Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kenneth 81
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 (2023)

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

Ble en liten luftetur i går og. :D Satte kursen hjemmefra og langs fylkesvei 120 til Hurdal, en av mine favorittruter å kjøre. :twothumbs:
En kjapp liten stopp for noe å drikke ved rundkjøringa mot Minneåsveien:
1000000581.jpg
Så satte jeg kursen i full fart (nåja, grenser for hvor fort det gikk... :lol ) over Minneåsveien. Dette er kanskje en av de beste MC-veiene i området, dog kanskje ikke hvis man kjører en diger Harley eller noe sånt... :crazy: Bonnien er overraskende smidig på slike veier og, i hvert fall i mitt tilfelle, så er det i høyeste grad fyren oppå sykkelen og ikke maskinen som setter begrensningene. :thumleft
1000000582.jpg
Når jeg var kommet velberget over til andre siden var det bare en ting å gjøre: snu å kjøre tilbake igjen! :D Vel tilbake i Hurdal så satte jeg kursen tilbake hjemover, men kjørte på andre siden av innsjøen via Dal, videre til Gardemoveien, via litt svinger og småveier tilbake på 120 og hjem igjen.

Alt i alt ca 160km i absolutt nydelig vær på fine motorsykkelveier. Steke det livet er hardt av og til! :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Min "Bikers Logg":
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16438

MC: Triumph Bonneville T120

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Litt lenge mellom oppdateringene for tiden da jobb og sånt gjør at det ikke er så mye mental kapasitet til overs til andre aktiviteter, og når det først er livstegn så har jeg heller kommet meg ut for å kjøre i stedet for å skrive om å kjøre. Ville prioriteringer! :crazy:

Forrige søndag ble det langtur: motorveien til Kongsberg for å møte en kompis, så satte vi kursen langs det vi kunne spore opp av småveier opp til Gaustadtoppen, videre til Vemork før vi valgte litt forskjellige sideveier før vi endte opp på Notodden. Det ble både middagsstopp og flere kaffestopp (og en isstopp på Notodden) før vi skilte lag ved Kongsberg. 520km, 11 timer og 30 minutter med ren skjer glede! :twothumbs:

I dag ble det tur igjen, halvspontant etter jobb da fruen skulle jobbe overtid. Tenkte en kjapp liten tur ut gammelveien i Nittedal, dundret videre til Harestua, Grua og en hel haug svinger før jeg endte opp ved Røykenvik ved Randsfjorden. Det satte jeg kursen sørover igjen til Hadeland langs Fjordsvegen (som jeg ikke har kjørt før). Fra Hadeland gikk det strakeste veien hjem for å få spist en noe sen middag. Alt i alt en absolutt hærlig ettermiddagstur! :D
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Som en kuriositet kan det nevnes at sykkelen har passert 8500km nå, og før-tur-inspeksjonen avslørte at fram dekket begynner å nærme seg siste refrenget... Holder noen mil til, men må nok byttes før neste års langtur.

Bakdekket har mer mønster igjen enn fordekket, noe som tyder på at jeg er snillere med gassen enn med brems og fart i svingene når jeg kjører aktivt. :lol
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Hei! Da var det en god stund siden sist jeg har vært innom her! :O

Det siste halvåret har vært av det tøffe slaget, så jeg har dessverre ikke hatt hverken overskuddet eller lysten til å sette meg ned å skrive noe.

Men ting er på bedringens vei, så jeg tenker å prøve på et aldri så lite come-back. :D

Terapeuten har blitt vekket fra vinterdvale og fått ett nytt sett med dekk, og med det været det har vært i det siste så har det blitt nesten 50 mil i salen allerede. :twothumbs: Satser på svært mange flere før sesongen gir seg!

Ett par bilder fra mandag:
2564.jpg
2565.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Har ikke vært så veldig aktiv på formet i det siste, men det betyr ikke at Bonnien har fått lov til å stå veldig mye i ro. Heldigvis! :D

Årets tradisjonelle roadtrip (det har vært roadtrip to år på rad nå, noe som offisielt gjør det til en tradisjon :prf ) er nemlig fullført: Skedsmokorset - Nordkapp og hjem igjen på halvannen uke! En lang, noe strabasiøs, men alt i alt veldig fin tur. :thumleft

Først måtte sykkelen klargjøres for tur:
Fjoråret erfaring tilsier at standardsetet er mer enn komfortabelt nok for en lang dagstur, men litt vel fast i fisken for en roadtrip. Løsningen ble Triumphs "Kong and Queen"-sete. Litt mer polstring, og litt bredere= mye mer komfortabelt.
Sete.png
Litt mer bagasje virket også som en god idé så jeg kjøpte og monterte original top-boks. Veldig praktisk da den bruker samme nøkkelen som tenningen. Noe som var litt mer upraktisk var at jeg glemte å sjekke om den er kompatibel med holderne til SW-Motech Legend sideveskene mine, noe de selvfølgelig ikke var... IgrI( Men problemer er til for å løses og jeg fikk kjøpt meg et sett med LS2 salvesker hos Bullfighter (ca. en time før avreise :roll ). Sammen med SW-Motech Legend tail-pack'en ble Bonnien omgjort fra klassisk nakensykkel til pakkesel. :crazy:

I tillegg fant jeg en original vindskjerm (sammen med en uorginal vindavviser) på finn.no. og dermed har jeg gleden av å introdusere min nyeste oppfinnelse: Triumph Bonneville T120 Touring:
20260701_114636.jpg
I år som i fjor så var vi tre sykler på tur: en Triumph Tiger 1200 fra Horten, han møtte meg på Bullfighter der jeg kjøpte salveskene og han noen greier jeg ikke husker i farten. Derifra kjørte vi til Skedsmokorset der jeg fikk pakket ferdig sykkelen. Fra Skedsmokorset bar det av gårde på første etappe til Trondheim der vi plukket opp tredjemann (som nå hadde funnet ut at Kawasaki Z750 var dårlig langtursykkel og for anledningen hadde oppgradert den til Ducati Diavel... mer om den som langtursykkel senere... :crazy: )

Første etappe:
Skedsmokorset - Trondheim
Distanse: 475km
Screenshot_20260720_093808_Cardo Ride.jpg
Kanskje ikke verdens mest spennende kjøretur, men vi valgte litt sideveier så det ikke bare ble en ren transportetappe. Fint vær og ikke for mye trafikk så gikk det jo ganske greit. :thumleft
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag to var i likhet med dag 1 først og fremst en transportetappe. Målet var å komme seg så langt nord som mulig gitt vær, føre, trafikk, og alt mulig annet som skjer på en tur.

Tre veldig ulike tilnærminger til touringsykkel: :D
20260702_173342.jpg
Været var litt vekslende, men stort sett fint. Vi kom oss av gårde fra Trondheim til en passelig fornuftig tid og endte opp i Mo i Rana før vi kapitulerte og fant en plass å overnatte.
Screenshot_20260720_093748_Cardo Ride.jpg
488km tilbakelagt og jeg begynte å bli veldig glad i den nye salen. :thumleft
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag tre var nok en transportetappe, men en ikke helt uten forviklinger. (Alt kan ikke gå bra på tur, da blir det kjedelig... :crazy: )

Planen var egentlig at jeg skulle til Narvik og overnatte hos familien min, mens de to andre skulle til Grovfjord for å overnatte hos Diavel-pilotens familie der. Men med mye varierende vært på veien (les: tidvis høljregn) og en E6 som var stengt mellom Rognan og Fauske ble det litt endringer i planene. En god omkjøring via Misvær, Saltstraumen og Lødingen for å komme seg til Fauske, så bestemte vi oss for å dra til Grovfjord hele gjengen så vi kunne sette ut derifra samlet tropp neste dag.

Liten stopp på polarsirkelen på veien:
Polar.jpg
20260703_111426~2.jpg
Screenshot_20260720_093415_Cardo Ride.jpg
Omkjøringen via Misvær og Saltstraumen kan egentlig anbefales da der er (på tross av smale veier i varierende standard) en veldig fin tur. Men med all trafikken fra E6 (inkludert lastebiler som egentlig skulle kjørt en annen rute), så ble det noe tregt og i overkant spennende til tider (to lastebiler i bredden går dårlig for å si det sånn...) IgrI(

Uansett, vi kom oss velberget (om enn slitne) til Grovfjord etter noen mil med omkjøring samt mye veiarbeid fra Lødingen og mot Grovfjord.
Etter 550km i salen på variert underlag med til dels veldig nordnorsk sommervær så var jeg blitt veldig glad i både det nye setet, vindskjermen, og ikke minst regndressen... :lol
20260704_093042.jpg
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 4 satte vi kursen videre nordover mot neste stopp (og nordligste overnattingssted): Alta.
Selv om jeg er fra Narvik så har jeg sjeldent kjørt noe særlig nord for Tromsø, så endelig ble det litt nye veier og landskap på undertegnede! :twothumbs:

Ble ikke tatt så mye bilder på veien da det stort sett truet med å regne eller regnet mesteparten av veien. Mye rene transportetappen langs hovedveien, men det ble en fin tur allikevel da det er relativt tynt med rettstrekninger mellom Grovfjord og Alta. :P
20260704_212930.jpg
Screenshot_20260720_093453_Cardo Ride.jpg
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 5 var selve høydepunktet for turen: fra Alta til Nordkapp og tilbake igjen! :twothumbs:

Siden vi hadde samme AirBnb for begge overnattingene i Alta, så satt vi igjen nesten all bagasjen så vi kunne ta Nordkapp-turen med minst mulig vekt på syklene.

Værmeldingen for dagen var omtrent som forventet for Nordnorge: en god blanding av finvær og regnvær. Men vi var stort sett heldige og hele turen til Nordkapp var i finvær på stort sett tørre veier. En absolutt utrolig kjøretur på gode veier med fantastisk landskap og utsikt. Selv om turistsesongen var godt i gang så var ikke trafikken ikke så alt for ille og med lite vekt på syklene så fikk de strekt godt på beina med en ganske frisk kjøretur på fine svingete veier opp til Nordkapp! :twothumbs:
20260705_132312.jpg
20260705_131558.jpg
20260705_131258.jpg
20260705_130500.jpg
På returen så traff vi på det forutspådde regnværet, men timingen var egentlig perfekt da det var på tide med en matbite. Vi stoppet i Honningsvåg for en burger og et par kopper med kaffe. Været snudde om på nytt og resten av turen tilbake til Alta ble gjennomført stort sett i finvær.
Screenshot_20260720_093517_Cardo Ride.jpg
På returen til Alta tok vi noen sideveier for å kike litt på utsikten:
20260705_165021.jpg
Tur retur Alta-Nordkapp endte på 488km.
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 6 var det på tide å sette kursen sørover igjen. Planen var å kjøre igjennom Finland og Sverige et stykke før vi satt kursen mot Trondheim for å levere Ducatien (med fører) tilbake hjem igjen.

Men jeg lovte at jeg skulle komme tilbake til Ducati Diavel som touringsykkel! Vel, som lovet, her kommer det: Ifølge piloten så var Diaveln en heftig oppgradering fra Z750 på absolutt alle måter. Men for å fokusere på touringegenskapene: (alt her sammenlignet med en Z750) mye mer komfortabel sal, veldig avslappet kjørestilling, komfortabelt understell, og (marginalt) mer bagasjeplass. Nåvel, plass til en tailpack, men med litt bagasestøtte fra SUV'en.. ehhh Tigern.. så ordnet det seg ganske bra. Alt vel og bra der! :thumleft

Men det er selvfølgelig et "men" i historien:
Når vi ankom Alta igjen etter å ha vært på Nordkapp, så innså vi at Diaveln hadde lagt igjen mesteparten av det som var igjen av bakdekket på veien mellom Alta og Nordkapp en plass. Corden begynte å vises på midten av dekket. Med andre ord ikke helt ideelt med tanke på at det tross alt er noen meter fra Alta til Trondheim... :O
Nå er jo selvfølgelig ikke et utslitt dekk noen stor katastrofe på en langtur, såfremt du ikke står i Alta med en Ducati Diavel... 240(! :O ) bakdekk (og nei, det er ikke en skivefeil) er tydeligvis ikke lagervare hos verksteder og forhandlere nord for polarsirkelen...
Nå begynte gode råd å bli noe dyre, så vi bestemte oss for å komme oss et stykke lengre sørover for så å finne ut hvordab n vi skulle komme oss i mål med både sykler og helsa i behold.

Vi satte kursen sørover til Finland og fant oss en hytte på AirBnb (et par km utenfor Enontekiö for de som vet hvor det er :lol ) for å legge slagplanen videre:
Screenshot_20260720_093610_Cardo Ride.jpg
Kan ikke klage på overnattingen i det minste!
20260706_175501.jpg
20260706_175436.jpg
Ca 23 mil tilbakelagt. Kan og konstatere at mygga i Finland er betydelig større enn den i Finnmark. Den som prøvde seg på armen min var stor nok til å ha eget halenummer.... :O
Sist redigert av Kenneth 81 den 20 jul 2026, 14:24, redigert 1 gang totalt.
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 7 startet etter en god natts søvn, frokost, og et prekært behov for nordkalottens bredeste bakdekk (mitt forslag om å sette to 120-dekk bakpå Diaveln ble stemt ned med god margin....). Etter en lengre ringerunde ble det konstatert at verdens (ca.) nordligste 240-dekk som passer på en Diavel befant seg i Trondheim. Forsåvidt gode nyheter det, problemet var bare at der var ikke vi... Løsningen på utfordringen (som problemer visstnok heter i dag...) demonstrerer tydelig hvorfor det er veldig viktig å samle opp så mange mannepoeng hos sin bedre halvdel som overhodet mulig før man drar på langtur til grisgrendt strøk med eksotiske fremkomstmidler: kona til Ducatisten tok bobilen dems, hentet dekket hos forhandleren (siste de hadde på lager) og kjørte oss i møte (!).

Dagens kjøretur ble dermed fra uttaforallfarvei i Finland til Jokkmokk i Sverige (ja, plassen heter faktisk det...)! Dette var en kjøretur som klarte å kombinere det absolutt verste av svenske kjørerettfremtildusovner-veier med til sammen 32km med veiarbeid. Ca. en tredjedel av veiarbeidsområdet var uten asfalt. I regnvær. På henholdsvis 90/10-dekk (Tiger), sportstouringdekk (Bonneville) og de få stumpene som var igjen av Ducatiens bakdekk.... Underholdende for å si det sånn...

På et eller annet vis kom vi oss helskinnet frem til Jokkmokk (ja, fremdeles helt sant!), om en med en litt annen estetikk enn hva vi forlot Finland med:
20260707_160215(1).jpg
Hvis du ser nøye etter så kan du se en motorsykkel under all gjørma... :lol
Screenshot_20260720_093702_Cardo Ride.jpg
Dagen bød på ca 376km med lidelse :thumleft
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 8 var dekkskiftedag. Kona til vår helt på Ducatien ankom med bobil og bakdekk og vi hadde klart å spore opp ett dekkverksted som kunne legge om. Veldig variert klientell den dagen med en Volvo XC40, en Ducati Diavel, en bobil og en Catepillar veihøvel som alle trengte nye dekk... :thumleft

Helt fritt for utfordringer var det jo selvsagt ikke. Vi fikk låne det nødvendige verktøyet av dekkverkstedet, men Diavelen har ikke midtstøtte, og verkstedet hadde ikke noe fornuftig å løfte sykkelen med. Heldigvis var det god tilgang på ufornuftige løsninger:
20260708_111934.jpg
20260708_112259.jpg
20260708_112503.jpg
Utrolig hva man får til med et rør, noen paller, et par stropper, og bagasje... :P

Etter å ha fått nytt dekk på Ducatien og vinket farvel til turens helt (kona til Ducatipiloten), så satt vi kursen videre sørover:
Full fart igjennom en rimelig kjedelig del av Sverige (skog og rett fram...) fra Jokkmokk (for så vidt et bedre stedsnavn en nabobyen Kvikkjokk :P ) og ned til Tärnaby nær grensen til furet værbitt. Det skal sies at det nordsvenske landskapet blir stadig finere jo nærmere man kommer norskegrensen. :thumleft
Screenshot_20260720_093702_Cardo Ride.jpg
Med bedre vær (og betraktelig mer veigrep) enn dagen før så ble det 42 relativt raskt tilbakelagte mil. :D
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 9 ble en kortere etappe, men tilbake i furet værbitt er veiene mye mer motorsykkelvennlige og dermed langt mer underholdende. Veien fra Tärnaby retning Norge er allerede mye finere for motorsykler enn veien til Tärnaby, og jo lenger vi kjørte i fjell og daler, jo mer underholdende ble det. Fint vær, lite trafikk og gode dekk på alle syklene ble utnyttet til det fulle! :twothumbs:

Interessant nok så er alle tre syklene i følget på ca 1200 kubikk. Men det er ikke til å legge under en stol at Bonnien, med god margin, har minst motor og enklest understell. Allikevel klarte jeg å holde følge med de to andre også der svingene var tettest og det gikk som friskest! Riktignok med mindre marginer enn de to andre (noe slitemerkene på begge fotstøttene vitner om.... :redface ).
20260709_180704.jpg
20260709_180024.jpg
20260709_170554.jpg
20260709_170338.jpg
Dagens etappe ble avsluttet på Kjelleidet Camping etter ca 29 veldig fine mil i salen. :D
Screenshot_20260720_093725_Cardo Ride.jpg
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Sono Juventino
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401

Legg inn av Sono Juventino »

Fantastisk løsning på manglende midtstøtte! Dette er mannlig kreativitet på høyeste nivå! :lol
Prematurt medlem av team midtlivskrise.

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Sono Juventino skrev: 21 jul 2026, 01:24 Fantastisk løsning på manglende midtstøtte! Dette er mannlig kreativitet på høyeste nivå! :lol
Når man skal skru på eksotiske italienske maskiner midt i de nordsvenske skoger så må man være kreativ! :lol
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 10 var det på tide å komme seg tilbake til Trondheim. Ikke lange strekka, så vi tok noen omveier for å utforske litt.

Cardo fikk litt hikke, så første del av ruten er mer eller mindre korrekt gjenskapt i Google Maps:

Første etappe fra Kjelleidet Camping ca til Bangsund (tror jeg), en fin og svingete kjøretur på ca 14 mil.
Skjermbilde 2026-07-21 080014.png
Og andre etappe fra Bangsund til Trondheim. Vi fulgte Fv720 mesteparten av veien, noe som gav en etappe på ca 20 mil med hærlig svingete veier (om enn med noe varierende kvalitet på veidekket).
Screenshot_20260720_093748_Cardo Ride.jpg
Dette var så langt vi kom oss i samlet flokk, Ducatien var kommet hjem og Tigern (eller i hvert fall han som satt oppå den :crazy: ) skulle i familieselskap, så returen fra Trondheim til Oslo ble en solotur for min del. :thumleft

Total distanse for dagen endte på omtrent 34 mil. :thumleft
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Dag 11 var det på tide med en siste transportetappe hjem igjen: Trondheim-Skedsmokorset.

Værmeldingen lovte regn stort sett hele turen, og det slo til noe så inn i helvette og... Hele turen ble gjennomført i fullt regnantrekk, dog tørrdrakt hadde nok vært å foretrekke... IgrI( Men jeg skal ikke klage så alt for mye, regnsettet holdt tett og ullundertøyet holdt meg varm.

441km ble tilbakelagt på 5 timer og 35 minutter, noe som gir en snittfart på ca 80km/t. Ikke ille med kaffe- og bensinstopp på veien. :biker:
Screenshot_20260720_093808_Cardo Ride.jpg
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Årets langtur tur-retur Skedsmokorset-Nordkapp ble gjennomført på 11 dager fra 1. til 11. juli, til sammen 4474km (ifølge triptelleren) noe som gir et gjennomsnitt på omtrent 406km pr dag. Med en fører som dessverre ikke får kjørt så veldig mye mer enn den årlige langturen, og 1-2 sykler som kanskje ikke er helt optimale touringsykler, så kan vi vel i etterpåklokskapens lys si at vi burde hatt en 2-3 dager til på turen så vi kunne hatt litt kortere etapper og hatt litt flere muligheter til å ta omveier og utforske litt (og kanskje ikke minst tilpasse seg til været i større grad).

Det sagt så var det en veldig fin tur. Flere av transportetappene underholdende i seg selv, og selv over 3 mil med veiarbeid i nord-Sverige, angrepsmygg i nord-Finland, og improviserte dekkskift på eksotiske italienske høyytelsesmaskiner i (usedvanlig) grisgrendt strøk blir artige historier i ettertid. :crazy:

Bonnevillen i "touring"-variant fungerte veldig bra. Byttet fra SW-Motech Legend sidevesker til LS2 salvesker var forsåvidt en "nedgradering" da det er mye mer styr å ta dem av sykkele, men jeg brukte dem først og fremst til ting jeg ikke hadde bruk for hver dag eller behov for å ta med inn, så de ble stående på sykkelen igjennom hele turen.
Toppboksen var veldig kjekk å ha: jeg pakket den ikke full når jeg dro så jeg kunne bruke den til å låse inn tankvesken og andre småting når vi hadde mat- eller kaffestopp.
Vindskjermen ble ikke montert før dagen vi skulle kjøre, så første testturen ble turen opp til Trondheim. :crazy: I løpet av turen testet jeg med og uten den ekstra vindavviseren på toppen. Konklusjonen var veldig enkel: for meg (180 på strømpelesten) var den originale Triumph-vindskjermen for lav og det ble for mye støy og turbulens. Med vindavviseren på (og sånn någenlunde rett justert) fungerte den ganske bra. Selvsagt mer støy og turbulens enn ingen vindskjerm i det hele tatt, men med mange lange etapper, og en del transportetapper i motorveifart, så var det veldig kjekt å få mesteparten av vindtrykket av overkroppen (og ikke minst så tok den av for både mye av vannet når det regnet, og kilovis av mygg og innsekter :crazy: ).

For selve turen sin del så var høydepunktene for meg deler av strekningen mellom Grovfjord og Alta (de svingete delene :P ) og strekningen mellom Alta og Nordkapp. Fantastisk fint landskap og artige veier å kjøre på! :twothumbs: Strekningen mellom Tärnaby og Trondheim stiller og i favorittklassen med fantastisk natur og svingete veier der Bonnien virkelig fikk kjørt seg! :thumleft

Ville jeg gjort noe annerledes om vi skulle tatt turen på nytt igjen? Ja, mest sannsynligvis. Som sagt så hadde det vært fint med noen ekstra dager så vi hadde hatt med fleksibilitet med tanke på utforsking, rutevalg og vær. Alternativt så kunne vi kanskje ha leid en henger for å frakte syklene f.eks. til Tromsø. Med tre til å bytte på å kjøre så kunne tranpsortetappen(e) nordover vært gjennomført mye fortere og vi hadde hatt mer tid på å utforske Troms og Finnmark. Men det får vi ta neste gang! :twothumbs:
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Ronning
Motorsykkelen din: KTM 950SM

Legg inn av Ronning »

Høres ut som en bra tur med tre ganske forskjellige mc-er :D

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

Takk for reisebrevet, syns det alt i alt virket som en høyst vellykket tur og ikke minst nok et bevis på at man ikke nødvendigvis behøver å forlate landet (i alle fall ikke langt) for de store opplevelsene. Og den dekkskiftløsningen var virkelig fin :twothumbs:

Svar