- Jeg ser femteklassinger på vei til skolen som ser ut som 18-åringer på vei til fest. Med håndveske i hånda. Det er helt sykt, og det er skolen og samfunnets ledere som har tillat samfunnet å utvikle seg på denne måten.
Nei vet du hva, det er faktisk
foreldrene som har tillatt dette. Den håndveska er ikke utlevert av skolen, den er kjøpt av en mamma eller pappa. Det samme gjelder alt av mobiltelefoner og nettbrett som de samme foreldrene selv står fritt til å bestemme sine egne barns bruk av.
Foreldre som ikke vil gjøre en dritt av jobben de historisk har hatt, samtidig som at foreldre (dog ikke nødvendigvis de samme, skal sies) lar det gå sport i å være "Karen" - for å bruke et moderne internettuttrykk - mot utdanningsvesenet dersom de våger å gjøre noe annet enn å plapre pensum fra kateteret.
Og hva skal staten gjøre da? Aldersgrense på sosiale medier? Jeg kan love dere at dersom det skjer så er de ubrukelige og tafatte foreldrene rundt omkring like fullt ubrukelige og tafatte, så da kommer de bare til å opprette kontoer til ungene slik at de kan fortsette å bruke alt av sosiale og usosiale medier akkurat som før. Og da vil andre foreldre som denne pappaen ha samme problem som nå at han enten må sette ned foten og opprettholde "forbudet" mot egne barn med den konsekvens at de blir sosiale utskudd på skolen, eller så må han gi etter og gjøre som de andre foreldrene hvorpå vi sitter i nøyaktig samme situasjon som akkurat nå.
En hel generasjon er tilsynelatende på vei ned i dass om man skal tro slike artikler, og gitt at det faktisk stemmer så er det ene og alene pga. de som har skapt og (ikke) oppdratt de.
/rant
(Men jeg har jo ikke barn så iflg. mange så har jeg uansett ikke noen stemme i denne debatten.)