Intruder eller Dragstar?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Intruder eller Dragstar?

Legg inn av Bjerknez »

pettern1972 skrev: 16 jan 2023, 21:57
Bjerknez skrev: 16 jan 2023, 21:44 Er jo nesten litt pussig at man kan få noe slikt til rundt 35 lapper. De motorene der med såpass mye moment har nok ikke akkurat slitt seg ut heller vil jeg tro. Enkle solide saker :thumleft
Er mye sykkel for lite penger.
Det stod feil km på annonsen, gått 70. Fikk med kjøredress, vindskjerm og orginale potter. Prisen ble 38k.
Den er rimelig strøken, og bærer preg av godt vedlikehold iallefall.
Ja dette er mye morro for pengene. Helt klart :thumleft

Den brukte kjøredressen hadde jeg nok fint klart meg uten. Det samme gjelder vindskjerm og orginal potte. Er nok en grunn til at disse ikke satt på sykkelen i utgangspunktet :)

Grattis med ny sykkel :twothumbs:

Online
ErikW
Innlegg: 685
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Intruder eller Dragstar?

Legg inn av ErikW »

pettern1972 skrev: 16 jan 2023, 20:10 Da har jeg vært og tittet på Intruderen for 2.gang, og første gang på Dragstaren. Yamahaen var vel strengt talt såpass strøken at den solgte seg sjøl. Den føltes rett og slett helt riktig for meg. Nytt godlyd-anlegg, nytt batteri, service fra verksted, rimelig nytt bakdekk, helt nytt fordekk. Rett og slett kjærlighet ved første blikk.
Gratulerer :thumleft

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Intruder eller Dragstar?

Legg inn av kaLARSnikov »

Bjerknez skrev: 16 jan 2023, 21:51 Når det er sagt, så skal det sies at jeg er glad for at jeg startet på en slik type cruiser. I dag hadde jeg nok trolig ikke funnet meg like godt til rette på en slik. Bremsene er generelt veldig mye dårligere enn syklene jeg har blitt vant til og man må regelrett bli vant til alle vibrasjonene og "lydene" fra motor etc. girkasse som klunker og dempere som trolig er noe under pari etc.
Ordet du leter etter er "sjarm" ;)

@pettern1972: Gratulerer med flott sykkel!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Intruder eller Dragstar?

Legg inn av Bjerknez »

kaLARSnikov skrev: 17 jan 2023, 07:07
Bjerknez skrev: 16 jan 2023, 21:51 Når det er sagt, så skal det sies at jeg er glad for at jeg startet på en slik type cruiser. I dag hadde jeg nok trolig ikke funnet meg like godt til rette på en slik. Bremsene er generelt veldig mye dårligere enn syklene jeg har blitt vant til og man må regelrett bli vant til alle vibrasjonene og "lydene" fra motor etc. girkasse som klunker og dempere som trolig er noe under pari etc.
Ordet du leter etter er "sjarm" ;)

@pettern1972: Gratulerer med flott sykkel!
Hehe, jeg letet ikke etter ordet, men ser jo nå at jeg kunne forktortet innlegget mitt noen linjer ved å nevne "sjarm" ja :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Intruder eller Dragstar?

Legg inn av Bjerknez »

Det er noe med det...

Vi som har opplevd å sitte i biler uten sikkerhetsbelte fullt lovlig, ligget i bagasjerommet som baby mens pappa kjørte. Selvsagt røyket han i bilen. Vi som har opplevd og sitte på hengerplanet med kun hengerkanten som sikkerhet og vi som har opplevd å kengle etter bussen mens bussjåføren smilte.

Også vi som har opplevd å kjøre biler uten ABS, Servo, Antisladd, Antidatt og anti ditt.

Jeg tror at det å ha den kunnskapen hvor man helt og holdent må stole på egne ferdigheter og ikke elektronikken er en god base og ha når glatta kommer eller når farene langs veien dukker opp. Jeg mener selv det har reddet meg noen ganger.

Med dette så mener jeg at man lærer å kjenne den sykkelen man kjører. Det er noe helt annet enn å sette seg på en nymotens sykkel og bare vri på gassen og håpe på at elektronikken redder deg.

Så ja, "sjel" skal man så absolutt ikke spøke med! Jeg liker old style cruisere selv, men føler jeg nå har vokst litt forbi det stadiet, men det betyr ikke at andre ikke kan ha det gøy på en slik sykkel selvsagt. Mer ekte enn å kjøre en eldre cruiser blir det ikke :)

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Intruder eller Dragstar?

Legg inn av Erik_B70 »

pettern1972 skrev: 16 jan 2023, 21:05 2002modell
Gratulerer med knalltøff sykkel !

Her er det så absolutt mye sykkel og MC-glede for pengene :twothumbs:

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Intruder eller Dragstar?

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 17 jan 2023, 07:21 Det er noe med det...

Vi som har opplevd å sitte i biler uten sikkerhetsbelte fullt lovlig, ligget i bagasjerommet som baby mens pappa kjørte. Selvsagt røyket han i bilen. Vi som har opplevd og sitte på hengerplanet med kun hengerkanten som sikkerhet og vi som har opplevd å kengle etter bussen mens bussjåføren smilte.

Også vi som har opplevd å kjøre biler uten ABS, Servo, Antisladd, Antidatt og anti ditt.

Jeg tror at det å ha den kunnskapen hvor man helt og holdent må stole på egne ferdigheter og ikke elektronikken er en god base og ha når glatta kommer eller når farene langs veien dukker opp. Jeg mener selv det har reddet meg noen ganger.

Med dette så mener jeg at man lærer å kjenne den sykkelen man kjører. Det er noe helt annet enn å sette seg på en nymotens sykkel og bare vri på gassen og håpe på at elektronikken redder deg.

Så ja, "sjel" skal man så absolutt ikke spøke med! Jeg liker old style cruisere selv, men føler jeg nå har vokst litt forbi det stadiet, men det betyr ikke at andre ikke kan ha det gøy på en slik sykkel selvsagt. Mer ekte enn å kjøre en eldre cruiser blir det ikke :)
Har bare en sykkel med "masse greier" på og der deaktiverer jeg alt utenom ABS som fungerer bra i bakgrunn hvis det skulle komme noen "ukjente parametre" inn i bildet.
Men wheeliekontroll blir ikke benyttet-makan til gledesdrepere.... :roll
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar