Er NAF MC medlemsskap verd det?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Er NAF MC medlemkap verd det?

Legg inn av ErikW »

Det å være ærlig i sine uttalelser på forum er jo en bra egenskap, men det jeg oppfatter og irriterer meg noe @Bjerknez er dine bassunerende tildeles ofte negative meninger om veldig mye over alt i ufattelig mange sammenhenger. Det kan være jeg tar feil men står for det. Du må ha jævli god tid og lurer på om du har tid til å jobbe, tid til furte bua og tid til et firma også. Dame har du å :O
Selv er jeg NAF MC medlem, medlem i BMW MC klubben. Medlem i Grenland MC klubb. Har masse venner over alt i disse klubbene og mange av de gjør en god jobb. Oppfriskningskurs, fellesturer, sosiale klubb møter, temakvelder osv. Rebusløp til inntekt for barne avd. i Skien hvert år osv. Det virker som om du ikke trenger noe av slike ting, så fint for deg og jaggu godt vi er forskjellige.

Du skriver liksom så ‘’hardt’’ at en føler nesten at en gjør noe galt.
Som sagt er dette mine oppfatninger og jeg står for de

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er NAF MC medlemkap verd det?

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 15 apr 2023, 23:26 Det å være ærlig i sine uttalelser på forum er jo en bra egenskap, men det jeg oppfatter og irriterer meg noe @Bjerknez er dine bassunerende tildeles ofte negative meninger om veldig mye over alt i ufattelig mange sammenhenger. Det kan være jeg tar feil men står for det. Du må ha jævli god tid og lurer på om du har tid til å jobbe, tid til furte bua og tid til et firma også. Dame har du å :O
Selv er jeg NAF MC medlem, medlem i BMW MC klubben. Medlem i Grenland MC klubb. Har masse venner over alt i disse klubbene og mange av de gjør en god jobb. Oppfriskningskurs, fellesturer, sosiale klubb møter, temakvelder osv. Rebusløp til inntekt for barne avd. i Skien hvert år osv. Det virker som om du ikke trenger noe av slike ting, så fint for deg og jaggu godt vi er forskjellige.

Du skriver liksom så ‘’hardt’’ at en føler nesten at en gjør noe galt.
Som sagt er dette mine oppfatninger og jeg står for de
Å diskutere med noen jeg er enig med fra før har jo liten hensikt, så derfor poster jeg mest i tråder der jeg er uenig med andre. Ikke bare det, men ganske ofte. Så hvis jeg ikke sier noe er det nok fordi jeg er enig eller ikke har noe å tilføye.

Er nok derfor enkelte oppfatter mange av postene mine på måten du beskriver. Det har ingenting med at jeg er grinebiter, hatt et vanskelig liv eller lider av sint på mamma syndromet etc.

Dessuten er min erfaring så langt at det er mye lettere og skape debatter om man er litt "direkte". Da går man liksom ikke rundt grøten.

Jeg understreker samtidig at jeg ikke er sint/grinete eller har noe i mot andre på noe som helst måte. Faktisk skriver jeg det meste med et stort smil, men ser at det ironiske smilet ikke alltid skinner igjennom. :)

Når kvelden kommer, grillen startes og pilsen åpnes så er det ingenting annet jeg elsker mer enn å diskutere samt prate med andre mennesker. Det er også det jeg gjør her i forumet. Men jeg er for det meste ute etter diskusjonene og jeg er genuinit interresert i andres argumenter overfor valg som blir tatt etc.

Jeg er feks. Generelt Ikke interresert i "gladposter". Det vil si chatting i en post hvor alle er enige. Jeg er litt sånn direkte, men jeg prøver og være det på en best mulig måte. Kanskje ikke alltid det blir oppfattet sånn....

Men nå er snart sommeren her. Snart kan det hende vi treffes på to hjul. Den tunge tiden med kalde dager er snart over. Å slik går no dagan :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er NAF MC medlemskap verd det?

Legg inn av Bjerknez »

Mekkern slrev jo omtrent eksakt det samme som meg vedrørende NAF MC. Er han også en negativ?

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Er NAF MC medlemskap verd det?

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 15 apr 2023, 23:45 Mekkern slrev jo omtrent eksakt det samme som meg vedrørende NAF MC. Er han også en negativ?
Godt oppsummert faktisk

Den 23 mai har jeg leid 13 rom på Høk kro for mine venner og meg, da vi skal på kjørekurs neste dag. Da har du muligheten til å hilse på meg og GS’n. Vi ankommer sikkert ved 7 tiden kvelden 23 mai.
GS’n kan jeg legge et trekk over, men jeg er nok synlig :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er NAF MC medlemskap verd det?

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 16 apr 2023, 00:09
Bjerknez skrev: 15 apr 2023, 23:45 Mekkern slrev jo omtrent eksakt det samme som meg vedrørende NAF MC. Er han også en negativ?
Godt oppsummert faktisk

Den 23 mai har jeg leid 13 rom på Høk kro for mine venner og meg, da vi skal på kjørekurs neste dag. Da har du muligheten til å hilse på meg og GS’n. Vi ankommer sikkert ved 7 tiden kvelden 23 mai.
GS’n kan jeg legge et trekk over, men jeg er nok synlig :lol
Hahaha :lol

Jeg dukker garantert opp på Høk og hilser på, så sant ikke det pissregner :thumleft

Ikke tenk på GS'en. Du kan parkere den bak Rocket'en for da synes den ikke så godt :lol

mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av mekkern »

Da jeg har en "Negativ standing" til NAF og deres avdelinger så er jeg negativ til det meste? :scratch
NAF er jo målestokken for alle klubber og sosiale arenaer og ønsker man ikke en deltagelse der så har en mørke skyer over seg.
Jaja-sånn kan det gå gitt. :lol :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er ikke direkte negativ til NAF. Dem har ikke gjort MEG noe vondt. Dem var faktisk en gang en organisasjon som hadde en verdi slik jeg ser det. Men med økende drivstoffpriser, og generelt mer "fiendtlighet" rettet moto bilster grunnet miljøhensyn etc. er det mange som ikke lenger ser bilen som et verdig sted og nyte livet. Bilen er blitt mer nødvendighet enn et sted man nødvendigvis skal trives.

NAF må komme mer på banen og tilby noe som bilister kan nyte godt av. Jeg tror ikke engang en høyere medlemsavgift bryr så mange så lenge man føler man får noe tilbake.

La oss si et naf medlemsskap kostet 299,- pr mnd som et abonnement. I det abonnementet kan man tilby flere rabattavtaler, kanskje by på en dash cam (som er din etter ett års medlemsskap) og eller en NAF brandet GPS hvor dedikerte NAF tilbud og rabatter integrert med veivisning og tydelige rabatterte medlemsspriser på hytter, camping etc. på skjermen.

Ved siden av at dem kanskje kan by på en eller to gratis veihjelp pr. År.

så kan man feks. Ha et premium abonnement for den som reiser veldig mye med bil. Altså et abonnement rettet mot bedrifter som gir rabatter på hoteller, bompasseringer og kanskje egne strømavtaler vedrørende lading av bil?

På jobben betaler vi rundt 3.000 kroner i året for et kort kaldt "Hotell Express". Selgerne på veien overnatter kun på hoteller med denne avtalen og det er ganske mange av dem. Besparelsen er stor når man har til sammen 3-400 overnattingsdøgn totalt i løpet av et år. Besparelsen er faktisk enorm. Jeg skjønner ikke engang hvordan dem får det til.

Men noe må endres med NAF. Dem kan gjerne klamre seg til de ganske tafatte fordelene man har i dag, men etter at NAF veiboka forsvant så har det jo ikke kommet noen erstatter for denne. Et tilbud bort, og prisene går opp. Jeg tipper at den veiboka ikke var gratis og lage heller. Den var ganske tykk og det var mye informasjon i den. Men i 2023 er det jo ingen som slår opp i bøker lenger.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1039
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av Domino »

Hvis dere har selgere som har nærmere 400 overnattingsdøgn i året er det imponerende! Da er det mye penger spart med et slikt kort.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 16 apr 2023, 11:27 Hvis dere har selgere som har nærmere 400 overnattingsdøgn i året er det imponerende! Da er det mye penger spart med et slikt kort.
Ja, og med et feks. NAF firmamedlemsskap som kostet la oss si 6.000 kr. I året pr. Ansatt så kan man som firma spare mye penger. Alt naf trenger å gjøre er å avtale med de hotellene dem har avtale med om bedre firmarabatter hvor feks. Hotellene får sin lille del av andelen til medlemsskapet etc.

Bare noe jeg slenger ut uten å ha tenkt nøye gjennom, men NAF må kunne tilby annet enn det andre gjør.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av Gammelsmurfen »

For min del er det først og fremst ikke prisen på medlemsskapet som gjør at jeg vurderer sterkt og droppe ut ved neste forfall, det er mere at de er ikke lenger det de en gang var. En organisasjon som ivaretok medlemmenes interesser og tok opp kampene mot div. myndigheter når de skulle innføre noe dritt som enten ville medføre noen begrensninger eller merutgifter/avgifter osv.
I dag kan de fortsatt være uenig i ting osv. men har ikke baller til å stå i kampen og er uten gjennomslagskraft.
Med et så høyt medlemstall som de fortsatt har (men er synkende), så er det skuffende at de er så tafatte.

Også er det prinsippene, hvorfor skal de ta selv med "medlemsrabatt" overpris på f.eks. EU-Kontroll?
Jeg kan få den 430 kr billigere på et verksted enn med medlemsrabatt hos Naf.

Rabatt på 40 øre literen hos Circle K... javel med Coop-kort som man ikke betaler noe årsavgift på får man 45 øre, med Trumf 50 øre...
Både Coop og Naf har også Circle K Extra, der har også Coop gjort en bedre deal enn Naf..selv uten medlemsavgift.

Så syns jeg at det burde være knekkende likegyldig om man kjører det ene eller det andre av kjøretøy, men neida da må man betale enda mer i medlemsskap.

Oppsummert så mener jeg at de er blitt en kommersiell og smågrådig bedrift med mål om å tjene penger, fremfor det å være en organisasjon som skal kjempe for medlemmenes rettigheter og ønsker.
Klarer derfor ikke lenger å se noe poeng i å fortsette å være medlem.

Kanskje heller melde overgang til KNA som ser ut til å være nærmere en organisasjon som faktisk jobber med slike ting.
https://kna.no/politikk-kategori/politisk-arbeid/

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av Nomade »

Gammelsmurfen skrev: 16 apr 2023, 12:52
Oppsummert så mener jeg at de er blitt en kommersiell og smågrådig bedrift med mål om å tjene penger, fremfor det å være en organisasjon som skal kjempe for medlemmenes rettigheter og ønsker.
Klarer derfor ikke lenger å se noe poeng i å fortsette å være medlem.

Kanskje heller melde overgang til KNA som ser ut til å være nærmere en organisasjon som faktisk jobber med slike ting.
https://kna.no/politikk-kategori/politisk-arbeid/
Denne konklusjonen kom jeg til selv for rundt 10 år siden etter å ha vært medlem i NAF de 20 foregående år.

Meldte meg over til KNA som jeg synes ivaretar oss bilister i mye større grad. De holder jo også til på Tyrigrava som er oppusset til fordums prakt, sted jeg er innom flere ganger i sesongen som motorsyklist :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av FredrikE24 »

Er det en organisasjon man bør støtte, så er det jo Amcar.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1039
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av Domino »

Bjerknez skrev: 16 apr 2023, 11:53
Domino skrev: 16 apr 2023, 11:27 Hvis dere har selgere som har nærmere 400 overnattingsdøgn i året er det imponerende! Da er det mye penger spart med et slikt kort.
Ja, og med et feks. NAF firmamedlemsskap som kostet la oss si 6.000 kr. I året pr. Ansatt så kan man som firma spare mye penger. Alt naf trenger å gjøre er å avtale med de hotellene dem har avtale med om bedre firmarabatter hvor feks. Hotellene får sin lille del av andelen til medlemsskapet etc.

Bare noe jeg slenger ut uten å ha tenkt nøye gjennom, men NAF må kunne tilby annet enn det andre gjør.
Joda, men med tanke på at det er bare ca 230 arbeidsdager i året og maks 366 dager totalt i et år så bør du kanskje moderere antall overnattinger litt? Det var egentlig det som var mitt poeng.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er NAF MC medlemsskap verd det?

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 16 apr 2023, 16:42
Bjerknez skrev: 16 apr 2023, 11:53
Domino skrev: 16 apr 2023, 11:27 Hvis dere har selgere som har nærmere 400 overnattingsdøgn i året er det imponerende! Da er det mye penger spart med et slikt kort.
Ja, og med et feks. NAF firmamedlemsskap som kostet la oss si 6.000 kr. I året pr. Ansatt så kan man som firma spare mye penger. Alt naf trenger å gjøre er å avtale med de hotellene dem har avtale med om bedre firmarabatter hvor feks. Hotellene får sin lille del av andelen til medlemsskapet etc.

Bare noe jeg slenger ut uten å ha tenkt nøye gjennom, men NAF må kunne tilby annet enn det andre gjør.
Joda, men med tanke på at det er bare ca 230 arbeidsdager i året og maks 366 dager totalt i et år så bør du kanskje moderere antall overnattinger litt? Det var egentlig det som var mitt poeng.
Jeg mente totalt antall overnattinger. 3 selgere overnatter totalt til sammen 400 overnattinger.

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Er NAF MC medlemskap verd det?

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 16 apr 2023, 00:12
ErikW skrev: 16 apr 2023, 00:09
Bjerknez skrev: 15 apr 2023, 23:45 Mekkern slrev jo omtrent eksakt det samme som meg vedrørende NAF MC. Er han også en negativ?
Godt oppsummert faktisk

Den 23 mai har jeg leid 13 rom på Høk kro for mine venner og meg, da vi skal på kjørekurs neste dag. Da har du muligheten til å hilse på meg og GS’n. Vi ankommer sikkert ved 7 tiden kvelden 23 mai.
GS’n kan jeg legge et trekk over, men jeg er nok synlig :lol
Hahaha :lol

Jeg dukker garantert opp på Høk og hilser på, så sant ikke det pissregner :thumleft

Ikke tenk på GS'en. Du kan parkere den bak Rocket'en for da synes den ikke så godt :lol
Parker ved siden av du, så kan jeg bruke Rocket’n som stigtrinn :O

Svar