Bjerknez skrev: ↑24 sep 2022, 00:50 Det første jeg ville gjort for å redusere verditapet er å gitt den en meget grundig og overbevisende vask. En vask som er såpass god at en eventuell kjøper kommenterer det.
Her snakker jeg ikke 15 minutter gnikking med svamp, men også bruk av tannbørste og q-tips, polering etc etc.
Her har norske forhandlere enn del og lære og dette gjelder både bil og motorsykkel. Jeg har hentet ut en del fabrikknye biler i mitt liv og jeg må si jeg synes det er utrolig at man finner bruksmerker i lakken på en bil med 0km. På telleren. Det samme gjelder også motorsykler jeg har hentet. Jeg er ikke imponert i det hele tatt.
Kunde betaler MYE penger for en helt urørt sykkel og da skal den jaggu meg se helt urørt ut også.
Jeg kan nesten garantere at når jeg en dag selger Rocket'en så ser den renere og penere ut enn en splitter ny en.
Så kan man jo selvsagt si at ren sykkel i seg selv ikke gir noe fortjeneste med tanke på verdien isolert sett. Men den skiller seg nå vertfall ut i mengden når den ser mye bedre ut enn andre sykler på finn. Og sist men ikke minst så vil jeg mye heller kjøpe sykkel fra en som er entusiast enn en som vasker den med svamp ett par ganger i året.
Men ja, service historikk og slikt vedlikehold kommer uansett i første rekke.
Det og ikke elendige bilder tatt i halvmørket på en rotete gårdsplass er vel nøkkelen til best pris for kjøretøyet en skal selge