Nordkapp via TET Sverige

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Ronning »

Fortsett å skrive. Gøy å lese om denne turen. 😀Hvordan er det med bensinstasjoner da? Ligger de langs ruta du følger?

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Yrn »

Jeg tapte et slag mot myggene i kveld. Sannsynligvis burde jeg nok ha latt Thermacellen virke lengre, men det ble bare for mye mygg. Jeg ligger på en ordentlig camping i natt så det ble ganske lett å ta retrett til oppholdsrommet der.

Turen i dag var varierende, mildt sagt. Jeg startet med å sjekke ut Linafallet der jeg overnattet. Det var en fin plass med mulighet til å leie hytte. Det så stengt ut, veibommen var ned og det var ingen der. Doen var heldigvis åpen, noe som den bakerste delen av kroppen ble takknemlig for.
20220624_090530.jpg
Fossen var ganske imponerende når man tenker på hvor mye vann stuper over kanten. Det var like greit at jeg ikke kunne kjøre helt ned og overnatte like ved for det var et dundrende bråk.

Turen startet på samme vei tilbake som jeg kom kvelden før. En fin grusvei den, så ble det en del asfalt før grusen startet igjen. Denne gangen med et flott fargevalg av grått og rustfarget grus.
Jeg møtte på en lang stripe med nytt asfalt og mer skulle det bli. Det har egentlig vært veldig lite asfalt frem til i dag, jeg blir overrasket hvis jeg har brukt mer enn en time på asfalt de fire første dagene.
Stedsnavnene begynte raskt og høres mer og mer finske ut. Jeg kjørte gjennom noen idylliske små tettsted som Kangos, men igjen mye på asfalt. Jeg gjorde meg mentalt klar for mye asfalt fra nå av, da jeg visste at Finland og Norge har mer asfalt en grus på ruten. Men ikke så langt etterpå begynte grusen igjen, som etterhvert ble til en ganske så artig skogsvei gjennom et hogstfelt.
20220624_131611.jpg
Veien ledet til Lainio, hvor jeg støtte på en liten ferje uten noen der. Det viste seg at man skulle få den over selv. Hvis den lå på feil siden, lå det klart en liten robåt (en på hver side) for å kunne hente den. Flaks for meg at ferja lo på min siden, selv om det kunne vært et artig avbrekk fra kjøringen.
20220624_134757.jpg
Mens jeg sto og lurte på hvordan jeg skulle få i gang ferja, kom noen som bodde i nærheten og forklarte opplegget. Jeg fikk da litt fysisk aktivitet likevel, for ferja skulle dras over langs kabelen ved hjelp av en trekubbe sin du ser liggende ved siden av sykkelen på bildet.

Etter ferjeturen gikk veien i lang tid over smale svingete grusveier. De ba på mange passende utfordringer som litt sand, steinete partier og slikt.
20220624_144242.jpg
Da jeg nærmet meg Finland ble det enten raske grusveier igjen eller asfalt. Da jeg kjørte over elven Etuväylä som markerer grensen ble jeg med en gang møtt av en sky av mygg som haglet mot hjelmen. For en velkomst.
Mens jeg tok en kaffe på en cafe møtte jeg på men annen nederlender på to hjul. Han skulle sykle fra Nordkapp til Portugal, med hunden sin i tilhengeren. Jeg fikk akkurat snappet et bilde mens han syklet bort.
20220624_172337.jpg
I Finland har det vært bare asfalt dessverre. Den ene delen som skulle være offroad var stengt med bom, som var synd for det så artig ut på kartet. De hadde vel sett seg lei av kolonner av to hjulete "eventyrere" som spøler vekk grusveien sin.
Det var egentlig hell i et uhell for jeg fikk mye bedre tid da jeg kom frem til Hetan der jeg tenkte at jeg skulle campe. Det viste seg at campingen var stengt. Og jeg som tenkte å spise der. Ja vel, jeg kunne jo bare handle litt mat og drikke også finne en annen plass. Men alt hadde stengt klokken fire, og da mener jeg alt. Det er midtsommerfest i dag, og det er vel som jul her. Det ble en god del frem å tilbake kjøring på let etter mat eller overnatting som ikke koster skjorta.

Jeg fant heldigvis en camping i nærheten av Hetan med gratis dusj og badstue! Så nå ligger jeg renvasket i teltet mitt. Det høres ut som det regner, men det er bare myggen som koser seg i midnattssola.
20220624_232353.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Yrn »

Ronning skrev: 23 jun 2022, 23:53 Fortsett å skrive. Gøy å lese om denne turen. 😀Hvordan er det med bensinstasjoner da? Ligger de langs ruta du følger?
Det går helt fint med bensin! Jeg tror ikke man trenger å kjøre mer enn 200km mellom hver stasjon hvis man følger litt med, og oftest er de mye tettere. Jeg sjekket godt hvor bensinstasjonene er og markerte de på kartet før jeg dro.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av rolf-arne »

Da regner jeg med at du er/ var i Hætta som vi kalle det.

Og du skal vite at på kysten drøye 30 mil nord for deg er det 20 ++ grader , akkurat nok vind til at det er koselig , ute.

Været skal holde seg 2-3 dager så jeg ser deg vel kanskje i morgen...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av AJ »

Veldig bra turrapport dette, Yrn :twothumbs: !
Flotte bilder fra det som for meg er ukjente MC-turområder. Men kanskje, kanskje! en dag skal det også bli min tur.
Men tror nok innerst inne at det blir med drømmen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Yrn »

Her i Honningsvåg er det ingen mygg ser det ut som! Jeg sitter i en restaurant nå og venter på maten, skal finne en camping etterpå, kan hende det er noen der.

Nok en utrolig variert og herlig dag. Det startet med vestlig mye asfalt, først 100 i Finland også 90 i Norge mot Kautokeino. Det var godt å komme ut av skogen kan jeg si!
Det var ikke en veldig spennende vei å kjøre men en liten avstikker fra E45 ba på mye underholdning! Jeg så ikke noen tegn på en manglede bru, men jeg måtte krysse en elv der en bru nok hadde vært på sin plass.
20220625_105002.jpg
Vannet kom over føttene og løst underlag gjorde at jeg måtte sette ned foten slik at jeg nå ennå er ganske våt på begge føttene, men jeg fikk ordentlig med vann inn på høyre støvelen. Jeg er bare glad for at jeg ikke mistet sykkelen ned i vannet!

De neste timene ble kjøre på asfalt, mens naturen ble mer og mer "norsk". Jeg tok meg i å kjenne på en følelse av å snart være hjemme, men jeg kjører jo ennå bare lenger bort.
Så kom turens høyddpunkt. Jeg tok av fra E45 og startet på gargiaveien. En herlig grusvei som er passe dårlig og går over fjellet. Deler av det var vasket litt ut og til og med noen meter med ordentlig snø å kjøre gjennom.
20220625_125717.jpg
20220625_124317.jpg
20220625_130851.jpg
Nå har maten kommet, så jeg skriver mer senere !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Yrn »

rolf-arne skrev: 25 jun 2022, 17:38 Da regner jeg med at du er/ var i Hætta som vi kalle det.

Og du skal vite at på kysten drøye 30 mil nord for deg er det 20 ++ grader , akkurat nok vind til at det er koselig , ute.

Været skal holde seg 2-3 dager så jeg ser deg vel kanskje i morgen...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Ah da har jeg nok allerede kjørt forbi huset dit i dag, jeg trodde du bodde nærmere Nordkapp!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Bjerknez »

Yrn skrev: 24 jun 2022, 23:40 Jeg tapte et slag mot myggene i kveld. Sannsynligvis burde jeg nok ha latt Thermacellen virke lengre, men det ble bare for mye mygg. Jeg ligger på en ordentlig camping i natt så det ble ganske lett å ta retrett til oppholdsrommet der.

Turen i dag var varierende, mildt sagt. Jeg startet med å sjekke ut Linafallet der jeg overnattet. Det var en fin plass med mulighet til å leie hytte. Det så stengt ut, veibommen var ned og det var ingen der. Doen var heldigvis åpen, noe som den bakerste delen av kroppen ble takknemlig for.
20220624_090530.jpg
Fossen var ganske imponerende når man tenker på hvor mye vann stuper over kanten. Det var like greit at jeg ikke kunne kjøre helt ned og overnatte like ved for det var et dundrende bråk.

Turen startet på samme vei tilbake som jeg kom kvelden før. En fin grusvei den, så ble det en del asfalt før grusen startet igjen. Denne gangen med et flott fargevalg av grått og rustfarget grus.
Jeg møtte på en lang stripe med nytt asfalt og mer skulle det bli. Det har egentlig vært veldig lite asfalt frem til i dag, jeg blir overrasket hvis jeg har brukt mer enn en time på asfalt de fire første dagene.
Stedsnavnene begynte raskt og høres mer og mer finske ut. Jeg kjørte gjennom noen idylliske små tettsted som Kangos, men igjen mye på asfalt. Jeg gjorde meg mentalt klar for mye asfalt fra nå av, da jeg visste at Finland og Norge har mer asfalt en grus på ruten. Men ikke så langt etterpå begynte grusen igjen, som etterhvert ble til en ganske så artig skogsvei gjennom et hogstfelt.
20220624_131611.jpg
Veien ledet til Lainio, hvor jeg støtte på en liten ferje uten noen der. Det viste seg at man skulle få den over selv. Hvis den lå på feil siden, lå det klart en liten robåt (en på hver side) for å kunne hente den. Flaks for meg at ferja lo på min siden, selv om det kunne vært et artig avbrekk fra kjøringen.
20220624_134757.jpg
Mens jeg sto og lurte på hvordan jeg skulle få i gang ferja, kom noen som bodde i nærheten og forklarte opplegget. Jeg fikk da litt fysisk aktivitet likevel, for ferja skulle dras over langs kabelen ved hjelp av en trekubbe sin du ser liggende ved siden av sykkelen på bildet.

Etter ferjeturen gikk veien i lang tid over smale svingete grusveier. De ba på mange passende utfordringer som litt sand, steinete partier og slikt.
20220624_144242.jpg
Da jeg nærmet meg Finland ble det enten raske grusveier igjen eller asfalt. Da jeg kjørte over elven Etuväylä som markerer grensen ble jeg med en gang møtt av en sky av mygg som haglet mot hjelmen. For en velkomst.
Mens jeg tok en kaffe på en cafe møtte jeg på men annen nederlender på to hjul. Han skulle sykle fra Nordkapp til Portugal, med hunden sin i tilhengeren. Jeg fikk akkurat snappet et bilde mens han syklet bort.
20220624_172337.jpg
I Finland har det vært bare asfalt dessverre. Den ene delen som skulle være offroad var stengt med bom, som var synd for det så artig ut på kartet. De hadde vel sett seg lei av kolonner av to hjulete "eventyrere" som spøler vekk grusveien sin.
Det var egentlig hell i et uhell for jeg fikk mye bedre tid da jeg kom frem til Hetan der jeg tenkte at jeg skulle campe. Det viste seg at campingen var stengt. Og jeg som tenkte å spise der. Ja vel, jeg kunne jo bare handle litt mat og drikke også finne en annen plass. Men alt hadde stengt klokken fire, og da mener jeg alt. Det er midtsommerfest i dag, og det er vel som jul her. Det ble en god del frem å tilbake kjøring på let etter mat eller overnatting som ikke koster skjorta.

Jeg fant heldigvis en camping i nærheten av Hetan med gratis dusj og badstue! Så nå ligger jeg renvasket i teltet mitt. Det høres ut som det regner, men det er bare myggen som koser seg i midnattssola.
20220624_232353.jpg
Det øverste bildet der var episk :thumleft
Et av de bedre bildene jeg har sett tat med mobiltelefon :)

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 78
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av tordfo »

Herlige rapporter å lese! Fortsatt god tur og takk som deler med oss andre :)
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av lazyboy »

Kjør fort forbi Gargia fjellstue. Der er det fort gjort og dra på seg skallebank dagen derpå🙀. Super fin tur du har👍

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Yrn »

Takk folkens!
Jeg har nå funnet en fin camping 2-3 mil unna Nordkapp. Det er faktisk noen få mygg her. Men det de mangler i folketall gjør de opp ved å la de telle når de biter. Jeg har et nytt stikk men den klør godt ;)
GH010187_1656188174091.JPG
Det var som sagt en klatt med snø på gargiaveien.
På vei ned fra dalen så jeg en litt artig plass utenfor veien der jeg ville bare ta et siste bilde. Men man vet jo hva som skjer hvis man bare skal noe. Men jeg snudde sykkelen var jeg nokså klimaet også klarte jeg å få bakhjulet på en stor stein eller noe, også tippet jeg nok en gang. Jeg ble ganske så svett med å få op sykkelen og snu den riktig vei igjen. Jeg ble ganske varm og nok litt påtatt av skam da jeg sto i lyngen der man egentlig ikke skal være, selv om noen tydelig hadde vært der før. Så jeg gjorde som en katt, tittet begge veier om noen hadde sett det, så kjørte jeg nonchalant bort som om ingenting hadde skjedd. I kampens hete ble det ikke engang tatt et bilde ;)
Men for en vei. Denne kunne jeg ikke vært foruten.

I stedet for å kjøre rett mot Alta tok det til høyre mot Tverrelvdalen. Egentlig en veldig fin grusvei det men det bleknet dessverre etter den forrige.
GH010195_1656189078913.JPG
Dalen selv var en koselig asfaltvei ned mot Alta. Herifra var det bare asfalt. Men jo lenger nord jeg kommer, jo flottere blir omgivelsene. Jeg for lyst å stoppe på nesten vær en parkeringslomme, noe som jeg kanskje nesten har gjort uansett.
GH010208_1656189474820.JPG
Veien hit har vært en veldig fin asfaltstripe men artige svinger å god utsikt. Noen plasser ser det nesten utenomjordisk ut.
20220625_224144.jpg
I morgen blir det endelig Nordkapp også starter hjemturen. Annet enn å dra innom Rolf Arne har jeg ikke store ideer om veivalg, bare de innlysende som Lofoten og Helgeland kysten.
Jeg hadde nesten glemt hvordan det er å kjøre på asfalt, men nå gleder jeg meg til en fin tur gjennom Norge !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av rolf-arne »

Takker for besøket å praten, god tur videre.Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Yrn »

Da ble det Nordkapp på meg i dag! Litt vemodig pakket jeg ned sakene mine. Jeg somlet litt ekstra ved frokosten, nøt kaffen litt lengre og pratet med folk. For selv om det egentlig bare er halvveis punktet, så føltes det samtidig som endepunktet. Det var jo da selve målet med turen. Ubevisst prøvde jeg nok å vrenge ut hver dråpe før det skulle bli "slutt".
For en vei opp dit da. Jeg var tidlig nok ut for å ikke møte mange bobiler. Herlige svinger som flyter inn i hverandre, og rundt hvert hjørne ligger det et nyt spektakulært utsikt.
20220626_091420.jpg
Jeg så til og med en ørn (tror jeg), jeg fikk filmet den med goproen på et hvis men på bildet er den dessverre bare noen pixler stor..
Screenshot_20220626-195418_GoPro Quik.jpg
Da jeg jeg begynte å nærme meg Nordkapp ble følelsene ganske sterke. Jeg kjørte gjennom tåken helt for meg selv og klarte nesten ikke å tro at jeg nå var fremme. Jeg har blitt så innmari lettrørt siden jeg fikk barn..
20220626_095050.jpg
Det var så vidt noen der da jeg kom, men noen sekunder etter at jeg fikk bildet tatt dannet det seg en lang kø med bussturister.
20220626_095158.jpg
Jeg ventet litt for å se om tåka skulle lette, men det skjedde ikke. Jeg bega med heller på veien, denne gangen med nye flotte utsikter. Jeg elsker denne kombinasjonen av høyfjellfølelse og fjord.
20220626_104818.jpg
Gjennom Honningsvåg gikk veien til flotte Nordvågen som glitret langs sjøen da jeg kjørte inn. Tid for en kaffepause med Rolf-Arne. En ganske lang pause, for praten gikk godt :) takk for kaffen og selskapet!
Før Olderfjord stoppet jeg i skifer landskapet. Så underlig de klosser av stein er, som stikker opp fra fjellet hver for seg. Noen stein har falt ut med tiden som gjør at tårnene av skifer danner merkverdige former og skaper et eventyrlig landskap.
20220626_132537.jpg
På vei mot Alta kjørte jeg over Sennalandet nok en gang. På den lange etappen gikk tankene tilbake til gårsdagens tur. Jeg er heldig at jeg fikk oppleve den. Den Gargiaveien var akkurat grunnen til at jeg dro på den her turen. Der var så flott i det vakre landskapet, det føltes nesten ulovlig å kjøre der. Ingenting slår norsk natur mener jeg. Store, vennlige daler skapt av isbre, skarpe bratte skår der elven skjærer gjennom og høye vide sletter der du kan se til enden av jorda.
Da jeg kikket ned på dashbordet hadde bare noen kilometere gått. Jeg begynner å lure på om kilometere her i nord er lengre enn i resten av verden.

I Alta besøkte jeg noen venner jeg ikke hadde sett på mange år. Der ble det nok en kraftig god pause mens jeg ble servert grillmat. Det var godt å slippe å tenke på middag i dag!
20220626_172422.jpg
Etter det obligatoriske besøket til Nordlyskatedralen, og en tur innom Mattisdalen der kona har vokst opp bega jeg meg endelig på E6en igjen. Etter kanskje en halvtime hadde klokken allerede blitt passe mange, og jeg fant en fin liten plass nedfor E6en i Fornesvika.
20220626_192622~2.jpg
Du hører ikke bilene så mye her, men jeg satser på at det stilner enda litt mer utover kvelden.

Og myggen? Den er nesten glemt. Det var litt mygg her også, så jeg satt Thermacellen på jobben. Den skal nok få en hedersplass i stua når jeg kommer hjem.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Yrn den 26 jun 2022, 21:50, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av rolf-arne »

Kan bare bekrefte at GoProen fanga ei ørn.

Vi har ikke noe på øya som kan forveksles!

Du skildrer godt det du ser og opplever, og jeg leser det med stor innlevelse.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Nordkapp via TET Sverige

Legg inn av Yrn »

rolf-arne skrev: 26 jun 2022, 21:11 Kan bare bekrefte at GoProen fanga ei ørn.

Vi har ikke noe på øya som kan forveksles!

Du skildrer godt det du ser og opplever, og jeg leser det med stor innlevelse.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Takk! Og bra du kan bekrefte ørnen, da blir sønnen nok glad, han er veldig opptatt av ørn :)

Svar