På to hjul i Thailand
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
På tide med en oppdatering har hatt en noen travle dager de siste ukene så derfor har det vært litt stille her.
I forrige innlegg skrev jeg om en solotur hvor jeg planla 1000 - 1300 km tur, det ble 1021 km fordelt på 3 kjøredager. Jeg fulgte planen og dro på besøk til en nordmann i Chayapum distriktet som jeg ikke hadde sett på en stund. Turen dit gikk på veier som var nye for meg og tok meg bla over ett fjell med en fantastisk utsikt. Her ble det fotostopp. Jeg var heldig med været på denne første etappen, ikke noe regn men det ble en drøy km på anleggsvei i forbindelse med veiarbeid, her var det selvsagt nyvannet og skikkelig sølete, joda de vanner slik at det ikke skal støve. Vel framme på resorten etter kjørte 310 km kunne jeg bare konstantere at både sykkel og støvler hadde fått sin del av søle. Ja ja begge deler er til å ha ute og kan vaskes. Støvlene ble skylt i dusjen mens AT'en får vente til jeg kommer hjem. Det ble en hyggelig kveld med god mat og drikke sammen med kameraten og hans kone. En tysker med kone som også bodde på resorten slo seg sammen med oss utpå kvelden, dermed ble det litt senere enn jeg hadde tenkt. Men pytt jeg var da på ferie.
Resorten jeg bodde på var relativt ny men hadde ingen matservering så lørdagens frokost bestod av 2 kopper svart kaffe tilbredt i medbrakt vannkoker. Mens disse to koppene ble inntatt på terrassen lot jeg Calimoto finne en fin rute for meg til Udon Thani. Calimoto foreslo en rute som ville ta meg på mange småveier og hadde en lengde på drøye 300 km. Jeg slo til på den foreslåtte ruta og ved 9 tiden forlot vi resorten med kurs for Udon Thani.
Det ble nesten litt mye småveier de første 100 km. Det ble også 15 km på sti/grusvei noe som faktisk er ganske gøy. Heldigvis var det tørt her. Tørr ikke tenke på hvordan fører og sykkel hadde sett ut hvis denne veien/stien hadde vært våt. Siden disse første 100 km gikk utenfor hovedveier var det dårlig med steder som kunne tilby mat. Men endelig dukket det opp både bensinstasjon og 7-11 butikk, dermed ble det toast på meg og full tank på AT'en. Nå var jeg ferdig med småveien og resten av turen til Udon Thani gikk på fine to felts veier og de siste milene gikk på 4 felts vei. De siste milene var faktisk ganske gøyale å kjøre selv om det var 4 felts vei. Det var mange herlige svinger og lite trafikk slik at AT'en fikk strukket skikkelig ut. Nok en gang helt tørre veier og ikke noe regn.
Etter en fin men tidlig kveld i Udon Thani våknet jeg frisk og utvilt ved 7 tiden neste morgen. Nok en gang fikk min medbrakte vannkoker gjøre nytte for seg og morgenkaffen ble konsumert mens jeg vurderte dagens rute. Egentlig var jeg litt lei følte jeg, det er litt kjedelig å kjøre alene tenkte jeg. Skal jeg fortsette til Nong Kai? Eller kjøre i retning hjem med mulighet for en avstikker og overnatting underveis? Kart ble studert og jeg falt ned på retning hjemover og så bare se hvor langt og hvor jeg kjører. Etter en solid frokost (trengte ikke noe lunch den dagen) sjekket jeg ut av hotellet og la i vei. Calimoto var plottet inn med hjem som mål, men planen var å se den an underveis. La været og humøret bestemme.
Vel ute av byen var det 4 felte vei som gjaldt, joda jeg kunne kjørt andre veier for å unngå dette, men jeg har kjørt de veiene så mange ganger så nå tenkte jeg hovedvei i hvertfall til jeg kom forbi neste by, Khon Kaen. Så med cruisecontrollen på 110 km/t rant milene unna.
Det ble kaffestopp utenfor Khon Kaen. Nok en gang studerte jeg kartet og mulige alternativer for en siste overnatting, men fant ikke noe som fristet. Kanskje var det like greit å kjøre hjem?
Slik ble det ved 16 tiden låste jeg opp porten hjemme og parkerte etter 1021 kjørt kilometer. Jeg var fornøyd.
Snittforbruk på turen 0,41 snittfart 70 km/t. ikke dårlig. På den siste etappen hjem var forbruker nede i 0,39 med en snitthastighet på 77 km/t. Så forbruket går stadig nedover.
Med 6000 km kjørt totalt var det nå tid for service. Her skjedde det litt. Men det får bli neste innlegg
I forrige innlegg skrev jeg om en solotur hvor jeg planla 1000 - 1300 km tur, det ble 1021 km fordelt på 3 kjøredager. Jeg fulgte planen og dro på besøk til en nordmann i Chayapum distriktet som jeg ikke hadde sett på en stund. Turen dit gikk på veier som var nye for meg og tok meg bla over ett fjell med en fantastisk utsikt. Her ble det fotostopp. Jeg var heldig med været på denne første etappen, ikke noe regn men det ble en drøy km på anleggsvei i forbindelse med veiarbeid, her var det selvsagt nyvannet og skikkelig sølete, joda de vanner slik at det ikke skal støve. Vel framme på resorten etter kjørte 310 km kunne jeg bare konstantere at både sykkel og støvler hadde fått sin del av søle. Ja ja begge deler er til å ha ute og kan vaskes. Støvlene ble skylt i dusjen mens AT'en får vente til jeg kommer hjem. Det ble en hyggelig kveld med god mat og drikke sammen med kameraten og hans kone. En tysker med kone som også bodde på resorten slo seg sammen med oss utpå kvelden, dermed ble det litt senere enn jeg hadde tenkt. Men pytt jeg var da på ferie.
Resorten jeg bodde på var relativt ny men hadde ingen matservering så lørdagens frokost bestod av 2 kopper svart kaffe tilbredt i medbrakt vannkoker. Mens disse to koppene ble inntatt på terrassen lot jeg Calimoto finne en fin rute for meg til Udon Thani. Calimoto foreslo en rute som ville ta meg på mange småveier og hadde en lengde på drøye 300 km. Jeg slo til på den foreslåtte ruta og ved 9 tiden forlot vi resorten med kurs for Udon Thani.
Det ble nesten litt mye småveier de første 100 km. Det ble også 15 km på sti/grusvei noe som faktisk er ganske gøy. Heldigvis var det tørt her. Tørr ikke tenke på hvordan fører og sykkel hadde sett ut hvis denne veien/stien hadde vært våt. Siden disse første 100 km gikk utenfor hovedveier var det dårlig med steder som kunne tilby mat. Men endelig dukket det opp både bensinstasjon og 7-11 butikk, dermed ble det toast på meg og full tank på AT'en. Nå var jeg ferdig med småveien og resten av turen til Udon Thani gikk på fine to felts veier og de siste milene gikk på 4 felts vei. De siste milene var faktisk ganske gøyale å kjøre selv om det var 4 felts vei. Det var mange herlige svinger og lite trafikk slik at AT'en fikk strukket skikkelig ut. Nok en gang helt tørre veier og ikke noe regn.
Etter en fin men tidlig kveld i Udon Thani våknet jeg frisk og utvilt ved 7 tiden neste morgen. Nok en gang fikk min medbrakte vannkoker gjøre nytte for seg og morgenkaffen ble konsumert mens jeg vurderte dagens rute. Egentlig var jeg litt lei følte jeg, det er litt kjedelig å kjøre alene tenkte jeg. Skal jeg fortsette til Nong Kai? Eller kjøre i retning hjem med mulighet for en avstikker og overnatting underveis? Kart ble studert og jeg falt ned på retning hjemover og så bare se hvor langt og hvor jeg kjører. Etter en solid frokost (trengte ikke noe lunch den dagen) sjekket jeg ut av hotellet og la i vei. Calimoto var plottet inn med hjem som mål, men planen var å se den an underveis. La været og humøret bestemme.
Vel ute av byen var det 4 felte vei som gjaldt, joda jeg kunne kjørt andre veier for å unngå dette, men jeg har kjørt de veiene så mange ganger så nå tenkte jeg hovedvei i hvertfall til jeg kom forbi neste by, Khon Kaen. Så med cruisecontrollen på 110 km/t rant milene unna.
Det ble kaffestopp utenfor Khon Kaen. Nok en gang studerte jeg kartet og mulige alternativer for en siste overnatting, men fant ikke noe som fristet. Kanskje var det like greit å kjøre hjem?
Slik ble det ved 16 tiden låste jeg opp porten hjemme og parkerte etter 1021 kjørt kilometer. Jeg var fornøyd.
Snittforbruk på turen 0,41 snittfart 70 km/t. ikke dårlig. På den siste etappen hjem var forbruker nede i 0,39 med en snitthastighet på 77 km/t. Så forbruket går stadig nedover.
Med 6000 km kjørt totalt var det nå tid for service. Her skjedde det litt. Men det får bli neste innlegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Fredag 6/9 var det tid for 6000 km service. Jeg ankom Honda klokka 11 som avtalt og kundemottagren møtte meg utenfor verkstedet. Honda appen, som bare finnes på thai, ble åpnet og hun (kundemottageren) fikk telefonen min. I denne appen ligger nemlig mine gratis serviser lagret. Vi gikk inn for å fylle ut papirer, joda selv med app skal det fylles ut papirer. Jeg ba også om oljeskift, selv om dette i følge Honda bare trengs hver 12 000km noe jeg syntes er litt langt i denne varmen. Olje er ikke noe åspare på. jeg ble gjort oppmerksom på at oljeskiftet måtte jeg betale selv, rundt 800 thb inklusiv 4 liter olje. I det arbeidsordre blir signert ringer telefonen min, ukjent nummer. Jeg tar den og en dame sier at det er fra Honda Buriram og at hun vil informere om at skiltet mitt har kommet. Jeg prøver å forklare at det er flott siden jeg allerede er i bygget, noe hun ikke skjønner. Jeg gir telefonen til kundemottageren og det viser seg at damen som ringer sitter 3 skrivebord bortenfor oss. Hun kommer med skilt vognkort og andre papirer jeg må signere. Montering av skilt blir ført opp på arbeidsordren og jeg får verdikupong på kaffe og går til kaffesjappa vegg i vegg for kaffe. Servicen vil ta ca 1 time blir jeg fortalt.
Etter at kaffen er drukket og jeg har lest litt nyheter på telefonen rusler jeg tilbake til Honda for å se hvordan det går. Oljeskiftet er ferdig og de driver og monterer skilt og avgiftsmerke. Det er noe jeg må vise mekanikerne. Da jeg vasket sykkelen etter siste tur oppdaget jeg nemlig rustflekker på veltebøylene på den ene siden. Mekanikeren henter noe olje og prøver å polere det vekk men nei, det går ikke. Rust sier han, denne må du lakkere. Nei sier jeg sykkelen er under 3 måneder gammel, jeg skal ha ny! Han er enig med meg og går for å hente sjefen. Etter noen minutter står alle ansatte rundt sykkelen min og peker og tar bilder. Sjefen forteller meg at dette er ikke Honda fabrikat men en annen fabrikk som har laget så de må kontakte denne fabrikken, noe jeg har forståelse for. Men jeg forteller han at jeg har kjøpt og betalt til Honda Buriram så de må ordne opp. Jeg får beskjed om de skal ta kontakt så fort de hører fra fabrikken. Spennende.... I dag er det onsdag, har ennå ikke hørt noe. Fredag kommer jeg til å ta kontakt for å mase.
Jeg betaler for oljeskift og får også beskjed om at jeg må komme tilbake da softwaren på sykkelen skal oppdateres, dette vil jeg også få beskjed om. Nå får vi se da om de gjør som de lovet.
Etter at kaffen er drukket og jeg har lest litt nyheter på telefonen rusler jeg tilbake til Honda for å se hvordan det går. Oljeskiftet er ferdig og de driver og monterer skilt og avgiftsmerke. Det er noe jeg må vise mekanikerne. Da jeg vasket sykkelen etter siste tur oppdaget jeg nemlig rustflekker på veltebøylene på den ene siden. Mekanikeren henter noe olje og prøver å polere det vekk men nei, det går ikke. Rust sier han, denne må du lakkere. Nei sier jeg sykkelen er under 3 måneder gammel, jeg skal ha ny! Han er enig med meg og går for å hente sjefen. Etter noen minutter står alle ansatte rundt sykkelen min og peker og tar bilder. Sjefen forteller meg at dette er ikke Honda fabrikat men en annen fabrikk som har laget så de må kontakte denne fabrikken, noe jeg har forståelse for. Men jeg forteller han at jeg har kjøpt og betalt til Honda Buriram så de må ordne opp. Jeg får beskjed om de skal ta kontakt så fort de hører fra fabrikken. Spennende.... I dag er det onsdag, har ennå ikke hørt noe. Fredag kommer jeg til å ta kontakt for å mase.
Jeg betaler for oljeskift og får også beskjed om at jeg må komme tilbake da softwaren på sykkelen skal oppdateres, dette vil jeg også få beskjed om. Nå får vi se da om de gjør som de lovet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Hvilke overflate behandling har veltebøylene … Veltebøyler er vanligvis galvanisert eller lakkert, kan vel også ha chrome overflate. For meg ser bildene ut som dårlig lakk eller galvanisering …
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
En kamerat mener at de bruker nickel her i Thailand i stedet for chromium, noe han mener er skikkelig dårlig kvalitet. Forøvrig langt utenfor det jeg har greie på . Selv fikk han sin AT levert med original Honda veltebøyle, noe som er av en helt annen kvalitet.
Ser for meg at butikken får bytte til original Honda for meg. Jeg bestilte sykkelen med veltebøyle og vesker og betalte faktisk det samme som kameraten som fikk sin levert med original Honda veltebøyle. Skal til Honda i morgen for å oppgradere software, kommer til å gå hardt på for å få ordnet opp.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
- Innlegg: 46
- Registrert: 18 apr 2010, 12:45
- Motorsykkelen din: Honda CRF1100 AT Adventure Sports 2022
- Bosted: Bergen
Re: På to hjul i Thailand
Hei, du skriver at softwaren skal oppdateres. Anbefaler deg å google africa twin og wheelie controll update først og så sjekke om det er dette de skal oppdatere. Er det det så ville jeg sagt tvert nei til den oppdateringen. Den ødelegger fullstendig traction controll på sykkelen. Kjører du på litt humpete vei/grus slår den inn med en gang og du mister all motorkraft. Eneste løsning er å slå av BÅDE wheelie controll og traction controll og det må gjøres hver gang du starter sykkelen. Jeg fikk meg noen alvorlig overraskelser etter at det ble oppdatert på min sykkel. Selv med wheelie på 1 og traction på 0 så mister sykkelen all kraft, noe du absolutt ikke ønsker på løs grus i kraftig oppoverbakke. Forumene er fulle av sinte folk og noen har gått så langt som å kvitte seg med hele sykkelen. Jeg er ikke der, men utrolig skuffet over Honda som ikke adresserer dette i det hele tatt. Jeg nevnte det hos min Honda forhandler etter at de har skrytt av alle innstillingene og mulighetene på denne sykkelen, og da hvisket han ene at skal du kjøre utenfor asfalt er løsningen å slå av alt sammen.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38969
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Ikke chromium, men chinesium...
Beklager, men kunne ikke dy meg .
Håper, og regner med, at det ordner seg med nye OEM bøyler.
Virker som at service- og problemløsningsinnstillingen er veldig god i Thailand.
Beklager, men kunne ikke dy meg .
Håper, og regner med, at det ordner seg med nye OEM bøyler.
Virker som at service- og problemløsningsinnstillingen er veldig god i Thailand.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Takker så mye for tips, dette skal jeg sjekke ut først, spesielt siden jeg har oppdaget hvor gøy det er med grus og stierSpiff skrev: ↑12 sep 2024, 07:26 Hei, du skriver at softwaren skal oppdateres. Anbefaler deg å google africa twin og wheelie controll update først og så sjekke om det er dette de skal oppdatere. Er det det så ville jeg sagt tvert nei til den oppdateringen. Den ødelegger fullstendig traction controll på sykkelen. Kjører du på litt humpete vei/grus slår den inn med en gang og du mister all motorkraft. Eneste løsning er å slå av BÅDE wheelie controll og traction controll og det må gjøres hver gang du starter sykkelen. Jeg fikk meg noen alvorlig overraskelser etter at det ble oppdatert på min sykkel. Selv med wheelie på 1 og traction på 0 så mister sykkelen all kraft, noe du absolutt ikke ønsker på løs grus i kraftig oppoverbakke. Forumene er fulle av sinte folk og noen har gått så langt som å kvitte seg med hele sykkelen. Jeg er ikke der, men utrolig skuffet over Honda som ikke adresserer dette i det hele tatt. Jeg nevnte det hos min Honda forhandler etter at de har skrytt av alle innstillingene og mulighetene på denne sykkelen, og da hvisket han ene at skal du kjøre utenfor asfalt er løsningen å slå av alt sammen.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Tilbake etter software oppgradering. Det tok en halvtimes tid mens jeg som vanlig fikk kupong og kunne gå til kaffebaren mens jeg ventet. På spørsmål om hav som skulle oppgraderes reff. @Spiff sitt innlegg lenger opp, sa de at det kun var for å gjøre softwaren mer stabil det skulle ikke påvirke motor andre ting.
Det er nok riktig. Prøvde ut forskjellige kjøremodus på vei hjem men merket ikke noe forskjell.
På spørsmål om hvordan det gikk med min crash bar og reklamasjon var svaret at fabrikken sender ny, men den var ikke mottatt av Honda ennå. De sender melding når delen er kommet.
Så langt er jeg godt fornøyd med Honda noe jeg også var med Kawasaki.
Dette blir hjemmehelg. Neste fredag til mandag blir det tur. Min gode venn Danny vendte tommelen ned for mine forslag så da får han bestemme. Får jeg øl og mat etter dagens kjøring og tak over hodet så er jeg fornøyd.
Det er nok riktig. Prøvde ut forskjellige kjøremodus på vei hjem men merket ikke noe forskjell.
På spørsmål om hvordan det gikk med min crash bar og reklamasjon var svaret at fabrikken sender ny, men den var ikke mottatt av Honda ennå. De sender melding når delen er kommet.
Så langt er jeg godt fornøyd med Honda noe jeg også var med Kawasaki.
Dette blir hjemmehelg. Neste fredag til mandag blir det tur. Min gode venn Danny vendte tommelen ned for mine forslag så da får han bestemme. Får jeg øl og mat etter dagens kjøring og tak over hodet så er jeg fornøyd.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
- Innlegg: 46
- Registrert: 18 apr 2010, 12:45
- Motorsykkelen din: Honda CRF1100 AT Adventure Sports 2022
- Bosted: Bergen
Re: På to hjul i Thailand
Det er bra, og forhåpentligvis unngår du problemet men du vet da om det og skulle du oppleve at motoren mister all kraft uten noen god grunn, så prøv å sette traction og wheelie controll til 0.
Det er noen som nå selger en "offroad dongle" som gjør at de settes til 0 automatisk når du starter, OG du slipper oppstartsskjermen der du må trykke ok. Det er fristende.
Når det gjelder crash-baren din som ikke er original, så har jeg tilbrakt så mye tid i Thailand at jeg tok for gitt at du ville få standardsvaret "same same but different"
Det er noen som nå selger en "offroad dongle" som gjør at de settes til 0 automatisk når du starter, OG du slipper oppstartsskjermen der du må trykke ok. Det er fristende.
Når det gjelder crash-baren din som ikke er original, så har jeg tilbrakt så mye tid i Thailand at jeg tok for gitt at du ville få standardsvaret "same same but different"
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
I går kveld fikk jeg melding fra selgeren. Jeg måtte ikke være bekymret for å bruke sykkelen crash-baren kom ikke til å gå i stykker . For å sikre meg at de skjønner hvorfor jeg vil ha ny måtte jeg svare at det viste jeg også men jeg var opptatt av at det skal se pent ut. Selger svarte med tommel opp. Så det blir ny
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Kameraten og jeg har jo planlagt en tre dagers tur denne hælja. Men det er ett stort MEN. Været. Nå er vel ingen av oss redde for litt regn men det er flom mange steder og mye stengte veier samt at ved styrtregn kan det plutselig bli flommer, rett og slett fordi mange vannmagasiner og elver allerede er fulle. Så pr nå, torsdag morgen, usikker på om det blir tur. Vi bestemmer oss i kveld.
https://pattayaone.news/tropical-storm- ... -thailand/ Med slike varsler kanskje like greit å være hjemme
https://aseannow.com/topic/1338198-moto ... t-19242993
Ikke bare å kjøre rundt her i disse dager
https://pattayaone.news/tropical-storm- ... -thailand/ Med slike varsler kanskje like greit å være hjemme
https://aseannow.com/topic/1338198-moto ... t-19242993
Ikke bare å kjøre rundt her i disse dager
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Det er fredag. Hvis værmeldingene hadde vært litt bedre hadde vi vært på tur nå. Men varsel om tropisk storm samt at at vi vet det er flom og stengte veier rundt omkring gjør at vi får drøye en uke.
Kanskje blir det en dagstur i løpet av helgen.
Jeg driver med litt matproduksjon både til eget bruk og for å spe på inntekten (nei har ikke pensjon eller trygd fra Norge). Siden det ikke blir mc tur blir det pølseproduksjon på lørdag eller søndag. Røkte kjøttpølser skal det bli. 5 - 6kg er planlagt. Dette skal en av helgens dager brukes til
Kanskje blir det en dagstur i løpet av helgen.
Jeg driver med litt matproduksjon både til eget bruk og for å spe på inntekten (nei har ikke pensjon eller trygd fra Norge). Siden det ikke blir mc tur blir det pølseproduksjon på lørdag eller søndag. Røkte kjøttpølser skal det bli. 5 - 6kg er planlagt. Dette skal en av helgens dager brukes til
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Værmelding og veimeldinger er studert og kameraten og jeg er blitt enige om en liten tur denne helga. Reise fredag og hjem søndag. Normalt ville vi reist hjem mandag men siden kameraten skal en tur til Belgia med avreise tirsdag ville han gjerne hjem på søndag. Vi legger opptil ca 1000 km og kjører til steder vi kjenner godt. Ingen grunn til å utforske nye plasser siden været og flom kan overaske.
Uansett fredag går turen til Udon Thani lørdag kjører vi en lang omvei til Khon Kaen og søndag den vanlige veien hjem. Uansett skal bli fint med en langtur nå.
Uansett fredag går turen til Udon Thani lørdag kjører vi en lang omvei til Khon Kaen og søndag den vanlige veien hjem. Uansett skal bli fint med en langtur nå.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 345
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: På to hjul i Thailand
Det er søndag klokken er 15:13 og det regner ute. Det er 2,5 timer siden jeg parkerte AT'en etter helgens lille tur (ble 960km). Vi har kjørt på tørre veier i strålende vær, ikke en eneste regndråpe har truffet oss mens vi kjørte. I går f.eks 30 minutter etter at vi hadde parkert og sjekket inn på hotellet, åpnet himmelens sluser seg. Flaks. Og nå i dag strålende sol i 300 km og nå regner det som ville helvete ute. Flaks. Grunnen til at jeg skriver flaks er at det er lokale byger, disse bygene er umulig å forutsi så derfor. Flaks.
Utover at vi hadde flaks med været gikk turen stort sett på kjente veier og vi overnattet på kjente steder. Men bevares vi hadde en hyggelig tur til to av Thailands biker byer: Khon Kaen og Udon Thani. Der er byer som bikere ofte stopper i når man er på vei nordover eller sørover. Begge steder ligger i passende dagstur avstand fra Bangkok og Pattaya og ikke å forglemme Buriram, steder hvor det bor mange mc folk, både Thaier og innvandrere.
Neste tur? Litt uklart. Min kjørekompis Danny drar til Belgia og blir borte ett par uker, mens jeg teller på knappene om jeg skulle ta en uke i Norge/Danmark nå i oktober. Men det er dette med kursen da. Med dagens kronekurs svir det skikkelig på kontoen. Da jeg flyttet hit kostet 50 000 thb, som er budsjettet mitt pr måned 9600 kr nå 11 år seinere 16 600 kr. Det merkes. Smertegrensen min nærmer seg.
Noen bilder fra turen.
Utover at vi hadde flaks med været gikk turen stort sett på kjente veier og vi overnattet på kjente steder. Men bevares vi hadde en hyggelig tur til to av Thailands biker byer: Khon Kaen og Udon Thani. Der er byer som bikere ofte stopper i når man er på vei nordover eller sørover. Begge steder ligger i passende dagstur avstand fra Bangkok og Pattaya og ikke å forglemme Buriram, steder hvor det bor mange mc folk, både Thaier og innvandrere.
Neste tur? Litt uklart. Min kjørekompis Danny drar til Belgia og blir borte ett par uker, mens jeg teller på knappene om jeg skulle ta en uke i Norge/Danmark nå i oktober. Men det er dette med kursen da. Med dagens kronekurs svir det skikkelig på kontoen. Da jeg flyttet hit kostet 50 000 thb, som er budsjettet mitt pr måned 9600 kr nå 11 år seinere 16 600 kr. Det merkes. Smertegrensen min nærmer seg.
Noen bilder fra turen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/