MC-nyheter og MC i media

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

Verge video... :mc1 :-)

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

Mer om faststoffbatteriet "som kom fra motorsykkelprodusent", som det står i artikkelen:

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/0 ... produksjon

Spennende utvikling siden 2018 uten at omverdenen har visst særlig mye om hva de har holdt på med Vergelokalene...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

Ny Moto Morini 450 adventuresykkel klar for det amerikanske markedet.
Men fortsatt ingen Moto Morini importør her i landet... :-| :

https://www.advrider.com/moto-morini-br ... o-the-usa/

Velutstyrt sykkel dette, ser det ut som; med bl.a. midtstøtte som standard og denne interessante løsningen med festepunktbraketter på tanken:
mm mounting.jpg
Men... en Morini med rekkemotor :eh
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1878
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 09 jan 2026, 17:12 Ny Moto Morini 450 adventuresykkel klar for det amerikanske markedet.
Men fortsatt ingen Moto Morini importør her i landet... :-| :

https://www.advrider.com/moto-morini-br ... o-the-usa/

Velutstyrt sykkel dette, ser det ut som; med bl.a. midtstøtte som standard og denne interessante løsningen med festepunktbraketter på tanken:

mm mounting.jpg

Men... en Morini med rekkemotor :eh
Når jeg så den fuggærn på sidedekslet, så tenkte jeg merket var en slektning av Guzzi... altså noe i Piaggio konsernet, men det er det ikke.
Italiensk design riktig nok, men kinesisk eid i følge Gemini.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

AMD I Oslo blir Kawasakiforhandler.
Overraskende, må jeg vel kunne si.
Men spennende siden Kawasaki er i godt driv her i landet og har økt markedsandelen sin jevnt og trutt en god stund allerede. Å ha en såpass stor og godt plassert forhandler som AMD I ryggen vil vil neppe bremse denne utviklingen.

Så kan man spørre om hva som nå vil skje med MC-partner på Skedsmokorset, som jo ikke ligger så veldig langt unna og som har vært en stødig Kawasakiforhandler en årrekke?

https://www.bike.no/nyheter/amd-motorsy ... er-i-oslo/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8181
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 03 mar 2026, 08:53 AMD I Oslo blir Kawasakiforhandler.
Overraskende, må jeg vel kunne si.
Men spennende siden Kawasaki er i godt driv her i landet og har økt markedsandelen sin jevnt og trutt en god stund allerede. Å ha en såpass stor og godt plassert forhandler som AMD I ryggen vil vil neppe bremse denne utviklingen.

Så kan man spørre om hva som nå vil skje med MC-partner på Skedsmokorset, som jo ikke ligger så veldig langt unna og som har vært en stødig Kawasakiforhandler en årrekke?

https://www.bike.no/nyheter/amd-motorsy ... er-i-oslo/
Tenkte det samme da jeg leste dette i går :-k
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

OttoL
Innlegg: 111
Registrert: 24 jul 2020, 17:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av OttoL »

Spennende, kan vel fort bli en pølse eller to her også

https://www.bike.no/nyheter/mco-drammen ... -kl-10-00/

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

OttoL skrev: 09 mar 2026, 20:51 Spennende, kan vel fort bli en pølse eller to her også

https://www.bike.no/nyheter/mco-drammen ... -kl-10-00/
Flotte lokaler, ser det ut som :-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »

https://www.aasanetidende.no/apnet-verk ... 155-157894
Bra tiltak av to tidligere kollegaer

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

DAE skrev: 20 apr 2026, 08:19 https://www.aasanetidende.no/apnet-verk ... 155-157894
Bra tiltak av to tidligere kollegaer
Flott gla'sak :thumleft .
Kom gjerne med flere slike :prf .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 719
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Canutus »


Online
DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »

Kvinnelig MC-fører råkjørte i Nordhordland

Tre personer har fått førerkortet sitt beslaglagt i Nordhordland de siste dagene, ifølge politistasjonssjef Julie Eikeland.

Torsdag formiddag ble en MC målt til 125 km/t i 80-sonen i Modalsvegen.

UP stanset sjåføren, som viste seg å være en kvinne i begynnelsen av 30-årene. Førerkortet hennes ble

Får det til damene og..

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 719
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Canutus »

Flere trafikkskoler på Østlandet går nå sammen om et nytt pilotprosjekt for unge MC-førere. Tirsdag startet opplegget i Hønefoss, med et tydelig mål: tryggere kjøring og færre ulykker blant ungdom på lettmotorsykkel.

Bygdeposten.no
+sak

https://www.bygdeposten.no/dag-kristian ... Qsi1qeCj-Q

Online
DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

Er vel rett ved nabolaget ditt dette @dypen ;) ?

https://www.vg.no/nyheter/i/K86nMo/band ... illestroem
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8181
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 15 mai 2026, 15:33 Er vel rett ved nabolaget ditt dette @dypen ;) ?

https://www.vg.no/nyheter/i/K86nMo/band ... illestroem
Ja det er det, går og sykler ofte forbi der. Det blir nederst i Sagdalen og vi bor nesten på toppen :D
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Tsjekkiske Jawa tilbake i MC-manesjen?

Legg inn av AJ »

JAWA på banen igjen med ny-klassisk kaféracer?

Ja, det ser slik ut skal vi tro denne artikkelen hvor det understrekes at denne modellen ikke er en del av den indiske Jawa-Yezdi-Mahindragruppøen:
So, while the name is about the same, this new motorcycle is not from the Jawa-Yezdi-Mahindra group in India. Instead, it comes from Jawa Moto in the Czech Republic – the company that started it all. And it might just start a comeback for the once-forgotten European manufacturer.
JAWA 730.jpg
Mer om Jawa her:
https://www.jawa.eu/motorcycles
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Voksen
Innlegg: 423
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Voksen »

Jeg er nå her fortsatt, og det ser jo ut som at du også er på frifot, foreløpig😉

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

Voksen skrev: 16 mai 2026, 22:17
Jeg er nå her fortsatt, og det ser jo ut som at du også er på frifot, foreløpig😉
Kjente ikke til dette arrangementet og var heller ikke invitert, men hadde vel ikke tatt turen uansett - pga. det kjølige maiværet... ;)

:knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »

Slik eg ser det er det ikkje ein einaste indianer i Comanches....merkelig..

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 724
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Nomade »

DAE skrev: 17 mai 2026, 07:54 Slik eg ser det er det ikkje ein einaste indianer i Comanches....merkelig..
Det er vel minimalt med motorsykler også 😉

Online
DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »

Ingen Indians eller indianere🙂

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 719
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Canutus »


Svar