H2
Forsøker å kjøre litt «budget» på XS500’n hvor det er mulig for det er ikke mange steder eller deler du kan gjøre det med her. Brukt kjøpes hvor det er mulig, har kommet over noen som har brukte deler hvor det er spesielt gunstig å kjøpe alt de har innenfor rimelighetens grenser med håp om å selge noe av det jeg ikke trenger selv. Noen deler må du kjøpe nytt og ofte er det bare ett firma som fører delen som selger fra egen nettbutikk og på eBay. Har bestilt dekk nå, 3.25-19 og 4.00-18
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 18 apr 2024, 21:48, redigert 1 gang totalt.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38970
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha XS500D 1H2
Skal bli interessant å høre dine erfaringer med Maxxis så snart du har et rimelig greit erfaringsgrunnlag å dele her inne.
Så skal jeg helt klart gjøre det samme så snart jeg har fått opparbeidet noen tusen km. med Maxxis på min V7 850 Special.
Dekkene ligger klare for påsetting hos @MrPitlane .
Men enn så lenge har de originale Dunlopdekkene mye å gå på, selv etter snaue 10K.
Så skal jeg helt klart gjøre det samme så snart jeg har fått opparbeidet noen tusen km. med Maxxis på min V7 850 Special.
Dekkene ligger klare for påsetting hos @MrPitlane .
Men enn så lenge har de originale Dunlopdekkene mye å gå på, selv etter snaue 10K.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Yamaha XS500D 1H2
Kommer tilbake med info på Maxxis dekk
Slik gikk det når jeg skulle kjøpe brukt baklampe, skiltlys, senterstøtte og kjedekasse. Har nå oversikt og her er det helt klart veldig mye jeg har bruk for
Slik gikk det når jeg skulle kjøpe brukt baklampe, skiltlys, senterstøtte og kjedekasse. Har nå oversikt og her er det helt klart veldig mye jeg har bruk for
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Maxxis dekk er kommet
Den store dekk tråden mcsiden:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f= ... 98#p435798
Den store dekk tråden mcsiden:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f= ... 98#p435798
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ikke ny kjedekasse men like god som ny, alle fester og gjenger er sjekket slik at montering er mulig. Dekkdimensjon som har vært på gjør det ikke mulig å kjøre med kjedekasse, har kjøpt mindre dekkdimensjon som samsvarer med standard dim.
Det er mange som har mista sidedeksler opp gjennom åra fra motorsykler, nye gummiholdere er en lav kostnad vs kjøpe og lakke nytt sidedeksel.
Det er mange som har mista sidedeksler opp gjennom åra fra motorsykler, nye gummiholdere er en lav kostnad vs kjøpe og lakke nytt sidedeksel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ramma på sykkel’n har vært pulverlakkert noe som medfører når det blir skade / sår så blir det borte flak som kan flekkes men såret er fortsatt litt dypt. Fra fabrikk er det vanlig lakk på disse rammene og jeg ser ingen fordel med å pulverlakkere, det er veldig lett at det skaller av lakk under montering eller under bruk. Lakken er så tykk så du må ha godt lys for å lese av rammenummer.
Oppdaget ganske tidlig at det var byttet motor i sykkel’n, den som sitter der nå er en 1976 motor.
Tilfeldig oppdaget jeg en delesykkel med reservemotor (som var motor’n som hadde sittet i min sykkel) for salg på finn.no som jeg hadde en dialog med hvor jeg ventet på mere info og bilder. Motorblokka er «matching numbers» med VIN eller rammenummer på min sykkel. Men før jeg fikk siste info ble den solgt. Skal gjøre ett nytt forsøk med ny eier hvis jeg får tak i kontakt informasjon.
Oppdaget ganske tidlig at det var byttet motor i sykkel’n, den som sitter der nå er en 1976 motor.
Tilfeldig oppdaget jeg en delesykkel med reservemotor (som var motor’n som hadde sittet i min sykkel) for salg på finn.no som jeg hadde en dialog med hvor jeg ventet på mere info og bilder. Motorblokka er «matching numbers» med VIN eller rammenummer på min sykkel. Men før jeg fikk siste info ble den solgt. Skal gjøre ett nytt forsøk med ny eier hvis jeg får tak i kontakt informasjon.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 20 apr 2024, 10:21, redigert 1 gang totalt.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Yamaha XS500 «black beauty" fra ett mc blad … En ting er svart men «beauty» kan sikkert diskuteres
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Domino
- Innlegg: 1147
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Yamaha XS500D 1H2
Heftige hjelmer!
Re: Yamaha XS500D 1H2
Helt klart og jeg har hatt begge deler
Apropos pulverlakkert ramme, har demontert bakskjerm da den har skade for å montere ny (brukt) som er uten skade og da dukker det opp skavanker på rammelakken hvor lakk har flasset av under montering. Dette skjer i mindre grad ved bruk av vanlig lakk og mye lettere å utbedre.
Komplett baklampe, skiltholder med skiltlys hel og komplett, lyktehus som må lakkes.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- MGR1
- Innlegg: 554
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Norge
Re: Yamaha XS500D 1H2
Fin sykkel. Jeg ser at denne er en god kandidat for 'deep cleaning', heller enn 'restaurering'. Du kan restaurere den 100 ganger, men den er original bare en gang, og en fin patina vil gi en bedre verdi enn en full lakkering/kromming.
Re: Yamaha XS500D 1H2
Takker! Du er inne på noe der «deep cleaning» er vel det jeg driver med nå men body kitet vil jeg lakkere med nye dekaler. Men jeg er litt spent på hva jeg gjør med felgene, i første omgang en skikkelig vask / rens med polering av det som har glatt overflate så får jeg se hvordan det blir
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- MGR1
- Innlegg: 554
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Norge
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ta det del for del. Er det litt rust eller noen riper så gjør det ingenting . Jeg har en AJS fra 1955 som fortsatt har originallakken på. Den blir ikke styggere - den bare holder seg sånn . Herlig med patina. Altfor mange sykler har blitt ødelagt av 'restaurering'.dypen skrev: ↑19 apr 2024, 21:22 Takker! Du er inne på noe der «deep cleaning» er vel det jeg driver med nå men body kitet vil jeg lakkere med nye dekaler. Men jeg er litt spent på hva jeg gjør med felgene, i første omgang en skikkelig vask / rens med polering av det som har glatt overflate så får jeg se hvordan det blir
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ja denne er ett godt eksempel på det, pulverlakkert ramme, body kit lakkert i en farge som aldri har vært på en Yamaha og dekaler som ikke stemmer i hverken størrelse eller utforming.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Veldig bra tips fra @Jompa i en annen tråd som helt klart må være en del av innholdet i garasjen «RIDGID Model 10 Screw Extractor Set» for å få ut skruer som er knekt eller sitter fast. Må se hvor det selges …
Link til innlegget
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=435909#p435909
RIDGID Product
https://store.ridgid.com/us/en/10-screw-extractor-set#
Link til innlegget
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=435909#p435909
RIDGID Product
https://store.ridgid.com/us/en/10-screw-extractor-set#
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Reparert venstre styrebrytere med plast delen jeg kjøpte fra Yambits, det var ikke bare «plug and play» da hullet til den fjærbelasta kula som markerer klikk på HI og LO for lyset var for lite.
Måtte bore opp med 5 mm bor for å få inn kule og fjær men det må ikke bores tvers gjennom for da vil ikke kula sitte på plass til du får det montert, brukte nytt bor og la plast delen på ei stålplate og bora til spissen på bor butta i stålplate som var akkurat passe så kula holdt seg på plass men samtidig så langt ute så du får markert låsepunkt på bryteren. Kule, fjær, isolasjonsplate og kontakt plate montert da var det bare å sette inn delen og skru fast utvendige bryteren. Se bilder som er kanskje bedre en mine skriverier
Bytta kondensator, montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for kondensator, bytta kontakt til styrestrøm til starter, alt under høyre sidedeksel. Kondensator den blanke oppe i venstre hjørne på bilde.
Montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for sikringsboksen sammen med ny sikringsboks under sete, tilkobling under venstre sidedeksel for kontakt. Ble bedre nå vs den koblingsalaten som var der.
Jordings kabel til batteriet er også ett kunststykke som ikke hører hjemme der og må byttes, hadde tenkt å kjøpe ny men det var med en brukt som ser ok ut sammen med alle de brukte delene jeg kjøpte, da bruker vi den. Det som står igjen av det elektriske nå er som nevnt jordingskabel og se over det som er kobla sammen inne i lykta.
Det var skade på indre bakskjermen av stål og hull i verktøyskuffa men det var med en ok brukt med alle delene jeg kjøpte så da blir det ett lakkstrøk på den så blir det bra for å skru fast plastskjermen over.
Nå bruker jeg mere tid på å oppdatere XS500 tråden her enn jeg bruker på sykkel’n i garasjen så vi får se
Måtte bore opp med 5 mm bor for å få inn kule og fjær men det må ikke bores tvers gjennom for da vil ikke kula sitte på plass til du får det montert, brukte nytt bor og la plast delen på ei stålplate og bora til spissen på bor butta i stålplate som var akkurat passe så kula holdt seg på plass men samtidig så langt ute så du får markert låsepunkt på bryteren. Kule, fjær, isolasjonsplate og kontakt plate montert da var det bare å sette inn delen og skru fast utvendige bryteren. Se bilder som er kanskje bedre en mine skriverier
Bytta kondensator, montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for kondensator, bytta kontakt til styrestrøm til starter, alt under høyre sidedeksel. Kondensator den blanke oppe i venstre hjørne på bilde.
Montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for sikringsboksen sammen med ny sikringsboks under sete, tilkobling under venstre sidedeksel for kontakt. Ble bedre nå vs den koblingsalaten som var der.
Jordings kabel til batteriet er også ett kunststykke som ikke hører hjemme der og må byttes, hadde tenkt å kjøpe ny men det var med en brukt som ser ok ut sammen med alle de brukte delene jeg kjøpte, da bruker vi den. Det som står igjen av det elektriske nå er som nevnt jordingskabel og se over det som er kobla sammen inne i lykta.
Det var skade på indre bakskjermen av stål og hull i verktøyskuffa men det var med en ok brukt med alle delene jeg kjøpte så da blir det ett lakkstrøk på den så blir det bra for å skru fast plastskjermen over.
Nå bruker jeg mere tid på å oppdatere XS500 tråden her enn jeg bruker på sykkel’n i garasjen så vi får se
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1