På to hjul i Thailand

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Jompa skrev: 26 nov 2023, 11:37 Hva er greia med colaforkledninga på ølflaska ??
Vi kaller det kondom og det er for å holde ølet kaldt, som allerede nevnt. Dog var ikke det så viktig denne kvelden. Det at det står cola på kondomet er en tilfeldighet, det var den som lå i toppboksen denne gangen.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

dypen skrev: 26 nov 2023, 11:54 Varm kaffe på kvelden for å holde varmen hører vel til det sjeldne i Thailand … Ja, og 17 grader på morningen :)
Etter mer enn 10 år her har jeg nok blitt klimaskadet (les blitt vant til varmen). Opplevde en februar morgen for ca 8 år siden det regnet og det var 8 grader. Det var Jævlig kaldt.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Årets siste langtur med overnatting er nå historie. En tur som jeg og min nye faste passasjer i utgangspunktet hadde planlagt som en kort to netters tur kun 230 km fra heimen ble i stedet til en 800 km lang tur med to overnattinger. Grunnen til at det ble slik var at det stedet vi først hadde tenkt oss til var fullt dermed måtet vi tenke nytt kvelden før planlagt avreise. Dermed ble det spontantur til Koh Chang slik at jeg kunne plukke opp pultost og Jarlsbergost som en kamerat hadde tatt med til meg fra Norge. Det er ikke så mye jeg savner fra Norge men pultost er dypt savnet og ikke å oppdrive i butikkene her. Det meste av annen norsk mat lager jeg selv, brød, pølser, pålegg osv. Men pultost har jeg ikke greie på hvordan men lager. Nok om det.
Klokka 05:30 forlot jeg heimen, det var fortsatt mørkt og fuktig luft noe som gjorde sitt til at jeg måtte kjøre med åpent visir. Mr Big har greit lys men på min ferd for å plukke opp passasjeren tok jeg det rolig. Løsbikkjene, som det er mange av, liker å sove i veien og det er ikke alltid de er like raske til å flytte seg. Dumt å få turen ødelagt før den har begynt. Derfor 50 - 60 km/t på vei ut til landsbyen hennes.
IMG20231209054845.jpg
Med fulle vesker og toppboks la i vei. Det var begynt å lysne så jeg økte farten til 80 - 90 med to finger på bremsehendelen og tommel på hornknappen. Både løsbikkjer og høner reagerer stort sett på litt tuting. Etter 30 km var vi på hovedveien og farten økte til rundt 100, fartsgrensen er 90 på landevei men det er viktig å følge trafikkflyten.
Etter 160 kjøret kilometer var det tid for beinstrekk og kaffe, jeg vurderte også å toppe opp tanken men lot det være. Vi skulle jo ha flere stopp. Passasjeren hadde ikke spist frokost før avreise så hun kjøpte seg mat men jeg nøyde meg med kaffe. 30 minutter seinere var vi igjen på vei. 250 km igjen.
Det ble nesten 200 km før neste stopp. Normalt stopper jeg alltid på store bensinstasjoner hvor de har det meste, men på den ruta vi hadde valgt i var det ingen slike. Men vi fant omsider en 7-11 her ble det vann og is. Mr Big var også sulten, bensinmåleren viste en strek og kjørecomputeren kunne fortelle at det var nok til ca 50 km kjøring. Derfor ble det nok en stopp etter noen få kilometer slik at tanken kunne fylles opp og vi kunne bruke toalettet. Det var ca 70 kilometer igjen og 50 kilometer til ferga.
Da vi nærmet oss fergeleiet var jeg spent på om det var noe kø. Ikke fordi jeg var redd for å bli stående i kø, motorsykler får alltid kjøre foran køen, men om det var kø eller ikke ville si noe om hvor mye trafikk og folk det var på Koh Chang. Det var nemlig langhelg her i Thailand. Ingen kø og snakke om og ferga var i ferd me då fylles opp da vi kom. Billett ble kjøpt og vi kjørte om bord til sist.
IMG20231209122234.jpg
Motorsykler er enten helt foran eller helt bak. Det var bare å sette seg i salongen og nyte den 20 minutter lange turen.
Det var trang på bildekket så vi fant ut at passasjeren kunne gå i land slik at hun kunne sette seg på etter at jeg hadde kjørt i land. Siden jeg var bakerst i båten var jeg også omtrent sist i land. Det var varmt og jeg kjente svetten rant under kjøreklærne. Men det ble da min tur og passasjeren sto og ventet. Nå var det klart for de siste kilomtrene på veier som er bratte og svingete. Så bratt at noen steder er det første gir som gjelder. Mr Big jobbet tungt og kjølevifta startet og gikk lenge mens vi klatret opp bakkene. Det ble varmt på leggene. Det var mange biler som skulle opp de samme bakkene og med sjåfører som ikke var vant til slike svinger og bratte bakker var det som vanlig mye rar kjøring. Som jeg sa til passasjeren. Enten må vi ha idiotene bak oss, eller lang foran oss. Jeg har ikke lyst på stopp på de verste stedene her fordi at noen kveler motoren.
Som vanlig så gikk det bra. Vi parkerte og vi kunne se tilbake på 450 km på flotte Thailandske veier. Etter en dusj smakte det med iskaldt øl og litt sen lunch.
IMG20231210141051.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av dypen »

God reiseskildring :thumleft Siden du bor i Thailand snakker du Thai eller går det på Engelsk … Hva er nærmeste flyplass til øya dere var på, hva med overnatting og spisesteder der … bra, Koh Chang kan det være bra reisemål for meg og fruen i januar. :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 789
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av Tore L »

Hei hansiver - har lest det meste av - PÅ TO HJUL I THAILAND - og din blogg - PÅ RISMARKENE I THAILAND - og må si du varmer mitt hjerte veldig. Hvordan livet fort kan endre seg og ta en helt annen retning, enn hva en har forestilt seg.
Moro å lese hvordan dine turer med dine venner arter seg i smilets land, og er litt misunnelig på den delen av livet ditt hvor en kan dra på tur så og si hele året rundt. Det er jo nesten slik at vi på Mcsiden, skulle ha tatt oss en tur og kjørt sammen med deg der nede :) ( Noe å tenke på AJ :) )
Ellers håper jeg det ordner seg for for både deg og Dylan, til det beste for dere begge to.
Og du må fortsette å skrive i begge blogger, for dette er fint å følge med på.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 12 des 2023, 13:29 Det er jo nesten slik at vi på Mcsiden, skulle ha tatt oss en tur og kjørt sammen med deg der nede :) ( Noe å tenke på AJ :) )
Artig tanke, ja :crazy: !
Jeg mener å kunne stå inne for den påstanden om at vi to er ganske samkjørte etter flere turer i lag. Så vi skulle nok greid noen etapper i Thailand også ;) .
Som vi også ganske sikkert vil til sommeren på den planlagte Sør-Sverigeturen :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 789
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 12 des 2023, 14:31
Tore L skrev: 12 des 2023, 13:29 Det er jo nesten slik at vi på Mcsiden, skulle ha tatt oss en tur og kjørt sammen med deg der nede :) ( Noe å tenke på AJ :) )
Artig tanke, ja :crazy: !
Jeg mener å kunne stå inne for den påstanden om at vi to er ganske samkjørte etter flere turer i lag. Så vi skulle nok greid noen etapper i Thailand også ;) .
Som vi også ganske sikkert vil til sommeren på den planlagte Sær-Sverigeturen :thumleft .
Det er alltid noe mennesker som du treffer og hvor kjemi og væremåte stemmer, du er et slikt menneske Anders - så jeg håper at vi får mange fine turer sammen :)

Jeg har ikke kjørt i Thailand, men har kjørt lett mc i Vietnam der fruen og jeg har et engasjement som vi følger opp. Ikke på samme nivå som hansiver, men vi bidrar for noen der nede.
Og hvis det er like ille å kjøre i Thailand som i Vietnam, så er det på liv og helsa løs dette foregår :)
Vi kjørte i Saigon ( eller det heter vell egentlig Ho Chi Minh-byen ) og jeg har aldri sette så mange mopeder på en gang i et trafikk bilde ( dette var tilbake i 2009 og 2011 ). Egentlig var det bare et forferdelig kaos, var mye bedre når vi kjørte i Nah Trang - en bade by noen timers kjøring Nordover fra Ho Chi Minh.
Så det vil helt sikkert vært en stor opplevelse å kjøre mc i Thailand også, vil jeg tro :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 12 des 2023, 16:45 Det er alltid noe mennesker som du treffer og hvor kjemi og væremåte stemmer, du er et slikt menneske Anders - så jeg håper at vi får mange fine turer sammen :)
Det var jo hyggelig å høre :D !
Gleder meg allerede til sommerturen i Sverige i slutten av juni og ikke minst forumtreffet i slutten av august.
Om det blir å kjøre sammen til forumtreffet er jeg dog litt usikker på siden jeg trolig kommer til å kjøre inn i Sverige fra Kongsvingerområdet... ;)
Men... likevel ikke ulenkelig å legge kjøreruta om Østfold siden det er mange artige veier mot bestemmelsestedet derfra :crazy:

Vi får se :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

dypen skrev: 12 des 2023, 06:43 God reiseskildring :thumleft Siden du bor i Thailand snakker du Thai eller går det på Engelsk … Hva er nærmeste flyplass til øya dere var på, hva med overnatting og spisesteder der … bra, Koh Chang kan det være bra reisemål for meg og fruen i januar. :)
Jeg snakker litt thai og forstår det meste, men mitt hovedspråk her er nok engelsk.
Nærmeste flyplass til Koh Chang er flyplassen i Trat. Det går flere daglige avganger fra Bangkok og turen tar ca en time. Dette er en eksotosk flyplass midt i jungelen. Når fly skal lande eller ta av stenges veien og vakten står i stram givakt når flyet passerer. Terminalen er noen skur av bambus og bagasjebåndet er manuelt. Må nevne at det er over 10 år siden jeg vare her med fly så mye av dette kan jo ha endret seg.
Fra flyplassen går det minibusser som tar deg til fergen og videre til hotellet ditt. Koh Chang er full av hoteller og restauranter og det er turister de lever av her. November til slutten av mars er de beste månedene og besøke Koh Chang. Så januar er midt i blinken. Jeg har reist mye rundt i Thailand og Koh Chang er ett av mine favoritt steder.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

AJ skrev: 12 des 2023, 14:31
Tore L skrev: 12 des 2023, 13:29 Det er jo nesten slik at vi på Mcsiden, skulle ha tatt oss en tur og kjørt sammen med deg der nede :) ( Noe å tenke på AJ :) )
Artig tanke, ja :crazy: !
Jeg mener å kunne stå inne for den påstanden om at vi to er ganske samkjørte etter flere turer i lag. Så vi skulle nok greid noen etapper i Thailand også ;) .
Som vi også ganske sikkert vil til sommeren på den planlagte Sør-Sverigeturen :thumleft .
Bare å komme det. Jeg skal nok hjelpe dere med å få leid sykler og ta dere med til steder vanlige turister ikke vet om :D
En liten advarsel. Har du ikke erfaring med trafikken og kjørekulturen her IKKE legg ut på egenhånd. Det kan fort bli det siste du gjør i dette livet.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Jeg har ikke kjørt i Thailand, men har kjørt lett mc i Vietnam der fruen og jeg har et engasjement som vi følger opp. Ikke på samme nivå som hansiver, men vi bidrar for noen der nede.
Og hvis det er like ille å kjøre i Thailand som i Vietnam, så er det på liv og helsa løs dette foregår :)
Vi kjørte i Saigon ( eller det heter vell egentlig Ho Chi Minh-byen ) og jeg har aldri sette så mange mopeder på en gang i et trafikk bilde ( dette var tilbake i 2009 og 2011 ). Egentlig var det bare et forferdelig kaos, var mye bedre når vi kjørte i Nah Trang - en bade by noen timers kjøring Nordover fra Ho Chi Minh.
Så det vil helt sikkert vært en stor opplevelse å kjøre mc i Thailand også, vil jeg tro :)
Jeg har kjørt mc noen få ganger i Bangkok og vil helst ikke gjøre det igjen. Alle de store byene her har stor trafikk og mopeder og scootere er som vepser de er over alt og man må virkelig konsentrere seg. Det er nesten verre å kjøre bil siden man aldri er sikker på om det skulle dukke opp en tohjuling i dødvinkelen. Når det er sagt så er det ikke i byene det er farligst, til det så går trafikken alt for sakte. På landeveien derimot skal man passe seg og kjenne til kjøremåten. Når man først har lært seg hvordan thaiene kjører så går det greit. Men aldri en mc tur uten noen harde oppbremsinger eller unnamanøvere. På tross av dette: Jeg elsker det.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av dypen »

@hansiver takker for god info :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av Solo-rider »

@hansiver . Jeg følger med på siden din og drømmer meg bort på turene du skriver om. Veldig flotte beskrivelser du har om turene dine. :thumleft
Re det å kjøre mc uten erfaring med kjørekulturen der ned frister ikke. Var i Ao Nang ved Krabi for 5år siden. Hadde på forhånd vurdert å leie sykkel. Men slo det tvert fra meg da jeg så hvordan det ble kjørt der. :O
I januar 2024 har bestilt tur til Karon Beach ved Phuket. Da blir det sol og strand i 14 dager. 8)
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Solo-rider skrev: 13 des 2023, 16:55 @hansiver . Jeg følger med på siden din og drømmer meg bort på turene du skriver om. Veldig flotte beskrivelser du har om turene dine. :thumleft
Re det å kjøre mc uten erfaring med kjørekulturen der ned frister ikke. Var i Ao Nang ved Krabi for 5år siden. Hadde på forhånd vurdert å leie sykkel. Men slo det tvert fra meg da jeg så hvordan det ble kjørt der. :O
I januar 2024 har bestilt tur til Karon Beach ved Phuket. Da blir det sol og strand i 14 dager. 8)
Takk for hyggelige ord.
En ting å tenke på ved leie av sykkel er at veldig mange reiseforsikringer ikke dekker ulykker med leid mc. Kan fort bli veldig dyrt.
Ønsker deg god tur til Phuket

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Det ble 2 netter på Koh Chang før ferden gikk hjemover. 2 netter er også to kvelder og en dag (enkel regning :D ). Vi koste oss med mye god mat og litt godt å drikke ble det også. Første kvelden ble det italiensk pizza. Jeg har vært på denne restauranten før med blandede erfaringer. Kameratene kunne melde at den nye kokken lagde veldig god pizza. De hadde rett min pizza var noe av det bedre jeg har spist i Thailand.
IMG20231209192013.jpg
Kvelden ble rundet av med en gin tonic i en hyggelig bar rundt hjørnet.
IMG20231209203609.jpg
Etter en lang dag på veien ble det tidlig sengetid...
Neste dag, søndag, ble det først frokost på ett bakeri en kilometer unna resorten. Amerikansk breakfast med ferskt brød smakte fortreffelig. Til dere som lurer: Jeg spiser masse thaimat og elsker det, men når jeg er på steder med mye gode farangrestauranter, da blir det farangmat.
Etter frokost var det avtalt en liten mc tur sammen med kameraten og hans svenske venn Bosse. Ikke langt for Koh Chang er ikke så stor, men de ville vise oss litt rundt på øya og siden passasjeren min aldri hadde vært på Koh Chang før ble det slik. Koh Chang har veier som får Trollstigen til å se ut nesten som en rett motorvei. Det er ikke mulig for store busser eller lastebiler og kjøre på mange av disse veiene. Det går rett opp noen steder og gjerne med innlagte svinger på 180 grader eller mer. Alene på sykkelen ganske gøy, med passasjer litt mer krevende. Men vi kom da fram uten uhell. Dog var det to turister på scooter en i bar overkropp og hans venninne i bikini som holdt på å gå i bakken rett foran oss. Jeg fikk svingt unna og kunne se i speilet at de klarte seg uten å velte. Jeg er ikke veldig glad i kjøre på slike veier med fullt av idioter på utleiescootere som du aldri vet hva kan finne på.
Ved veis ende, det går ikke å kjøre rundt øya, stoppet vi for å drikke kaffe. Bosse, som jeg har inntrykk av kjenner nesten alle på øya, visste om en koselig restaurant i vannkanten og selvsagt var han på fornavn med eieren. Vi koste oss med kaffe og nøt utsikten.
IMG20231210123056.jpg
Neste stopp var ut på piren. Her var det å betale 20 thb for å parkere og så kunne vi gå noen hundre meter utover på denne piren. Her var det mye ræl og nips å få kjøpt, en skikkelig turistfelle, vi kjøpe ikke noe. Men vi fikk da tatt noen fine bilder.
Tilbake på resorten skiftet vi til badetøy og så dro vi ned på stranda for å tilbringe resten av dagen der, samt innta lunch. Nå ble det thaimat som for meg var papayasalat og padthai med kylling og en flaske med Chang (øl). Det å leie seg en strandstol legge capsen over ansiktet, lytte til bølgene og slumre er for meg den ultimate måten å slappe av på. Jeg sov nok også litt. Strandlivet ble avsluttet med en times bading i krystallklart vann som nesten var for varmt.
IMG20231210141954.jpg
Middagen denne siste kvelden ble på en Gresk restaurant. Både følget og jeg betsilte den greske spesialiteten, snitzel! Ikke veldig gresk men god og med ett glass rødvin til og kaffe til dessert var nok en perfekt dag i dette livet historie.
Joda jeg har nok funnet DET GODE LIV :D
IMG20231210144533[1].jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar