Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Kan jo hende dem stenger ned for å nettopp hindre at smitten kommer dit? Det skal ikke mye til. Det var ikke mange ukene siden det var ganske så lite smitte her i Fredrikstad. Men nå er jo hele Viken fylke rødmerket så det holder.

Dessuten er vel sykehuskapasiteten lenger nord heller ikke,like god, så dem er nok redde for at det skjer utbrudd grunnet dette også.

Madammen er smittet, og jeg er i karantene. Det samme er min mor. Madammen ble smittet av noe så banalt som hundefrisøren.... madammen sin jobb er stengt ned, ho er i karantene og jeg, samt min mor. Min jobb måtte også så og si stenge på dagen.

Så jeg skal fortelle deg at du skal være glad for at du bor der du bor og at reglene er like strenge der.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37956
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 23 mar 2021, 21:56
Madammen er smittet, og jeg er i karantene. Det samme er min mor. Madammen ble smittet av noe så banalt som hundefrisøren.... madammen sin jobb er stengt ned, ho er i karantene og jeg, samt min mor. Min jobb måtte også så og si stenge på dagen.
Uffda!
Og dette er ikke ironisk ment :[-X ! Jeg mener det virkelig!

Men så er jeg også genuint interessert i å om det evt. sykdomsforløpet til madammen og din mor. For meg er det det som er interessant, ikke hvor mange som er smittet.
Kanskje det er for mye å be om, men kan du holde oss løpende orientert om det?

Husker ikke om jeg har nevnt det tidligere her i tråden, men en av mine døtre og hennes samboer ble koronasmittet for noen få måneder siden. De ble ikke spesielt syke, selv om svigersønnen mistet lukt og smakssans noen dager. Etter 14 dager var begge friske igjen og tilbake på jobb. Ingen ettervirkninger av sykdommen så langt.
I tillegg ble en av mine tanter på 83 testet koronasmittet etter en pensjonisttur til Spania. Hun fikk ingen symptomer, er i dag frisk og har ingen ettervirkninger.
Hun har for øvrig røkt sigaretter daglig siden hun var ganske ung...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 23 mar 2021, 22:11
Bjerknez skrev: 23 mar 2021, 21:56
Madammen er smittet, og jeg er i karantene. Det samme er min mor. Madammen ble smittet av noe så banalt som hundefrisøren.... madammen sin jobb er stengt ned, ho er i karantene og jeg, samt min mor. Min jobb måtte også så og si stenge på dagen.
Uffda!
Og dette er ikke ironisk ment :[-X ! Jeg mener det virkelig!

Men så er jeg også genuint interessert i å om det evt. sykdomsforløpet til madammen og din mor. For meg er det det som er interessant, ikke hvor mange som er smittet.
Kanskje det er for mye å be om, men kan du holde oss løpende orientert om det?

Husker ikke om jeg har nevnt det tidligere her i tråden, men en av mine døtre og hennes samboer ble koronasmittet for noen få måneder siden. De ble ikke spesielt syke, selv om svigersønnen mistet lukt og smakssans noen dager. Etter 14 dager var begge friske igjen og tilbake på jobb. Ingen ettervirkninger av sykdommen så langt.
I tillegg ble en av mine tanter på 83 testet koronasmittet etter en pensjonisttur til Spania. Hun fikk ingen symptomer, er i dag frisk og har ingen ettervirkninger.
Hun har for øvrig røkt sigaretter daglig siden hun var ganske ung...
Foreløpig er det bare lett forkjølelse. Jeg er ikke spesielt bekymret for selve viruset. Jeg blir nok smittet jeg også. Vi bor jo sammen... men det går som det går. Jeg testet vertfall utrolig nok negativt i går og jeg skal teste meg to ganger til.

Jeg er mer bekymret for å smitte andre. Dette voruset spres seg veldig fort og konsekvensene av EN manns handling er enorme. Derfor blir jeg litt satt ut når noen sier at disse reglene bare er tullete. Viruset kjenner ingen grenser og driter i om det er Finnmark eller Oslo.

Ta vare på det så og si koronafrie området der oppe i Nord. Dere aner ikke hvor heldige dere er.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6986
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 23 mar 2021, 21:56 Kan jo hende dem stenger ned for å nettopp hindre at smitten kommer dit? Det skal ikke mye til. Det var ikke mange ukene siden det var ganske så lite smitte her i Fredrikstad. Men nå er jo hele Viken fylke rødmerket så det holder.

Dessuten er vel sykehuskapasiteten lenger nord heller ikke,like god, så dem er nok redde for at det skjer utbrudd grunnet dette også.

Madammen er smittet, og jeg er i karantene. Det samme er min mor. Madammen ble smittet av noe så banalt som hundefrisøren.... madammen sin jobb er stengt ned, ho er i karantene og jeg, samt min mor. Min jobb måtte også så og si stenge på dagen.

Så jeg skal fortelle deg at du skal være glad for at du bor der du bor og at reglene er like strenge der.
Eller om man snur situasjonen og tenker oss at det var mye smitte i Nordnorge.
Ville FHI og regjeringa da sette i verk de samme tiltakene i resten av landet ?
Jeg tviler på det.
Iflg helsemyndighetene er sykehuskapasiteten for stor i Nordnorge, defor legges etpar sykehus i Nordland ned.
Noen tusen «nordlendinger» pendler til jobber sør i landet. De fleste av dem jobber i bygg og anlegg og offshore.
I tillegg er det fri gjennomreise for russiske sjøfolk som mønstrer på og av i nordnorske havner, etterhvert har de blitt pålagt og teste seg ved innreise fra Russland.
Da skal ingen komme og fortelle meg at det utgjør noen risiko om jeg fyller huset eller hytta med folk jeg kjenner.

Håper det går bra med deg og din familie, og at ingen av dere får ettervirkninger av sykdommen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

xavi0n
Innlegg: 498
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av xavi0n »

Var selv på jobbreise til hammerfest fra tromsø for noen uker siden, da var det testing så snart jeg kom opp, å fikk ikke sette så mye som en fot uttafor hotelldøra før prøvesvaret var klart. Der var regelen at absolutt alle som kom for å jobbe var isolerte fram til det var negativt.

Samme i tromsø, hadde god kontroll lenge, så kom et kjærestepar opp hit på ferie og hadde 70(!) nærkontakter i løpet av noen dager, og da var det kaos.
Sier ikke at ikke tiltak funker, men man kunne vært strengere der det funker. Hvorfor testes ikke hvert jævla menneske som setter sin fot ut av et fly i landet? Kanskje ikke kapasitet, men så vidt jeg vet har det aldri vært drøftet å gjøre noe sånn.

Håper alt er vell med deg og familien på tross av sykdom
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av kgjersda »

xavi0n skrev: 23 mar 2021, 22:44 Samme i tromsø, hadde god kontroll lenge, så kom et kjærestepar opp hit på ferie og hadde 70(!) nærkontakter i løpet av noen dager, og da var det kaos.
Dette er helt utrolig. :evil
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

I steden for å statte nedstengingen når viruset allerede er kommet, så,er det kanskje bedre og forebygge slik at ikke viruset dukker opp i det hele tatt? Er en smittet, så,er det nok til at helevete er løs. Tro meg.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6986
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Jompa »

kgjersda skrev: 23 mar 2021, 22:46
xavi0n skrev: 23 mar 2021, 22:44 Samme i tromsø, hadde god kontroll lenge, så kom et kjærestepar opp hit på ferie og hadde 70(!) nærkontakter i løpet av noen dager, og da var det kaos.
Dette er helt utrolig. :evil
Kaos og kaos.
Det var i såfall på parkeringsplassen foran teststasjonen og de nærmeste gatene. :sk?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

xavi0n
Innlegg: 498
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av xavi0n »

I følge media skulle man i alle fall tro dommedag var kommet
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

xavi0n skrev: 23 mar 2021, 23:02 I følge media skulle man i alle fall tro dommedag var kommet
Ja, media skal man ikke alltid høre på. Dommedag er det nok ikke. Vertfall ikke for oss som er friske uten underliggende sykdommer. Jeg er ikke så redd for livet mitt. Men jeg er mer hyppen på at viruset ikke spres ytterligere slik at man kanskje kan begynne å bevege seg fritt uten dårlig samvittighet.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6986
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Nå har Erna, Høle & co anbefalt alle som bor i røde områder å holde seg hjemme i påska.
Begge to bor hele uka i Oslo, Erna går igjen foran som et godt eksempel og reiser til Bergen.
Ikke så lenge siden hun snek seg til fjells der hun trodde hun ikke skulle bli oppdaget, for å ha en liten familiefest.
Høie drar på hytta for han har sørget for å tilpasse reglene til seg selv.
Troverdige folk ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 23 mar 2021, 23:07 Nå har Erna, Høle & co anbefalt alle som bor i røde områder å holde seg hjemme i påska.
Begge to bor hele uka i Oslo, Erna går igjen foran som et godt eksempel og reiser til Bergen.
Ikke så lenge siden hun snek seg til fjells der hun trodde hun ikke skulle bli oppdaget, for å ha en liten familiefest.
Høie drar på hytta for han har sørget for å tilpasse reglene til seg selv.
Troverdige folk ?
Kan vel hende at en statsminister er fredet fra noen av reglene. Jeg driter egentlig i hva Erna gjør. Jeg er mer opptatt av hva vi andre kan gjøre for å minske spredningen.

Bli hjemme i påsken, og nyt et koronafritt nabolag. Hvis man føler et enormt behov for å samle familien, så sett i gang en videosamtale. Dette klarer vi. Det er ikke akkurat verdenskrig. Takk gud for det. Da hadde vi driti i buksa hele gjengen.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av simpson »

Jompa skrev: 23 mar 2021, 19:07

Man trenger mao ikke å ha så mye mellom ørene for å bli statsminister.
Eller å være AP politiker i nord.
Var vel en del fra AP som hadde fest på hotellrom i Bodø for meget kort tid siden.
Og AP er en av de som går hardt ut mot Erna.
Nei folk må feie for egen dør.......

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Så lenge man selv er skråsikker på at vi har mer og fare med enn statsministeren, så er det jo veldig merkverdig at man ikke brukte den intelligensen til å faktisk gjøre noe politisk som ganget en selv. Men det er så klart lettere og krittisere enn å komme med løsninger.

Nå er ikke jeg noen kjempefan av Erna, men jeg synes da tross alt at vi har håndtert dette på en ganske god måte så langt, hvis man ser det i et større perspektiv og ikke henger seg opp i enkeltsaker og oppgulp i media.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av simpson »

Jeg er heller ikke blodfan av Erna, men jeg synes det er det beste alternativet til statsminister i Norge i dag.
Rød/Grønn side har ikke noen kandidater som jeg har tillit til i det hele tatt.
Og når jeg ser på hvordan det har gått i Oslo de siste årene grøsser jeg med tanken på samme styresett i resten av landet.

Svar