Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av MGR1 »

AJ skrev: 08 des 2022, 16:55 .....
Så vidt jeg har fått med meg er det ingen så langt som så langt har bestridt noe av det britiske Dr. Campbell har kommet med i sine etter hvert mange videoer om covid-19 og koronavaksineringen.
.....
YouTube / Google har 'bestridt' flere av hans videoer, ved å slette dem og utestenge Dr. Campbell for to uker ved et par anledninger.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av AJ »

MGR1 skrev: 10 des 2022, 20:19
AJ skrev: 08 des 2022, 16:55 .....
Så vidt jeg har fått med meg er det ingen så langt som så langt har bestridt noe av det britiske Dr. Campbell har kommet med i sine etter hvert mange videoer om covid-19 og koronavaksineringen.
.....
YouTube / Google har 'bestridt' flere av hans videoer, ved å slette dem og utestenge Dr. Campbell for to uker ved et par anledninger.
OK... det var ukjent for meg. Uten at jeg tror dette nødvendigvis betyr at man bør stille spørsmål ved det dr. Campbell formidler...
Har for øvrig ikke fulgt med jevnlig på "leksjonene" han har lagt ut.
Men de jeg har sett synes jeg har vært opplysende og veldig interessante. Fyren har utvilsomt noen udiskutablt gode pedagogiske evner, tør jeg påstå.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av Domino »

Vær bare obs på at han er Dr Campbell fordi han har en doktorgrad. Han er ikke lege.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av MGR1 »

Jeg tror ikke at YouTube har slettet hans videoer fordi de er usanne eller misvisende. Heller fordi YouTube / Google har en agenda. Ref. avsløringene rundt Twitter. Ledelsen har et politisk syn som de ønsker å fremme. Økonomi kommer sterkt inn også. Da fjerner man innhold som kommer i konflikt med dette. Sånn er det dessverre blitt på de fleste innholdsplattformer nå.

Det Dr. Campbell gjør er å innhente offisiell informasjon fra rundt omkring i verden, og sammenstiller og presenterer denne informasjonen. Han finner ikke på ting og synser ikke. Så det er reell info, men ikke slik den blir fremstilt (eller ikke fremstilt) i de vanlige nyhetskanalene. Og det er det mange som ikke liker.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av Relax »

Internett er nesten som Bibelen , du finner støtte for de fleste synspunkter om du leter ;)
Det blir stadig vekk påstand mot påstand :)


John Lorimer Campbell [2] er en britisk YouTuber og pensjonert sykepleierlærer som har lagt ut YouTube- videoer som kommenterer COVID-19-pandemien siden januar 2020 på kanalen sin, Dr. John Campbell. Til å begynne med fikk videoene hans litt ros, men gikk senere over i feilinformasjon , for eksempel antydningen om at dødsfall fra COVID-19 har blitt overtalt, gjentatte falske påstander om bruken av det antiparasittiske stoffet ivermectin som en COVID-19-behandling, [3] [4] og villedende kommentar om vaksinesikkerhet. [5] [6] [7]Videoene hans har blitt sett mer enn 550 millioner ganger.

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)
"Do the right thing"

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av MGR1 »

Det er lenge siden Wikipedia var til å stole på.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -gone.html

https://www.johnstossel.com/wikipedia-bias/

Tekniske ting er som oftest OK, men kan være farget av økonomiske interesser. Politikk, Covid, klima, Trump, Russland +++ mye annet kan man bare glemme å lese objektivt om på Wiki'en.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av Relax »

MGR1 skrev: 11 des 2022, 13:15
Det er lenge siden Wikipedia var til å stole på.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -gone.html

https://www.johnstossel.com/wikipedia-bias/

Tekniske ting er som oftest OK, men kan være farget av økonomiske interesser. Politikk, Covid, klima, Trump, Russland +++ mye annet kan man bare glemme å lese objektivt om på Wiki'en.
Jada, Wikipedia har vel aldri vært 100% å stole ...og heller ikke Youtube heller, hva skal man stole på :-k
Vi plukker ut det som støtter det vi ønsker å mene og serverer det :) , omtrent slik som fanden leser Bibelen.

I en overskrift i radionyhetene forleden sa de at mange av de som klaget på lang-covid hadde faktisk IKKE hatt covid :O :knegg
Så begynte de å fundere på om det var noe psykologisk med disse som gjorde det , eller hva ,,,( De nevnte ikke om de var vaksinert eller ikke Man skal ikke servere slik på radio :D )

En annen ting, "forskning viser" at det en mange flere "klima motstandere" i Norge enn andre europeiske land. Er befolkningen i olje og gass produsenter land påvirket annerledes enn andre ? :D

:)
"Do the right thing"

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av mekkern »

Og hva er en klimamotstander eller klimafornekter??? :scratch

Alle er vel enige i at vi har et klima-men man har litt forskjellige meninger om hvor mye som er menneskeskapt og hvordan en skal løse eller minske påvirkningen og/eller konsekvensene.

Det meste i pressen i dag er svart eller hvitt-hat eller elsk.-ledende spørsmål som gir ønsket resultat på undersøkelser også.
Nyanser eksisterer ikke og diskusjoner er preget av steile fronter.

At noen blir syke av covid og eventuelt dør er jo fakta-men det er heller ikke uproblematisk med den såkalte vaksinen.
Denne vaksinen er jo mer å regne som en medisin og ikke vaksine,den demper sykdommen-en vaksine gjør deg immun.

jeg har aldri tatt influensavaksine men mange andre nødvendige gjennom oppvekst og yrke.
Covidvaksnen har jeg tatt 3 av men den har også gitt meg til dels store plager-og hindret meg ikke å få Covid (positive tester).
Fikk den som en mild influensa og med tap av lukt/smak i noen dager.
Om jeg hadde blitt sykere uten "vaksinen"? uvisst.
Men skal ikke ha flere doser uansett. :[-(
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av Relax »

Kanskje det er håp .... :)

Fusjonskraft ...kunsten å kunne få mer energi ut av enn prosess enn det man legger inn.

Morgennyhetene i dag signaliserte framgang i den forskningen.

Dette stedet forklarer dette begripelig
https://forskning.no/energi-kjernefysik ... rgi/479750
"Do the right thing"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av AJ »

Modig og uredd uavhengig politiker som tør der andre politikerkolleger tier.

Anbefaler sterkt å se hele videoen øverst på siden for å få med hva hun sier helt til slutt.
Den andre varer lengre og er vel et opptak fra hele Fylkestingsmøtet, vil jeg anta (har ikke sett denne) og dermed også motinnleggene, som Heart kommenterer til slutt i den første videoen, som altså kun inneholder hennes egne innlegg:

https://www.susanneheart.no/post/vaksin ... d-14-12-22
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av mekkern »

https://fb.watch/htWHvSOAt_/

Sett på litt annen måte enn vanlig.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av AJ »

________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av mekkern »

https://www.nettavisen.no/livsstil/avsl ... -95-791663

Galskapen har tatt en ny tørn på politisk korrekt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er enig med han. Det finnes bare to kjønn. Man kan gjerne kalle seg HEN, fjong eller pung for min del, men det finnes fortsatt bare to kjønn.

For dere som er interesserte, søk opp "Jordan Peterson" på Youtube.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Tankevekkende tekster - artikler, kronikker osv. det er verd å få med seg

Legg inn av rolf-arne »

Jeg har og vil i fortsetningen holde meg til biologien og vitenskap. At noen ikke finner seg tilrette i en slik oppdeling er greit for meg og de kan for min del kalle seg hva de vil. Men det er nesten som om noen skulle mene at jorda var flat og dermed skulle vi andre som er overbevist om at den er rund ta feil. Slik er det ikke - toleranse er en ting , men den manglende toleransen som vises motsatt vei sier ganske mye om situasjonen vi står i for tiden - og fremover.

Håper at de jeg kjenner som mener å være transpersoner , kan bære over med meg i at jeg bruker biologiens delinger , men aksepterer at sinnet til mennesker kan ha problemer med dette.

Så må det tillegges at biologien viser mange eksempler på at kjønn kan være så mangt - og at evolusjonen har gjort mange endringer - men det vi der forholder oss til er fysiske endringer , som at alle reker fødes som hankjønn og ved en gitt alder blir hunkjønn ... ja naturen har mange veier som kan være ikke så lite overraskende på noen og en hver.

Støtt opp om mangfoldet og toleransen - men tenker med meg selv at Jean Paul ikke har fått en ny kunde i meg...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar