Kjøpshjelp

Forum for fulleffekt tung-MC
Farsan
Innlegg: 30
Registrert: 11 feb 2023, 07:53
Motorsykkelen din: Ingenting foreløpig

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Farsan »

dypen skrev:Jeg tar meg den frihet …
0AF2E3E5-A963-488D-8C8E-0B02717748E6.jpeg
Gleder meg så brutalt mye til å få den hjem! Føles som om jeg er 10 år gammel og venter på å få åpne pakker på julaften :D

Er det noen kule mods jeg burde gjøre på denne?
Skal starte med å ta av tankveskeholderen hvert fall, ettersom tankvesken ikke følger medBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av dypen »

Den har allerede kort skiltfeste, slip-on eksos med god styrehøyde og ser veldig bra ut. Litt avhengig av smak og behov er det sikkert litt å få kjøpt men en liten snerten bagasjebærer (lite bagasjenett under sete) hvis det er mulig å få kjøpt ville vært mitt valg :)

Kanskje en skjermforlenger til forskjerm for å skjerme eksos / forkant motor.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Bjerknez »

Herlig, vi krysser fingrene for at det er en sykkel jeg fint kan bruke et par sesonger uten å føle på noen trang for å bytte :D

Er ekstremt gira nå! Bestemte meg det sekundet jeg gikk inn på butikken der og så sykkelen Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dette er vel en helt grei sykkel dette som du fint kan ha i mange sesonger. Den første sesongen på sykkel vil uansett være en opptur. Men du vil også lære deg å kjenne sykkelen og starten på egne erfaringer rundt motorsykler har startet.

Det er nå du finner ut etter hvert om du ønsker mykere sal, bråkepotte, andre speiler, justering av dempere, litt mer kraft, en motor som drar mer eller mindre på lave turtall, vindskjerm og turbulens problemer etc etc etc. etter noen mil i salen så vil du ganske kjapt finne dens sterke og svake sider.

Dette gjelder også bekledningen du har på deg og øvrig kjøreutstyr.

Skulle du ønske noen å øvekjøre med så kan Jeg sikkert ta noen runder med deg hvis du ikke bor for langt unna meg. Ta kontakt hvis dette evt. skulle være ønskelig :)

Farsan
Innlegg: 30
Registrert: 11 feb 2023, 07:53
Motorsykkelen din: Ingenting foreløpig

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Farsan »

@Bjerknez Takk for gode innspill! Og jeg setter stor pris på tilbudet om øvelseskjøring :) Jeg holder til i Lørenskog, men sykkelen vil være parkert i garasjen til en kompis i båstad (står midt i samlivsbrudd så må få ordne på litt andre ting her hjemme :D) vet ikke om det blir for langt?

Noen som har tips til kjøreutstyr?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Bjerknez »

Hvis du mener Båstad så blir det for langt ja. Hvis du mener Lørenskog, så er det innafor, hvis vi kombinerer øvelseskjlringen med en helgetur med hytteovernatting. Evt. En tur over til Sverige.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av biker7 »

Grattis med "god-sykkel" :D
Har selv hatt flere Kawa, og bare gode erfaringer. Og i forhold til annonse, så ser det egentlig ut som dette er et veldig godt kjøp :thumleft
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Farsan
Innlegg: 30
Registrert: 11 feb 2023, 07:53
Motorsykkelen din: Ingenting foreløpig

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Farsan »

Bjerknez skrev:Hvis du mener Båstad så blir det for langt ja. Hvis du mener Lørenskog, så er det innafor, hvis vi kombinerer øvelseskjlringen med en helgetur med hytteovernatting. Evt. En tur over til Sverige.
Planen er å få sykkelen over til Lørenskog etterhvert som forholdene tillater det! Hadde vært kult å gjort en tur ut av det, såfremt du lover å ikke drepe meg eller noe sånn daBilde Har sett deg på detailersclub også, så vi har tydeligvis noen felles interesser!



@biker Herlig! Godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke at det var et godt kjøpBilde Forhandler har gått den ekstra mila for å få den kjøreklarBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Bjerknez »

Farsan skrev: 12 feb 2023, 20:15
Bjerknez skrev:Hvis du mener Båstad så blir det for langt ja. Hvis du mener Lørenskog, så er det innafor, hvis vi kombinerer øvelseskjlringen med en helgetur med hytteovernatting. Evt. En tur over til Sverige.
Planen er å få sykkelen over til Lørenskog etterhvert som forholdene tillater det! Hadde vært kult å gjort en tur ut av det, såfremt du lover å ikke drepe meg eller noe sånn daBilde Har sett deg på detailersclub også, så vi har tydeligvis noen felles interesser!



@biker Herlig! Godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke at det var et godt kjøpBilde Forhandler har gått den ekstra mila for å få den kjøreklarBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Drepe deg" faktisk :lol :lol

Å nei du. Jeg har selv øvekjørt og vært fersk motorsyklist, så jeg vet ganske nøyaktig hvordan det er, så du kan være trygg på at det ikke blir noen villmannskjøring. Fokuset blir helt noe annet enn nedlegg i sving og forbikjøringer, kappkjøringer etc. får jeg se noe slikt fra din side så avblåser jeg kjapt hele greia for å si det sånn ;)

Hele poenget er jo å gjøre deg mest mulig trygg på MC livet og ikke skremme eller "drepe deg". Da har du vertfall missforstått kraftig :)

Farsan
Innlegg: 30
Registrert: 11 feb 2023, 07:53
Motorsykkelen din: Ingenting foreløpig

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Farsan »

Bjerknez skrev:
Farsan skrev: 12 feb 2023, 20:15
Bjerknez skrev:Hvis du mener Båstad så blir det for langt ja. Hvis du mener Lørenskog, så er det innafor, hvis vi kombinerer øvelseskjlringen med en helgetur med hytteovernatting. Evt. En tur over til Sverige.
Planen er å få sykkelen over til Lørenskog etterhvert som forholdene tillater det! Hadde vært kult å gjort en tur ut av det, såfremt du lover å ikke drepe meg eller noe sånn daBilde Har sett deg på detailersclub også, så vi har tydeligvis noen felles interesser!



@biker Herlig! Godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke at det var et godt kjøpBilde Forhandler har gått den ekstra mila for å få den kjøreklarBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Drepe deg" faktisk :lol :lol

Å nei du. Jeg har selv øvekjørt og vært fersk motorsyklist, så jeg vet ganske nøyaktig hvordan det er, så du kan være trygg på at det ikke blir noen villmannskjøring. Fokuset blir helt noe annet enn nedlegg i sving og forbikjøringer, kappkjøringer etc. får jeg se noe slikt fra din side så avblåser jeg kjapt hele greia for å si det sånn ;)

Hele poenget er jo å gjøre deg mest mulig trygg på MC livet og ikke skremme eller "drepe deg". Da har du vertfall missforstått kraftig :)
Hahaha, viktig å bare få avfeid sånt med en gang vet du!

Men jeg setter veldig pris på tilbudet og du skal absolutt ikke se bort ifra at jeg tar deg opp på det
Jeg har ingen intensjoner om noen form for villmannskjøring eller den slags, så ingen fare der. Har respekt for maskineriet, fart, alle rundt meg og mitt eget liv, i tillegg til at jeg er litt pinglete så det er et «ikke-tema»Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er nok ingen villmann og har vel aldri vært det heller. Det har gått litt unna noen ganger og jeg har hatt hjertet i halsen en håndfull ganger, men de dagene er forbi. Nå er jeg mer opptatt av å kose meg på tur og ikke prøve og henge på andre motorsyklister som om det skulle være en selfølge.

Som nevnt så har jeg vært fersk selv og jeg kan allerede nå forutse hva jeg kan forvente av en fersk motorsyklist. Ofte er det veldig lett og spotte ferske motorsyklister i trafikken. Man er ofte stiv i kroppen, titter rett ned i asfalten og vingler litt i veibanen. Man glemmer å sjekke speiler samt bruke blinklys og det hele ser ganske krampeaktig ut.

Men med mye øvekjøring og noenlunde riktig veiledning så vil man ganske naturlig mykne opp litt.

Poenget er at man skal opptre amidig i trafikken og forutse hva man skal gjlre samt forutse evt. farer som kan oppstå. Jeg har opplevd å kjlre på tur samens med ferske motorsyklister som har oppført seg som reneste dear devils. DET vil jeg jeg ikke være en del av, overhodet.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Domino »

Jeg kjører så å si utelukkende alene. Og det passer meg fint, for da trenger jeg ikke å tilpasse meg noen andres kjøremønster.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 12 feb 2023, 22:37 Jeg kjører så å si utelukkende alene. Og det passer meg fint, for da trenger jeg ikke å tilpasse meg noen andres kjøremønster.
Holder med deg der egentlig. Men det funker hvis man er 2-3 stk. som kjenner hverandre godt og har samme kjørestil. Men random turer i store grupper er noe jeg fint klarer og styre unna. :thumleft

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Domino »

Men hvis de andre vil kjøre fra meg, får de bare gønne på. Det er jo et fritt land!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 12 feb 2023, 22:45 Men hvis de andre vil kjøre fra meg, får de bare gønne på. Det er jo et fritt land!
I en stor gruppe så finnes det mange personligheter, sykler og kjørestiler. Det er meget lett og la seg rive med for ingen vil jo være sinken som holder igjen. Det er ganske naturlig. Det handler ikke om kappkjøring, men forskjellige kjørestiler.

Da blir det mye klabb og babb.

De jeg pleier å kjlre lengre turer sammen med har ganske like kjørestil. Han har ingen problemer å følge mitt tempo og omvendt. Vi bytter på og kjlre først og holder en grei avstand til hverandre for ikke å gi inntrykk av at det går sagte. Det fungerer veldig bra også snakker vi om dette når vi kommer frem til stoppestedene.

Jeg har sett noen svært stygge episoder som regelrett har gjort meg sint. Utrolig dumme avgjørelser som dem kan takke flaksen for at dem lever. Og det er gjennomgående de yngste som har gjort disse feilene. Å kjøre sammen med 18-20 åringer er så absolutt noe jeg ikke foretrekker. Selvsagt kjlrer mange av dem en RR sykkel også... jeg kjenner eller vet om en som nesten kjørte seg i ihjel, og en som klarte det i nyere tid. Jeg har også en kompis som døde momentant i motorsykkelulykke for en del år tilbake. Alle var unge og verdensmestere og selvsagt udødelige.

Farsan
Innlegg: 30
Registrert: 11 feb 2023, 07:53
Motorsykkelen din: Ingenting foreløpig

Re: Kjøpshjelp

Legg inn av Farsan »

Jeg sitter og kikker på litt forsikringer, og har sett at Frende kan skilte med halve prisen av de andre jeg har sjekket, men jeg må legge inn modell og type selv. Modell er jo enkelt nok z750, men på type så har jeg disse alternativene:
Classic
Gt
L
Ltd
N
R
S
Sport
Turbo

Og jeg har ikke filla peiling på hva jeg skal velge, og finner ingen info om dette i vognkortet. Noen som vet? Skulle ringt dem, men de stengte naturligvis 16.00


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar