MC-nyheter og MC i media
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Verge video...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Mer om faststoffbatteriet "som kom fra motorsykkelprodusent", som det står i artikkelen:
https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/0 ... produksjon
Spennende utvikling siden 2018 uten at omverdenen har visst særlig mye om hva de har holdt på med Vergelokalene...
https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/0 ... produksjon
Spennende utvikling siden 2018 uten at omverdenen har visst særlig mye om hva de har holdt på med Vergelokalene...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Ny Moto Morini 450 adventuresykkel klar for det amerikanske markedet.
Men fortsatt ingen Moto Morini importør her i landet...
:
https://www.advrider.com/moto-morini-br ... o-the-usa/
Velutstyrt sykkel dette, ser det ut som; med bl.a. midtstøtte som standard og denne interessante løsningen med festepunktbraketter på tanken:
Men... en Morini med rekkemotor
Men fortsatt ingen Moto Morini importør her i landet...
https://www.advrider.com/moto-morini-br ... o-the-usa/
Velutstyrt sykkel dette, ser det ut som; med bl.a. midtstøtte som standard og denne interessante løsningen med festepunktbraketter på tanken:
Men... en Morini med rekkemotor
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1878
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MC-nyheter og MC i media
Når jeg så den fuggærn på sidedekslet, så tenkte jeg merket var en slektning av Guzzi... altså noe i Piaggio konsernet, men det er det ikke.AJ skrev: 09 jan 2026, 17:12 Ny Moto Morini 450 adventuresykkel klar for det amerikanske markedet.
Men fortsatt ingen Moto Morini importør her i landet...:
https://www.advrider.com/moto-morini-br ... o-the-usa/
Velutstyrt sykkel dette, ser det ut som; med bl.a. midtstøtte som standard og denne interessante løsningen med festepunktbraketter på tanken:
mm mounting.jpg
Men... en Morini med rekkemotor![]()
Italiensk design riktig nok, men kinesisk eid i følge Gemini.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
AMD I Oslo blir Kawasakiforhandler.
Overraskende, må jeg vel kunne si.
Men spennende siden Kawasaki er i godt driv her i landet og har økt markedsandelen sin jevnt og trutt en god stund allerede. Å ha en såpass stor og godt plassert forhandler som AMD I ryggen vil vil neppe bremse denne utviklingen.
Så kan man spørre om hva som nå vil skje med MC-partner på Skedsmokorset, som jo ikke ligger så veldig langt unna og som har vært en stødig Kawasakiforhandler en årrekke?
https://www.bike.no/nyheter/amd-motorsy ... er-i-oslo/
Overraskende, må jeg vel kunne si.
Men spennende siden Kawasaki er i godt driv her i landet og har økt markedsandelen sin jevnt og trutt en god stund allerede. Å ha en såpass stor og godt plassert forhandler som AMD I ryggen vil vil neppe bremse denne utviklingen.
Så kan man spørre om hva som nå vil skje med MC-partner på Skedsmokorset, som jo ikke ligger så veldig langt unna og som har vært en stødig Kawasakiforhandler en årrekke?
https://www.bike.no/nyheter/amd-motorsy ... er-i-oslo/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MC-nyheter og MC i media
Tenkte det samme da jeg leste dette i gårAJ skrev: 03 mar 2026, 08:53 AMD I Oslo blir Kawasakiforhandler.
Overraskende, må jeg vel kunne si.
Men spennende siden Kawasaki er i godt driv her i landet og har økt markedsandelen sin jevnt og trutt en god stund allerede. Å ha en såpass stor og godt plassert forhandler som AMD I ryggen vil vil neppe bremse denne utviklingen.
Så kan man spørre om hva som nå vil skje med MC-partner på Skedsmokorset, som jo ikke ligger så veldig langt unna og som har vært en stødig Kawasakiforhandler en årrekke?
https://www.bike.no/nyheter/amd-motorsy ... er-i-oslo/
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
OttoL
- Innlegg: 111
- Registrert: 24 jul 2020, 17:20
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015
Re: MC-nyheter og MC i media
Spennende, kan vel fort bli en pølse eller to her også
https://www.bike.no/nyheter/mco-drammen ... -kl-10-00/
https://www.bike.no/nyheter/mco-drammen ... -kl-10-00/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Flotte lokaler, ser det ut somOttoL skrev: 09 mar 2026, 20:51 Spennende, kan vel fort bli en pølse eller to her også
https://www.bike.no/nyheter/mco-drammen ... -kl-10-00/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineDAE
- Innlegg: 693
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: MC-nyheter og MC i media
https://www.aasanetidende.no/apnet-verk ... 155-157894
Bra tiltak av to tidligere kollegaer
Bra tiltak av to tidligere kollegaer
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Flott gla'sakDAE skrev: 20 apr 2026, 08:19 https://www.aasanetidende.no/apnet-verk ... 155-157894
Bra tiltak av to tidligere kollegaer
Kom gjerne med flere slike
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineDAE
- Innlegg: 693
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: MC-nyheter og MC i media
Kvinnelig MC-fører råkjørte i Nordhordland
Tre personer har fått førerkortet sitt beslaglagt i Nordhordland de siste dagene, ifølge politistasjonssjef Julie Eikeland.
Torsdag formiddag ble en MC målt til 125 km/t i 80-sonen i Modalsvegen.
UP stanset sjåføren, som viste seg å være en kvinne i begynnelsen av 30-årene. Førerkortet hennes ble
Får det til damene og..
Tre personer har fått førerkortet sitt beslaglagt i Nordhordland de siste dagene, ifølge politistasjonssjef Julie Eikeland.
Torsdag formiddag ble en MC målt til 125 km/t i 80-sonen i Modalsvegen.
UP stanset sjåføren, som viste seg å være en kvinne i begynnelsen av 30-årene. Førerkortet hennes ble
Får det til damene og..
- Canutus
- Innlegg: 719
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Flere trafikkskoler på Østlandet går nå sammen om et nytt pilotprosjekt for unge MC-førere. Tirsdag startet opplegget i Hønefoss, med et tydelig mål: tryggere kjøring og færre ulykker blant ungdom på lettmotorsykkel.
Bygdeposten.no
+sak
https://www.bygdeposten.no/dag-kristian ... Qsi1qeCj-Q
Bygdeposten.no
+sak
https://www.bygdeposten.no/dag-kristian ... Qsi1qeCj-Q
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Er vel rett ved nabolaget ditt dette @dypen
?
https://www.vg.no/nyheter/i/K86nMo/band ... illestroem
https://www.vg.no/nyheter/i/K86nMo/band ... illestroem
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MC-nyheter og MC i media
Ja det er det, går og sykler ofte forbi der. Det blir nederst i Sagdalen og vi bor nesten på toppenAJ skrev: 15 mai 2026, 15:33 Er vel rett ved nabolaget ditt dette @dypen?
https://www.vg.no/nyheter/i/K86nMo/band ... illestroem
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Tsjekkiske Jawa tilbake i MC-manesjen?
JAWA på banen igjen med ny-klassisk kaféracer?
Ja, det ser slik ut skal vi tro denne artikkelen hvor det understrekes at denne modellen ikke er en del av den indiske Jawa-Yezdi-Mahindragruppøen:
https://www.jawa.eu/motorcycles
Ja, det ser slik ut skal vi tro denne artikkelen hvor det understrekes at denne modellen ikke er en del av den indiske Jawa-Yezdi-Mahindragruppøen:
Mer om Jawa her:So, while the name is about the same, this new motorcycle is not from the Jawa-Yezdi-Mahindra group in India. Instead, it comes from Jawa Moto in the Czech Republic – the company that started it all. And it might just start a comeback for the once-forgotten European manufacturer.
https://www.jawa.eu/motorcycles
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MC-nyheter og MC i media
Jeg er nå her fortsatt, og det ser jo ut som at du også er på frifot, foreløpig
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 41369
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Kjente ikke til dette arrangementet og var heller ikke invitert, men hadde vel ikke tatt turen uansett - pga. det kjølige maiværet...Voksen skrev: 16 mai 2026, 22:17Jeg er nå her fortsatt, og det ser jo ut som at du også er på frifot, foreløpig![]()
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineDAE
- Innlegg: 693
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: MC-nyheter og MC i media
Slik eg ser det er det ikkje ein einaste indianer i Comanches....merkelig..
Re: MC-nyheter og MC i media
Det er vel minimalt med motorsykler ogsåDAE skrev: 17 mai 2026, 07:54 Slik eg ser det er det ikkje ein einaste indianer i Comanches....merkelig..
-
OnlineDAE
- Innlegg: 693
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: MC-nyheter og MC i media
Ingen Indians eller indianere
- Canutus
- Innlegg: 719
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
Ambulansetjenestens motorsykler
https://www.abcnyheter.no/livsstil/diss ... mGnvmgIyw
https://www.ambulanseforum.no/reportasj ... jul/240824
https://www.abcnyheter.no/livsstil/diss ... mGnvmgIyw
https://www.ambulanseforum.no/reportasj ... jul/240824