På to hjul i Thailand
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Så har vi kjørt 2 etapper av turen vår. Vi er 3 Africa Twin og en 700 nct. Kjekk ungdom i alderen 63 til 72 år.
Når dette skrives er jeg nok en gang i Udon Thani, det er morgen på hotellet og ennå en time til vi møtes for frokost. Siden dagens etappe kun er rundt 200 km har vi god tid. Vi kjører til Nong Khai i dag en strekning som på motorvei er ca 80 km, men vi tar en annen og finere vei dermed rundt 200 km.
Vi har hatt sol og varme hele veien med temperaturer opp mot 40 på det varmeste, men vi klager ikke. Trafikken er vesentlig mindre enn normalt, noe som skyldes at det omtrent ikke er diesel å få tak i. Så vi får se hvordan det blir med vareutvalg i butikkene ettersom lagrene tømmes og lastebilene blir stående uten fuel.
Vi passer på å fylle når tankmåleren er rundt halv, slik vi planla. Dette fungerer stort sett greit. 3 ganger på gårsdagens etappe måtte vi kjøre videre uten å få fylt siden stasjonen var tom både for bensin og diesel. Ett sted ble vi tilbudt kølapp. Det sto allerede rundt 100 biler og mange motorsykler og ventet. Betjeningen kunne opplyse at tankbilen, hvis den kom, ville være der rundt 16. Vi takket høflig nei til tilbudet om kølapp, kjørte noen mil til og fant en stasjon som hadde bensin.
Vi tar sjansen og fortsetter turen vår.
Når dette skrives er jeg nok en gang i Udon Thani, det er morgen på hotellet og ennå en time til vi møtes for frokost. Siden dagens etappe kun er rundt 200 km har vi god tid. Vi kjører til Nong Khai i dag en strekning som på motorvei er ca 80 km, men vi tar en annen og finere vei dermed rundt 200 km.
Vi har hatt sol og varme hele veien med temperaturer opp mot 40 på det varmeste, men vi klager ikke. Trafikken er vesentlig mindre enn normalt, noe som skyldes at det omtrent ikke er diesel å få tak i. Så vi får se hvordan det blir med vareutvalg i butikkene ettersom lagrene tømmes og lastebilene blir stående uten fuel.
Vi passer på å fylle når tankmåleren er rundt halv, slik vi planla. Dette fungerer stort sett greit. 3 ganger på gårsdagens etappe måtte vi kjøre videre uten å få fylt siden stasjonen var tom både for bensin og diesel. Ett sted ble vi tilbudt kølapp. Det sto allerede rundt 100 biler og mange motorsykler og ventet. Betjeningen kunne opplyse at tankbilen, hvis den kom, ville være der rundt 16. Vi takket høflig nei til tilbudet om kølapp, kjørte noen mil til og fant en stasjon som hadde bensin.
Vi tar sjansen og fortsetter turen vår.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41394
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Alltid interessant å lese innleggene dine og ikke minst bildene du legger ut
.
Så er det en ting jeg har lurt på flere ganger uten at jeg har kommet på å spørre om det, nemlig dette; får man kjøpt Moto Guzzi i Thailand?
Så er det en ting jeg har lurt på flere ganger uten at jeg har kommet på å spørre om det, nemlig dette; får man kjøpt Moto Guzzi i Thailand?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Takk for tilbakemelding.AJ skrev: 24 mar 2026, 07:16 Alltid interessant å lese innleggene dine og ikke minst bildene du legger ut.
Så er det en ting jeg har lurt på flere ganger uten at jeg har kommet på å spørre om det, nemlig dette; får man kjøpt Moto Guzzi i Thailand?
Moto Guzzi fåes i Thailand det er en forhandler i Bangkok og en i Kohn Kaen, så de er ikke veldig store her. Tror ikke jeg har sett noen på veien så lenge jeg har vært her.
En titt på hjemmesidene deres avslører kun to modeller V7 og V85 TT. V7 koster ca 216400 Nkr mens V85 TT koster fra 253 000 Nkr.
Skal nok være rimelig entusiast for å kjøpe en slik
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
I dag var planen å kjøre til Loei og på veien dit få med noen fjelloverganger. Men etter gårsdagens etappe hvor vi fant ut også bensin er vanskelig å få tak utenfor de store hovedveiene ble vi enige om en dags kjørefri og bli her i Nong Khai en natt til. I morgen settes kursen mot Kohn Kaen og vi vil nok kjøre hovedveier slik at vi med jevne mellomrom kan toppe opp tanken der det er noe å få kjøpt.
i Følge Google map er det ca 500 km hjem og det krever en og en halv tank bensin. Sykkelen har full tank nå så det å komme seg hjem går nok bra
i Følge Google map er det ca 500 km hjem og det krever en og en halv tank bensin. Sykkelen har full tank nå så det å komme seg hjem går nok bra
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
I morgen er det en uke siden vi kom tilbake far siste tur. Det ble 1311 km og som nevnt i forrige innlegg snudde vi tidligere enn planlagt pga bensinmangel. På veien hjem var det også ett par stopp hvor vi ikke fikk bensin, men jo nærmere vi kom hjemtraktene desto bedre ble det.
På veien hjem begynte høyre bryterpanel på sykkelen og "tulle". Noen ganger virket alt som det skal og andre ganger sluttet noen funksjoner å virke. Ikke noe kritisk men irriterende.
Pga varme og dårlig humør dro jeg ikke innom Honda på veien hjem, jeg tenkte å ta det neste gang jeg var i Buriram city. Egentlig har jeg mistet lysten på å til Honda Buriram, de gjør meg forbanna hver gang jeg er der.
Mandag 30/3 var det tid for å fornye mitt årsvisum. Vanligvis kjører jeg bil når årsvisumet skal ordnes siden jeg syntes man skal være pent kledt. Men i år ble det mc og mc klær pga diesel mangel. Planen var å kjøre innom Honda etter at visumet var ordnet, men nok en gang lot jeg det være. 40 varmegrader tar på humøret, så nei Honda fikk vente. Sykkelen går jo like fint selv om kjørecomputeren ikke kan betjenes med knappene lenger. Dog kan den betjenes på skjermen men da må sykkelen stå stille.
Så i går 1. april kom det brev fra Honda i Bangkok. De hadde oppdaget at bryterpanelet på venstre side kunne slutte og virke. Så da var det ikke bare min sykkel. I brevet sto det: Ta kontakt med din foretrukne forhandler slik at de kan bestille delen. Når delen er kommet vil de avtale tid for bytte.
Som sagt så gjort. Jeg kontaktet Honda Buriram, henviste til brevet (sendte dem kopi på mail) og ba dem bestille delen. Nei det kunne de ikke! Jeg måtet komme med sykkelen slik at de kunne se den. Jeg sendte dem bilde av sykkelen med regnummer. Nei de måtet ha sykkelen fysisk der for å bestille. Jeg ga opp.
Så i dag blir det å kjøre 65 km hver vei for at de skal kunne bestille delen. Nei jeg tror ikke jeg kommer til å være særlig hyggelig når jeg kommer dit.
En kamerat som også kjører AT anbefalte meg å kontakte kundeservice i Bangkok for å klage på dette. Det tror jeg ikke er særlig lurt da kommer Honda Buriram helt sikkert vil å hevne seg på meg.
I stedet kommer jeg nok til å se på andre merker, les Yamaha kanskje Triumph. Begge disse har forhandlere drøye 100 km fra der jeg bor.
Er det noen av dere som leser dette som vet hvilke modeller Yamaha og Triumph her som tilsvarer Africa Twin?
BMW er dessverre alt for dyrt her i Thailand både i inn kjøp og å serve
På veien hjem begynte høyre bryterpanel på sykkelen og "tulle". Noen ganger virket alt som det skal og andre ganger sluttet noen funksjoner å virke. Ikke noe kritisk men irriterende.
Pga varme og dårlig humør dro jeg ikke innom Honda på veien hjem, jeg tenkte å ta det neste gang jeg var i Buriram city. Egentlig har jeg mistet lysten på å til Honda Buriram, de gjør meg forbanna hver gang jeg er der.
Mandag 30/3 var det tid for å fornye mitt årsvisum. Vanligvis kjører jeg bil når årsvisumet skal ordnes siden jeg syntes man skal være pent kledt. Men i år ble det mc og mc klær pga diesel mangel. Planen var å kjøre innom Honda etter at visumet var ordnet, men nok en gang lot jeg det være. 40 varmegrader tar på humøret, så nei Honda fikk vente. Sykkelen går jo like fint selv om kjørecomputeren ikke kan betjenes med knappene lenger. Dog kan den betjenes på skjermen men da må sykkelen stå stille.
Så i går 1. april kom det brev fra Honda i Bangkok. De hadde oppdaget at bryterpanelet på venstre side kunne slutte og virke. Så da var det ikke bare min sykkel. I brevet sto det: Ta kontakt med din foretrukne forhandler slik at de kan bestille delen. Når delen er kommet vil de avtale tid for bytte.
Som sagt så gjort. Jeg kontaktet Honda Buriram, henviste til brevet (sendte dem kopi på mail) og ba dem bestille delen. Nei det kunne de ikke! Jeg måtet komme med sykkelen slik at de kunne se den. Jeg sendte dem bilde av sykkelen med regnummer. Nei de måtet ha sykkelen fysisk der for å bestille. Jeg ga opp.
Så i dag blir det å kjøre 65 km hver vei for at de skal kunne bestille delen. Nei jeg tror ikke jeg kommer til å være særlig hyggelig når jeg kommer dit.
En kamerat som også kjører AT anbefalte meg å kontakte kundeservice i Bangkok for å klage på dette. Det tror jeg ikke er særlig lurt da kommer Honda Buriram helt sikkert vil å hevne seg på meg.
I stedet kommer jeg nok til å se på andre merker, les Yamaha kanskje Triumph. Begge disse har forhandlere drøye 100 km fra der jeg bor.
Er det noen av dere som leser dette som vet hvilke modeller Yamaha og Triumph her som tilsvarer Africa Twin?
BMW er dessverre alt for dyrt her i Thailand både i inn kjøp og å serve
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- Tore L
- Innlegg: 1256
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: På to hjul i Thailand
Hei Hansiver, alltid hyggelig å lese innleggende dine og om verdagen fra Thailan, så det må du fortsette medhansiver skrev: 02 apr 2026, 02:22 I stedet kommer jeg nok til å se på andre merker, les Yamaha kanskje Triumph. Begge disse har forhandlere drøye 100 km fra der jeg bor.
Er det noen av dere som leser dette som vet hvilke modeller Yamaha og Triumph her som tilsvarer Africa Twin?
BMW er dessverre alt for dyrt her i Thailand både i inn kjøp og å serve
IMG_20260328_095636.jpgIMG_20260401_152656.jpg
Når det gjelder Yamaha og Triumph på adv siden så er det 700 Tenere fra Yamaha, tror de har sluttet å lage sin Super Tenere 1200. @kjellv her på mcsiden kjører en super Tenere, og jobber også med Yamaha, og kan nok gi deg mye mere info om Tenere serien.
Triumph på adv siden har flere modeler, men de som er nærmest din Africa er nok Triumph 900 GT Pro eller Rally pro, og Triumph 1200 rally explorer eller GT explorer.
Jeg kjører selv en 900 GT pro, og er superfornøyd med den så langt, 888cc, 108Hk, 90Nm, hjul 19 framme og 17 bak og vekt 220kg.
1200 Tiger GT Explorer, 1160cc, 143hk, 130Nm, hjul 19 framme og 18 bak, vekt 256kg service int 16000km.
900 har kjede drift og 1200 har kardang drift. 1200 har også 30 liters tank og de sier at den er litt topptung, uten at jeg har prøvd denne selv og kan ikke si noe sikkert om dette.
Triumph sine nye 3syl motorer, har fått bra omtale og leverer veldig bra. Jeg er veldig fornøyd med min 900 GT pro, og den passer meg utmerket.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 24 Triumph Tiger 900 GT PRO - TT 5649
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 24 Triumph Tiger 900 GT PRO - TT 5649
Re: På to hjul i Thailand
Dårlig eller fraværende service er gjenganger i mange bransjer som oppleves her hjemme, dessverre i bil og mc bransjen også. Ikke så merkbart på mc enda for min del som på bil hvor det kan betraktes som langt fra tilfredsstillende.
Kjøpte en to år gammel bil med 29k på teller for ett og et halvt år siden hos merkeforhandler med fem år / 200k kilometer fabrikk garanti. Har til nå registrert / bestilt time for nær femten mindre feil, høres kanskje ikke så ille ut men når hver eneste feil medfører minimum tre besøk … men flere ganger fem besøk på grunn av følgefeil påført av verkstedet.
Nett bestilling eller telefon bestilling er slitsomt da det er stor trafikk på telefon og nett bestilling har ikke blitt registrert, da jeg bor veldig nær merkeverksted kjører jeg innom med problemene, tekniker må se på problemet så time settes opp frem i tid. Feilsøk blir utført og deler er ikke på lager så ny time frem i tid, i beste fall er problemet løst på tredje besøk men langt fra alltid. En «annen» kunde hadde sikkert tilta i vinkel for lenge siden.
Kjøpte en to år gammel bil med 29k på teller for ett og et halvt år siden hos merkeforhandler med fem år / 200k kilometer fabrikk garanti. Har til nå registrert / bestilt time for nær femten mindre feil, høres kanskje ikke så ille ut men når hver eneste feil medfører minimum tre besøk … men flere ganger fem besøk på grunn av følgefeil påført av verkstedet.
Nett bestilling eller telefon bestilling er slitsomt da det er stor trafikk på telefon og nett bestilling har ikke blitt registrert, da jeg bor veldig nær merkeverksted kjører jeg innom med problemene, tekniker må se på problemet så time settes opp frem i tid. Feilsøk blir utført og deler er ikke på lager så ny time frem i tid, i beste fall er problemet løst på tredje besøk men langt fra alltid. En «annen» kunde hadde sikkert tilta i vinkel for lenge siden.
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det blir tur til Korat (ca 120 km fra meg) for å sjekke ut Triumph og Yamaha, ingen av dem har spesielt gode websider så må nok møte opp i butikken for å se på hvilke modeller de har og priser. Dette får bli i slutten av april, nå er det bare en drøy uke til jeg tar en tur til Vietnam, med fly ikke mc.Tore L skrev: 02 apr 2026, 14:45Hei Hansiver, alltid hyggelig å lese innleggende dine og om verdagen fra Thailan, så det må du fortsette medhansiver skrev: 02 apr 2026, 02:22 I stedet kommer jeg nok til å se på andre merker, les Yamaha kanskje Triumph. Begge disse har forhandlere drøye 100 km fra der jeg bor.
Er det noen av dere som leser dette som vet hvilke modeller Yamaha og Triumph her som tilsvarer Africa Twin?
BMW er dessverre alt for dyrt her i Thailand både i inn kjøp og å serve
IMG_20260328_095636.jpgIMG_20260401_152656.jpg![]()
Når det gjelder Yamaha og Triumph på adv siden så er det 700 Tenere fra Yamaha, tror de har sluttet å lage sin Super Tenere 1200. @kjellv her på mcsiden kjører en super Tenere, og jobber også med Yamaha, og kan nok gi deg mye mere info om Tenere serien.
Triumph på adv siden har flere modeler, men de som er nærmest din Africa er nok Triumph 900 GT Pro eller Rally pro, og Triumph 1200 rally explorer eller GT explorer.
Jeg kjører selv en 900 GT pro, og er superfornøyd med den så langt, 888cc, 108Hk, 90Nm, hjul 19 framme og 17 bak og vekt 220kg.
1200 Tiger GT Explorer, 1160cc, 143hk, 130Nm, hjul 19 framme og 18 bak, vekt 256kg service int 16000km.
900 har kjede drift og 1200 har kardang drift. 1200 har også 30 liters tank og de sier at den er litt topptung, uten at jeg har prøvd denne selv og kan ikke si noe sikkert om dette.
Triumph sine nye 3syl motorer, har fått bra omtale og leverer veldig bra. Jeg er veldig fornøyd med min 900 GT pro, og den passer meg utmerket.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Møtte opp til avtalt tid hos Honda i går. Ingen av dem som jobbet der skjønte hva jeg skulle. PÅ tross at jeg hadde avtalt dagen før at jeg skulle komme. De hadde ikke hørt om noen kampanje for å bytte brytere. Jeg viste dem brevet fra Honda. Oj det er på engelsk! Hørte jeg fra damen bak disken. Jeg foreslo at de kunne ringe Honda i Bangkok for å spørre. Men nei. Da kunne jo hovedkontoret finne ut de ikke kunne jobben sin, så det kom ikke på tale. Alt annet arbeid hos Honda stoppet opp pga dette. To mekanikere, den, unnskyld utrykket, stokk dumme damen som er kundemotager, samt en selger trykket vilt på telefonene sine for å finne ut av dette.
20 minutter senere klarte de å bestille delen. Når kan jeg komme å få skiftet delen da? Spør jeg. Tja, de ville få delen om 4 til 10 dager, eller kanskje lenger. Veldig vanskelig å hvite. Javel, svarer jeg. Men når delen kommer da kan dere bytte den mens jeg venter? Å nei, det går ikke, en stor jobb som nok tar to til tre dager!! Veldig mange ledninger forklarte den dumme damen.
Jeg dro derifra og bestemte meg for at jeg skal ringe Honda i Bangkok og be om råd, noe jeg kommer til å gjøre i løpet av dagen i dag.
I går kveld fikk jeg melding fra kameraten som har samme sykkel som meg. Etter å ha hørt om mine erfaringer ringte han til Honda i Bangkok og fikk bestilt delen som de skal sende til Honda i Buriram, han slapp altså å reise 70km.
Det er ganske vanlig her i Thailand at folk kan "kjøpe" seg jobber eller at fine jobber går til slektninger eller bekjente uten at de er kvalifiserte. Vet ikke om det er tilfelle her, men har en mistanke.
Jeg savner Kawasaki og den gode servicen der. Dessverre her ikke Kawasaki i Thailand noen sykkel jeg har lyst på
20 minutter senere klarte de å bestille delen. Når kan jeg komme å få skiftet delen da? Spør jeg. Tja, de ville få delen om 4 til 10 dager, eller kanskje lenger. Veldig vanskelig å hvite. Javel, svarer jeg. Men når delen kommer da kan dere bytte den mens jeg venter? Å nei, det går ikke, en stor jobb som nok tar to til tre dager!! Veldig mange ledninger forklarte den dumme damen.
Jeg dro derifra og bestemte meg for at jeg skal ringe Honda i Bangkok og be om råd, noe jeg kommer til å gjøre i løpet av dagen i dag.
I går kveld fikk jeg melding fra kameraten som har samme sykkel som meg. Etter å ha hørt om mine erfaringer ringte han til Honda i Bangkok og fikk bestilt delen som de skal sende til Honda i Buriram, han slapp altså å reise 70km.
Det er ganske vanlig her i Thailand at folk kan "kjøpe" seg jobber eller at fine jobber går til slektninger eller bekjente uten at de er kvalifiserte. Vet ikke om det er tilfelle her, men har en mistanke.
Jeg savner Kawasaki og den gode servicen der. Dessverre her ikke Kawasaki i Thailand noen sykkel jeg har lyst på
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Valgets kvaler: Skal jeg selge AT'en og kjøpe noe annet? Eller beholde den og kun serve den hos andre enn Honda (les uavhengig verksted)? AT'en er den beste sykkelen jeg har hatt og jeg er i tvil om jeg finner noe som er like bra. Joda BMW sin GS modeller kan være noe, men de er dyre både i innkjøp og vedlikehold. Siden de ikke er bygd i Asia vet Thailandske myndigheter å ta seg betalt i toll og avgifter både på deler og sykler. Jeg følger for tiden med på diverse bruktsider på nettet for å se om det dukker opp en pent brukt GS i nærheten av der jeg bor.
Jeg tar en avgjørelse når bryterpanelet er skiftet. Mulig jeg legger den ut for salg for å teste markedet.
Det ble en tur nå i helgen kun en overnatting og kun 80 km unna. Meningen var selvsagt å kjøre mc, men pga været, 40 grader pluss, og mine krangler med Honda så har jeg mistet litt av lysten på å kjøre mc akkurat nå. Derfor ble det bil med forbruk av dyrebar diesel. Det er pr nå ingen mangel på diesel her hvor jeg bor og grunnet en kraftig prisoppgang. Jeg toppet opp tanken i går, da var prisene akkurat justert opp. Diesel 51thb (15.25 nkr) pr liter bensin 49thb (14,65 nkr) pr liter. Så vil dere i Norge si: Oj det var billig. Joda med norsk lønning er det billig, her hvor en butikkansatt tjener 400thb om dagen og en nyutdannet lærer/sykepleier tjener 600thb, er dette fryktelig dyrt. Derfor ingen køer for å fylle tanken og lite trafikk på veiene.
Så når dere i Norge klager på dyrt drivstoff løft blikket litt og se hva andre betaler i forhold til inntekt.
Jeg tar en avgjørelse når bryterpanelet er skiftet. Mulig jeg legger den ut for salg for å teste markedet.
Det ble en tur nå i helgen kun en overnatting og kun 80 km unna. Meningen var selvsagt å kjøre mc, men pga været, 40 grader pluss, og mine krangler med Honda så har jeg mistet litt av lysten på å kjøre mc akkurat nå. Derfor ble det bil med forbruk av dyrebar diesel. Det er pr nå ingen mangel på diesel her hvor jeg bor og grunnet en kraftig prisoppgang. Jeg toppet opp tanken i går, da var prisene akkurat justert opp. Diesel 51thb (15.25 nkr) pr liter bensin 49thb (14,65 nkr) pr liter. Så vil dere i Norge si: Oj det var billig. Joda med norsk lønning er det billig, her hvor en butikkansatt tjener 400thb om dagen og en nyutdannet lærer/sykepleier tjener 600thb, er dette fryktelig dyrt. Derfor ingen køer for å fylle tanken og lite trafikk på veiene.
Så når dere i Norge klager på dyrt drivstoff løft blikket litt og se hva andre betaler i forhold til inntekt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Ønsker du ny (nyere) sykkel med garanti er mine forutsetninger å ha forhandler / verksted som er service innstilt i nærheten som vil si tur / retur samme dag med tid på verkstedet for service / reparasjoner. Brukt sykkel utenfor garanti ville jeg ha en som de fleste mc verksted er kjent med med, god tilgang på deler brukt som nytt eksempel Honda 
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Her hvor jeg bor er det begrenset hvilke forhandlere som er i nærheten. Honda og Kawasaki holder til i Buriram by, mens Yamaha Triumph og BMW finnes i Korat som er ca 170 km unna. Hvis jeg ender opp med sykkel fra en av disse i Korat blir det fort en natt på hotell ved service.dypen skrev: 06 apr 2026, 11:44 Ønsker du ny (nyere) sykkel med garanti er mine forutsetninger å ha forhandler / verksted som er service innstilt i nærheten som vil si tur / retur samme dag med tid på verkstedet for service / reparasjoner. Brukt sykkel utenfor garanti ville jeg ha en som de fleste mc verksted er kjent med med, god tilgang på deler brukt som nytt eksempel Honda![]()
I Buriram som regnes som en "big bike by" er det flere uavhengige små verksteder som skrur på store sykler. Flere i Isan Riders med sykler urten garanti bruker disse. Jeg har selv brukt ett av disse verkstedene da jeg kjøpte nye dekk til AT'en. Beslutter jeg å beholde AT'en blir det nok dette verkstedet som i fremtiden skal utføre service for meg.
I dag er jeg spent om om jeg hører noe fra Honda vedrørende bryterpanelet. Drar til Vietnam på neste mandag og blir borte en uke, så hvis AT'en skal bli fikset før jeg drar må den leveres i dag eller i morgen. Men jeg har ikke noe tro på Honda lenger....
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Så er jeg tilbake etter en flott, men dog noe redusert tur til Vietnam. Reisefølgets far ble alvorlig syk slik at vi måtte reise hjem noen dager tidligere enn planlagt. Vietnam er ett land jeg vil se mer av så det blir nok en ny tur kanskje allerede seinere i år.
Vel hjemme igjen i går, sendte jeg melding til Honda: Har dere fått bryterpanelet og når kan dere bytte dette? Svaret var overaskende: Det er for tiden problemer med Hondas datasystem slik at vi ikke vet når delen kommer (samme svart som jeg fikk før jeg reiste), så de har altså hatt datastopp i en uke! Utrolig! Videre skriver de at så fort de vet når delen kommer vil de ta kontakt slik at delen kan byttes. Jeg er SÅ imponert.
Siden sykkelen er fullt kjørbar får jeg ta den med på tur mens vi venter.
I slutten av uka som kommer tar jeg AT'en med på tur. Turen vil gå til Pattaya hvor jeg skal møte en skatteadvokat. Målet mitt er å begynne å betale skatt til Thailand i stedet for Norge. Men siden min inntekt er ganske komplisert trenger jeg råd fra advokat (en norsk sådan) for å se hvordan/om dette kan gjøres. Så hva er vel bedre enn å kombinere ett slikt møte med en 2 - 3 dagers MC tur? AT'en har nå stått og støvet ned snart i to uker så på tide den får luftet seg litt.
Vel hjemme igjen i går, sendte jeg melding til Honda: Har dere fått bryterpanelet og når kan dere bytte dette? Svaret var overaskende: Det er for tiden problemer med Hondas datasystem slik at vi ikke vet når delen kommer (samme svart som jeg fikk før jeg reiste), så de har altså hatt datastopp i en uke! Utrolig! Videre skriver de at så fort de vet når delen kommer vil de ta kontakt slik at delen kan byttes. Jeg er SÅ imponert.
Siden sykkelen er fullt kjørbar får jeg ta den med på tur mens vi venter.
I slutten av uka som kommer tar jeg AT'en med på tur. Turen vil gå til Pattaya hvor jeg skal møte en skatteadvokat. Målet mitt er å begynne å betale skatt til Thailand i stedet for Norge. Men siden min inntekt er ganske komplisert trenger jeg råd fra advokat (en norsk sådan) for å se hvordan/om dette kan gjøres. Så hva er vel bedre enn å kombinere ett slikt møte med en 2 - 3 dagers MC tur? AT'en har nå stått og støvet ned snart i to uker så på tide den får luftet seg litt.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Melding fra Honda i går: Honda has sent us the part. You can deliver the bike friday or saturday.
Jeg sendte følgende melding tilbake (på engelsk): Hvis dere kan ha sykkelen ferdig lørdag så kan jeg levere den på fredag. Søndag drar jeg på tur og blir bort noen dager.
Fikk svar etter noen timer (på engelsk): Da bør du levere sykkelen når du er tilbake fra tur. Denne reparasjonen vil ta lang tid.
Kommer til å levere sykkelen etter Pataya turen så får jeg bare vente til den er ferdig. Vil det ta dager eller uker eller måneder? Bare Honda som vet. Føler at jeg mister litt lysten på mc livet nå. Har vært så mye tull med Honda og det tar bort mye av gleden av å kjøre. Flere kilometer på sykkelen desto nærmere neste service og mer trøbbel.
Jeg sendte følgende melding tilbake (på engelsk): Hvis dere kan ha sykkelen ferdig lørdag så kan jeg levere den på fredag. Søndag drar jeg på tur og blir bort noen dager.
Fikk svar etter noen timer (på engelsk): Da bør du levere sykkelen når du er tilbake fra tur. Denne reparasjonen vil ta lang tid.
Kommer til å levere sykkelen etter Pataya turen så får jeg bare vente til den er ferdig. Vil det ta dager eller uker eller måneder? Bare Honda som vet. Føler at jeg mister litt lysten på mc livet nå. Har vært så mye tull med Honda og det tar bort mye av gleden av å kjøre. Flere kilometer på sykkelen desto nærmere neste service og mer trøbbel.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Hva med å ta en telefon / e-post bedre kanskje i forkant til en Honda forhandler i Norge for å høre hva slags jobb dette egentlig er? Hva er lang tid, de må jo ha en formening om hvor lang tid dette tar.
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
God ide, det skal jeg gjøredypen skrev: 23 apr 2026, 09:17 Hva med å ta en telefon / e-post bedre kanskje i forkant til en Honda forhandler i Norge for å høre hva slags jobb dette egentlig er? Hva er lang tid, de må jo ha en formening om hvor lang tid dette tar.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Betale skatt til Thailand vil det si at du mister dine rettigheter i Norge, i tilfelle ja … vil det være smart med tanke på frem i tid?hansiver skrev: 19 apr 2026, 02:24 Turen vil gå til Pattaya hvor jeg skal møte en skatteadvokat. Målet mitt er å begynne å betale skatt til Thailand i stedet for Norge. Men siden min inntekt er ganske komplisert trenger jeg råd fra advokat (en norsk sådan) for å se hvordan/om dette kan gjøres.
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Nå er det blitt ett krav fra Thailandske myndigheter at hvis man oppholder seg i landet mer enn 6 måneder i året skal dett betales skatt av inntekt man bringer til Thailand. Siden jeg fram til nå har levd av "gamle penger" har jeg ikke betalt skatt til Thailand, til gjengjeld har jeg betalt veeeeldig mye til Norge. Nå har jeg valgt å ta ut pensjon og dermed kan jeg begynne å betale skatt hit. Skatten her er forøvrig en del lavere enn i Norge, så ja jeg vil tjene på det.dypen skrev: 25 apr 2026, 05:16Betale skatt til Thailand vil det si at du mister dine rettigheter i Norge, i tilfelle ja … vil det være smart med tanke på frem i tid?hansiver skrev: 19 apr 2026, 02:24 Turen vil gå til Pattaya hvor jeg skal møte en skatteadvokat. Målet mitt er å begynne å betale skatt til Thailand i stedet for Norge. Men siden min inntekt er ganske komplisert trenger jeg råd fra advokat (en norsk sådan) for å se hvordan/om dette kan gjøres.
Når det gjelder rettigheter i Norge kan jeg velge å være medlem av NAV utland, noe som er en dyr og dårlig ordning. NAV vil gjerne ha pengene men ordningen er egentlig ikke noe verdt. Så i stedet må man ha en helseforsikring slik at man får hjelp på de gode private sykehusene her.
Man skal aldri si aldri, men sjansen for at jeg noen gang flytter tilbake til Norge er veldig nære null. Sist jeg var ii Norge en kort uke var i 2019
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Hadde en fin tur til Pattaya i går søndag. Lite trafikk og jeg klarte sammen med Calimoto og finne noen veier jeg ikke hadde kjørt før.
Men selvsagt måtte jeg gjennom to skikkelige skybrudd. Tropiske skybrudd kommer plutselig og de er kraftige. De kom også så plutselig at jeg ikke rakk å få på regntøy. Heldigvis var det kun noen få mil igjen og ned temperatur rundt 28 - 30 grader ble det ikke kaldt. Men det var en meget våt mc fører som sjekket inn på hotellet i går ettermiddag. Godt det ikke er mc kjøring før onsdag morgen. Klærne er fortsatt våte og støvlene står på verandaen og tørker.
Men selvsagt måtte jeg gjennom to skikkelige skybrudd. Tropiske skybrudd kommer plutselig og de er kraftige. De kom også så plutselig at jeg ikke rakk å få på regntøy. Heldigvis var det kun noen få mil igjen og ned temperatur rundt 28 - 30 grader ble det ikke kaldt. Men det var en meget våt mc fører som sjekket inn på hotellet i går ettermiddag. Godt det ikke er mc kjøring før onsdag morgen. Klærne er fortsatt våte og støvlene står på verandaen og tørker.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Hjemturen fra Pattaya gikk i strålende solskinn på tørre veier. Som så ofte før ble hjemturen gjennomført på 4 felts vei, altså den raskeste ruta. Det var mye trafikk denne onsdagen så første halvdel av turen gikk ikke så radig som jeg hadde tenkt. Men det ble bedre jo lenger unna storbyen jeg kom og den siste halvdelen gikk det stort sett i 100 ++
.
Mens jeg var i Pattaya og hadde litt tid til overs på hotellrommet fant jeg ett Afrrica Twin forum https://www.africatwinforum.com/ her var det en tråd om Hondas kampanje for å bytte bryterpanelet på venstre side. De fleste her hadde ventet noen uker på delene, men alle hadde fått utført jobben i løpet av en dag. En e-post til Hondas hovedkontor i Bangkok ble sendt med link til tråden og spørsmål om hvordan Honda i Buriram kunne si at dette ville ta dager å bytte. Jeg fikk aldri noe svar på denne e-posten (nei jeg er ikke overasket). Men noe må ha skjedd.
Da jeg på torsdag formiddag leverte sykkelen som avtalt til Honda Buriram og forventet at jeg ville bli uten sykkel i mange dager ble jeg overasket. Jeg hadde ordnet med transport hjem som sto og ventet utenfor Honda. Da jeg har gitt fra meg nøkler og skal til å gå sier damen. "Your bike is ready 4 or 5". Jeg kjenner irritasjonen stige fjerde eller femte mai, hva faen. Før jeg rekker å si noe sier damen. We will close at 5 so pick up before 5. Today? Spør jeg. Yes the mecanic say he can do it today, svarer hun.
Lykkelig går jeg ut av butikken forteller sjåføren som skal hente meg at jeg spanderer lunch så kan hun reise hjem uten meg.
Klokka 15 ringer Honda, sykkelen er klar.
Dette var nye takter fra Honda Buriram. Kan de ha fått en telefon fra Bangkok?
Uansett bryterpanelet er skiftet, alt virker, så da er det klart for nye turer
Mens jeg var i Pattaya og hadde litt tid til overs på hotellrommet fant jeg ett Afrrica Twin forum https://www.africatwinforum.com/ her var det en tråd om Hondas kampanje for å bytte bryterpanelet på venstre side. De fleste her hadde ventet noen uker på delene, men alle hadde fått utført jobben i løpet av en dag. En e-post til Hondas hovedkontor i Bangkok ble sendt med link til tråden og spørsmål om hvordan Honda i Buriram kunne si at dette ville ta dager å bytte. Jeg fikk aldri noe svar på denne e-posten (nei jeg er ikke overasket). Men noe må ha skjedd.
Da jeg på torsdag formiddag leverte sykkelen som avtalt til Honda Buriram og forventet at jeg ville bli uten sykkel i mange dager ble jeg overasket. Jeg hadde ordnet med transport hjem som sto og ventet utenfor Honda. Da jeg har gitt fra meg nøkler og skal til å gå sier damen. "Your bike is ready 4 or 5". Jeg kjenner irritasjonen stige fjerde eller femte mai, hva faen. Før jeg rekker å si noe sier damen. We will close at 5 so pick up before 5. Today? Spør jeg. Yes the mecanic say he can do it today, svarer hun.
Lykkelig går jeg ut av butikken forteller sjåføren som skal hente meg at jeg spanderer lunch så kan hun reise hjem uten meg.
Klokka 15 ringer Honda, sykkelen er klar.
Dette var nye takter fra Honda Buriram. Kan de ha fått en telefon fra Bangkok?
Uansett bryterpanelet er skiftet, alt virker, så da er det klart for nye turer
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Vel hjemme fra Honda i Buriram måtte jeg en tur på butikken for å handle noe småtteri. Min trofaste PCX ble besteget tenningen skrudd på startknappen trykket inn, ingen reaksjon. På tredje forsøk startet den. I stedet for matbutikk ble det tur til 'fortauskanten auto', mitt foretrukne lokale verksted. Batteriet i scooteren var tre år og siden scooteren hadde stått stille mens jeg var på tur så mistenkte jeg batteriet. Nå hadde scooteren fått ladet litt på vei til verkstedet så da mekanikeren prøvde startet den med en gang. Men disse gutta her slurver ikke så batteriet ble målt og med en hvilespenning på under 12 så var det bare å be de sette i ett nytt.
10 minutter og 900 thb fattigere forlot jeg verkstedet med nytt batteri. Rask og god service
10 minutter og 900 thb fattigere forlot jeg verkstedet med nytt batteri. Rask og god service
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Bra det ordner seg, medvind på flere hold nå 
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det har vært noen travle og hektiske dager den siste uka, og med de fleste kjørekompissene på tur i sine opprinnelsesland i Europa har det blitt lite mc kjøring.
Men hør hør: Torsdag 21.mai blir det tur. Kjører til Udon Thani (liker meg der) hvor jeg møter min gode venn Gary. Der blir det nok en tur på biker bar og noen øl i løpet av kvelden. Fredagen kjører vi en lang runde og ender opp i Nong Khai, joda vi liker oss der også. Lørdag går turen i retning hjemover med siste natt i nok en mc by, Kohn Kaen. Søndag kjører vi hjem, hver vår vei.
Det skal bli hyggelig med mc tur igjen.
Jeg har forøvrig sagt ja til nok ett skoleår til som musikklærer, skolen starter mandag 18.mai men jeg starter 19. og tar fri den 21. Det skal bli gøy å møte elevene mine igjen og se hvor mange nye som melder seg.
I dag den 15.mai er regntiden ofesielt i gang, noe jeg kan se når jeg kikker ut av vinduet. Svarte skyer og lyn i horisonten. Er det ikke dumt å dra på mc tur da? Vil noen spørre. Tja, kjører man tidlig på dagen og parkerer før 14, pleier det å gå bra. Men vi har regntøy og det er sjeldent kaldt her, så vi klarer oss. MC kjøring er jo en uteting
Men hør hør: Torsdag 21.mai blir det tur. Kjører til Udon Thani (liker meg der) hvor jeg møter min gode venn Gary. Der blir det nok en tur på biker bar og noen øl i løpet av kvelden. Fredagen kjører vi en lang runde og ender opp i Nong Khai, joda vi liker oss der også. Lørdag går turen i retning hjemover med siste natt i nok en mc by, Kohn Kaen. Søndag kjører vi hjem, hver vår vei.
Det skal bli hyggelig med mc tur igjen.
Jeg har forøvrig sagt ja til nok ett skoleår til som musikklærer, skolen starter mandag 18.mai men jeg starter 19. og tar fri den 21. Det skal bli gøy å møte elevene mine igjen og se hvor mange nye som melder seg.
I dag den 15.mai er regntiden ofesielt i gang, noe jeg kan se når jeg kikker ut av vinduet. Svarte skyer og lyn i horisonten. Er det ikke dumt å dra på mc tur da? Vil noen spørre. Tja, kjører man tidlig på dagen og parkerer før 14, pleier det å gå bra. Men vi har regntøy og det er sjeldent kaldt her, så vi klarer oss. MC kjøring er jo en uteting
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Kjedet er smurt lufttrykket sjekket og tanken ert full, klar for helgens tur. Planlagt start i morgen tidlig rundt 06:00. Jeg har laget to ruter i Calimoto, en for fint vær og en for regn. Godværsruta er ca 450 km mens regnværsruta er raskeste vei som blir ca 370 km. Pr nå etter å ha sjekket værmelding og etter å ha snakket med fastboende i Udon Thani er det stor sjanse for at det blir raskeste vei.
Her på rismarkene hvor jeg bor har det regnet jevnt og trutt siden mandag kveld, så mulig det er på regntøyet allerede ved avgang.
Her på rismarkene hvor jeg bor har det regnet jevnt og trutt siden mandag kveld, så mulig det er på regntøyet allerede ved avgang.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
977 km er loggført fra torsdag til søndag. Det ble nok en hyggelig tur med god mat og drikke sammen med gode venner.
På forhånd var jeg skeptisk til været, regntiden har begynt og når det regner så regner det voldsomt og mye. Regntøyet havnet derfor øverst i toppboksen slik at det var lett tilgjengelig. Jeg kan avsløre at det ikke ble bruk for det
. Bortsett fra ett par partier hvor det vart gått noen kraftige regnbyger i forkant av oss gikk turen på tørre fine veier. Men takket være disse to strekningene med våt vei blir det sykkelvask senere i dag.
Torsdagens tur på snaue 400 km (jeg tok ikke den lengste ruta) startet i gråvær med tunge skyer på alle kanter. Etter å ha kjørt noen mil forsvant skyene og sola titte frem, klokka var rundt 07 og det var lite trafikk. Farten lå rundt 100 km/t. Etter ca 150 km var det tid for kaffepause. Jeg unnet meg en kopp varm kappachino, siden jeg hadde to kopper svart kaffe før avreise fra heimen.
Da jeg kom ut til sykkelen etter kaffen var det skyet over og jeg vurderte å ta på regnbukse, siden den er letter å ta på på en stor parkerinsplass enn når man står i veikanten og det allerede regner, men jeg lot det være. Etter noen flere kilometer forsvant skyene og sola tittet atter frem. Det tikket inn en melding fra turkamerat Gary som bor langs ruta noen titalls mil unna: Sola skinner kjører nå sees på hotellet. Noen timer senere parkerte jeg også på hotellet, våt men ikke av vann men av svette. De siste klilometrene til hotellet gikk gjennom Udon Thani, en by med mange trafikklys og mye trafikk. Det å vente på grønt lys i nærmere 40 grader er varmt.
Etter en dusj på hotellet og en strekk på køya var det tid for drikke god mat gamle venner og mer drikke. Det ble en sen kveld som det blir første kvelden på en slik tur når man ikke har sett hverandre på en stund. Etter en sen frokost var det tilbake på AT'en og neste etappe, turens korteste kun 70 km hvis man tar motorveien. Sola skinte og det var litt tunge skyer hist og hær og værappen kunne melde om 50% sjanse for regn. Vi valgte bort 180 km runden og valgte en rute med litt motorvei og noen småveier. Rundt 120 km. Vi unngikk regnet med fikk noen kilometer med våte veier.
Kveld ble en rolig kveld med tidlig sengetid. Alderen spiller inn så ingen av oss orket nok en sen kveld med mye drikke. Vi ble dog sittende værfaste på en bar ett stykke unna hotellet, da slusene åpnet seg og Tor var ute med hammeren sin. Etter en drøy time stilnet uværet av og vi kunne gå tilbake til hotellet.
Vi var blitt enige om å ta en skikkelig omvei til Khon Kaen hvis været var på vår side noe det faktisk var. Lørdag morgen dro vi avsted i strålende solskinn, uten frokost. Den lokale restauranten skulle åpnet klokka 08, men da vi var der noen minutter over 8 var det stengt og ikke noe tegn til liv. Heldigvis har jeg egen vannkoker og pulverkaffe så morgenkaffen var allerede inntatt på rommet.
Da vi hadde rundt 20 km igjen og kom urt på motorveien inn til byen dro vi på litt og hadde en drøye 120 km/t. Lenger frem var det kontroll. Nå ryker det 500thb tenkte jeg i det vi ble vinket inn til siden. Men nei. De hyggelige politimennene ville se førerkort og praktisere engelsk. Ikke noe spørsmål om hvor fort vi hadde kjørt eller noe sånt. Etter en hyggelig prat kjørte vi den siste biten inn til hotellet. Vi hadde en flott tur i strålende vær på noen fantastiske mc veier (takk Calimoto) og etter rundt 260 km parkerte vi utenfor hotellet i Kohn Kaen.
Siste kvelden ble tilbrakt i stambaren hvor vi hadde hyggelig samvær med gamle kjente, tiden går fort i godt selskap så klokka ble nærmere midnatt før jeg var tilbake på rommet. Gary og jeg skulle hver vår vei dagen etter så vi sa adjø før vi gikk til hvert vårt rom. Jeg hadde 260 km å kjøre og lengst vei og min plan var å kjøre tidlig helst før 8, for å slippe varmen etter 12. Gary hadde mye kortere vei hjem så for han var det ikke så farlig.
Jeg satt på sykkelen litt før 8m, det var søndag morgen og lite trafikk. Tanken var fylt opp dagen i forveien og ruta var lagt inn i Calimoto. Hjemveien gikk på kjente veier og inneholdt to stopp, en for vann og toast (frokost) hos 7-11 og en for lunch i Buriram.
12:30 låste jeg opp porten hjemme og parkerte. Det var 38 grader varmt og høy luftfuktighet noe som gjorde de siste kilometrene hjem litt ubehagelig varme.
Jeg må nevne at Calimioto som er min foretrukne app på mc turer nå fungerer helt perfekt med Android Auto. Google maps er jo gratis mens Calonoto koster litt, men for mc kjøring og det å finne og planlegge ruter gjør at jeg er villig til å betale det som det koster. Men det er nå meg da.....
På forhånd var jeg skeptisk til været, regntiden har begynt og når det regner så regner det voldsomt og mye. Regntøyet havnet derfor øverst i toppboksen slik at det var lett tilgjengelig. Jeg kan avsløre at det ikke ble bruk for det
Torsdagens tur på snaue 400 km (jeg tok ikke den lengste ruta) startet i gråvær med tunge skyer på alle kanter. Etter å ha kjørt noen mil forsvant skyene og sola titte frem, klokka var rundt 07 og det var lite trafikk. Farten lå rundt 100 km/t. Etter ca 150 km var det tid for kaffepause. Jeg unnet meg en kopp varm kappachino, siden jeg hadde to kopper svart kaffe før avreise fra heimen.
Da jeg kom ut til sykkelen etter kaffen var det skyet over og jeg vurderte å ta på regnbukse, siden den er letter å ta på på en stor parkerinsplass enn når man står i veikanten og det allerede regner, men jeg lot det være. Etter noen flere kilometer forsvant skyene og sola tittet atter frem. Det tikket inn en melding fra turkamerat Gary som bor langs ruta noen titalls mil unna: Sola skinner kjører nå sees på hotellet. Noen timer senere parkerte jeg også på hotellet, våt men ikke av vann men av svette. De siste klilometrene til hotellet gikk gjennom Udon Thani, en by med mange trafikklys og mye trafikk. Det å vente på grønt lys i nærmere 40 grader er varmt.
Etter en dusj på hotellet og en strekk på køya var det tid for drikke god mat gamle venner og mer drikke. Det ble en sen kveld som det blir første kvelden på en slik tur når man ikke har sett hverandre på en stund. Etter en sen frokost var det tilbake på AT'en og neste etappe, turens korteste kun 70 km hvis man tar motorveien. Sola skinte og det var litt tunge skyer hist og hær og værappen kunne melde om 50% sjanse for regn. Vi valgte bort 180 km runden og valgte en rute med litt motorvei og noen småveier. Rundt 120 km. Vi unngikk regnet med fikk noen kilometer med våte veier.
Kveld ble en rolig kveld med tidlig sengetid. Alderen spiller inn så ingen av oss orket nok en sen kveld med mye drikke. Vi ble dog sittende værfaste på en bar ett stykke unna hotellet, da slusene åpnet seg og Tor var ute med hammeren sin. Etter en drøy time stilnet uværet av og vi kunne gå tilbake til hotellet.
Vi var blitt enige om å ta en skikkelig omvei til Khon Kaen hvis været var på vår side noe det faktisk var. Lørdag morgen dro vi avsted i strålende solskinn, uten frokost. Den lokale restauranten skulle åpnet klokka 08, men da vi var der noen minutter over 8 var det stengt og ikke noe tegn til liv. Heldigvis har jeg egen vannkoker og pulverkaffe så morgenkaffen var allerede inntatt på rommet.
Da vi hadde rundt 20 km igjen og kom urt på motorveien inn til byen dro vi på litt og hadde en drøye 120 km/t. Lenger frem var det kontroll. Nå ryker det 500thb tenkte jeg i det vi ble vinket inn til siden. Men nei. De hyggelige politimennene ville se førerkort og praktisere engelsk. Ikke noe spørsmål om hvor fort vi hadde kjørt eller noe sånt. Etter en hyggelig prat kjørte vi den siste biten inn til hotellet. Vi hadde en flott tur i strålende vær på noen fantastiske mc veier (takk Calimoto) og etter rundt 260 km parkerte vi utenfor hotellet i Kohn Kaen.
Siste kvelden ble tilbrakt i stambaren hvor vi hadde hyggelig samvær med gamle kjente, tiden går fort i godt selskap så klokka ble nærmere midnatt før jeg var tilbake på rommet. Gary og jeg skulle hver vår vei dagen etter så vi sa adjø før vi gikk til hvert vårt rom. Jeg hadde 260 km å kjøre og lengst vei og min plan var å kjøre tidlig helst før 8, for å slippe varmen etter 12. Gary hadde mye kortere vei hjem så for han var det ikke så farlig.
Jeg satt på sykkelen litt før 8m, det var søndag morgen og lite trafikk. Tanken var fylt opp dagen i forveien og ruta var lagt inn i Calimoto. Hjemveien gikk på kjente veier og inneholdt to stopp, en for vann og toast (frokost) hos 7-11 og en for lunch i Buriram.
12:30 låste jeg opp porten hjemme og parkerte. Det var 38 grader varmt og høy luftfuktighet noe som gjorde de siste kilometrene hjem litt ubehagelig varme.
Jeg må nevne at Calimioto som er min foretrukne app på mc turer nå fungerer helt perfekt med Android Auto. Google maps er jo gratis mens Calonoto koster litt, men for mc kjøring og det å finne og planlegge ruter gjør at jeg er villig til å betale det som det koster. Men det er nå meg da.....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/