Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Dexter's laboratory - klar for 2023

Legg inn av Dexter »

Dexter skrev:Tja, får vel hive meg på her jeg også da.

Kan jo starte med litt om meg og mitt (MC-liv) så langt.

Jeg er født i Harstad samme år som Flåklypa Grand Prix hadde premiere. Har flyttet litt rundt etter som årene har gått. Har bodd 10 år på Sortland, litt i Bø i Vesterålen, litt i Harstad naturligvis og en snartur i Svolvær...men det snakker vi ikke om. Siste 4 år bodde vi i Lakselv i Finnmark, men flyttet ned til Kongsberg i sommer. Som ungdom hadde jeg naturligvis et par 3 mopeder som ble både demontert, trimmet og behørlig tunet alle veier. Jeg er gift, har 3 barn - 1 privat og 2 felles :knegg 7 år, 4 år og 1,5 år. Og jeg er helt og fullestendig ferdig med barneproduksjon!! Jeg kjørte opp til kl. A i 2003, men kjøpte ikke sykkel før høsten 2007. Jeg kjøpte da en ZX6R 99 modell som jeg har enda. Ønsker meg litt mer kubikk og mindre fart når pengeboka måtte føle for å være med på det... ;)) Jeg jobber for tiden i forsvaret og trives for så vidt me det, men har ikke fast jobb der... så det er bare FPT og vår hærre som vet hvor lenge jeg får fortsette med det... Jeg er ofte omtalt som datanerd... da er vel faget mitt behørlig avslørt... :lol Har campingvogn og finner glede i også i campinglivet. håper å komme i kontakt med andre i Kongsberg-området etterhvert som jeg kan kjøre mc sammen med. Konas interesse på området er mindre eller tilnærmet lik 0... Da kommer jeg ikke på mer å skrive om her i denne omgang. Mer kommer vel plutselig :D
Nei! Her er det på tide med en oppdatering!

Prøver på nytt, skriver fra der det ikke lengre stemmer... :knegg

Veldig gammelt: Jeg er født i Harstad samme år som Flåklypa Grand Prix hadde premiere. Har flyttet litt rundt etter som årene har gått. Har bodd 10 år på Sortland, litt i Bø i Vesterålen, litt i Harstad naturligvis og en snartur i Svolvær...men det snakker vi ikke om. Siste 4 år bodde vi i Lakselv i Finnmark, men flyttet ned til Kongsberg i sommer. Som ungdom hadde jeg naturligvis et par 3 mopeder som ble både demontert, trimmet og behørlig tunet alle veier. Jeg er gift, har 3 barn - 1 privat og 2 felles :knegg 7 år, 4 år og 1,5 år. Og jeg er helt og fullestendig ferdig med barneproduksjon!! Jeg kjørte opp til kl. A i 2003, men kjøpte ikke sykkel før høsten 2007. Jeg kjøpte da en ZX6R 99 modell som jeg har enda. Ønsker meg litt mer kubikk og mindre fart når pengeboka måtte føle for å være med på det... ;)) Jeg jobber for tiden i forsvaret og trives for så vidt me det, men har ikke fast jobb der... så det er bare FPT og vår hærre som vet hvor lenge jeg får fortsette med det... Jeg er ofte omtalt som datanerd... da er vel faget mitt behørlig avslørt... :lol

Gammelt: Edit 19.03.2015. Bytta til Honda CBF1000 (Jane) høsten 2010. Etter en lengre tur med Kawaen var det klart at jeg måtte ha en mer turprega sykkel... måtte nesten knekke meg av "lille grønne" på vei hjem fra en spontantur som endte i Åndalsnes sammen med Globe og AJ. Jeg er nå separert, men bor fortsatt i Kongsberg-området og kjører sykkel så ofte tiden tillater det. Er kjempefornøyd med Hondaen, så den blir jeg nok å ha i lang tid. Jobbsituasjonen er den samme som først beskrevet, men er nå aktivt på utkikk etter andre ting å gjøre...

Nyeste: Edit 22.07.2023. Ser at jeg var separert i forrige oppdatering. Det gjelder ikke lengre. Er gift med samme dama :-k . CBFen ble solgt. Har vært uten sykkel i 5-6 år, men i vinter begynte jeg å kjenne at lysten kom tilbake. Begynte å se etter sykkel og endte opp med nok en Honda. Siden CBFen dessverre fikk frem litt for mye "horn i panna" så måtte jeg se etter en like god tursykkel, men denne gang med kanskje litt mindre motor. NC750X DCT ble det endelige valget. Det er en utrolig lettkjørt og morsom sykkel må jeg si! Går faktisk mer enn godt nok med sine beskjedne 54 hester (68nm). Sykkelen er en 2017 modell som hadde mer eller mindre alt utstyr da jeg kjøpte den. Har allerede fått mange hyggelige kilometer på denne doningen. Tenker den skal få hete "røder". Den er jo rød. Appropo rød (nei ikke politisk), så har jeg rødt hus, 3 røde biler og nå rød motorsykkel, da måtte jeg også ha hjelm med rødt på og jakke med rødt, men bukse med rødt var dem fri for så den er svart :knegg skal det være så skal det være ;) Jobbmessig er jeg fortsatt i Forsvaret og der blir jeg til jeg enten går av med pensjon eller dør av andre mer eller mindre naturlige årsaker :knegg pendler, så det blir litt av og på om jeg får kjørt så mye, men Røder står klar så det er bare å hive seg på når anledningen byr seg :prf
Sist redigert av Dexter den 22 jul 2023, 19:50, redigert 7 ganger totalt.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av AJ »

Flotte greier, Dexter :thumleft
Blogger liker vi :knegg

Må da være en god del motorsyklister i Kongsberg-området skulle jeg tro
Ligger jo midt i smørøyet når det gjelder fine MC-veier :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av Dexter »

Jepp, mye bra veier her! Lågendalen ble jo kjempebra etter all den nye asfalten som ble lagt i sommer :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av tagesk »

Dexter skrev:Jeg er ofte omtalt som datanerd... da er vel faget mitt behørlig avslørt... :lol
Vel, selv vi som finner grunner til at følgende skal være rimelig i Python:

print "At 1/2 er lik 0 er:", 1/2 is 0

kan kjøre både mye og langt. Så du skal ikke skjemmes over dine tilbøyeligheter.

Hold oss oppdatert på kjøringen så skal vi tilgi deg dine EDB-greier :-

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av cheron »

Vi møtes garantert på Vindfjelltunet i sommer :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av Dexter »

cheron skrev:Vi møtes garantert på Vindfjelltunet i sommer :knegg
Ja det skal du ikke se bort ifra. Har googla stedet og ser jo at det er ikke lange biten herifra. Skal det være noe slags treff dær eller? :)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av cheron »

Hver tirsdag i sykkelsesongen er dette møte stedet :) Egen mc-meny og priser på disse dagene.

Og MASSE folk til tider..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av hansraymond »

Jupp Vindfjelltunet er rette stedet på Tirsdager.. :thumleft
er jo strake veien gjennom Lågendalen for deg det.. :knegg
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av Globe »

Halla...... :vs Blogg er alltid morro ja, velkommen med det :thumleft

Hmmm...ser at utflukt til, og treffsted "Vindfjelltunet" nevnes mye her inne av "søringan"...nesten så jeg må legge opp til en liiiten langtur for å få med meg det...en tirsdag :)

Gleder meg til å følge bloggen din videre Dexter!

btw: Er det denne serien som er inspirasjonen til ditt brukernavn? :)

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:btw: Er det denne serien som er inspirasjonen til ditt brukernavn? :)

Bilde
Hehe, nei det er faktisk ikke den... men denne
Bilde

Den gikk/går på Cartoon network. Har brukt nicket i over 10 år nå... PS! Jeg ser ikke på CN anymore :[-X
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av cheron »

Globe skrev:Halla...... :vs Blogg er alltid morro ja, velkommen med det :thumleft

Hmmm...ser at utflukt til, og treffsted "Vindfjelltunet" nevnes mye her inne av "søringan"...nesten så jeg må legge opp til en liiiten langtur for å få med meg det...en tirsdag :)

Gleder meg til å følge bloggen din videre Dexter!

btw: Er det denne serien som er inspirasjonen til ditt brukernavn? :)

Bilde
Bare å gi beskjed. Skal alltids klare å fikse en overnatting til deg her nede hos "søringa" :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av Globe »

MANGE takk for tilbudet cheron.....ser forøvrig frem til å besøke ditt lokale deutsche Kaffeehaus, og da regner jeg med at søvn ikke et issue på noen timer :).....

Du verden hvor det behager bare å TENKE på kommende sesong :thumleft ...tror jeg må ta meg en tur i garasjen å tørke litt støv av Volusiaen :D
Dexter skrev:
Den gikk/går på Cartoon network. Har brukt nicket i over 10 år nå... PS! Jeg ser ikke på CN anymore :[-X

Kult ;) !

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av cheron »

Globe skrev:MANGE takk for tilbudet cheron.....ser forøvrig frem til å besøke ditt lokale deutsche Kaffeehaus, og da regner jeg med at søvn ikke et issue på noen timer :).....

Du verden hvor det behager bare å TENKE på kommende sesong :thumleft ...tror jeg må ta meg en tur i garasjen å tørke litt støv av Volusiaen :D
Dexter skrev:
Den gikk/går på Cartoon network. Har brukt nicket i over 10 år nå... PS! Jeg ser ikke på CN anymore :[-X

Kult ;) !
Tysk mat og kaffe står på menyen da ja :thumleft Og noen pils!

Må få meg sykkel til våren kjenner jeg..... Nytter ikke å være uten med denna gjengen her på forumet! ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av Globe »

Javisst må du skaffe deg sykkel igjen cheron....men skjønner at det blir først til VÅREN...da din vinterlagringsplass nå er dekket med HYLLEMETER :lol ...og sååååååå mye fin hylleplass du har fått tenker jeg.........Bilde"og at det er en nyttig ting kan INGEN komme fraaaaaaaa"Bilde

For oppklaring til de av dere som ikke har lest om vinterlagringsplassen til cheron, se denne: http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?p=29239#p29239 :) :lol

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory

Legg inn av Dexter »

Jepp jepp, jula er nok ikke over... i dag skal vi kjøre til Grimstad for å delta i noen slags familietragedie i morgen... Greit å se at været er bra om ikke annet. Tilbake i morgen kveld, så vakt på nyttårsaften og første nyttårsdag... *groms* ](*,)

Men nå først... :mk

Ja, jeg har vel ikke nevnt at konemor er fra Larvik og de har jo naturligvis familie og slekt fra Larvik til Grimstad. Min familie er spredt som tomflasker så vi flyttet jo sørover nå for å komme nærmere hennes familie...

Men nå er det definitivt :mk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar