Kinesiske hendler?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
kaLARSnikov
Innlegg: 179
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Kinesiske hendler?

Legg inn av kaLARSnikov »

Jeg byttet hendler for å få kortere avstand mellom hendel og holke på clutchen. Har litt av og på senebetennelse som ble irritert av at jeg måtte strekke fingrene/hånda såpass mye hver gang jeg clutchet. Gikk for øvrig for Puig, som i det minste er TÜV-godkjent og dermed bør holde et visst kvalitetsnivå.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Kinesiske hendler?

Legg inn av FreewheelBurning »

FredrikE24 skrev: 05 sep 2022, 21:11 Det du lister opp er ting som jeg aldri har tenkt på et sekund en gang.. Lever fint med originale hendler, de er over 20 år og over 1000mil, ser fortsatt ut som nye..
Vi har alle ting som andre ikke tenker et sekund på :crazy: Samboeren min vil male stueveggene, selv om den forrige fargen fungerer helt fint. 1000mil på 20 år var ikke mye :O Jeg kjører det dobbelte på ett år...

Falmet hendler fikk jeg ganske tidlig. Å kunne låse hendelen raskt og enkelt er noe jeg savnet hver gang jeg stoppet i bakke.

En del av de tingene som ble listet opp er ikke akkurat must-have eller noe som fungerer i absolutt alle tilfeller! Da setter man det svært på spissen. Det var enkelt og greit egenskaper som blir reklamert for, for eksempel puig:
https://puig.tv/en/tuning-motos/levers/levers-30
At ikke alt fungerer alltid gjelder vel det meste. At noe er unødvendig gjelder vel også det meste rundt motorsykler. Tror det finnes mer jåleri blant mc folk enn å bytte noen skarve hendler for utseende og funksjonalitet.

Svar