Øreplugger ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
AndreasM
Innlegg: 23
Registrert: 19 aug 2010, 12:59
Motorsykkelen din: Yamaha XT600E -00
Sted: Karasjok

Re: Øreplugger ?

Legg inn av AndreasM »

Jeg fikk aldri øreplugger fra Biltema, Apoteket osv. til å holde tett så jeg kjøpte ett par formstøpte fra GNResound. De har 15db filter men fantes i alle fall då med 25 db filter også. Er superfornøyd med dem, de tar ikke vekk all lyd eller vindsus men kutter bort det verste , har brukt det på skjutbanen og de fungerer hyffsat til det med.

Det beste er att de sitter på og holder tett også etter at man har klemt på seg hjelmen ! :) og at man hører vanlig tale veldig bra så man slipper slite av seg hjemen og pluggene for minste lille beskjed... :D

Det som er mindre bra er att de ikke har utbyttbare filter eller mulighet for tilkobling av mp3spiller/telefon.
De kostet 850 kr (i 2008). men neste gang putter jeg nok litt fler kroner i kjøpet så man få bluetooth til telefon/GPS :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37929
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av AJ »

Globe skrev:ok...i bilder ;e
Bilde + Bilde=Bilde
:thumleft Bilde Bilde Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Globe skrev:Lovte å komme tilbake med en spec på disse ørepluggene jeg fikk formstøpt på Hørelslaben:
I de pluggene som de leverer formstøpt bruker de elementene fra ER4p-pluggene til nevnte selskap.
Åååhh, hvorfor måtte du si det da, da blir det jo formstøpte på meg jo :knegg
--
Baard

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Øreplugger ?

Legg inn av RuneMC »

Har nå brukt ER6i til jobben et par ggr også og fant ut at ved å justere lyden enda litt lavere så får jeg med meg bittelitt mer lyd fra omgivelsene, slik at motorlyden som er gunstig ift giring ikke blir helt bortevekk...

Dvs med Sony proppene hadde jeg lydnivå 14 på Zen X-fi2 og fikk i tillegg mye lyd fra vind og motor (for mye).
Med ER6i kan jeg legge lydnivået på 10 og jeg hører allikevel mer av musikken og mye mindre av omgivelsene.

Den første hjelmen jeg kjøpte under opplæring ifjor - en OSBE åpningshjelm - hadde jeg egentlig avskrevet å bruke noe mer pga all vindstøyen som kommer allerede fra 60 km/t og oppover. Men nå med ER6i så er støyproblemet borte og forskjellen nå kontra Marushin helhjelmen er at den er mye mer luftig (som ikke er dumt på varme soldager). :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Kris
Innlegg: 124
Registrert: 10 aug 2010, 12:42
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
Sted: Vikersund

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Kris »

@Globe:
Forstår jeg deg riktig at de pluggene du har slipper imellom motorlyden? Lurer litt på og anskaffe meg et par, men er ikke villig til og gi slipp på "brølet" ennå :mc1

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Globe »

@Kris: Pluggene har utskiftbare filter. Jeg valgte filter som da slipper inn lyd fra normalt stemmenivå slik at jeg kan bruke dem i kombinasjon med intercomsettet Scala Rider. Det gjør at også motorens brøøøl høres ;e

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Duville »

Globe skrev:@Kris: Pluggene har utskiftbare filter. Jeg valgte filter som da slipper inn lyd fra normalt stemmenivå slik at jeg kan bruke dem i kombinasjon med intercomsettet Scala Rider. Det gjør at også motorens brøøøl høres ;e

Så du gjorde det ja - var du til med loddebolten?. Er de loddet fast på eller har du noen form for plugg? Eller går lyden fra Scalahøytalerene gjennom pluggene???

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Bubbu »

Har også kjøpt ørepropper fra hørsellabben, anbefales :thumleft
(The Beast )

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Tok avtrykk forrige uke, nå venter jeg spent på resultatet. Bestilte de med høyttalere så det ble farlig dyrt men det er sikkert verdt det ;)
--
Baard

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Globe »

Duville skrev:
Globe skrev:@Kris: Pluggene har utskiftbare filter. Jeg valgte filter som da slipper inn lyd fra normalt stemmenivå slik at jeg kan bruke dem i kombinasjon med intercomsettet Scala Rider. Det gjør at også motorens brøøøl høres ;e

Så du gjorde det ja - var du til med loddebolten?. Er de loddet fast på eller har du noen form for plugg? Eller går lyden fra Scalahøytalerene gjennom pluggene???
Jeg kjøpte et sett med ledning (høyttalere), disse kan ikke kombineres med Scala Rider. Kan nok moddes, men det er ikke gjort....enn så lenge.

Det andre settet er uten ledning, men da med filter tilpasset normale stemmefrekvenser.

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Kjøp deg Mc-headsett og Sena SMH10 med A0303 så har du full pakke :D
--
Baard

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Duville »

bherman skrev:Kjøp deg Mc-headsett og Sena SMH10 med A0303 så har du full pakke :D

---- så kjekt at du kommer med det nå når alt det andre allerede er innkjøpt......


Jeg hadde ingen peiling og var svært i tvil så jeg ringte og spurte: Det er ingen problem å ta av de medfølgende høytalerene på scalaen og koble på Hørsellaben sine øreplugger på ledningene fra scalaen. Kobler du dette med jackplugg så kan du enkelt skifte tilbake dersom det skulle være nødvendig.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Intruder »

Fulgte min mor til hørselsenter på Gjøvik forleden... :mk
Hvorfor i helv... spurte jeg ikke om de har noe
som virker motsatt av høreapparat a ? :oh :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Duville skrev:
bherman skrev:Kjøp deg Mc-headsett og Sena SMH10 med A0303 så har du full pakke :D

---- så kjekt at du kommer med det nå når alt det andre allerede er innkjøpt......
Ajj æijm tu pliis
Jeg hadde ingen peiling og var svært i tvil så jeg ringte og spurte: Det er ingen problem å ta av de medfølgende høytalerene på scalaen og koble på Hørsellaben sine øreplugger på ledningene fra scalaen. Kobler du dette med jackplugg så kan du enkelt skifte tilbake dersom det skulle være nødvendig.
Mener de da at du må frem med loddebolten og at det bare er ledningene som går overens, eller er det faktisk laget en minijac inngang som kan benyttes?
--
Baard

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Duville »

bherman skrev:
Duville skrev:
bherman skrev:Kjøp deg Mc-headsett og Sena SMH10 med A0303 så har du full pakke :D

---- så kjekt at du kommer med det nå når alt det andre allerede er innkjøpt......
Ajj æijm tu pliis
Jeg hadde ingen peiling og var svært i tvil så jeg ringte og spurte: Det er ingen problem å ta av de medfølgende høytalerene på scalaen og koble på Hørsellaben sine øreplugger på ledningene fra scalaen. Kobler du dette med jackplugg så kan du enkelt skifte tilbake dersom det skulle være nødvendig.
Mener de da at du må frem med loddebolten og at det bare er ledningene som går overens, eller er det faktisk laget en minijac inngang som kan benyttes?
Tror ikke det er jackplugg der nei - det er jo en usb men denne kan neppe brukes som utgang for høytalere - men jeg vet ikke det heller nei----

Svar