Jeg har droppet de fleste tanker om å utvide på kubikkfronten. For meg er det 203 ccm som gjelder, og det har det gjort i lang tid . Jo mindre jo bedre ! :shock:
Pollti skrev:Jeg har droppet de fleste tanker om å utvide på kubikkfronten. For meg er det 203 ccm som gjelder, og det har det gjort i lang tid . Jo mindre jo bedre ! :shock:
Hva med dette 900 greiene vi snakket om, da!? :shock:
Var ikke du inne på 'den gode vei' med tanker om anskaffelse av en TDM 900...? :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Joooo. Men jeg går mer og mer for å kjøre småkubikk. Lite volum og hk gjør meg lykkelig. Jeg liker å kjøre med hele kroppen om du skjønner..
Kjørte litt med Jalmar i sommer. Jeg visste ikke hvor mye trøbbeølbakbremsen gav meg før Brosmefettet kokte. Og så var det Østfold : Kan jeg utrope meg selv som mester i feil gearvalg og annet kødderi ? Tusen takk. :
Pollti skrev:Joooo. Men jeg går mer og mer for å kjøre småkubikk. Lite volum og hk gjør meg lykkelig. Jeg liker å kjøre med hele kroppen om du skjønner..
Kjørte litt med Jalmar i sommer. Jeg visste ikke hvor mye trøbbeølbakbremsen gav meg før Brosmefettet kokte. Og så var det Østfold : Kan jeg utrope meg selv som mester i feil gearvalg og annet kødderi ? Tusen takk. :
Ellers så er det en fiiin TDM 850 til salgs ikke langt unna her jeg bor...
Scroll ned på siden så finner du den...
Flott sykkel til deg, Pollti :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Så den. Tvilen river og sliter i meg. ØKH vil jeg skal kjøpr Jalmar turbussmoped, mine tanker går mere og mere,og mere, mot Raptor 500 og 650. Jeg tenker... (er det mulig ? :shock: =)
Jeg vet ikke hvem av oss som får narre hvem, Pollti. Men jeg heller over mot småkubikk jeg også. :
Greia er den at det ER moro med småkubikk. Jeg starta min "tung"-mc-karriere på en Jawa TS350. 2-sylindret to-takter. 24 hester. Og du verden så mange flotte turer jeg kjørte på den. Og så moro vi hadde det. Visste jo ikke helt hvor langt vi kom for hver etappe, men hadde jo med litt verktøy, og sykkelen var enkel i konstruksjonen. Det var de gode gamle dager det... :
Men skal man tilbake legge store avstander i greit tempo og med stor komfort, er det kubikk som gjelder. Kubikk og dreiemoment. Derfor jeg har den 4-sylindrete sofaen. :
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Kjitta8648 skrev:Småkubikk er greit til daglig bruk og morokjøring.
Det kommer nok en småtass til meg og med tid og stunder. :thumbup:
Suverent. Regner med å starte en "småkubikk"-tråd snart. Må jo få belyst alle de fordelaktige sidene med disse små rakkerne.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave