Hva bruker dere lørdagen til?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Hva bruker dere lørdagen til?

Legg inn av Dexter »

Hei og hopp og god morgen til alle!

Hva bruker dere lørdagen til? Her i huset har vi "lånt" bort eldstemann så vi har bare lille trulte igjen. Blir vel en liten handletur og så videre avslapping hjemme egentlig. Har vært ute en liten tur å fjernet snø og is fra campingvogna.
I kveld skal vi surre en biff, bakt potet, peppersaus og smørdampet mais. Fantastisk godt og sååå enkelt!

Mens vi spiser i kveld så blir det helt sikkert en episode eller 2 av MASH :knegg fantastisk tidløs humor!

Var en tur i garasjen også da jeg var ute å pusket rundt vogna... lengter etter våren ja... gjør det hver gang jeg ser sykkelen...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av cheron »

Dagen her blir brukt på jobb :) Dobbelvakt i dag.. Så... Lengter etter whisky'n hjemme jeg...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Intruder »

Har vært i "byen" og handlet,på hjemveien snakket jeg med to elger som beitet i vegkanten.Jeg innprentet dem om at de er som myke trafikanter å regne. =;
Så dro fruen til Frelsesarmeens bruktbu på dugnadsjobb,givende !! :thumleft
I ettermiddag skal vi besøke nære slektninger--vi skal stelle min sønns sauer !
Så blir det middag--ikke fårikål--og noe TV. :bananas
Savner Fleksnes og desslike,men det blir vel ei råd.. :sorry
Samt en burk starkøl !! 8)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Gammelgutt »

Ble kastet ut kl 09.00 og slipper ikke inn igjen før kl 21.10, overnatter på et "natthjem", som egentlig er for bostedsløse rusmisbrukere. Har fortsatt ikke fått noe sted å bo etter brannen, men skal se på noe på mandag. NAV har endelig fått ut finger`n slik at jeg har fått penger.

Jeg har heldigvis fått nøkler til et brukerstyrt hus i Sandvika slik at jeg har et sted å være på dagtid i helgene. Her vasker jeg klær og lager opp posjoner med mat som jeg tåler. Har div. matintoleranser så det er viktig at jeg har tilgang på et kjøkken.

Ellers så slapper jeg av med tv og data idag. Skal ha hjemmelaget laksesuppe til middag i dag. :vs

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Globe »

Startet dagen tidlig...deilig å stå opp før resten av huset våkner...på en lørdag morgen..... når ingen har noen spesielle gjøremål, og kan starte dagen som man helst ønsker. Etter et lettere måltid med bagels, eggerøre, juice og nykvernet kaffe, lot jeg 2 timer løpe fra meg ved å kun sitte foran skjermen her og lese meg opp på diverse nyhets- og forumsiter. Etter nå å ha kommet inn etter litt snørydding med snøfreseren ute, ser jeg at det ligger et A5 ark ark ved "godstolen" min her...arket er tettskrevet, i kollonnestil; jeg skjønner det nærmer seg handletid :)

Kjenner også veldig lett denne "lengte-etter-våren-følelse"...faktisk...når jeg var ute med snøfreseren i dag brukte jeg mine MC-hansker (fant ikke vinterhanskene).....skulle gjerne hatt gassvrider på høyre håndtak på freseren....kjennes så "riktig ut" ;e ...tok meg i å ta et par gasspådrag med høyre hånd :lol ....jeg laget ikke lyd da :lol ...

...fortsatt GOD HELG til dere alle :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37891
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av AJ »

Så langt har jeg brukt lørdagen til en lang frokost med egg og ansjos og min gode og velkjente (*host* *kremt* :roll :knegg :mk ) kokekaffe (som selvfølgelig ikke 'kokes'... :[-X ), deretter ned på Posten for å hente en ny MC-dings, som jeg kommer tilbake til etter hvert...
Så var tiden inne for å hente mer ved hos hyggelig nabo som opererer med høyst anstendige vedpriser :thumleft :buddies:

Kvelden skal tilbringes i fred og harmoni (håper jeg...) med meg selv siden datter og kone er opptatt med andre ting andre steder.

Kan fort bli en behagelig lørdag dette - med god og enkel mat innen rekkevidde med nok drikke til... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av evike »

Vi driver oppussing av badet og for øyeblikket står mannen der oppe og monterer vann på splitter nytt dusjkabinett.

Har et hav av skttentøy, verktøy, materialer og diverse flytende utover overalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
mfajf
Innlegg: 105
Registrert: 02 mar 2009, 07:32
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
Sted: Bergen

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av mfajf »

Var ute og kjøpte ny vaskemaskin og komfyr i dag. Først røk vaskemaskinen, og dagen etter komfyren. Trodde ikke de var så gamle, men da jeg sjekket var de begge nærmere 20 år. Skiftet oppvaskmaskin og tørketrommel for bare noen måneder siden, så nå måtte visakortet kjøles. Ja, kanskje blir kjøleskap, mikro og fryser de neste? ](*,) Nå har vi akkurat sunket ned i sofaen, og åpnet en flaske vin. Tenkte jeg skulle feire med en liten whisky eller en XO. Like greit å gå ned med flagget til topps.
:cheers

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Snill Vaffel »

Leverte frøkna mi hos min mor og skulle på Knio med søster og typen, men min samboer måtte jobbe så det er kun med tv`en og en STOR bolle med små godt[img]http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-happy120.gif[/img]
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37891
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av AJ »

mfajf skrev:Tenkte jeg skulle feire med en liten whisky eller en XO. Like greit å gå ned med flagget til topps.
:cheers
Fornuftig tenkt :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Intruder »

:[-X :punch På grensen til alkoholreklame,Cheron... :oh :-k :doh
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av cheron »

Da måtte vi stengt barene her på forumet... DER er det reklame gitt! :redface
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av rogg »

I dag bruker jeg lørdagen til å jobbe. Har vakt og sitter på renseanlegget og sentrifugerer maijnnsjit. Men en TS på 11,75% tør jeg ikke kjøre noe over 3 kubikk i timen. Får kjøre ned nivået en 30-40 cm, så stopper jeg sentrifuga.. Ha en fin lørdag da forumister..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av cheron »

Sitter og venter på Pollti som dukker opp hvert øyeblikk.. Blir noen timer på verandaen og myse etter Bimma i lufta... Ryktene går om hopping fra fly...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av mekkern »

rogg skrev:I dag bruker jeg lørdagen til å jobbe. Har vakt og sitter på renseanlegget og sentrifugerer maijnnsjit. Men en TS på 11,75% tør jeg ikke kjøre noe over 3 kubikk i timen. Får kjøre ned nivået en 30-40 cm, så stopper jeg sentrifuga.. Ha en fin lørdag da forumister..
vi pleier å kjøre en 30kubikk i timen og en TS på 35%..Kos deg på Bokerøya og ta deg en Kaffekopp på Verandaen og se på båtan.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar