KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av kgjersda »

Hva den faktisk er verdt er nok et meget flytende. For en forhandler så er den verdt mindre siden de må sitte på den til den blir solgt uten å bruke den. I motsetning til en privatperson som skal bruke den fra dag 1.

Dette er et spennende tilbud fra spinnin wheel og jeg håper mange slår til!
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

Missforstå meg rett. Er et fint "tilbud" dette. Men jeg hadde vært mer glad for tilbud som "Kjøp ny sykkel NÅ og få med valgfritt ekstrautstyr for 20.000 på kjøpet"

Da kan man selge sykkelen privat samt spare ytterligere 20k. på utstyr som man uansett hadde valgt.

Jeg tipper prisene på nye sykler kanskje kommer til å øke noe og at Spinnin Wheel ser at potensialet med å selge brukte sykler øker? I så tillfelle vil bruktmarkedet for oss private også bli bedre.

ALt har en baktanke. Det er ingen som gir bort penger uten å få noe igjen, og som oftest er det dem med størst albuer som får den beste prisen til slutt.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Audi Mannen »

dypen skrev: 23 mar 2023, 22:00 Det eneste jeg trenger er en «drybag» som jeg har og kanskje en Akrapovic så dere hører når jeg kommer :)
Helt enig.... den er litt... tja hva skal vi si... tam i lydbildet den KTM'en din :lol
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 24 mar 2023, 05:08 Min erfaring er etter å ha byttet inn flere motorsykler hos forhandler er at dem tar seg meget godt betalt for jobben med å selge sykkelen. Mitt inntrykk er at hvis sykkelen din har en markedsverdi i følge Finn på rundt 180.000 kroner, så får du gjerne 160k i innbytte. Altså rundt regnet 20.000 kroner.

Så ved å selge sykkelen selv (noe jeg gjorde med min siste S1000R) så har man allerede "tjent" inn den den summen som forhandler skulle gi i avslag (20.000 kroner).

Saken nå er at forhandler ikke lenger kan si at dem ikke har noe å gå på og bruke 20.000 tilbudet som påskudd til å slippe å gi deg ytterligere rabatter. Så i tillegg til å få rundt 20k mer for sykkelen ved privatsalg, så ligger du nå ann til å få gode rabatter på ny sykkel inkludert ekstrautstyr i tillegg.

Så i utgangspunktet er dette et lite salgsstunt som slett ikke er funnet opp over natten. Mitt inntrykk er at det er ganske enkelt og få 20.000 kr. i avslag på en totalpakke ved kjøp av ny motorsykkel inkludert utstyr og rabatter etc.

På min Rocket fikk jeg med orginalmonterte sidevesker og tankveske samt førstegangsservice med i prisen. Verdien på dette er ca. 23.000 kroner. I tillegg til at jeg fikk en god pris på selve sykkelen.

Min forhandler kunne tilby meg 152.000 i innbyttepris for min BMW S1000R. Jeg solgte den privat for 175.000,- Do the math. :)
Jeg ser hele tankegangen din på dette, MEN og et stort MEN er at ved innbytte er du stort sett fri ALT av eventuelt trøbbel i etterkant. Ved privat salg så har kjøper 5 år på reklamasjon hvor du som selger kan får en feit regning på reparasjoner og utbedringer. I slike saker er det kun bevismaterialet som avgjør og jo dyrere og nyere sykkel man selger jo større krav er det til holdbarhet. Det er jo også litt av grunnen til at en forhandler må tjene litt mere for å sikre seg. Skulle jeg byttet sykkel nå så hadde jeg solgt/byttet med forhandler 10 av 10 ganger.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 24 mar 2023, 08:21
Bjerknez skrev: 24 mar 2023, 05:08 Min erfaring er etter å ha byttet inn flere motorsykler hos forhandler er at dem tar seg meget godt betalt for jobben med å selge sykkelen. Mitt inntrykk er at hvis sykkelen din har en markedsverdi i følge Finn på rundt 180.000 kroner, så får du gjerne 160k i innbytte. Altså rundt regnet 20.000 kroner.

Så ved å selge sykkelen selv (noe jeg gjorde med min siste S1000R) så har man allerede "tjent" inn den den summen som forhandler skulle gi i avslag (20.000 kroner).

Saken nå er at forhandler ikke lenger kan si at dem ikke har noe å gå på og bruke 20.000 tilbudet som påskudd til å slippe å gi deg ytterligere rabatter. Så i tillegg til å få rundt 20k mer for sykkelen ved privatsalg, så ligger du nå ann til å få gode rabatter på ny sykkel inkludert ekstrautstyr i tillegg.

Så i utgangspunktet er dette et lite salgsstunt som slett ikke er funnet opp over natten. Mitt inntrykk er at det er ganske enkelt og få 20.000 kr. i avslag på en totalpakke ved kjøp av ny motorsykkel inkludert utstyr og rabatter etc.

På min Rocket fikk jeg med orginalmonterte sidevesker og tankveske samt førstegangsservice med i prisen. Verdien på dette er ca. 23.000 kroner. I tillegg til at jeg fikk en god pris på selve sykkelen.

Min forhandler kunne tilby meg 152.000 i innbyttepris for min BMW S1000R. Jeg solgte den privat for 175.000,- Do the math. :)
Jeg ser hele tankegangen din på dette, MEN og et stort MEN er at ved innbytte er du stort sett fri ALT av eventuelt trøbbel i etterkant. Ved privat salg så har kjøper 5 år på reklamasjon hvor du som selger kan får en feit regning på reparasjoner og utbedringer. I slike saker er det kun bevismaterialet som avgjør og jo dyrere og nyere sykkel man selger jo større krav er det til holdbarhet. Det er jo også litt av grunnen til at en forhandler må tjene litt mere for å sikre seg. Skulle jeg byttet sykkel nå så hadde jeg solgt/byttet med forhandler 10 av 10 ganger.
Så lenge man er ærlig ved salg av sykkel og ikke har urent mel i påsan, så kan ingen ta deg på noe som helst. Hvis noe galt skjer med sykkelen så må det bevises at JEG som selger er ansvarlig for feilen. Noe som vanskelig kan bevises på en 2-3 år gammel sykkel.

Men hvis man bevisst skjuler informasjon om feks. en oljelekkasje og kjøper finner ut dette, så sliter man litt.

Selger man en velholdt sykkel med full historikk har man intet å frykte.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

Kjhøper har 5 års reklamasjon på skjulte feil og mangler som ikke ble oppgitt i salgsprosessen. Hvis motoren havarerer etter 2 år så er ikke det noe DU som selger står ansvarlig for, så langt du ikke viste om evt. motorproblemer. Hvis du tok disse evt. motorproblemene opp med forhandler i ditt eie og en evt. feil ble rettet opp hos verksted, samt at du som selger oppga disse problemene under salg, så er ryggen din fri.

Alt handler om å være ærlig hele veien og dermed også sin egen rygg fri.

Denne loven er til for å beskytte kjøpere mor "lurendreiere" som kjapt vil kvitte seg med en "problemsykkel" eller andre ting.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av kgjersda »

Det er fremdeles enklere å selge til forhandler, og med DETTE tilbudet som Spinnin Wheels har så er det enda mindre grunn til å ikke gjøre det dersom man er på utkikk etter en KTM.

Det er det DENNE tråden handler om.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 24 mar 2023, 08:40 Det er fremdeles enklere å selge til forhandler, og med DETTE tilbudet som Spinnin Wheels har så er det enda mindre grunn til å ikke gjøre det dersom man er på utkikk etter en KTM.

Det er det DENNE tråden handler om.
Joda, den vil nok trekke noen kjøpere, helt klart. :thumleft

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av dypen »

Audi Mannen skrev: 24 mar 2023, 08:17
dypen skrev: 23 mar 2023, 22:00 Det eneste jeg trenger er en «drybag» som jeg har og kanskje en Akrapovic så dere hører når jeg kommer :)
Helt enig.... den er litt... tja hva skal vi si... tam i lydbildet den KTM'en din :lol
Ja nå har jeg Akrapovic på min 2019 og det vil jeg ha hvis jeg skulle gå for «ny» sykkel :twothumbs:
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Audi Mannen »

dypen skrev: 24 mar 2023, 10:08
Audi Mannen skrev: 24 mar 2023, 08:17
dypen skrev: 23 mar 2023, 22:00 Det eneste jeg trenger er en «drybag» som jeg har og kanskje en Akrapovic så dere hører når jeg kommer :)
Helt enig.... den er litt... tja hva skal vi si... tam i lydbildet den KTM'en din :lol
Ja nå har jeg Akrapovic på min 2019 og det vil jeg ha hvis jeg skulle gå for «ny» sykkel :twothumbs:
Du har altså acra nå også ja :redface . Jeg har vel ikke hørt når du er frisk på rulla sikkert, det gikk jo så pent for seg på siste treffet. Det er nok forklaringen da ja.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 24 mar 2023, 08:25
Audi Mannen skrev: 24 mar 2023, 08:21
Bjerknez skrev: 24 mar 2023, 05:08 Min erfaring er etter å ha byttet inn flere motorsykler hos forhandler er at dem tar seg meget godt betalt for jobben med å selge sykkelen. Mitt inntrykk er at hvis sykkelen din har en markedsverdi i følge Finn på rundt 180.000 kroner, så får du gjerne 160k i innbytte. Altså rundt regnet 20.000 kroner.

Så ved å selge sykkelen selv (noe jeg gjorde med min siste S1000R) så har man allerede "tjent" inn den den summen som forhandler skulle gi i avslag (20.000 kroner).

Saken nå er at forhandler ikke lenger kan si at dem ikke har noe å gå på og bruke 20.000 tilbudet som påskudd til å slippe å gi deg ytterligere rabatter. Så i tillegg til å få rundt 20k mer for sykkelen ved privatsalg, så ligger du nå ann til å få gode rabatter på ny sykkel inkludert ekstrautstyr i tillegg.

Så i utgangspunktet er dette et lite salgsstunt som slett ikke er funnet opp over natten. Mitt inntrykk er at det er ganske enkelt og få 20.000 kr. i avslag på en totalpakke ved kjøp av ny motorsykkel inkludert utstyr og rabatter etc.

På min Rocket fikk jeg med orginalmonterte sidevesker og tankveske samt førstegangsservice med i prisen. Verdien på dette er ca. 23.000 kroner. I tillegg til at jeg fikk en god pris på selve sykkelen.

Min forhandler kunne tilby meg 152.000 i innbyttepris for min BMW S1000R. Jeg solgte den privat for 175.000,- Do the math. :)
Jeg ser hele tankegangen din på dette, MEN og et stort MEN er at ved innbytte er du stort sett fri ALT av eventuelt trøbbel i etterkant. Ved privat salg så har kjøper 5 år på reklamasjon hvor du som selger kan får en feit regning på reparasjoner og utbedringer. I slike saker er det kun bevismaterialet som avgjør og jo dyrere og nyere sykkel man selger jo større krav er det til holdbarhet. Det er jo også litt av grunnen til at en forhandler må tjene litt mere for å sikre seg. Skulle jeg byttet sykkel nå så hadde jeg solgt/byttet med forhandler 10 av 10 ganger.
Så lenge man er ærlig ved salg av sykkel og ikke har urent mel i påsan, så kan ingen ta deg på noe som helst. Hvis noe galt skjer med sykkelen så må det bevises at JEG som selger er ansvarlig for feilen. Noe som vanskelig kan bevises på en 2-3 år gammel sykkel.

Men hvis man bevisst skjuler informasjon om feks. en oljelekkasje og kjøper finner ut dette, så sliter man litt.

Selger man en velholdt sykkel med full historikk har man intet å frykte.
Jeg leser og forstår hva du skriver, men verden er full av folk som gjør det mest utrolige for penger, så jeg blir sjelden overrasket over slikt. Bruktbilkjøp i dag har blitt en risikosport for mange. Vi må huske på at flesteparten faktisk ikke har interesse for bil og har den kun for at de trenger den, de blir ofte et lett offer. På MC fronten er jeg litt mer enig med deg da det er en større andel kjøpere som gjør det for entusiasmens del og er vel langt over middels kunnskapsrike på det området. Men det er pokker ta meg mange "luringer" der ute som gjerne putter pengene dine i lomma og lar deg suse av gårde uten dårlig samvittighet.

Positivt at forhandler kommer med litt ekstra tilbud tenker jeg så får det være opp til hver enkelt å vurdere. Mindre sjans for å gå på en smell på privaten. Du skal jo uansett ikke ha med alu kofferter, toppbokser eller store vindskjermer så du hadde jo kanskje fått en god deal om KTM hadde falt i smak?
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

Jeg hadde trolig solgt sykkelen privat, for så og grint meg til et akra anlegg på kjøpet. Vinn vinn :) Dette tilbudet alene frister ikke nok til at jeg bytter sykkel vertfall.

Jeg ville heller hatt en god rabatt på ekstrautstyr.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 24 mar 2023, 08:11 Jeg tipper prisene på nye sykler kanskje kommer til å øke noe og at Spinnin Wheel ser at potensialet med å selge brukte sykler øker? I så tillfelle vil bruktmarkedet for oss private også bli bedre.
Det har allerede økt og det vil helt klart påvirke bruktmarkedet som er på full fart oppover …
Sist redigert av dypen den 24 mar 2023, 12:08, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 24 mar 2023, 12:03
Bjerknez skrev: 24 mar 2023, 08:11 Jeg tipper prisene på nye sykler kanskje kommer til å øke noe og at Spinnin Wheel ser at potensialet med å selge brukte sykler øker? I så tillfelle vil bruktmarkedet for oss private også bli bedre.
Det har allerede økt og det vil helt klart påvirke bruktmarkedet …
Som igjen tillsier at vi trolig får enda mer for sykkelen ved privatsalg. Noe Spinnin Wheel har skjønt og derfor gir dem denne "rabatten". :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av dypen »

Helt klart :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar