Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av KåreDump »

Jompa skrev: 17 mar 2020, 21:42 I dag fikk vi forvarsel om forbud mot å bruke fritidsbåter, det neste blir vel fritidsbruk av kjøretøy.
Herre Odin, det der minner mer om vill panikk enn fornuft!
Her i Bodø stengte de i går en utendørs pistolbane (feltskyting) for egentrening.... :O
Forstår at de legger ned organiserte treninger, ikke minst innendørs, men ute i "skauen" aleina?????

Hvem i all verden skal smitte meg der? Smith & Wesson?? :lol

Det hører også med til historien at skiløypene et par hundre meter unna er enda åpne og kommunelegen oppfordrer oss til å benytte de.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

KåreDump skrev: 18 mar 2020, 12:57
Jompa skrev: 17 mar 2020, 21:42 I dag fikk vi forvarsel om forbud mot å bruke fritidsbåter, det neste blir vel fritidsbruk av kjøretøy.
Herre Odin, det der minner mer om vill panikk enn fornuft!
Her i Bodø stengte de i går en utendørs pistolbane (feltskyting) for egentrening.... :O
Forstår at de legger ned organiserte treninger, ikke minst innendørs, men ute i "skauen" aleina?????

Hvem i all verden skal smitte meg der? Smith & Wesson?? :lol

Det hører også med til historien at skiløypene et par hundre meter unna er enda åpne og kommunelegen oppfordrer oss til å benytte de.
Ja, det er helt tullete. Folk er nå livredde for å bli offentlig hengt ut i media av folk som er livredde for viruset og stenger ned en etter en. Helt håpløst. Om litt så har det nesten gått en sport i dette...

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

Det er ikke tullete. Forbudet mot bruk av fritidsbåter er godt forklart og begrunnet av Redningstjenesten. De gjennomfører tusenvis av oppdrag hvert eneste år, og dersom de må ut og hjelpe noen i nød, så må de i karantene etterpå, og er ikke tilgjengelig for andre nødvendige oppdrag.

TA DERE SAMMENA, DETTE ER EN NASJONAL DUGNAD, FÅ SKALLEN I VATER 💪🤬

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Skal man også forby folk å sykle? Man kan jo tryne og utsette ambulansepersonell for smitte... hvor langt skal vi strekke strikken liksom...

Jeg er ikke i mot visse regler, men det tar helt av. Personlig driter jeg i det for det går ikke ut over meg rent økonomisk, men du store dette får senvirkninger hvis ikke staten gjør enorme innhugg i lommeboken.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

Problemet nå Bjerknez, er jo at store deler av befolkningen sitter rundt omkring og surmuler pga nesten hvert eneste tiltak som blir iverksatt. Deg inklusive.

Det er vel samma faen om noen må la båten ligge i fred et par ukers tid. Oslofjorden er full av folk med seil- og motorbåter som hiver seg på VHFen og roper på RS så fort de ikke får opp ankeret eller motoren ikke starter. Og sånn er det vel litt over hele landet, at så fort det innføres restriksjoner som går ut over noe som noen hadde lyst til, eller planlagt, så starter hylekoret.

Folk driter i dugnaden, hamstrer vilt, reiser på hytta, drar på båttur, og gir i det hele tatt faen, samtidig som de piper og klager. Nå må folk ta dette på alvor, og rette seg etter de retningslinjene som blir gitt ut, i stedet for å klage på alt mulig rart, selv det som ikke berører dem, og slutte å sabotere dugnaden.

Bak deg ei bolle, slutt å pip, og finn på noe fornuftig å bruke tida på!

Nå slår jeg faen meg av hele forbanna macen og går i garasjen. Det flyter jo over av forbanna sutring overalt. Bevare meg vel...

:evil

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 18 mar 2020, 14:27 Problemet nå Bjerknez, er jo at store deler av befolkningen sitter rundt omkring og surmuler pga nesten hvert eneste tiltak som blir iverksatt. Deg inklusive.

Det er vel samma faen om noen må la båten ligge i fred et par ukers tid. Oslofjorden er full av folk med seil- og motorbåter som hiver seg på VHFen og roper på RS så fort de ikke får opp ankeret eller motoren ikke starter. Og sånn er det vel litt over hele landet, at så fort det innføres restriksjoner som går ut over noe som noen hadde lyst til, eller planlagt, så starter hylekoret.

Folk driter i dugnaden, hamstrer vilt, reiser på hytta, drar på båttur, og gir i det hele tatt faen, samtidig som de piper og klager. Nå må folk ta dette på alvor, og rette seg etter de retningslinjene som blir gitt ut, i stedet for å klage på alt mulig rart, selv det som ikke berører dem, og slutte å sabotere dugnaden.

Bak deg ei bolle, slutt å pip, og finn på noe fornuftig å bruke tida på!

Nå slår jeg faen meg av hele forbanna macen og går i garasjen. Det flyter jo over av forbanna sutring overalt. Bevare meg vel...

:evil
Jeg surmuler ikke. Jeg er i fast jobb, kjenner ingen som er syke og holder meg ellers mye for meg selv både på jobb og hjemme, og jeg trives med det. Mitt liv går som normalt, så jeg har ingenting å surmule for.

Bake meg en bolle skal jeg nok ikke prøve meg på. Sist jeg gjorde dte gikk det galt og hele deigen måtte kastes. Ikke piper jeg heller. Dessuten så synes jeg at jeg bruker tiden ganske fornuftig jeg :thumleft

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1614
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av pingvin »

Støtter TGR, vi trenger hverken, like, være enige eller skjønne påleggene men bør følge de. Nytter ikke at alle skal lage sine egne regler og tror de vet bedre enn myndighetene. Ferdig snakka :mk
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Har jeg noe sted i denne tråden sagt at jeg ikke følger reglene? Jeg følger reglene (man må jo det), men det betyr ikke at jeg ikke synes dem har gått for langt.

Når det er sagt, så har jeg inntrykk av at det er TGR som surmuler her. ("slår av pc'en og går i garasjen...") :lol

Når det er sagt, så er nok ikke garasjen det værste stedet å oppholde seg når man surmuler. Man kaller dte vel ikke "furtebu" for morroskyld :thumleft

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1614
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 18 mar 2020, 14:49 Har jeg noe sted i denne tråden sagt at jeg ikke følger reglene? Jeg følger reglene (man må jo det), men det betyr ikke at jeg ikke synes dem har gått for langt.
Nevnte da heller ikke deg, snakket helt generelt ;)

Men bra du følger reglene, freedom of speech i Norge så man kan mene akkurat det man vil...særlig på MC-forumer :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

TGR skrev: 18 mar 2020, 08:36
Bjerknez skrev: 18 mar 2020, 07:36
pekle skrev: 18 mar 2020, 07:29 Er nok flere som kommer til å dø av de økonomiske konsekvensene (stress, økt selvmordsrate osv.) enn viruset i seg selv. Samtidig er det spesielt i Kina færre som dør av luftforurensning. Så hva nettoen blir er interessant.
Galskap det dem har satt i gang nå mener nå jeg, med tanke på næringslivet og det etterfølgene får. HELE Norge har jo nærmest stoppet opp og kun de største med best likviditet overlever.

Er nok en rekke små bedrifter som går konk etter dette, så sant ikke staten virkelig åpner lommeboka og retter opp det dem har forårsaket. Greit å være føre var og stenge landet, men ikke la uskyldige sitte igjen med svarteper.

Noen ganger må man kunne tørre å si at enkelte dødsfall bare må påregnes. Dette er utenfor alles kontroll.
Noen ganger bør man følge med og sette seg inn i ting, før man uttaler seg bastant. Om myndighetene ikke hadde satt i verk drastiske tiltak, kunne mange hundre tusen nordmenn ha mistet livet som følge av viruset.

DU sier det selv, du bør følge med før du påstår noe bastant., hvordan i all verden kan du påstå at flere hundre tusen hadde daua av dette?
Selve korona er ikke dødelig med mindre du har underliggende sykdommer.
De aller, aller fleste har ingen eller små symptomer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 18 mar 2020, 15:20
Bjerknez skrev: 18 mar 2020, 14:49 Har jeg noe sted i denne tråden sagt at jeg ikke følger reglene? Jeg følger reglene (man må jo det), men det betyr ikke at jeg ikke synes dem har gått for langt.
Nevnte da heller ikke deg, snakket helt generelt ;)

Men bra du følger reglene, freedom of speech i Norge så man kan mene akkurat det man vil...særlig på MC-forumer :thumleft
Neida, men på måten jeg skriver så kan ting fort oppfattes feil. Det at jeg følger reglene betyr ikke at jeg er enig. Jeg hadde nok vært mer amper hvis det hadde gått direkte ut over meg økonomisk. Jeg skjønner godt hvorfor enkelte er frustrerte for å si det pent. Spesielt gjelder dette enkelte små firmaer med små resurser og ikek all verdens likviditet. Uten enorm hjelp fra staten er det dødsdøt for disse bedriftene, samt mange av de som jobber der.

De aller største som Norwegian, SAS etc. får nok penger under bordet for å drive videre, så dem klarer seg nok. Men frisøren på hjørnet som har løpende husleie på 50.000 kroner i måneden, fire annsatte og lån, uten inntekt samt kanskje et pantsatt hus vil nok kjenne litt ekstra på livet. jeg synes mer synd på dem for å si det sånn.

Men som nevnt tidligere, dette går ut over ALLE. Noen tjener på denne krisen, mens de fleste nok taper stort. Den som sitter igjen med svarteper er små firmaer med lite resurser. Dette er også litt urettferdig med tanke på konkurransen.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 18 mar 2020, 15:40 DU sier det selv, du bør følge med før du påstår noe bastant., hvordan i all verden kan du påstå at flere hundre tusen hadde daua av dette?
Selve korona er ikke dødelig med mindre du har underliggende sykdommer.
De aller, aller fleste har ingen eller små symptomer.
Det er helt feil. Så sent som på Debatten i går kveld ble det antydet dødsfall potensielt over 200.000 i Norge, dersom vi ikke får kontroll over smitten.

Det er heller ikke slik at kun folk med underliggende sykdommer dør. Friske folk i sin beste alder kan også dø. Det kan skyldes flere ting, noen får til og med overaktive immunsystemer som tar knekken på dem. Andre friske folk i sin beste alder kan også stryke med, dersom det ikke er kapasitet til å gi dem intensivbehandling. Dette er ikke et svart / hvitt scenario.

Men nå gidder jeg ikke denne tråden mer.

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av BlåBil »

Forklar gjerne hvorfor du mener at de har gått for langt?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

BlåBil skrev: 18 mar 2020, 15:53 Forklar gjerne hvorfor du mener at de har gått for langt?
Hvis denne var til meg, så har jeg vel gitt svar på dette i tidligere poster. Men jeg mener følgende etter alle tilltakene dem gjør på sikt vil være mer alvorlig enn dette viruset med tanke på hvor mange mennesker som blir berørt. Ikke på kort sikt, men langsikt.

Depresjoner, selvmord, psykologiske lidelser, familier går i oppløsning etc etc. grunnet store omveltninger i økonomien og det som følger med noe slikt.

Man fjerner stabiliteten og folk står der å klør seg i huet og aner ikke hva dem skal gjøre. Helt greit hvis staten spytter inn nok penger til å hjelpe dem over kneika, men dette kommer neppe til å skje.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

TGR skrev: 18 mar 2020, 15:49
simpson skrev: 18 mar 2020, 15:40 DU sier det selv, du bør følge med før du påstår noe bastant., hvordan i all verden kan du påstå at flere hundre tusen hadde daua av dette?
Selve korona er ikke dødelig med mindre du har underliggende sykdommer.
De aller, aller fleste har ingen eller små symptomer.
Det er helt feil. Så sent som på Debatten i går kveld ble det antydet dødsfall potensielt over 200.000 i Norge, dersom vi ikke får kontroll over smitten.

Det er heller ikke slik at kun folk med underliggende sykdommer dør. Friske folk i sin beste alder kan også dø. Det kan skyldes flere ting, noen får til og med overaktive immunsystemer som tar knekken på dem. Andre friske folk i sin beste alder kan også stryke med, dersom det ikke er kapasitet til å gi dem intensivbehandling. Dette er ikke et svart / hvitt scenario.

Men nå gidder jeg ikke denne tråden mer.
Ja den debatten er jo ikke omstridt......usaklig er vel rette ordet på den.
At du tror at det hadde stryket med flere hundre tusen er jo noe du må få lov til å mene, men at det er ett hysteri som forgår er det ikke tvil om. Jeg er helt enig med Bjerknez og håper ikke aller mister hue.

Svar