Gammelsmurfens logg.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 767
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Audi Mannen »

Hyggelig å hilse på når det først er noen som forviller seg hit ut på karrige holmer og skjær. Kjellv gjorde en god jobb med de plassene han tok deg innom. Som du selv skrev så var du heldig med været og dags etappen endte i en svært så flott kystby om jeg må få si det. God tur videre.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Audi Mannen skrev:Hyggelig å hilse på når det først er noen som forviller seg hit ut på karrige holmer og skjær. Kjellv gjorde en god jobb med de plassene han tok deg innom. Som du selv skrev så var du heldig med været og dags etappen endte i en svært så flott kystby om jeg må få si det. God tur videre.
Takk for det @Audi Mannen !
Var hyggelig å møte deg og Kjell i går, guidingen var det klasse over!
Er meldt regn i dag, men som det ofte er, så er det gjerne 0-X mm.
Foreløpig er det opphold i dag, men kan se ut som om det har regnet noe i natt.
Bestilte i går kveld neste natt på Thon i Fosnavåg. Men dit blir det alt annet en "strakaste vei'n". Bilde
Kanskje jeg får opphold i dag også med litt flaks Bilde
Grei utsikt fra frokostbordet BildeBildeBilde

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

I Fosnavåg i dag, koselig liten plass.
Været i dag var ikke på sitt beste, men det kunne jo ha vært verre. Mest småregn så det var halvtørt på veiene, men det tok av litt etter hvert. Lokale variasjoner som vanlig..
Litt synd med skodda rundt toppa i Sunnmørsalpene, men det også kunne ha vært verre, jeg så jo tross alt en del.
Nå må jeg finne ut hvor jeg skal dra i morgen og bestille hotell når jeg finner ut hvilke retning.
Kan ikke være lenger unna hjemme, for jeg må hjem til helgen, får besøk.BildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av kjellv »

Herlig, flotte bilder.
Om jeg skulle komme med et forslag, så ta en tur ut til Stadtlandet og Selje når du likevel ikke er så langt unna.
Om det har noen hensikt å kjøre ut til Vestkapp ser du i morgen. Er det tåke så dropper du det.
Derifra kan du kjøre via Nordfjordeid og videre mot Stryn og Loen. Velg gjerne "Panoramaveien" mellom Nordfjordeid og Stryn.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5299
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av dypen »

Fine bilder :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

kjellv skrev:Herlig, flotte bilder.
Om jeg skulle komme med et forslag, så ta en tur ut til Stadtlandet og Selje når du likevel ikke er så langt unna.
Om det har noen hensikt å kjøre ut til Vestkapp ser du i morgen. Er det tåke så dropper du det.
Derifra kan du kjøre via Nordfjordeid og videre mot Stryn og Loen. Velg gjerne "Panoramaveien" mellom Nordfjordeid og Stryn.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Takk, bra tips! @kjellv Ja FV61 ser ut til å være veien å ta uansett dersom jeg skal slippe og kjøre samme vei jeg kom (via Ørsta-Volda). Værmeldingene for området ser jo faktisk bra ut også!
Kan etter det jeg vet være skikkelig værhardt i området, men om yr har rett ser det ikke sånn ut for morgendagen.
Jeg sloknet utilsiktet etter en større middag Bilde hadde ikke spist noe som helst eller hatt noe pause på vei hit. Prøvde å finne noe i Ørsta, men det ga jeg opp.
Det berømte vestkapp sier google at det er 2t 21 min. Til fra Fosnavåg.
Må finne ut hvor jeg skal krysse over til Østlandet, via Ottadalen vil jeg helst slippe nå, men heller ikke Aurland-Hol. Har kjørt der diverse ganger.
Mye som skal sjekkes (stengte veier og ledig hotell), men det må til.

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

dypen skrev:Fine bilder :thumleft
Takk for det @dypen !
Tror de hadde blitt vesentlig finere om været hadde vært bedre, men sånn er det bare. Jeg hadde uansett en fin tur og holdt meg helt tørr. Har jo føre dette hatt opphold hele tiden og det ser lovende ut for i morgen, så jeg skal ikke klage Bilde

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av rolf-arne »

Flotte bilder, som vekker minner, som sier at neste august , må bli Nordvestlandet i ei uke eller vel det..

God tur, når det gjelder hjemtur, kanskje trekke helt ned till Telemark..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av kjellv »

For å fortsette på mitt forslag lengre opp:
Strynefjellet og særlig gamle strynefjellsvei er en strekning så bør kjøres en gang i livet. Men det er antakelig feil å gjøre det nå, jeg vil tro du blir kjørende i tykk tåke store deler av turen. Ellers ville valgmulighetene begrense seg videre, da er det Ottadalen og Valdresflyansom er mest synlige. Men det finnes flere.
Men sørover fra Stryn er også veier jeg gjerne kjører selv om jeg har gjort det flere ganger før:
Rundt fjorden til Utvik, over fjellet til Byrkjelo. Derifra gjennom Jølster til Skei er en fantastisk strekning, der jeg regner med du må stoppe å ta bilder rett som det er.
Fra Skei vestover nesten til Førde, så over Gaularfjellet til Sogn og Dragsvik fergekai.
Her kan du velge å kjøre inn sognefjorden hvis du tar ferga til Hella, og til Årdal og videre over Tyin og ned i Valdres ellet Hallingdal. Du kan også kjøre via Lærdalsøyri opp dalen og videre til Hemsedal.
Eller du tar ferga fra Dragsvik til Vangsnes på sørsida, over vikafjellet til Voss og videre over Hardangerfjorden og opp over Hardangervidda.
Eller ennå lengre sør, inn til Odda, over Røldal og E134 Haukeli.
Valgmulighetene er mange..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk




Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 24 aug 2023, 09:37 Eller du tar ferga fra Dragsvik til Vangsnes på sørsida, over vikafjellet til Voss og videre over Hardangerfjorden og opp over Hardangervidda.
Eller ennå lengre sør, inn til Odda, over Røldal og E134 Haukeli.
Valgmulighetene er mange..
Hvis du velger ruta Dragsvik - Vangsnes du bare ta deg en tur opp i lia rett ved fergeleiet og hilse på Fridtjof den frøkne :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Er på vestkapp i skrivende stund, knallvær!
Har kjørt omveier hit også, har bestilt hotell i Lærdalsøyri, så det er mye igjen som skal kjøres i dag.
Takk for alle forslag og ønsker om fortsatt god tur!. Blir nok ikke så mye omveier herfra, det blir langt nok med noenlunde korteste vei til Lærdal. Mer ferge også...
Kommer mer sent i kveld tenker jeg.BildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Nydelig dag, i dag fikk jeg godværet tilbake igjen. Er glad jeg tok @kjellv sin oppfordring om Vestkapp og Selje.
Når været var så bra som dette måtte jeg bare ta den ekstra turen det er, veldig glad for at jeg gjorde det.
Artig smal "sykkelvei" med 80km/t på nordsiden av Statlandet, inntil den kommer innpå den fra/til Selje.
Så en hjort der ca. 15 meter fra veien, jeg stoppet og så på den, hjorten så på meg så fortsatte den bare og spise gress.
Tydeligvis like tam som rådyrene hjemme som rydder i blomstebeddene våre...

Hele Statlandet var flott, det var det også over fjellet fra Selje til Nordfjord, nærmere bestemt Bryggja.

Fra Selje og over til Nordfjord
Senere mere ferge... og til Lærdal.
Liten isbrekikk ble det også, kort tid etter manuell dirigering gjennom 5km tunell.
BildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5299
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av dypen »

Du verden, dette var flott :thumleft Løfta seg været nå :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

rolf-arne skrev:Flotte bilder, som vekker minner, som sier at neste august , må bli Nordvestlandet i ei uke eller vel det..

God tur, når det gjelder hjemtur, kanskje trekke helt ned till Telemark..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Takk for det @rolf-arne !
Mange muligheter i morgen, men det jeg er sikker på at det ikke blir er Aurland-Hol.
Må sjekke litt for evt. Stenginger etter flommen, men antar det blir Hemsedalsfjellet, så er det flere valg igjen etter det om man tar omveier.
Jeg må i hvert fall komme hjem i morgen.
Mangler mye på og være en sånn iron-butt milsluker som deg Bilde, men jeg kommer meg nå etter denne turen. I dag hadde jeg ikke noe pause å snakke om utover på vestkapp en del minutter og korte drikkestopp, fotostopp, ferger og tanking.

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelsmurfens logg.

Legg inn av Gammelsmurfen »

dypen skrev:Du verden, dette var flott :thumleft Løfta seg været nå :)
Ja, heldigvis ble det godvær igjen.
Det blir liksom en annen opplevelse.
Spesielt Vestkapp er vel ganske utsatt for tåke og drittvær, knallfint i dag.
Så da kan jeg krysse av for den.
Har Lindesnes fra før, så da er det vel bare @rolf-arne sin kapp igjen Bilde altså Nordkapp. Men det ville tatt sin tid...

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk


Svar