GSX750F 92 modell

Her kan du legge ut salgsannonse på sykkelen din.
Svar
MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Hvordan kan markedet være for en 92 modell om dagen. Sykkel er relativt fin, men den går heller dårlig.
Jeg regner med at justering av forgassere og mulig noe wireføring må gjøres da den får et vanvittig turtall når den startes. ( må ha starthjelp pga defekt batteri). Jeg har tettet tanken med noe guffe fra Gasolin, etter tips fra dere. Dette funker bra!
- 14 år gamle dekk
-ny olje og filter (byttet for 2 år siden ikke kjørt med)
-ikke vært i bruk siste 6-7 år pga barn og ikke tid til rep.
-fullt koffertsett (3stk)
-tankveske


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5297
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Hva tenker du selv og hva forventer du å få …

Den har blitt over 30 år, vil den være attraktiv for en hobby mekaniker? Sette sykkel på verksted for å få den i bruksstand vil nok de færreste på grunn av pris.

Slik jeg leser det du skriver så er det rep objekt. Går dårlig, ruser på turtall, «justere forgassere» uten att sykkel har vært brukt over lengre tid vil si full gjennomgang av gassere. Batteri, service, bensintank, dekk, pluss alt det som dukker opp når du starter på service og rep.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

dypen skrev:Hva tenker du selv og hva forventer du å få …

Den har blitt over 30 år, vil den være attraktiv for en hobby mekaniker? Sette sykkel på verksted for å få den i bruksstand vil nok de færreste på grunn av pris.

Slik jeg leser det du skriver så er det rep objekt. Går dårlig, ruser på turtall, «justere forgassere» uten att sykkel har vært brukt over lengre tid vil si full gjennomgang av gassere. Batteri, service, bensintank, dekk, pluss alt det som dukker opp når du starter på service og rep.
Er usikker på hva jeg kan få. Sitter langt inne å vurdere å selge, for det er absolutt ikke noe jeg må :) det som er grunnen til at jeg vurderer å selge er at jeg har ikke tid til hverken bruk eller reparasjon pr nå, den fortjener å bli kjørt :)

Batteri, justere / sjekke / overhale forgasser og nye dekk så er jeg sikker på at den går som ei kule. Ikke noe feil med tank i dag, den er tettet. Service på sykkel er noe som uansett må gjøres , uansett tilstand. Over 30 år er i utgangspunktet ikke noe problem, men ja den trenger en sjekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5297
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Helt klart! Billigere å eie når den er over 30 år. Lykke til uavhengig av hva du gjør :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Omdal
Innlegg: 59
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Sted: Sira. Flekkefjord

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av Omdal »

Tja en sykkel ikke jeg hadde hatt betenkeligheter med å kjøpe. Men den trenger nye dekk. Olje, filter++ servis og gjenomgan, kanskje ventilsjekk om du ikke har info om dette. Sikkert nye tetninger i gaffelen og. Og muligens nye bremseslanger. Jeg ville sakt ca 10000 og 15000 om du er heldig. Jør noen dette får man en bra mc får drøye 20000kroner.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5297
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

MrTveit skrev: 05 des 2023, 22:28
dypen skrev:Hva tenker du selv og hva forventer du å få …

Den har blitt over 30 år, vil den være attraktiv for en hobby mekaniker? Sette sykkel på verksted for å få den i bruksstand vil nok de færreste på grunn av pris.

Slik jeg leser det du skriver så er det rep objekt. Går dårlig, ruser på turtall, «justere forgassere» uten att sykkel har vært brukt over lengre tid vil si full gjennomgang av gassere. Batteri, service, bensintank, dekk, pluss alt det som dukker opp når du starter på service og rep.
Er usikker på hva jeg kan få. Sitter langt inne å vurdere å selge, for det er absolutt ikke noe jeg må :) det som er grunnen til at jeg vurderer å selge er at jeg har ikke tid til hverken bruk eller reparasjon pr nå, den fortjener å bli kjørt :)

Batteri, justere / sjekke / overhale forgasser og nye dekk så er jeg sikker på at den går som ei kule. Ikke noe feil med tank i dag, den er tettet. Service på sykkel er noe som uansett må gjøres , uansett tilstand. Over 30 år er i utgangspunktet ikke noe problem, men ja den trenger en sjekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siden du ikke er kim på å selge ville jeg beholdt den, det du får utgjør lite den tar minimalt med plass samt verditap er det ikke snakk om, hvis det skjer noe vil det bare gå en vei som er oppover.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1603
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av pingvin »

Første sykkelen hadde var en 1987 GSX600F, slett ikke verst sykkel og bulletproof mekanikk :D Og nydelig girkasse trengte bare tenke tanken så smatt den i neste gir, egentlig dumt på første-sykkel da siden vært slurvete med å være bestemt nok på andre sykler noe som kostet meg mange bom-giringer...

Bilde

Ikke begrep om hva verdt, solgte vel denne for rundt 35.000,- i 2002 tenker jeg.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av mekkern »

Med fare for å være en "partypooper": :redface

Sykkelen trenger mer enn "en sjekk" før den får noen verdi-her snakker vi dekk ventilsjekk/shims ev innsugsgummier og deler til forgasserene pluss synkronisering og justering av disse-smøring av lagre -fullstendig demontering av bremsesystem og rengjøring-bremseslanger og ev andre deler. Den gugga du helte i tanken-er den kompatibel med dagens etanolholdige drivstoff?-hvis ikke er det ennå en del som vil svikte etter kort tid med 95oktan.sykkelen bør uansett ikke annet enn i nødsfall på tur påfylles 95oktan.

Driver med en eldre CB750K nå og der er det snakk om 5000kr bare i bremsedeler-ikke slanger og skiver engang.
Strekke opp en gammel sykkel som ikke har vært i bruk eller blitt servet på noen år kan kjapt bli dyrt.
Setter man det bort blir summen høyere enn verdien-som i utgangspunktet ligger rundt 10-15000kr i grei stand-nei disse syklene blir aldri noen gullgruve heller.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5297
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Det var ett veldig ærlig svar til trådstarter @mekkern Mitt første innlegg her var ett forsøk på å antyde det samme. Jeg gjorde meg noen tanker da @Omdal summerte sykkel og påkost men unnlot å kommentere. Selv kjøper jeg en del mc deler og sjekker priser men du kommer ikke langt med en billig oljekanne, deler er heller ikke hyllevare til alle motorsykler.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

mekkern skrev:Med fare for å være en "partypooper": :redface

Sykkelen trenger mer enn "en sjekk" før den får noen verdi-her snakker vi dekk ventilsjekk/shims ev innsugsgummier og deler til forgasserene pluss synkronisering og justering av disse-smøring av lagre -fullstendig demontering av bremsesystem og rengjøring-bremseslanger og ev andre deler. Den gugga du helte i tanken-er den kompatibel med dagens etanolholdige drivstoff?-hvis ikke er det ennå en del som vil svikte etter kort tid med 95oktan.sykkelen bør uansett ikke annet enn i nødsfall på tur påfylles 95oktan.

Driver med en eldre CB750K nå og der er det snakk om 5000kr bare i bremsedeler-ikke slanger og skiver engang.
Strekke opp en gammel sykkel som ikke har vært i bruk eller blitt servet på noen år kan kjapt bli dyrt.
Setter man det bort blir summen høyere enn verdien-som i utgangspunktet ligger rundt 10-15000kr i grei stand-nei disse syklene blir aldri noen gullgruve heller.
Er helt lov til å si sin mening, og ja, det kan være flust av ting som går åt helvete på sikt. Sånn er det med ting som ikke er helt nytt :)

Om den gugga fra Gasolin takler 95 har jeg ingen ide om, men det regner jeg med da jeg tror de vet hva de driver med. Om det da er tatt høyde for den nye bensinen tviler jeg på, så da må vi nok til 98oktan isteden. Det gjelder vel for de fleste eldre motorer.

Gullgruve har jeg ingen tru på at det er, om det blir det er jeg vel også skeptisk til.

Men i følge ditt råd, slik jeg forstår det, så har jeg 250kg med skrapjern i garasjen som omtrent ikke engang en gjenvinningsstasjon vil ta i mot. Må helt sikkert betale også.

Spørsmålet var om hva man kunne muligens få for sykkelen i den standen den er nå, siden dette er en MC gruppe som har levd i mange år så hadde jeg håpet på at det kom noe annet en oppgulp at det bare er noe drit.

Ja jeg kunne formulert meg på en helt annen måte « 92 modell veteransykkel selges til en som brenner for 90tallet……. 11 lag med klarlakk, trenger litt vedlikehold for å få den i bra stand, men er du kyndig så er ikke dette noe problem …. +++»

Jeg valgte en kort tekst som fokuserte på et par feil, isteden for å smøre tykt på som endel selgere gjør.

Uansett så skal du få slippe å kjøpe, for jeg har ikke lagt den til salgs :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5297
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Det er ikke bestandig like lett å diskutere på ett forum som når du sitter «face to face». @Omdal anslo 10 - 15k som er ett bra utgangspunkt. Det ligger en tilsvarende på finn.no men den har også forgasser problemer og høy pris.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

dypen skrev:Det er ikke bestandig like lett å diskutere på ett forum som når du sitter «face to face». @Omdal anslo 10 - 15k som er ett bra utgangspunkt. Det ligger en tilsvarende på finn.no men den har også forgasser problemer og høy pris.
Du har så rett :) Omdal svarte på det jeg spurte om, det settes pris på. Har skrudd såpass mye at jeg veit ting koster. Men det å indikere at det bare er å kaste har jeg liten sans for, nei det ble ikke skrevet direkte :)

Som sagt derfor jeg stilte er spørsmål her, pga kompetansen til mange av medlemmene her. Kunne spurt på Facebook isteden, men da hadde jeg i hver fall ikke fått er konstruktivt svar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5297
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

På FB er det mest oppgulp og veldig sjelden du får gode svar med noen få unntak.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar