Honda skifter navn på CB500X til NX500 fra og med neste år. Sammen med nytt navn kommer nye og lettere felger, reviderte innstillinger på støtdemperne (som var nye i fjor), HSTC, fargedisplay og en ganske betydelig facelift.
Selv har jeg ikke kjørt på to hjul siden jeg solgte lettsykkelen min for fire-fem år siden, men nå har jeg begynt å se litt på markedet igjen i påvente av å få råd til en ny etter studiene. Drømmen er en mellomtung sykkel som egner seg til litt lengre turer i Norge og Norden, og som kan håndtere en og annen grusvei bedre en Duke-en jeg kjørte i tenåra.
CB500X virker som en knallsykkel for meg – en solid, tosylindret, rimelig og asfaltorientert adventuresykkel som hører hjemme i A2-klassen. Det hjelper dessuten at setehøyden ikke ligger på mer enn 830 mm når jeg selv ikke strekker meg lenger en 175 cm. Hva tror dere?
Med NX500 like rundt hjørnet er det mulig det blir denne modellen på meg om en sesong eller to. Jeg klarer riktignok ikke helt å bestemme meg for om jeg foretrekker den nye look-en eller ikke, men jeg tror den vokser på meg. Det blir spennende å se anmeldelsene når internett får kloa i denne.
Honda NX500
- Grene
- Innlegg: 2
- Registrert: 15 des 2023, 19:19
- Motorsykkelen din: tidl. KTM Duke 125 (2012)
- Sted: Grenland
Honda NX500
Sist redigert av Grene den 16 des 2023, 15:39, redigert 3 ganger totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda NX500
Først av alt; velkommen til oss her på MCsiden.no !
Her er jeg rimelig sikker på at du får gode svar og konstruktive kommentarer på ting du lurer på fra mange erfarne motorsyklister.
Sykkelen du har i kikkerten virker veldig fornuftig på alle måter. Så ingen grunn til ikke å satse på denne .
Her er jeg rimelig sikker på at du får gode svar og konstruktive kommentarer på ting du lurer på fra mange erfarne motorsyklister.
Sykkelen du har i kikkerten virker veldig fornuftig på alle måter. Så ingen grunn til ikke å satse på denne .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Grene
- Innlegg: 2
- Registrert: 15 des 2023, 19:19
- Motorsykkelen din: tidl. KTM Duke 125 (2012)
- Sted: Grenland
Re: Honda NX500
Takk for det! Har "lurket" her litt tidligere, men nå var det på tide å registrere seg. Når det omsider blir ny sykkel skal det nok bli en biker's logg på meg ogsåAJ skrev: ↑15 des 2023, 23:27 Først av alt; velkommen til oss her på MCsiden.no !
Her er jeg rimelig sikker på at du får gode svar og konstruktive kommentarer på ting du lurer på fra mange erfarne motorsyklister.
Sykkelen du har i kikkerten virker veldig fornuftig på alle måter. Så ingen grunn til ikke å satse på denne .
Godt og høre! Anmeldelsene på CB-en virker å ha vært veldig positive. Dessuten husker jeg godt da Noraly/Itchy Boots kjørte rundt Island og gjennom Skandinavia på sin 500X den første sommeren jeg ikke hadde tohjuling, så det er i grunn en sykkel jeg har siklet litt på en stund!
Re: Honda NX500
Velkommen! Om 1 til to år da har du god tid på deg før du bestemmer deg for hvilke sykkel du velger. Har selv hatt CB500X men på et annet stadie i livet, høyreist fin sykkel med god sittestilling og Honda er traust driftsikker sykkel. Lykke til
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2