Motorsykkel logg, «dypen» …

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Håper ikke dette ble oppfattet feil @rolf-arne selv har jeg aldri eid en BMW før jeg kjøpte en 10 år gammel K1600 og har aldri vurdert å kjøpe før jeg begynte å fatte interesse for 1200GSA for noen få år tilbake.

Du har jo allerede eid en flott BMW som du fikk rulla en del kilometer med så du er kjent med hva det er :)

Det att alle kjører hva de vil har jeg full forståelse for og mcsiden.no brukere har en mix av alle merker, gamle som nye i alle prisklasser. Har en rekke ganger i forskjellige tråder her inne ytret min begeistring for såkalte «budget» motorsykler som jeg virkelig har sansen for, noen merker ser det nesten ikke ut som de kan brukes opp. Ja jeg er enig, flotte folk!

Apropos «budget» sykler. Men når det er sagt så virker det ikke som alle forstår att å drifte og serve en gammel motorsykkel koster like mye som å serve å reparere en ny med mindre du gjør jobben sjøl, kjøper alternative deler eller brukt. Du hører ofte kommentarer som … det er bare en gammel sykkel, kan ikke koste på den for jeg får ikke noe igjen for sykkel’n. Det er jo ikke tema, du bruker jo penger på sykkel’n for å bruke den uansett om den er ny eller gammel.

Litt skøy må vi ha og det tåler vi, morro også :)

Nå ble jeg nyskjerrig, dette blir spennende …
«Jeg har dog et mål for neste årstreff, og det er å stille med noe mer enn en bruksmaskin.»
Stolt!

Det var dine ord @rolf-arne men jeg legger ikke skjul på att jeg er veldig fornøyd med min 10 år gamle K1600 men det holder ikke med en runde rundt hjørne for å falle pladask. Har kjørt noen tusen kilometer og nå har jeg virkelig sansen men KTM’n er heller ikke glemt som kan håndteres på en helt annen måte vs BMW’n :)

Nyt fortsatt turen og kjør forsiktig :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Fikk kjørt en god tur på KTM’n i dag, passerte drøye 20 mil i det fine været :) Gammelt bilde for oppmerksomhet og knipset av @AJ Takker :thumleft
E7C29922-9C4F-4710-8F99-30BF5EE8CA1F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 22 aug 2023, 18:27 Fikk kjørt en god tur på KTM’n i dag, passerte drøye 20 mil i det fine været :) Gammelt bilde for oppmerksomhet og knipset av @AJ Takker :thumleft

Bilde
Ja, se der gitt :D !

Må si du kler denne bedre enn K1600'en :crazy:
;)

Tog du' an :knegg ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Ja det skal du se :twothumbs: Ser sprekere og yngre ut :crazy:
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 22 aug 2023, 18:58 Ja det skal du se :twothumbs: Ser sprekere og yngre ut :crazy:
Nettopp :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Tur over Bjørkelangen, Setskog, Skotterud til Skarstad Gartneri & Gårdsmarked på Kongsvinger for å hente grønnsaker idag. Ble ei regnskur på retur Kongsvinger så en kaffe på Esso’n før turen gikk videre til Kløfta. Deretter inn til MC Oslo for å prøvekjøre med nye Shubert C5 åpningshjelm, må tilbake over helga for å teste på en lengre tur. Ble drøye 25 mil idag :)
IMG_4776.jpeg
IMG_4779.jpeg
IMG_4780.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av rolf-arne »

Bjørkelangen i 8 tiden, og MCO omlag 930 , dro derfra ca 10

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Åja jeg var på Bjørkelangen litt over kl 10:00 og på MC Oslo etter 13:00 :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Første gang jeg sjekka motor oljen på K1600’n skjønte jeg det var noe galt selv om jeg hadde sykkel’n på senterstøtta på plant garasjegulv og den hadde stått natta over var oljenivå under MIN merket. Fant brukermanual for å sjekke hva som stod der.

Motor må være varmkjørt, sett sykkel på senterstøtte med plant underlag, la motor gå på tomgang til kjølevifte starter, kjølevifte skal gå i ett minutt, stopp motor og vent i ett minutt, tørk av møkk støv rundt oljepåfylling og skru ut peilepinne tørk av, sett peilepinne ned i hullet (uten å skru inn gjengene) og ta ut peilepinne for å lese av oljenivå mellom MIN og MAX :)
EFD052F6-3D2B-41E6-AEA2-0078334A1FF7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av Gammelsmurfen »

dypen skrev: 30 aug 2023, 23:26 Første gang jeg sjekka motor oljen på K1600’n skjønte jeg det var noe galt selv om jeg hadde sykkel’n på senterstøtta på plant garasjegulv og den hadde stått natta over var oljenivå under MIN merket. Fant brukermanual for å sjekke hva som stod der.

Motor må være varmkjørt, sett sykkel på senterstøtte med plant underlag, la motor gå på tomgang til kjølevifte starter, kjølevifte skal gå i ett minutt, stopp motor og vent i ett minutt, tørk av møkk støv rundt oljepåfylling og skru ut peilepinne tørk av, sett peilepinne ned i hullet (uten å skru inn gjengene) og ta ut peilepinne for å lese av oljenivå mellom MIN og MAX :)
Jepp, BMW metoden for oljepeiling... samme på min, mange som har overfylt pga. at de ikke har fått med seg dette.
Det er kanskje dry-sump på den sykkelen også?

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av JoeHugin »

Hva i all verden driver dere med på Bjørkelangen, spionerer på meg? 😱😅

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

På K1600 er det også elektronisk måling i tillegg til fysisk måling som beskrevet over. Skjermdump av manual for elektronisk måling.
BE76A06B-ECDC-4F89-A71C-1AFBEB3B25F6.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av rolf-arne »

JoeHugin skrev:Hva i all verden driver dere med på Bjørkelangen, spionerer på meg? BildeBilde
Ja selvfølgelig, bare en inspesjon av de fine veiene i ditt nærmiljø.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av rolf-arne »

Med tanke på oljenivåmåling, så synes jeg faktisk at Harley, sin måte å løse oppgaven på er bedre,, målemerker på pinnen, for sidestøtte og midtstøtte..

Og bare så er nevnt, på 650 mil ikke brukt en dråpe... allikavel har jeg intet ønske om å kjøre Harley, eller eie en.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

JoeHugin skrev: 31 aug 2023, 06:26 Hva i all verden driver dere med på Bjørkelangen, spionerer på meg? 😱😅
Er ofte innom og forbi Bjørkelangen, vi ser hvor fint det er der og ikke minst fine veier vidre innover :twothumbs:
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar