MC-nyheter og MC i media

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »

16-åring i 5,5t traktor er vel ikkje heilt ufarlig det heller...
Retting: ser no at dei kan kjøre 25t traktor....

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 719
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Canutus »

Statens havarikommisjon:
"Tekniske feil har medvirket til flere dødsulykker med ungdom på lett motorsykkel"

https://havarikommisjonen.no/Om-oss/Nyh ... otorsykkel

https://havarikommisjonen.no/Vei/Undersokelser/24-423

Voksen
Innlegg: 423
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Voksen »

DAE skrev: 11 apr 2025, 21:29 16-åring i 5,5t traktor er vel ikkje heilt ufarlig det heller...
Retting: ser no at dei kan kjøre 25t traktor....
Men for å ha lov å kjøre traktor som 16-åring så kan den ikke ha høyere toppfart enn 40km/t. Det utelukker mange 16-åringer fra å kunne kjøre mange traktorer.
Når en ser på ulykkesstatistikken så er vel lett MC endel verre enn traktor?

DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »

Ikkje heilt sikker på ka man vil møte på feil side av vegen, 25t traktor eller 65 kilo scooter...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

Ingen nyhetssak med bred mediedekning denne saken i Bike MC- Avisa, nemlig det at Bilkollektivet i Oslo nå tilbyr utleie av Royal Enfield Scram 411.
Et tilbud mange vil benytte seg av? Kanskje leie en selv i løpet av sommeren :crazy: ?

https://www.bike.no/nyheter/bilkollekti ... l-enfield/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

DAE
Innlegg: 693
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av DAE »

Burde jo hatt avdeling på Bergen Lufthavn, så kunne folk kunne leid sykkel og sett fjord og fjell.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

91-åring kjøper ny MC - sjekk https://www.facebook.com/Motorspeed.AS :O !
91 MC.png
MC91 1.png
Fantastisk, helt fantastisk :twothumbs: !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8181
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av dypen »

Imponerende :thumleft
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Megaoctane
Innlegg: 192
Registrert: 28 aug 2023, 20:38
Motorsykkelen din: ‘24 BMW R1300 GS
Bosted: Oslo

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Megaoctane »

Imponerende ja. Har man helse har man alt

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 719
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Canutus »


Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1878
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ny Triumph-forhandler på Oslo Øst

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 05 feb 2025, 16:36 Dermed ser det ut til at det blir to Triumph-forhandlere i Grorudalenområdet i Oslo.
For jeg regner med at AMD Motorsykler fortsetter som Triumph-forhandler.
Sjefen der, Geir Arnestad, er jo kjent som "Mr. Triumph" her i Norge... ;)

Les nyhetssaken/pressemeldingen her:
https://www.bike.no/nyheter/triumph-mot ... r-i-norge/
Vet du hvor? Ser i artikkelen at det står Oslo Øst, ikke noe spesifikt om Grorudalen.
Heller ikke på Leks sine sider, der er Leks motor Oslo foreløpig ikke i Oslo men fortsatt på Rud i Bærum.
Kanskje de også etablerer seg på Alna, det virker som om det er blitt den nye mc-byen tilsvarende "bilbyen" på Gladengen som er mer eller mindre borte pga. Boliger.
Kjekt for de som skal se på (og kanskje prøvekjøre) mc'r og kommer langveis fra at det er samlet.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny Triumph-forhandler på Oslo Øst

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 25 jun 2025, 13:11
Vet du hvor? Ser i artikkelen at det står Oslo Øst, ikke noe spesifikt om Grorudalen.
Leter kanskje etter egnede lokaler fortsatt?

Stå i denne saken at de søker seg til området i Oslo Øst i iområdet hvor det er flere MC-butikker
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

MC-Huset Hamar med nytt stort og moderne bygg:

https://www.h-a.no/fra-mekking-i-griseh ... 39-1777911

De som møter en betalingsmur kan likevel få ,ed seg saken i bildevedleggene i dette innlegget:
mchuset 1.png
mchuset 2.png
mchuset 3.png
mchuset 4.png
mchuset 5.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Megaoctane
Innlegg: 192
Registrert: 28 aug 2023, 20:38
Motorsykkelen din: ‘24 BMW R1300 GS
Bosted: Oslo

Re: Ny Triumph-forhandler på Oslo Øst

Legg inn av Megaoctane »

AJ skrev: 05 feb 2025, 16:36 Dermed ser det ut til at det blir to Triumph-forhandlere i Grorudalenområdet i Oslo.
For jeg regner med at AMD Motorsykler fortsetter som Triumph-forhandler.
Sjefen der, Geir Arnestad, er jo kjent som "Mr. Triumph" her i Norge... ;)
AMD får ikke lenger være offisiell Triumph forhandler.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny Triumph-forhandler på Oslo Øst

Legg inn av AJ »

Megaoctane skrev: 08 jul 2025, 04:40
AJ skrev: 05 feb 2025, 16:36 Dermed ser det ut til at det blir to Triumph-forhandlere i Grorudalenområdet i Oslo.
For jeg regner med at AMD Motorsykler fortsetter som Triumph-forhandler.
Sjefen der, Geir Arnestad, er jo kjent som "Mr. Triumph" her i Norge... ;)
AMD får ikke lenger være offisiell Triumph forhandler.
Noen offisiell informasjon om dette?

Iflg. denne siden er AMD fortsatt oppført som Triumphforhandler...

https://www.triumphmotorcycles.se/deale ... C%20Norway
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

Gla'sak hvor utfallet kunne blitt fatalt:

https://www.vg.no/sport/i/4BaPga/vm-kol ... ddet-henne
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 681
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800 2025, BMW R1250RS 2023, CFMOTO 450 MT 2026
Bosted: Bærum

Re: Ny Triumph-forhandler på Oslo Øst

Legg inn av BC45 »

AJ skrev: 08 jul 2025, 07:50
Megaoctane skrev: 08 jul 2025, 04:40
AJ skrev: 05 feb 2025, 16:36 Dermed ser det ut til at det blir to Triumph-forhandlere i Grorudalenområdet i Oslo.
For jeg regner med at AMD Motorsykler fortsetter som Triumph-forhandler.
Sjefen der, Geir Arnestad, er jo kjent som "Mr. Triumph" her i Norge... ;)
AMD får ikke lenger være offisiell Triumph forhandler.
Noen offisiell informasjon om dette?

Iflg. denne siden er AMD fortsatt oppført som Triumphforhandler...

https://www.triumphmotorcycles.se/deale ... C%20Norway
I følge Geir på AMD er de Triumph forhandler ut juli. Det samme bekreftet Leks motor til meg i dag.

Megaoctane
Innlegg: 192
Registrert: 28 aug 2023, 20:38
Motorsykkelen din: ‘24 BMW R1300 GS
Bosted: Oslo

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Megaoctane »

Sa Leks noe om åpning av butikk i Oslo?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny Triumph-forhandler på Oslo Øst

Legg inn av AJ »

Og der var det slutt...
https://www.bike.no/nyheter/ubonnhorlig ... r-kundene/

Etter 30 år. Fikk blankt avslag av importøren om å få fortsette som servepunkt for Triumph. Brutalt for såvel forhandler som AMDs Triumphkunder, mange trofaste i mange år, vil jeg tro.

Leverte KTM'en på AMD i går for den årlige servicen, men senior og junior Arnestad var travelt opptatt så det ble ingen prat om deres nye situasjon.
De hadde vel nok kanskje heller ikke villet snakke om det

Og mens jeg skriver dette ringte verksmester Christian for å fortelle at sykkelen er klar og kan hentes. Hyggelig som alltid :thumleft .
AJ skrev: 08 jul 2025, 07:50
Megaoctane skrev: 08 jul 2025, 04:40
AJ skrev: 05 feb 2025, 16:36 Dermed ser det ut til at det blir to Triumph-forhandlere i Grorudalenområdet i Oslo.
For jeg regner med at AMD Motorsykler fortsetter som Triumph-forhandler.
Sjefen der, Geir Arnestad, er jo kjent som "Mr. Triumph" her i Norge... ;)
AMD får ikke lenger være offisiell Triumph forhandler.
Noen offisiell informasjon om dette?

Iflg. denne siden er AMD fortsatt oppført som Triumphforhandler...

https://www.triumphmotorcycles.se/deale ... C%20Norway
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Sono Juventino
Innlegg: 105
Registrert: 14 apr 2025, 09:29
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401
Bosted: Lillestrøm

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av Sono Juventino »

Veldig synd. Vurderte Triump som neste sykkel når den tid kommer, spesielt Scrambler og Bonneville-modellene brukt, men blir nok ikke det da. Som artikkelen er inne på, så betyr tillit enormt mye, spesielt for produkter som dette. Akkurat nå ser det heller ut som Husqvarna Svartpilen 800 blir neste sykkel når budsjettet er på plass.
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

kaLARSnikov
Innlegg: 465
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av kaLARSnikov »

Kan det ha en sammenheng med at Leks tidligere i år ble innlemmet i Triumph-nettverket?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8181
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av dypen »

Forretningslivet er tøft, selv om du har vært en
anerkjent forhandler men ikke villig til å følge produsentens krav og investeringer er du ikke med videre i disse tider.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41370
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter og MC i media

Legg inn av AJ »

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar