Skiltlys

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skiltlys

Legg inn av Bjerknez »

Men jeg kan teste, siden jeg har 50w motstander på 6ohm liggende samt blinkepærer. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skiltlys

Legg inn av Bjerknez »

Men hvis pæren er på 21W bruk 6 ohm motstand. Er pæren på 10W bruk 10ish ohm. Sistnevnte vil ikke bli like varm da motstanden er lavere. (Jo mindre ohm, jo mer strøm trekker kretsen) motstanden blir som nevnt koblet i paralell mellom pluss og minus. Jo lavere verdi og midre motstand jo mer strøm blir trukket direkte til jord.

0 ohm motstand = kortslutning. Da ryker sikringen i kursen og har man ingen sikring der, så har du ikke en fungerende sykkel etterpå, for å si det pent. :) Hva som ryker først er vanskelig å si men trolig vil motstanden eller releet gå opp i røyk rimelig kjapt, og eller kablene vil smelte.

mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Skiltlys

Legg inn av mekkern »

Disse pleier å være std for slik bruk-1stk pr blinker.

Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skiltlys

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 29 mai 2022, 17:01 Disse pleier å være std for slik bruk-1stk pr blinker.

Bilde
Ja, disse så riktige ut for min del. Hvis man skal erstatte en 21W pære :thumleft

En 10W pære kan ha større motstand. Rundt 10ohm og blir heller ikke oike varm.

Svar