Suzuki DL1000 V-Strom 2005 - for lavt turtall på tomgang?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Wacky
Innlegg: 2
Registrert: 20 jun 2023, 14:57
Motorsykkelen din: Suzuki DL1000 V-Strom

Suzuki DL1000 V-Strom 2005 - for lavt turtall på tomgang?

Legg inn av Wacky »

Hei,
Sykkelen ligger på veldig lavt turtall på tomgang. 0,6 ish.. når jeg kjører og tar inn clutch så stopper sykkelen til tider. Hva må jeg gjøre her? Sliter med å få tak i Suzuki verksted.. Er det luftfilter som må byttes?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37887
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Suzuki DL1000 V-Strom 2005 - for lavt turtall på tomgang?

Legg inn av AJ »

Wacky skrev: 20 jun 2023, 15:10 Hei,
Sykkelen ligger på veldig lavt turtall på tomgang. 0,6 ish.. når jeg kjører og tar inn clutch så stopper sykkelen til tider. Hva må jeg gjøre her? Sliter med å få tak i Suzuki verksted.. Er det luftfilter som må byttes?
Hei og velkommen som bruker her på MCsiden.no :vs !

Tillot meg å komme med en presisering i trådtittelen slik at andre som leser her inne og kjenner seg igjen i problemet, lettere kan komme med innspill og kanskje til og med løsninger :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suzuki DL1000 V-Strom 2005 - for lavt turtall på tomgang?

Legg inn av kjellv »

Se om du finner brukermanualen enten om du har boka eller søker på nettet.
Flere sykler i denne årsklassen har en halvveis skjult tomgangsjusteringsmulighet, altså en mulighet for å justere dette veldig enkelt. Vet ikke om denne har det, men sjekk dette

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5300
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Suzuki DL1000 V-Strom 2005 - for lavt turtall på tomgang?

Legg inn av dypen »

Velkommen! Flott og anvendelig sykkel til det meste V-Strom 1000’n :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Speedo
Innlegg: 110
Registrert: 05 jul 2017, 21:13
Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
Sted: Oslo

Re: Suzuki DL1000 V-Strom 2005 - for lavt turtall på tomgang?

Legg inn av Speedo »

Høres lavt ut, skal ligge på 1200+-100 rpm

Ser ut som du bare kan skru på en skrue som gasswire er festet til

https://www.youtube.com/watch?v=SifYzY_gmuI
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)

Wacky
Innlegg: 2
Registrert: 20 jun 2023, 14:57
Motorsykkelen din: Suzuki DL1000 V-Strom

Re: Suzuki DL1000 V-Strom 2005 - for lavt turtall på tomgang?

Legg inn av Wacky »

:twothumbs:
Tusen takk for bra tips! Jeg hadde den justeringsskruen så dette var lettere enn jeg hadde trodd. Nice! :thumleft

Svar