På to hjul i Thailand
-
DAE
- Innlegg: 706
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: På to hjul i Thailand
Du får finne fram stillongsen
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Har ikke. Får bare kjøre litt roligere
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Nok ett hyggelig treff med gode venner fra Isan Riders Group er historie. Fredagens treff var i følge "presidenten" ny rekord med over 100 medlemmer påmeldt. Antall sykler noe lavere siden de fleste koner og kjærester er medlemmer men ikke selvkjørende, altså de er passasjerer.
Turen til Roi Et ble en flott reise langs grensen mot Kambodsja og vi fikk kjøre uten å bli stoppet. Vi la heller ikke merke til noen "krigsskader" på hus eller land så der vi kjørte var de spart for rakett nedslag.
Etter rundt 300 km var vi fremme på hotellet rundt klokken 13:30. Vi var ikke de første det var allerede mange sykler parkert utenfor, det ble litt hilsing og skravling før jeg sjekket inn. Etter innsjekk la jeg merke til at man måtte gå i trapp en halv etasje for å få tilgang til heisen! Jeg har friske ben så jeg tok trappen opp til rommet som lå i tredje etasje. På veien opp la jeg merke til at heisen var bygd slik at den stoppet i slik at man enten måtte gå en halv etasje opp eller en halv etasje ned. Her har noen lest tegningen feil tenkte jeg mens jeg låste meg inn på rommet. Det er alltid deilig å få av seg kjøreklærne og ta en dusj, noe jeg gjorde denne gangen også. Men hvor f...en var dusjen? Kun to dører på rommet mitt, utgangsdøren og døren til verandaen. Jeg åpnet døren til verandaen og tenkte at dette er kanskje badet. Men nei det var veranda med utsikt til parkeringsplassen. Til høyre på verandaen var det en dør, ganske riktig der var det bad og toalett. Min gode venn Danny mente at arkitekten for dette bygget fortsatt satt i fengsel.
Klokken 15 gikk vi til restauranten hvor møtet/festen skulle avholdes, kun en kort spasertur på 600 meter. Det ble en livlig ettermiddag/kveld Vi koste oss her til nærmere midnatt med øl, buffet og mere øl. Da jeg tuslet tilbake til hotellet var det fortsatt stor stemning. Men jeg var mett av mat og øl og lengtet til dyne og pute.
Lørdag etter frokost tok jeg en taxi sammen med Danny og hans frue, til Roi Et sentrum. Vi hadde en fin byvandring ett par timer. Koste oss med kaffe og is, samt severdigheter. Roi Et er en koselig by, jeg kommer nok tilbake.
Det var ikke bare meg som foretrekker å slippe lunket øl, høy musikk og inngangspenger. Vi var en liten gjeng som lørdag kveld bestemte oss for å bli på hotellet. Hotellet solgte drikke og snacks og det lå en lokal restaurant i nærheten. Så da hadde vi alt vi trengte. Vi fikk en hyggelig kveld på hotellet og kunne snakke med innestemme. Rundt klokken 22 kom de første tilbake fra MC treffet. Jeg fikk bekreftet mine antagelser om både ølet og musikken. Jeg hadde valgt riktig.
Søndag morgen, adjø til Isan Riders folket som skulle på lang tur. Jeg satte meg på AT'en, fant en grei rute på Calimoto og satte kursen hjemover. 260 kilometer låste jeg opp porten hjemme. Nok en fin tur var unnagjort.
Neste planlagte tur er til Pattaya med avreise fredag 6. februar
Turen til Roi Et ble en flott reise langs grensen mot Kambodsja og vi fikk kjøre uten å bli stoppet. Vi la heller ikke merke til noen "krigsskader" på hus eller land så der vi kjørte var de spart for rakett nedslag.
Etter rundt 300 km var vi fremme på hotellet rundt klokken 13:30. Vi var ikke de første det var allerede mange sykler parkert utenfor, det ble litt hilsing og skravling før jeg sjekket inn. Etter innsjekk la jeg merke til at man måtte gå i trapp en halv etasje for å få tilgang til heisen! Jeg har friske ben så jeg tok trappen opp til rommet som lå i tredje etasje. På veien opp la jeg merke til at heisen var bygd slik at den stoppet i slik at man enten måtte gå en halv etasje opp eller en halv etasje ned. Her har noen lest tegningen feil tenkte jeg mens jeg låste meg inn på rommet. Det er alltid deilig å få av seg kjøreklærne og ta en dusj, noe jeg gjorde denne gangen også. Men hvor f...en var dusjen? Kun to dører på rommet mitt, utgangsdøren og døren til verandaen. Jeg åpnet døren til verandaen og tenkte at dette er kanskje badet. Men nei det var veranda med utsikt til parkeringsplassen. Til høyre på verandaen var det en dør, ganske riktig der var det bad og toalett. Min gode venn Danny mente at arkitekten for dette bygget fortsatt satt i fengsel.
Klokken 15 gikk vi til restauranten hvor møtet/festen skulle avholdes, kun en kort spasertur på 600 meter. Det ble en livlig ettermiddag/kveld Vi koste oss her til nærmere midnatt med øl, buffet og mere øl. Da jeg tuslet tilbake til hotellet var det fortsatt stor stemning. Men jeg var mett av mat og øl og lengtet til dyne og pute.
Lørdag etter frokost tok jeg en taxi sammen med Danny og hans frue, til Roi Et sentrum. Vi hadde en fin byvandring ett par timer. Koste oss med kaffe og is, samt severdigheter. Roi Et er en koselig by, jeg kommer nok tilbake.
Det var ikke bare meg som foretrekker å slippe lunket øl, høy musikk og inngangspenger. Vi var en liten gjeng som lørdag kveld bestemte oss for å bli på hotellet. Hotellet solgte drikke og snacks og det lå en lokal restaurant i nærheten. Så da hadde vi alt vi trengte. Vi fikk en hyggelig kveld på hotellet og kunne snakke med innestemme. Rundt klokken 22 kom de første tilbake fra MC treffet. Jeg fikk bekreftet mine antagelser om både ølet og musikken. Jeg hadde valgt riktig.
Søndag morgen, adjø til Isan Riders folket som skulle på lang tur. Jeg satte meg på AT'en, fant en grei rute på Calimoto og satte kursen hjemover. 260 kilometer låste jeg opp porten hjemme. Nok en fin tur var unnagjort.
Neste planlagte tur er til Pattaya med avreise fredag 6. februar
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41394
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Lesverdig, som alltid
.
Kjenner godt at det kribler i kroppen når jeg leser dine reiseskildringer samtidig som vintermørket slipper mer og mer taket hver morgen her hjemme.
Håper sterkt på en tidlig vår med bare tørre veier om få uker
.
Kjenner godt at det kribler i kroppen når jeg leser dine reiseskildringer samtidig som vintermørket slipper mer og mer taket hver morgen her hjemme.
Håper sterkt på en tidlig vår med bare tørre veier om få uker
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Varmen er tilbake her på rismarkene. Klokken er 07:30 det er 24 grader og jeg sitter ute og skriver dette. Ser at dere har skikkelig vinter i Norge i disse dager. Savner jeg det? Tja, både og. skrape is av bilen i tosifrede minusgrader, absolutt ikke. Våkne opp og oppdage at det må m åkes før men kan dra på jobb, nei ikke faen. Kjenne skiene gli innover i marka en tidlig søndag før alle andre har kommet seg ut, det savner jeg. Eller kjenne fartsvinden nedover alpinbakken savner også. Men alt tatt i betraktning det er bedre her, for meg.
I morgen skal jeg atter kjenne fartsvind, ikke i alpinbakken men på ATen. Sammen med min gode venn Gary går turen til Pattaya hvor vi skal tilbringe weekenden. Det blir sånn ca 420 km på alt fra motorvei til landevei med lite trafikk og mye svinger (takk Calimoto).
Pattaya er jo kjent som en av verdens mest syndige byer, her kan man dra på seg både skumle sykdommer og dårlig samvittighet, noe vi selvsagt ikke kommer til å gjøre.... I tillegg til alt det syndige finnes mye annet, slikt som god mat, klubber med bra live musikk og gode venner. På dagtid blir det strandliv i strandstoler og bading i hotellets basseng. Bading i sjøen nei takk, vannet her frister ikke. Min slitne rygg og dårlige skuldre skal nok også få en runde med thaimassaje.
Livet er ikke så værst
Ett par bilder fra fjorårets tur
I morgen skal jeg atter kjenne fartsvind, ikke i alpinbakken men på ATen. Sammen med min gode venn Gary går turen til Pattaya hvor vi skal tilbringe weekenden. Det blir sånn ca 420 km på alt fra motorvei til landevei med lite trafikk og mye svinger (takk Calimoto).
Pattaya er jo kjent som en av verdens mest syndige byer, her kan man dra på seg både skumle sykdommer og dårlig samvittighet, noe vi selvsagt ikke kommer til å gjøre.... I tillegg til alt det syndige finnes mye annet, slikt som god mat, klubber med bra live musikk og gode venner. På dagtid blir det strandliv i strandstoler og bading i hotellets basseng. Bading i sjøen nei takk, vannet her frister ikke. Min slitne rygg og dårlige skuldre skal nok også få en runde med thaimassaje.
Livet er ikke så værst
Ett par bilder fra fjorårets tur
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41394
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Jeg trives godt i Norge, men kunne svært gjerne sluppet mørke, kalde vintre.hansiver skrev: 05 feb 2026, 01:47 Varmen er tilbake her på rismarkene. Klokken er 07:30 det er 24 grader og jeg sitter ute og skriver dette. Ser at dere har skikkelig vinter i Norge i disse dager. Savner jeg det? Tja, både og. skrape is av bilen i tosifrede minusgrader, absolutt ikke. Våkne opp og oppdage at det må m åkes før men kan dra på jobb, nei ikke faen. Kjenne skiene gli innover i marka en tidlig søndag før alle andre har kommet seg ut, det savner jeg. Eller kjenne fartsvinden nedover alpinbakken savner også. Men alt tatt i betraktning det er bedre her, for meg.
Akkurat nå er det på sitt kaldeste, om enn ikke på sitt mørkeste...
Fyrer med ved som gir god varme.
Ser fram til 1. mars; da er det blitt vår - uansett vær
Med dette nevnt så er jeg ganske sikker på at jeg ville ha funnet meg godt til rette der du er eller andre steder i sydlige strøk. Men dét løpet er nok kjørt for min del. Dessverre, kan man av og til få seg til å si...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Innlegg: 1256
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: På to hjul i Thailand
hansiver skrev: 05 feb 2026, 01:47 Varmen er tilbake her på rismarkene. Klokken er 07:30 det er 24 grader og jeg sitter ute og skriver dette. Ser at dere har skikkelig vinter i Norge i disse dager. Savner jeg det? Tja, både og. skrape is av bilen i tosifrede minusgrader, absolutt ikke. Våkne opp og oppdage at det må m åkes før men kan dra på jobb, nei ikke faen. Kjenne skiene gli innover i marka en tidlig søndag før alle andre har kommet seg ut, det savner jeg. Eller kjenne fartsvinden nedover alpinbakken savner også. Men alt tatt i betraktning det er bedre her, for meg.
I morgen skal jeg atter kjenne fartsvind, ikke i alpinbakken men på ATen. Sammen med min gode venn Gary går turen til Pattaya hvor vi skal tilbringe weekenden. Det blir sånn ca 420 km på alt fra motorvei til landevei med lite trafikk og mye svinger (takk Calimoto).
Den varmen kunne passe meg også veldig bra nå, med gikt og litt betennelse i kroppen. Må si at denne vinteren har vært lang og kald til Sarpsborg å være, så litt sol og 24 grader hadde egentlig passet bra
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 24 Triumph Tiger 900 GT PRO - TT 5649
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 24 Triumph Tiger 900 GT PRO - TT 5649
-
Solo-rider
- Innlegg: 943
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: På to hjul i Thailand
15 dager med godt vær.
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
God turSolo-rider skrev: 06 feb 2026, 18:20Drar på min årlige tur til Phuket neste uke
15 dager med godt vær.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Vi hadde en fur tur i går. 400 km i strålende vær og temperatur rundt 30 midt på dagen. Vi traff fredagsrushet i Pattaya og det ble 30 minutter i kø, med røde, lys biler og motorsykler på alle kanter. Det var to meget svette herrer som parkerte i kjelleren på hotellet. Etter en dusj ble det mat med kaldt øl. Den første ølen gikk fort unna. Nå blir det to dager med byvandring og strandliv før kurset sette hjemover mandag morgen.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Jeg reiser årlig til Thailand og har en scooter der og skal kjøpe meg stor sykkel der om noen få år når jeg slutter å jobbe, for noen år siden fikk jeg meg en sikkelig overraskelse på vei hjem fra min dagelig tur til Khok Sung. På siden av veien er det mange store trær og greiner som henger over veien så kommer jeg i 40-50 km plutselig så får jeg en slange over skulderen å pokkern som jeg skvetter, heldigvis så ble jeg ikke bitt men så med engang at det var en Golden Tree snake som ikke er giftig. Jeg stoppet opp, men slangen var borte fra veien.
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det var sikkert guffent. Har aldri opplevd på få de i "hodet", men har mange ganger hatt beina omtrent "over hodet" pga slanger i veien som jeg har ikke lyst til skal bite meg i leggene. Når man kommer i 80+ rekker man ikke å se hva slags slange det er.Motosai skrev: 14 feb 2026, 10:12 Jeg reiser årlig til Thailand og har en scooter der og skal kjøpe meg stor sykkel der om noen få år når jeg slutter å jobbe, for noen år siden fikk jeg meg en sikkelig overraskelse på vei hjem fra min dagelig tur til Khok Sung. På siden av veien er det mange store trær og greiner som henger over veien så kommer jeg i 40-50 km plutselig så får jeg en slange over skulderen å pokkern som jeg skvetter, heldigvis så ble jeg ikke bitt men så med engang at det var en Golden Tree snake som ikke er giftig. Jeg stoppet opp, men slangen var borte fra veien.
For noen år siden kom jeg på tråsykkel i ganske god fart. Jeg hadde akurart drukket av vannflasken og var i ferd med å sette den tilbake i holderen. Da oppdager jeg at jeg er i ferd med å kjøre på en diger slange som krysser veien. Automatisk full brems blokkere forhjulet og går i bakken. I fallet får jeg vridd meg slik at jeg ikke treffer slangen. Slangen brydde seg forøvrig ikke noe særlig om meg og fortsatt over veien. Jeg derimot fikk en øm skulder og høy puls med litt skjelving.
Ser slanger ganske ofte så blir vant til det, har også blitt flinkere med årene til å oppdage slanger i veien slik at det er lenge siden jeg har kjørt på noen. Man venner seg til alt
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
En uke siden vi kom hjem fra Pattaya, to gode venner på tur på veier vi har kjørt mange ganger før. Men jaggu hadde vi en fin tur for det.
Da turen ble bestemt og hotell bestilt var det ennå en stund til jul og vi plukket weekenden ut ifra hva som passet våre kalendre. Vi tenkte ikke på at det skulle være valg i Thailand og at under valget er alt alkoholsalg forbudt og der med de fleste barer og restauranter stengt. Dette oppdaget vi ført noen uker før avreise. Avbestille eller booke om hotellet var ikke mulig (hallo Agoda jeg er gullkunde!). Vi valgte derfor å gjennomføre turen.
Det meste i Pattaya stengte klokken 18 lørdag kveld og byen ble ganske mørk og stille, gatene var tomme. Folk holdt seg på hotellet sitt, noe vi også gjorde. Vi hadde handlet inn litt drikk på forhånd, vi bestilte kebab som ble levert på rommet og det var fotball på tv. Vo koste oss med øl, kebab og fotball og tok tidlig kvelden. En kveld som nok er den billigste jeg noen gang har hatt i Pattaya.
Tidlig kveld = tidlig morgen. Klokken 06 søndag morgen satt jeg på rommet og drakk kaffe og leste nyheter på internett. Klokka 07 sendte Gary melding og lurte på om vi skulle gå til frokost. Slik ble det. Tidlig frokost og under denne ble vi enige om å ta på gode sko for å gå en skikkelig tur.
Etter å ha godt en drøy time var vi kaffetørste, Terrminal 21, ett stort kjøpesenter fristet med sine mange og dyre kaffebarer. Vi styrte bena i den retningen. Stengt! Vi var for tidlig ute. Klokka var litt over 9 og de åpnet 11. Bare å gå videre.
Vi gikk tilbake samme vei vi var kommet, langs beach roaden, frisk sjøluft fylte lungene. Men vi var fortsatt kaffetørste. Men straffen for å stå opp tidlig er at det meste er stengt, så ingen kaffe på oss. I stedet leide vi en strandstol hver. Damen som leide ut disse kunne ikke tilby kaffe men kald cola hadde hun. God gammeldags Coka Cola på glassflaske med sugerør. Med god gammeldags Cola mener jeg selvsagt den originale ikke noe light skvip på oss.
Vi ble sittende der i ett par timer, før vi ruslet videre for å finne lunch. Nå hadde noen barer faktisk åpnet og de kunne reklamere med "beerthea" noe som er øl i tekopper. Dette sto vi glatt over i stedet fant vi oss ett bakeri bestilte hver vår baguett med pålegg og endelig fikk vi kaffe.
Etter dette ble det litt avslapping på rommet før vi tuslet ut etter klokken 18, da hadde byen våknet til liv igjen og alle kraner og steder var åpne. Det ble noen øl en ganske god burger til middag og vi var tilbake på hotellet i god tid før midnatt. Vi avtalte å møtes til frokost 07 slik at vi kunne være på veien rundt 08. Slik ble det. Vi valgte den raskeste veien hjem, altså motorvei. Med cruisecontrollen på 110 km/t rant milene unna og vi var tilbake hos meg tidlig ettermiddag. Gary overnattet og satte seg på sykkelen tidlig neste morgen for å kjøre 400 km hjem.
Varmen er tilbake for fullt og det er veldig fint å ha en kamerat som bor rett bort i veien med stort svømmebasseng. Han har fått mye besøk de siste dagene.
Neste mc tur? Ikke planlagt noe, men det blir nok mange turer utover. I morgen tirsdag blir det 36 000 km service, så da blir det 60 km hver vei for å ordne det.
Da turen ble bestemt og hotell bestilt var det ennå en stund til jul og vi plukket weekenden ut ifra hva som passet våre kalendre. Vi tenkte ikke på at det skulle være valg i Thailand og at under valget er alt alkoholsalg forbudt og der med de fleste barer og restauranter stengt. Dette oppdaget vi ført noen uker før avreise. Avbestille eller booke om hotellet var ikke mulig (hallo Agoda jeg er gullkunde!). Vi valgte derfor å gjennomføre turen.
Det meste i Pattaya stengte klokken 18 lørdag kveld og byen ble ganske mørk og stille, gatene var tomme. Folk holdt seg på hotellet sitt, noe vi også gjorde. Vi hadde handlet inn litt drikk på forhånd, vi bestilte kebab som ble levert på rommet og det var fotball på tv. Vo koste oss med øl, kebab og fotball og tok tidlig kvelden. En kveld som nok er den billigste jeg noen gang har hatt i Pattaya.
Tidlig kveld = tidlig morgen. Klokken 06 søndag morgen satt jeg på rommet og drakk kaffe og leste nyheter på internett. Klokka 07 sendte Gary melding og lurte på om vi skulle gå til frokost. Slik ble det. Tidlig frokost og under denne ble vi enige om å ta på gode sko for å gå en skikkelig tur.
Etter å ha godt en drøy time var vi kaffetørste, Terrminal 21, ett stort kjøpesenter fristet med sine mange og dyre kaffebarer. Vi styrte bena i den retningen. Stengt! Vi var for tidlig ute. Klokka var litt over 9 og de åpnet 11. Bare å gå videre.
Vi gikk tilbake samme vei vi var kommet, langs beach roaden, frisk sjøluft fylte lungene. Men vi var fortsatt kaffetørste. Men straffen for å stå opp tidlig er at det meste er stengt, så ingen kaffe på oss. I stedet leide vi en strandstol hver. Damen som leide ut disse kunne ikke tilby kaffe men kald cola hadde hun. God gammeldags Coka Cola på glassflaske med sugerør. Med god gammeldags Cola mener jeg selvsagt den originale ikke noe light skvip på oss.
Vi ble sittende der i ett par timer, før vi ruslet videre for å finne lunch. Nå hadde noen barer faktisk åpnet og de kunne reklamere med "beerthea" noe som er øl i tekopper. Dette sto vi glatt over i stedet fant vi oss ett bakeri bestilte hver vår baguett med pålegg og endelig fikk vi kaffe.
Etter dette ble det litt avslapping på rommet før vi tuslet ut etter klokken 18, da hadde byen våknet til liv igjen og alle kraner og steder var åpne. Det ble noen øl en ganske god burger til middag og vi var tilbake på hotellet i god tid før midnatt. Vi avtalte å møtes til frokost 07 slik at vi kunne være på veien rundt 08. Slik ble det. Vi valgte den raskeste veien hjem, altså motorvei. Med cruisecontrollen på 110 km/t rant milene unna og vi var tilbake hos meg tidlig ettermiddag. Gary overnattet og satte seg på sykkelen tidlig neste morgen for å kjøre 400 km hjem.
Varmen er tilbake for fullt og det er veldig fint å ha en kamerat som bor rett bort i veien med stort svømmebasseng. Han har fått mye besøk de siste dagene.
Neste mc tur? Ikke planlagt noe, men det blir nok mange turer utover. I morgen tirsdag blir det 36 000 km service, så da blir det 60 km hver vei for å ordne det.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
De av dere som har fulgt denne bloggen en stund har vel fått med dere at mitt forhold til Honda her i Thailand ikke akkurat er hjertelig. Gårsdagens 36 000 km service gjorde ikke akkurat forholdet bedre.
Ved ankomst, kundemotaker gikk gjennom servicen med meg. Oljeskift og filter, nytt luftfilter samt sjekke diverse andre ting. Total pris skulle bli rundt 5500 thb. Jeg signerte og gikk til kaffesjappa ved siden av for å sitte der å vente. Etter 15 minutter ringer hun. De har ikke luftfilter!
Passer det å komme tilbake i begynnelsen av mars? Hun mener jeg bør komme tilbake da slik at de kan ta hele service på en gang. Altså kjøre 120 km pga slurv og likegyldighet fra Honda. Ikke faen.
Jeg prøver å beherske meg og beordrer service minus luftfilter utført. Så legger jeg på.
En drøy time senere ringer hun tilbake. Sykkelen er klar. Jeg betaler 3500 thb får beskjed om å komme tilbake 6.mars. Ingen unnskyldning eller noe.
Nei Honda dette er for dårlig!
Ved ankomst, kundemotaker gikk gjennom servicen med meg. Oljeskift og filter, nytt luftfilter samt sjekke diverse andre ting. Total pris skulle bli rundt 5500 thb. Jeg signerte og gikk til kaffesjappa ved siden av for å sitte der å vente. Etter 15 minutter ringer hun. De har ikke luftfilter!
Passer det å komme tilbake i begynnelsen av mars? Hun mener jeg bør komme tilbake da slik at de kan ta hele service på en gang. Altså kjøre 120 km pga slurv og likegyldighet fra Honda. Ikke faen.
Jeg prøver å beherske meg og beordrer service minus luftfilter utført. Så legger jeg på.
En drøy time senere ringer hun tilbake. Sykkelen er klar. Jeg betaler 3500 thb får beskjed om å komme tilbake 6.mars. Ingen unnskyldning eller noe.
Nei Honda dette er for dårlig!
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
Solo-rider
- Innlegg: 943
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: På to hjul i Thailand
Leste gjennom bloggen din da jeg var på tur på Phuket .
God gammeldags Coka Cola på glassflaske med sugerør. Med god gammeldags Cola mener jeg selvsagt den originale ikke noe light skvip på oss.... Ble påvirket av dette.
Ble lei av Thai Coca Cola på boks på stranda.Litt for lite sukker i den.

Fant meg et sted rett over veien ved stranda med glassflaske .

God gammeldags Coka Cola på glassflaske med sugerør. Med god gammeldags Cola mener jeg selvsagt den originale ikke noe light skvip på oss.... Ble påvirket av dette.
Ble lei av Thai Coca Cola på boks på stranda.Litt for lite sukker i den.

Fant meg et sted rett over veien ved stranda med glassflaske .
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer.
Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021 .
Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Kjørt 12504km 2025 sesongen
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer.
Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021 .
Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Kjørt 12504km 2025 sesongen
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Du har skjønt detSolo-rider skrev: 27 feb 2026, 15:22 Leste gjennom bloggen din da jeg var på tur på Phuket .
God gammeldags Coka Cola på glassflaske med sugerør. Med god gammeldags Cola mener jeg selvsagt den originale ikke noe light skvip på oss.... Ble påvirket av dette.
Ble lei av Thai Coca Cola på boks på stranda.Litt for lite sukker i den.
Fant meg et sted rett over veien ved stranda med glassflaske .
![]()
![]()
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er tirsdag 3.mars, det er Buddha dag og skolefri. Tror jaggu jeg tar med min faste passasjer på en liten mc tur i varmen. Har avtalt med noen venner og vi møtes i Surin for lunch. Men litt omvei rundt 150 km tur retur. Forventet temperatur i dag: 36 - 41 grader så kaldt blir det ikke
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er fredag 6. mars om noen timer går turen til Honda i Buriram for å få skiftet luftfilteret de ikke hadde ved servicen for noen uker siden. Stoler jeg på at Honda har fått det inn som lovet? Nei. Men siden jeg har fri i dag og uansett har lyst til å kjøre en tur tar jeg turen uten å ringe først.
En annen ting er at folk har på rismarkene hamstrer bensin og diesel for tiden, noe som medfører at flere små stasjoner er tomme og derfor har stengt. I løpet av dagens turen vil jeg sjekke opp ståa og passe på å fylle opp tanken hvis det er noe å få kjøpt. Thailandske myndigheter sier det er lagre for 2 måneder så ingen grunn til panikk, men folk flest stoler ikke på myndighetene her. Omtrent som i Norge tenker jeg
.
Jeg satser på at tomme stasjoner er et lokalt problem rundt her jeg bor og at de har fuel nærmere storbyen. Jeg har nesten full tank på sykkelen så mer enn nok for dagens tur. Bilen har også nesten full tank med diesel så for meg ingen krise foreløpig
En annen ting er at folk har på rismarkene hamstrer bensin og diesel for tiden, noe som medfører at flere små stasjoner er tomme og derfor har stengt. I løpet av dagens turen vil jeg sjekke opp ståa og passe på å fylle opp tanken hvis det er noe å få kjøpt. Thailandske myndigheter sier det er lagre for 2 måneder så ingen grunn til panikk, men folk flest stoler ikke på myndighetene her. Omtrent som i Norge tenker jeg
Jeg satser på at tomme stasjoner er et lokalt problem rundt her jeg bor og at de har fuel nærmere storbyen. Jeg har nesten full tank på sykkelen så mer enn nok for dagens tur. Bilen har også nesten full tank med diesel så for meg ingen krise foreløpig
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41394
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Ingen drivstoffkrise her i Norge annet enn jo-jo priser. Men nå stiger prisene igjen, 24,79 så jeg i går...hansiver skrev: 06 mar 2026, 01:30 Det er fredag 6. mars om noen timer går turen til Honda i Buriram for å få skiftet luftfilteret de ikke hadde ved servicen for noen uker siden. Stoler jeg på at Honda har fått det inn som lovet? Nei. Men siden jeg har fri i dag og uansett har lyst til å kjøre en tur tar jeg turen uten å ringe først.
En annen ting er at folk har på rismarkene hamstrer bensin og diesel for tiden, noe som medfører at flere små stasjoner er tomme og derfor har stengt. I løpet av dagens turen vil jeg sjekke opp ståa og passe på å fylle opp tanken hvis det er noe å få kjøpt. Thailandske myndigheter sier det er lagre for 2 måneder så ingen grunn til panikk, men folk flest stoler ikke på myndighetene her. Omtrent som i Norge tenker jeg.
Jeg satser på at tomme stasjoner er et lokalt problem rundt her jeg bor og at de har fuel nærmere storbyen. Jeg har nesten full tank på sykkelen så mer enn nok for dagens tur. Bilen har også nesten full tank med diesel så for meg ingen krise foreløpig
Sikret meg 20 liter til rett i underkant av kr. 18,- literen fordelt på to kanner rett før prisoppgang.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Fikk skiftet luftfilteret i går som planlagt, men dog ikke uten problemer og krangel med Honda.
Kom til verkstedet som avtalt for noen uker siden, rundt klokka 11. Mekanikerne har en times lunch fra 12 - 13 så jeg spurte damen i kundemotaket om de vill rekke å gjøre jobben før lunch, noe hun svarte ja på. Dette tar en times tid sa hun. Ok, jeg gikk til kaffesjappa satte meg der med kaffe og telefon for å vente en time.
Litt før 12 gikk jeg tilbake, kikket inn på verkstedet. Sykkelen min var satt på løftebordet, luftfiltrene lå uåpnet ved siden av sykkelen og ikke ett eneste deksel var løsnet. Damen i kundemotaket kunne fortelle at de ikke hadde rukket og begynne på sykkelen min som lovet og at de nå hadde lunch til klokken 13. Jeg kjente irritasjonen stige. Jeg hadde avtalt service 17 februar og de bekreftet at det var i orden, så hadde de ikke luftfilter og jeg måtte komme tilbake i dag 6.mars. Jeg kom til avtalt tid men det betydde lite for Honda. Jeg ba om å få snakke med sjefen.
Daglig leder kom, damen i kundemotaket kjørte i vei med en lang forsvarstale og ga blanke i at det var jeg som ville snakke med han. Jeg hørte han fortelle henne at bytte luftfilter tar ca 2 timer fordi det er mye som skal demonteres. Da jeg endelig kom til ordet og forklarte at jeg syntes dette nok en gang var dårlig service og nå ville ikke sykkelen være klar før nærmere klokka 15. Hadde jeg vist det hadde jeg tatt en Bolt taxi til ett kjøpesenter og gått på kino og spist lunch der, men nå var det for sent. I stedet for å si: Du kan låne en demo sykkel og kjøre en tur eller kjøre for å spise lunch. Låste han opp døren til konferanserommet, satte på aircon og ba meg vente der. Rommet hadde en komfortabel sofa jeg resignerte og satt der i drøye to timer, jobben gikk litt fortere de satte faktisk to mekanikere på jobben.
Nok en gang har Honda bevist at verksted og forhandlere er deres værste fiende. Jeg vurderer seriøst å bytte sykkel før 48 000 km service, da er det veldig mye som skal skiftes. Synd ikke Kawasaki har en sykkel jeg har lyst på.
På veien hjem ble tanken fylt opp til gammel pris. Myndighetene har låst prisen på bensin og diesel i 2 uker. Det er en del stasjoner her som er tomme, men fortsatt ikke noe stort problem å få fylt tanken.
Kom til verkstedet som avtalt for noen uker siden, rundt klokka 11. Mekanikerne har en times lunch fra 12 - 13 så jeg spurte damen i kundemotaket om de vill rekke å gjøre jobben før lunch, noe hun svarte ja på. Dette tar en times tid sa hun. Ok, jeg gikk til kaffesjappa satte meg der med kaffe og telefon for å vente en time.
Litt før 12 gikk jeg tilbake, kikket inn på verkstedet. Sykkelen min var satt på løftebordet, luftfiltrene lå uåpnet ved siden av sykkelen og ikke ett eneste deksel var løsnet. Damen i kundemotaket kunne fortelle at de ikke hadde rukket og begynne på sykkelen min som lovet og at de nå hadde lunch til klokken 13. Jeg kjente irritasjonen stige. Jeg hadde avtalt service 17 februar og de bekreftet at det var i orden, så hadde de ikke luftfilter og jeg måtte komme tilbake i dag 6.mars. Jeg kom til avtalt tid men det betydde lite for Honda. Jeg ba om å få snakke med sjefen.
Daglig leder kom, damen i kundemotaket kjørte i vei med en lang forsvarstale og ga blanke i at det var jeg som ville snakke med han. Jeg hørte han fortelle henne at bytte luftfilter tar ca 2 timer fordi det er mye som skal demonteres. Da jeg endelig kom til ordet og forklarte at jeg syntes dette nok en gang var dårlig service og nå ville ikke sykkelen være klar før nærmere klokka 15. Hadde jeg vist det hadde jeg tatt en Bolt taxi til ett kjøpesenter og gått på kino og spist lunch der, men nå var det for sent. I stedet for å si: Du kan låne en demo sykkel og kjøre en tur eller kjøre for å spise lunch. Låste han opp døren til konferanserommet, satte på aircon og ba meg vente der. Rommet hadde en komfortabel sofa jeg resignerte og satt der i drøye to timer, jobben gikk litt fortere de satte faktisk to mekanikere på jobben.
Nok en gang har Honda bevist at verksted og forhandlere er deres værste fiende. Jeg vurderer seriøst å bytte sykkel før 48 000 km service, da er det veldig mye som skal skiftes. Synd ikke Kawasaki har en sykkel jeg har lyst på.
På veien hjem ble tanken fylt opp til gammel pris. Myndighetene har låst prisen på bensin og diesel i 2 uker. Det er en del stasjoner her som er tomme, men fortsatt ikke noe stort problem å få fylt tanken.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Mulig drivstoffkrise på gang her i Thailand. Myndighetene sier det ikke er noen grunn til å frykte tomme pumper. Men. I helgen var jeg på biltur med venner som ikke kjører mc. Vi kjørte nordover og hadde en fin tur. Bilen min en Toyota Hilux med 2,4 liter diesel motor har en tank på ca 70 liter den var full da vi dro og normalt ville jeg kjørt hele turen på en tank (rundt 900 km). Men på hjemveien tenkte jeg at det kunne være greit å fylle opp tanken. De første stasjonene vi prøvde var tomme for diesel, men hadde bensin en av dem dog med plakat som sa kun 200 thb pr kjøretøy noe som tilsvarte 5,5 liter.
Etter noen mil fant vi en stasjon som hadde diesel. Mitt ønske om full tank ble høflig avvist, kun 500 thb pr kjøretøy, ca 16 liter. Jeg betalte 500 og vi kjørte videre. Langs motorveien var det mange stasjoner men de fleste hadde 0,0 på pristavlene når det gjaldt diesel. Noe som betydde utsolgt. Etter rundt 100 km så jeg en stasjon som hadde 31 thb i diesel pris, jeg svingte av motorveien. Det var kø til pumpene men etter en stund var det min tur. Jeg ba om full tank og fikk det!
Vel hjemme i min egen landsby, Bankruat, tenkte jeg å toppe opp tanken slik at jeg vil ha nok til å kjøre tur retur Bangkok i april. Den første stasjonen her i byen hadde diesel, men til en pris på 41 thb literen. De to neste var tomme. Den siste stasjonen her i byen hadde diesel til en pris på 31 thb. De hadde dog en limit på 700thb maks pr kjøretøy. Jeg fylte for drøye 500thb og fikk dermed full tank. Min tur til Bangkok og flyplassen i april er reddet. Bilen skal ikke brukes noe særlig før det. Her skal det spares.
I går mandag var det helt tomt for diesel har i byen og nærliggende steder.
Søndag 22 mars har vi planlagt for en 6 dagers mc tur, men vi må sjekke tilgangen på drivstoff før vi drar. Foreløpig er det ikke noe problem å få tak i bensin, men det kan fort snu. Så vi skal ringe rundt å sjekke mot slutten av uka, slik at vi ikke risikerer å bli stående fast i Loei eller ett annet sted med tomme tanker.
Det er skoleferie og turplanene er mange, men kanskje det blir som i Covid året. Hjemme ferie....
Etter noen mil fant vi en stasjon som hadde diesel. Mitt ønske om full tank ble høflig avvist, kun 500 thb pr kjøretøy, ca 16 liter. Jeg betalte 500 og vi kjørte videre. Langs motorveien var det mange stasjoner men de fleste hadde 0,0 på pristavlene når det gjaldt diesel. Noe som betydde utsolgt. Etter rundt 100 km så jeg en stasjon som hadde 31 thb i diesel pris, jeg svingte av motorveien. Det var kø til pumpene men etter en stund var det min tur. Jeg ba om full tank og fikk det!
Vel hjemme i min egen landsby, Bankruat, tenkte jeg å toppe opp tanken slik at jeg vil ha nok til å kjøre tur retur Bangkok i april. Den første stasjonen her i byen hadde diesel, men til en pris på 41 thb literen. De to neste var tomme. Den siste stasjonen her i byen hadde diesel til en pris på 31 thb. De hadde dog en limit på 700thb maks pr kjøretøy. Jeg fylte for drøye 500thb og fikk dermed full tank. Min tur til Bangkok og flyplassen i april er reddet. Bilen skal ikke brukes noe særlig før det. Her skal det spares.
I går mandag var det helt tomt for diesel har i byen og nærliggende steder.
Søndag 22 mars har vi planlagt for en 6 dagers mc tur, men vi må sjekke tilgangen på drivstoff før vi drar. Foreløpig er det ikke noe problem å få tak i bensin, men det kan fort snu. Så vi skal ringe rundt å sjekke mot slutten av uka, slik at vi ikke risikerer å bli stående fast i Loei eller ett annet sted med tomme tanker.
Det er skoleferie og turplanene er mange, men kanskje det blir som i Covid året. Hjemme ferie....
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Min trofaste scooter PCX 150 som nå er 13 år gammel brukes til kjøring i nærområdet og går i underkant av 4000 km i året. Med denne beskjedne kjørelengden får den service en gang i året uavhengig av km. Honda sier oljeskift hver 6000 km, men her blir det an gang hvert år. I slutten av mars skal også årsavgift og ansvarsforsikring betales, siden sykkelen er eldre enn 5 år skal den også ha teknisk kontroll. Så i går var det tid for å få unna det årlige for "Gamla" som jeg nå kaller scooteren.
Første stopp var det lokale "biltilsynet", dette er en kontrollstasjon som drives og eies av private men som kun utfører kontroll av kjørertøy og som også kan formidle papirer og kontroll ved eierskifte.
Jeg har etter mange år i Thailand lært meg at det ikke lønner seg å komme om morgenen, da kommer alle som tror de er først ute. Nei, etter lunch rundt 13 er en fin tid. Slik gjorde jeg også i går. Ankom 13:30 og det var ingen der. Min tur med en gang.
Scooteren ble godkjent uten noen mangel, avgift og forsikring ble betalt 950 thb (ca 290 Nkr) og papirene kan hentes om 2 dager. Enkelt og greit.
Neste stopp var fortauskanten auto. Jeg kaller dem det fordi alt arbeid skjer utendørs. Kunne selvsagt dratt til den lokale Honda forhandleren men foretrekker å støtte disse gutta her som i mine øyne er dyktige mekanikere.
Her var det heller ingen ventetid så oljeskift på motor og gear ble gjort på strak arm. Luftfilter, kjølevæske, bremsevæske sjekket. Låser og vaiere smørt opp og lufttrykk kontrollert. Pris? 200 thb. Joda oljen var inkludert i prisen.
Gamla er klar for ett nytt år.
Første stopp var det lokale "biltilsynet", dette er en kontrollstasjon som drives og eies av private men som kun utfører kontroll av kjørertøy og som også kan formidle papirer og kontroll ved eierskifte.
Jeg har etter mange år i Thailand lært meg at det ikke lønner seg å komme om morgenen, da kommer alle som tror de er først ute. Nei, etter lunch rundt 13 er en fin tid. Slik gjorde jeg også i går. Ankom 13:30 og det var ingen der. Min tur med en gang.
Scooteren ble godkjent uten noen mangel, avgift og forsikring ble betalt 950 thb (ca 290 Nkr) og papirene kan hentes om 2 dager. Enkelt og greit.
Neste stopp var fortauskanten auto. Jeg kaller dem det fordi alt arbeid skjer utendørs. Kunne selvsagt dratt til den lokale Honda forhandleren men foretrekker å støtte disse gutta her som i mine øyne er dyktige mekanikere.
Her var det heller ingen ventetid så oljeskift på motor og gear ble gjort på strak arm. Luftfilter, kjølevæske, bremsevæske sjekket. Låser og vaiere smørt opp og lufttrykk kontrollert. Pris? 200 thb. Joda oljen var inkludert i prisen.
Gamla er klar for ett nytt år.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
DAE
- Innlegg: 706
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: På to hjul i Thailand
Inkludert miljøgebyr og kildesortering

- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Selvsagt.
Her blir forøvrig alt som kan gjenbrukes gjenbrukt. Alt av tomme flasker glass og plast samt bokser papp isopor , kan selges. Det kjører pickuper rundt og samler dette og betaler cash pr kg. Gutta som jobber på søplebilene har egne sekker bak på bilen hvor alt som kan selges havner. Dette er ekstra inntekt for dem. Så Thailand er gode på gjenbruk fordi folk flest har dårlig råd. Her kan du fortsatt få reparert sko lappet klær osv. Elsker det
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 581
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
I en uke har vi (vi er 4 gode venner som vil på tur) grublet på skal, skal ikke. Vi har landet på skal, med forbehold om å snu underveis.
Drivstoff situasjonen her i Thailand er for tiden anstrengt. Her hvor jeg bor (Buriram) er det pr nå ikke en dråpe diesel å få kjøpt. Når ryktet sier at en stasjon vil få levering stiller folk seg i kø opptil 12 timer i forveien. Men dette gjelder pr nå kun diesel. Så langt går det ganske greit å få bensin, selv om noen stasjoner også her kan være tomme.
Derfor besluttet vi at vår planlagte tur med start i morgen går som planlagt. De tre første overnattingene er bestilt, resten får vi ta underveis og ruta kan fort bli annerledes enn planlagt.
På denne turen vil vi prøve å holde tankmålerne ikke noe særlig under halv før vi stopper for å toppe opp tanken. Skulle det vise seg at det blir vanskelig med bensin ettersom vi kjører nordover får vi heller snu.
Men som de optimistene vi er, drar vi i morgen søndag 0800. Så håper vi at det ikke blir trilletur......
Drivstoff situasjonen her i Thailand er for tiden anstrengt. Her hvor jeg bor (Buriram) er det pr nå ikke en dråpe diesel å få kjøpt. Når ryktet sier at en stasjon vil få levering stiller folk seg i kø opptil 12 timer i forveien. Men dette gjelder pr nå kun diesel. Så langt går det ganske greit å få bensin, selv om noen stasjoner også her kan være tomme.
Derfor besluttet vi at vår planlagte tur med start i morgen går som planlagt. De tre første overnattingene er bestilt, resten får vi ta underveis og ruta kan fort bli annerledes enn planlagt.
På denne turen vil vi prøve å holde tankmålerne ikke noe særlig under halv før vi stopper for å toppe opp tanken. Skulle det vise seg at det blir vanskelig med bensin ettersom vi kjører nordover får vi heller snu.
Men som de optimistene vi er, drar vi i morgen søndag 0800. Så håper vi at det ikke blir trilletur......
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/