Halla
fått meg "Mellomtung" veteran mc av typen Honda CB550F 1976 modell. problemet er at sykkelen har 2 hk for mye for å bli registrert som mellomtung. Helt ny i mc-gamet så usikker på hvor komplisert dette er. Eventuelt hvor enkelt det er å fjerne såpass lite kraft fra en motor uten "hjerne". setter pris på alt av innspill.
nedstruping av veteran
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: nedstruping av veteran
Heisan og velkommen til oss her på MCsiden.no .
I dette tilfellet ville jeg nok tak kontakt med SVV/Biltilsynet for mer info.
Kanskje det er så enkelt som at sykkelen godkjennes som den er.
I dette tilfellet ville jeg nok tak kontakt med SVV/Biltilsynet for mer info.
Kanskje det er så enkelt som at sykkelen godkjennes som den er.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: nedstruping av veteran
Hei, kravet er 35kW eller maks 0,2kW per kg sykkel (må ha minst 175kg egenvekt for fulle 35kW (47,6hk)). Er ingen problem å strupe sykkel, problemet blir å få tak i ett strupekit til en såpass gammel sykkel. Hvis ikke det blir lagd så skal det godt gjøres å strupe sykkel og få det godkjent dessverre.
Struping foregår normalt sett ved en reduksjon i innsugsåpning og normalt også en begrensning på max gassutslag du får lov til å gi.
Av det lille jeg søkte på cb550f så ser det ut til at de skal veie ca 200kg og ha 28kW? Da er det bare å kjøre i vei uten noen form for struping.
Struping foregår normalt sett ved en reduksjon i innsugsåpning og normalt også en begrensning på max gassutslag du får lov til å gi.
Av det lille jeg søkte på cb550f så ser det ut til at de skal veie ca 200kg og ha 28kW? Da er det bare å kjøre i vei uten noen form for struping.
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: nedstruping av veteran
Kan se ut som Honda påsto dette på 70tallet ja, 28kw er vel det de ble målt til på bakhjulet i etterkant. Kjedelig for trådstarter isåfall.ejs skrev:Er vel oppgitt til 50 hester...